پیام سپاهان

آخرين مطالب

مهمترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته ای که گذشت اقتصادی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان- داشتن سند راهبردی و نقشه راه لازمه توسعه صنعت پسماند است، حل معضل زاینده رود نیازمند اجرای مصوبات قانونی است، ارتباط ارامنه با هموطنان مسلمان گسست ناپذیر است از مهمترین رویدادهای خبری اصفهان در هفته گذشته بود.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اصفهان گفت: در ایران هرچند به موضوع پسماند توجه شده اما بدلیل استفاده نکردن از فناوری نوین، ناکافی بودن قوانین مرتبط و نبود سند راهبردی و نقشه راه موثر، در این صنعت توسعه ای نداشته ایم.
علی دهنوی افزود : بازیافت پسماندهای مختلف شهری و صنعتی از جنبه های مختلف از جمله کاهش منابع محیط زیست، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و درآمدزایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در کشورهای توسعه یافته جز جدانشدنی از مدیریت پسماند است.
وی اظهارداشت : اکنون در تعدادی از کشورهای توسعه یافته و با بالاترین شاخص های کیفی زیست محیطی، بخش قابل توجهی از پسماند شهری بازیافت شده و به چرخه طبیعت و یا چرخه تولید صنعتی باز می گردد که این موضوع در دستور کار سازمان مدیریت پسماند اصفهان قراردارد.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه در اصفهان روزانه حدود یکهزار تا یکهزار و 200 تن پسماند تولید می شود، بیان کرد: حدود 6 تا هفت درصد پسماندها در مبدا و توسط شهروندان تفکیک می شود و حدود پنج تا 6 درصد توسط پیمانکاران جمع آوری، پردازش و بازیافت می شود که البته چندان تحت کنترل و مدیریت نیست.
** گاز CO جان یک نفر را در نجف آباد گرفت
مدیرمرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان گفت: یک نفر شهروند نجف آبادی روز شنبه بر اثر مسمومیت با CO ناشی از نشت بخاری جان خود را از دست داد.
غفور راستین افزود: آمبولانس 115 به محض اطلاع به محل حادثه اعزام شد اما فرد مسموم قبل از رسیدن نیروها جان باخت.
وی به حادثه ای دیگری بر اثر مسمومیت گاز CO اشاره و تصریح کرد: روز گذشته سه نفر از روستای هفتدمان نایین براثر مسمومیت با این گاز راهی بیمارستان شدند.
به گفته وی نیروهای این نهاد خانم 24 ساله، کودک پنج ماهه و مرد 32 ساله را به درمانگاه چوپانان این شهرستان منتقل کردند.
** حل معضل زاینده رود نیازمند اجرای مصوبات قانونی است
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حل معضل و خشکسالی زاینده رود کمبود طرح، نظر، قانون و مصوبه وجود ندارد بلکه سستی و کندی در اجرای طرح ها و مصوبات قانونی تایید شده مربوط به این رودخانه ست.
حیدرعلی عابدی در نشست خبری که در دفتر مجمع نمایندگان اصفهان برگزار شد، افزود: چنانچه همه احترام به قانون و مصوبات را مد نظر قرار دهند و به آن پایبند باشند، استفاده عادلانه همگان از منابع آبی رقم خواهد خورد.
وی با بیان اینکه قدرت اجرایی برای اجرای طرح هایی به بصورت قانونی مصوب و مشخص شده است باید افزایش پیدا کند، تصریح کرد: اجرای مصوبات و طرح هایی که خود دولت در قالب شورای عالی آب تصویب کرده ضروری، طبیعی و منطقی است.
این نماینده مجلس به اجرا نشدن بسیاری از طرح ها در موضوع آب مانند طرح 9 ماده ای احیای حوضه آبریز زاینده رود، تونل و سد کوهرنگ سه، گلاب و بهشت آباد اشاره کرد و ادامه داد: در ادامه هر قانونی ، یک بند و یک مجازات اضافه شود، شاید بتوان بر اجرای درست آن مصوبه امید داشت، در غیر این صورت هیچکس برای انجام طرح های قانونی پاسخگو نیست.
**ارتباط ارامنه با هموطنان مسلمان گسست ناپذیر است
رئیس شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران گفت: سابقه ارتباط ارامنه و زندگی مسالمت آمیز آنها در کنار هموطنان مسلمان خود در ایران به بیش از 400 سال قبل باز می گردد و این ارتباط گسست ناپذیر است.
وروژ میناسیان روز یکشنبه در آستانه سال نو میلادی در گفت و گو با ایرنا افزود: توجه دولت و نهادهای حاکمیتی در ایران به مسیحیان ارامنه پس از پیروزی انقلاب و شکل گیری نظام جمهوری اسلامی بیشتر از قبل شده است.
وی با اشاره به تبلیغات منفی توسط گروه های ضد نظام جمهوری اسلامی در شبکه های وابسته اظهارداشت : جامعه ارامنه ایران آزادانه در جشن ها و مراسم مذهبی خود شرکت می کنند و حتی آزادی مسیحیان ایران برای برگزاری آیین ها و برگزاری جشن های خود بیش از هموطنان مسلمانان می باشد.
رئیس شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران بیان کرد: رادیو و تلویزیون های بیگانه با هدف فشار علیه جمهوری اسلامی به گونه ای به مخاطبان خود القا می کنند که حقوق اقلیت های دینی از جمله مسیحیان در ایران رعایت نمی شود.
وی با اشاره به آماده شدن محله جلفای اصفهان برای استقبال از سال نو میلادی ادامه داد: هموطنان مسلمانان از اقصی نقاط استان در جشن هایی که به مناسبت سال نو میلادی برگزار می شود شرکت می کنند.
** قانون امهال وام های کشاورزان، برطرف کننده مشکلات آنها نیست
دبیر خانه کشاورز استان اصفهان گفت: قوانینی که برای امهال و بخشودگی سود، کارمزد و جریمه وام های دریافتی کشاورزان تصویب شده است از نظر زمان و بودجه، پاسخگو و برطرف کننده مشکلات آنان نیست.
محمد صادقی افزود: بر اساس بند خ تبصره 33 قانون بودجه امسال مقرر شده است که سود و جریمه وام هایی که کشاورزان از بانک ها دریافت کرده اند و سر رسید آن از اول مهر سال 96 است، تا پایان سال 97 بخشیده و در صورت تمدید وام، سود آن تا سه سال آینده توسط دولت پرداخت شود.
وی با بیان اینکه این قانون بتازگی به بانک ها و با هدف مساعدت به کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی ابلاغ شده است، افزود: بر اساس برخی اخبار و گفته ها، بودجه 20 هزار میلیارد ریالی برای اجرای این قانون در نظر گرفته شده که پاسخگوی حجم بالای وام ها و بدهی های کشاورزان نیست.
صادقی اضافه کرد: این بودجه می تواند پاسخگوی حدود 10 درصد از وام های گرفته شده توسط کشاورزان باشد و چگونگی اجرای آن و انتخاب کشاورزانی که از این قانون استفاده کنند، به درستی مشخص نیست.
**استانداردسازی پیست اسکی فریدونشهر نیازمند80 میلیارد ریال است
رییس هیات اسکی استان اصفهان گفت: استانداردسازی پیست اسکی فریدونشهر به منظور اخذ مجوزهای بین المللی نیازمند حدود 80 میلیارد ریال اعتبار است.
محمود یسلیانی افزود: عملیاتی خرید و نصب تله سیژ، تسطیح بیشتر بستر پیست، فنس کشی، خرید برف کوب و احداث امکانات رفاهی از جمله مواردی است که می توان با انجام آن این مجموعه را به یک پیست اسکی با استاندارد بین المللی تبدیل کرد.
وی با بیان اینکه این پیست از سوی اسکی بازان منطقه و استان های همجوار مورد استقبال قرار گرفت، ادامه داد: ورزشکاران اصفهان، چهارمحال و بختیاری و لرستان بیش از سایر استان ها از این مجموعه استفاده می کنند.
یسلیانی اضافه کرد: پنجشنبه و جمعه هر هفته بالغ بر 200 اسکی باز در این پیست حضور دارند و در این مدت افزون بر 200 نفر این رشته را فرا می گیرند.
**پیروان مذاهب در ایران آزادی کامل دارند
پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران گفت: برخلاف تبلیغات رسانه های غربی، پیروان مذاهب در ایران، آزادی کامل دارند و در کمال آزادی آیین ها و برنامه های خود را برگزار می کنند.
اسقف سیپان کاشجیان با اشاره به اینکه پیش از انتصاب به عنوان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران در کشورهای لبنان، سوریه و کانادا به عنوان پیشوای مذهبی ارامنه مسیحی حضور داشت، افزود: به چشم خود دیدم که آزادی عقاید در ایران وجود دارد و پیروان مذاهب در امنیت و آزادی کامل آیین های خود را برگزار می کنند.
وی با اشاره به تبلیغ رسانه های معاند مبنی بر اعمال محدودیت برای پیروان سایر مذاهب توسط نظام جمهوری اسلامی ایران، اظهارداشت : مهمترین دلیل انجام این تبلیغات غیر واقعی این است که مسئولان ایران نمی خواهند زیر نظارت و تاثیر ابرقدرت ها باشند.
پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران بیان کرد: امیدوارم در سال جدید میلادی مردم دنیا آگاهانه درباره ایران قضاوت کنند و نسبت به جمهوری اسلامی قضاوت پیش داورانه نداشته باشند.
**اخلالگران اقتصادی در اصفهان به 30 سال حبس محکوم شدند
رییس کل دادگستری اصفهان گفت: اخلالگران اقتصادی در این استان به 30 سال حبس و پرداخت یکهزار و ٢٠٠ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.
احمد خسروی وفا در نشست خبری اعلام حکم قطعی اخلالگران نظام اقتصادی در این استان افزود: متهم ردیف اول حمیدرضا جان قربان فرزند علمدار به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق قاچاق تجهیزات پزشکی، ایمپلنت های اسکلتی و پروتز به ٢٠ سال حبس قطعی و پرداخت یکهزار و ٢٠٠ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شد.
وی ادامه داد: متهم ردیف دوم آزاده سجادیه فرزند یحیی با همین اتهام به ١٠ سال حبس قطعی محکوم شده است.
رییس کل دادگستری استان اصفهان بیان کرد: هر ٢ متهم اکنون در زندان به سر می برند و نسبت به هر ٢ متهم حکم در حال اجراست و حبس متهمان آغاز شده است.
به گفته وی یکهزار و 200 میلیارد ریال جزای نقدی متهمان به نفع دولت وصول می شود.
خسروی وفا خاطرنشان کرد: این پرونده متهمان دیگری هم دارد که به عنوان معاون در جرم اتهام به آن ها وارد است و پرونده نسبت به این موضوع همچنان در دادسرا مفتوح است.
**دلیل فراگیر نشدن دولت الکترونیک، مشکلات مدیریتی است
استاندار اصفهان گفت: در زمان حاضر حدود 10 درصد از کارهای دولت از طریق دولت الکترونیک انجام می شود و فراگیر نشدن آن به دلیل مسائل و مشکلات مدیریتی است.
عباس رضایی در دیدار با مدیرکل و معاونان ثبت احوال استان اصفهان در استانداری، افزود: استفاده نکردن از امکانات و مزایای دولت الکترونیک ربطی به دیگران ندارد و باید ریشه آن را در بخش های مدیریتی دستگاه های اجرایی خودمان پیدا کنیم.
وی با تاکید بر اینکه استفاده از رایانه و فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشورمان هنوز جنبه تجملاتی دارد، تصریح کرد: لازم است بدنه کارشناسی دستگاه های اجرایی مانند ثبت احوال بیش از پیش نسبت به فراگیر کردن دولت الکترونیک در جهت رفاه مردم، گام بردارند.
استاندار اصفهان، اعتماد به مردم و حفظ احترام و کرامت آنها در نهادهای اجرایی را ضروری دانست و گفت: اداره ها باید از ضوابط و بخشنامه ها برای گشایش گره کار مردم استفاده کنند نه خلاف آن.
رضایی همچنین خواهان بکارگیری بیشتر بانوان در بخش های مدیریتی دستگاه های اجرایی شد و افزود: اداره ها باید از روزمرگی خارج شوند و پاسخگوی انتظارات مردم باشند.
**اجرای طرح برآورد امنیت استان به دانشگاه اصفهان واگذار شد
مدیر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه اصفهان از واگذاری اجرای طرح ' برآورد امنیت استان اصفهان ' از سوی پژوهشکده مطالعات راهبردی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به این دانشگاه خبر داد.
بهمن زمانی اظهار داشت: در این طرح وضعیت استان اصفهان در سطوح سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و شاخص های زیست محیطی امنیت با رویکرد راهبردی بررسی شده و در اختیار سیاستگزاران ملی و استانی قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: پژوهشکده مطالعات راهبردی در راستای رسالت خود برای رصد امنیت ملی و کمک به بهبود کشورداری در سطوح مختلف ملی و استانی، اجرای طرح برآورد امنیت استانی را در تمام استان های کشور در دستور کار قرار داده است.
مدیر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه اصفهان گفت: در هر استان اجرای طرح مذکور به یک دانشگاه واگذار می شود تا بتواند به عنوان اندیشکده به دولت کمک کند.
**انتقال آب از خلیج فارس دارای تبعات زیست محیطی است
معاون اداری و مالی اداره آب منطقه ای اصفهان گفت: انتقال آب از خلیج فارس به مناطق مرکزی کشور با تبعات زیست محیطی و هزینه های گزاف روبروست.
سعید قدوسی پور در همایش طرح دانش آموزی نجات آب ( داناب ) در تالار آب منطقه ای اصفهان افزود: عامل اول حفاظت محیط زیست که اولویت بسیاری از کشورهاست آب است بنابراین باید توجه بیشتری نسبت به حفظ منابع آب داشته باشیم.
وی افزود: حفظ محیط زیست در سال های اخیر به دلیل کمبود شدید منابع آبی مورد توجه قرار گرفته است در حالیکه پیش از این به دلیل فراهم بودن منابع آبی کمتر به محیط زیست توجه می شد.
معاون اداره آب منطقه ای اصفهان اظهارداشت: سه دهه قبل سد زاینده رود در زمستان مملو آب بود و برخی از سال ها نگران جاری شدن سیل به دلیل سر ریز این سد بودیم.
قدوسی پور ادامه داد: اما اکنون با منابع آبی خالی مواجه هستیم و حدود 10 درصد از ظرفیت سد زاینده رود آب دارد که بسیار نگران کننده است.
**خودکشی نوجوان اصفهانی نافرجام ماند
مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان گفت: پسری ١٨ ساله ای که قصد خودکشی از بالای یکی از پل های اصفهان را داشت توسط نیروهای امدادی نجات یافت.
غفور راستین افزود: این پسر که به دلایل نامعلومی از پل اتوبان آقابابایی قصد خودکشی داشت توسط نیروهای اورژانس و آتش نشانی نجات پیدا کرد.
وی ادامه داد: هیچ آسیبی به این پسر وارد نشد و برای پیگیری مشکلات روحی او بدون هیچ آسیبی به بیمارستان فارابی منتقل شد.
مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: دلیل خودکشی این نوجوان در دست بررسی است.
** 90 مرکز علمی کاربردی با سرمایه گذاری اقتصادی ثبات یافتند
سرپرست معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی کشور گفت:90 مرکز آموزشی علمی کاربردی وابسته به دولت و دستگاه های اجرایی با سرمایه گذاری اقتصادی جدید، ثبات یافتند و حذف نمی شوند.
بر اساس مصوبه سال گذشته شورای عالی اداری کشور، مراکز مجری آموزش‌های علمی - کاربردی دولتی مجاز به پذیرش دانشجوی جدید در هیچیک از رشته‌های آموزش عالی از جمله دوره ‌های پودمانی نیستند، حدود 350 مرکز علمی کاربردی این دانشگاه به دولت و دستگاه های اجرایی وابسته بودند که با توجه به مصوبه شورای عالی اداری، بیشتر آنها به بخش خصوصی واگذار می شوند.
احمدرضا پیش بین در نخستین جشن دانش آموختگان مراکز آموزشی دانشگاه علمی کاربردی اصفهان افزود: مجوز جدید این مراکز صادر شده و قوانین آنها ابلاغ خواهد شد و با سرمایه گذاری اقتصادی جدیدی که در آنها صورت گرفته است، ثابت خواهند ماند.
وی با بیان اینکه رشته های دانشگاه علمی کاربردی تقاضا محور است نه عرضه محور، تاکید کرد: ما باید واقعیت ها را ببینیم و نیازهای جامعه را شناسایی کنیم.
**محصولات کشاورزی باید بر اساس نیاز بازار تولید شود
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: در بسیاری از موارد مشکل کشاورزی بازار است از این رو باید بر مبنای تولید سفارشی یا قراردادی حرکت کنیم.
عباس شیرزاد در همایش ارتقا سلامت محصولات کشاورزی در مرکز آموزش تعاون شهید حنایی نژاد سازمان تعاونی روستایی استان افزود: باید دیر یا زود به سمت محصولات گواهی شده حرکت کنیم تا جایگاهی در صادرات و بین دیگر کشورها داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در تولید محصولات کشاورزی با مشکل مواجه نیستیم، تصریح کرد: اما فاصله میان بازار و کشاورزی و ماندگاری محصول در اختیار کشاورز از جمله مشکلات در این زمینه است.
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به رویکرد خام فروشی در محصولات کشاورزی ادامه داد: مانند نفت که سمبل خام فروشی است و هیچ ارزش افزوده ای برای دارنده کالا در نظر گرفته نمی شود در این راستا باید توان نگهداری محصول را برای کشاورز بالا ببریم تا آنان مجبور نباشد همان روز بار خود را به میدان میوه و تره بار ارائه دهد.
**عزت، استقلال و آزادی سه دستاورد عظیم انقلاب اسلامی است
معاون سیاسی سپاه پاسداران با اشاره به دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف عمرانی، بهداشتی، علمی و نظامی،گفت: اگر چه انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیار بزرگی داشته است ولی باید بدانیم عزت، استقلال و آزادی سه دستاورد عظیم انقلاب اسلامی است.
سردار یداله جوانی در گردهمایی فرهنگیان بسیجی اصفهان با موضوع تبیین دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی افزود: بزرگ‌نمایی مشکلات، نارسایی‌ها، کمبودها، بیکاری، گرانی و تورم، با هدف نا امید کردن قشر جوان جامعه و محو کردن دستاوردهای انقلاب اسلامی دو هدف دشمن با بهره گیری از فضای رسانه ای است.
وی با بیان این که مشکلاتی همچون بیکاری، گرانی و تورم در همه کشورهای جهان وجود دارد، اظهار داشت : نمی شود وجود اینچنین مشکلاتی را در کشور انکار کرد و تلاش برای رفع آنها وجود داشته و دارد ولی هدف دشمن از بیان این مشکلات القابی ناکارآمدی نظام اسلامی است و اینکه انقلاب اسلامی کار اشتباهی بوده است.
**احیای دین در جهان دستاوردهای انقلاب اسلامی است
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه پیش از این شرق و غرب دین را افیون ملت ها و دوران دینداری را تمام شده تلقی می کردند، گفت: احیای دین در جهان از دستاوردهای انقلاب اسلامی است
سردار خسرو عروج در مراسم نخستین سالگرد شهادت سجاد شاه‌ سنایی در گلستان شهدای اصفهان، افزود: امروز انقلاب اسلامی با پیام دینی برای جهان پیامی تازه به ارمغان آورد.
وی اظهارداشت: با مطالعه ای که در خصوص سایر نیروهای نظامی جهان داشته ام، بعد از انقلاب اسلامی در هر کشوری حتی در نیروهای نظامی نهادی که متکفل امور دینی باشد به وجود آمده است و حتی فرماندهان رژیم صهیونیستی در کنار آموزش‌ های نظامی، به سربازان خود آموزش‌ های اعتقادی می‌ دهند.
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد : اتصال به ریسمان الهی مهمترین پیام انقلاب اسلامی است که هر کسی به توان خودش به حبل الله المتین چنگ می‌ زند و بخشی از آن را می‌ گیرد و این یکی از پیام های توحیدی انقلاب سلامی است.
**پروژه های راه سازی اصفهان 10 هزار تن قیر نیاز دارد
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی اصفهان گفت: برای اجرای پروژه های راه سازی و رفع مشکل جاده های این استان به 10 هزار تن قیر نیاز است.
fبه گزارش ایرنا، حمیدرضا امیرخانی در نشست با مسئولان شهرستان تیران و کرون در فرمانداری افزود: برای اصلاح جاده ها و محورهای ارتباطی ، احداث راه های روستایی و اجرای پروژه های راه سازی به این مقدار قیر نیاز است که تامین آن به سختی انجام می شود.
وی بیان کرد : توزیع قیر به دلیل مشکلات اعتباری به سختی انجام می شود و توزیع قیر رایگان به شهرداری ها و دهیاری ها در برنامه بودجه امسال به عهده وزارت کشور است و تاکنون هیچ مقداری قیر به این نهاد اختصاص پیدا نکرده است.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی اصفهان با اشاره به پیش بینی 19 منطقه در استان برای بازآفرینی شهری و مناطق فرسوده، خاطرنشان کرد: پیشنهادات شهرستان ها برای بازآفرینی شهری در شورای هماهنگی استان به ریاست استاندار بررسی و از طرح های مصوب حمایت می شود.
**لایحه قضازدایی 15 درصد پرونده های قضایی را کاهش می دهد
نماینده مردم نجف آباد ، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت : پس از تصویب و اجرای لایحه قضازدایی 15 درصد پرونده های قضایی کشور کاهش و سرعت رسیدگی به آن را افزایش می یابد.
ابوالفضل ابوترابی افزود: لایحه قضازدایی توسط قوه قضاییه به مجلس نهم پیشنهاد شد که در آن دوره فرصت برای بررسی لایحه به طور کامل فراهم نشد و این موضوع در مجلس دهم در حال بررسی است که با اجرای آن علاوه بر میزان یادشده 50 درصد زمان رسیدگی به پرونده ها کاهش می یابد.
وی بیان کرد: راه اندازی مراکز شبه قضایی، توجه و تمرکز بر پیشگیری و جرم زدایی، افزایش عملکرد و اختیارات کمپ های ترک اعتیاد، توسعه خدمات الکترونیکی در دادگستری ها و حذف برخی از عناوین مجرمانه از جمله مفاد این لایحه است.
نماینده مردم نجف آباد ، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمار بالای ورودی پرونده های قضایی، تصریح کرد: تمرکز بر پیشگیری و رصد نقش دستگاه و نهادهای اداری و خدماتی در پیشگیری از جرم در کاهش حجم پرونده های قضایی موثر است.
9913/6026/

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/82445/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کوهپایه‌زاده رئیس کمیته پزشکی کمیته پارالمپیک آسیا شد

همایش دوچرخه سواری در روستای محمدآباد رزن

سند دار شدن هزار باب از مغازه‌های بازار کاشان

مهار حریق واحدی تجاری در اصفهان

اردیبهشت برای رییس جدید والیبال توفانی استارت خورد

کارخانه آسفالت شهرداری مهاباد مجدداً راه‌اندازی شد

وضعیت کتابخانه‌های عمومی برای نابینایان

گزارشی از بزرگداشت سعدی در ترکمنستان

این بازی پس از 9 سال حتی از GTA V و Call of Duty هم محبوب‌تر شده است

فعلا خبری از نسخه کنسولی Cities: Skylines 2 نخواهد‌ بود

برنامه ماشین‌حساب macOS 15 احتمالاً با قابلیت‌های جدید متحول می‌شود

هم میهن گزارش داد: واکنش‌ها به احیای گشت ارشاد

نمایش دلقک

دلیل تاکید فراوان رهبری به وحدت چیست؟

مهاجری: وزیر کشور شرایط 1401 را تشدید کرد

سقوط طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر

برگزاری 24 نمایشگاه صنایع دستی در هفته فرهنگی اصفهان

آغاز فرآیند صدور اسناد مالکیت بازار تاریخی کاشان

برگزاری 135 هزار جلسه رسیدگی قضائی به صورت الکترونیکی در اصفهان

احداث و تعمیر 160 واحد مسکونی مددجویی در چادگان

شکستگی خط لوله آب در خیابان میر / محدودیت‌های ترافیکی تا پایان بازسازی ادامه دارد

بازداشت شهردار منتخب و یکی از اعضای شورای شهر نسیم شهر تهران

بهزیستی حامی سه قلو‌های متولد شده دراصفهان

آبگیری یک میلیون و 100 هزار متر مکعب از بند‌های خاکی و سنگی ملاتی

کوهپایه زاده رییس کمیته پزشکی پارالمپیک آسیا شد

کاشت 25 هزار بوته گل زنبق در منطقه 9 اصفهان

آمده ام بلکه نگاهم‌ کنی!

گوشی‌های تاشو دیگر دست نیافتنی نیستند

بازی‌های پلی‌استیشن و سگا به آیفون می‌آیند

سیستان و بلوچستان فراموش شده

درگذشت یار محمودها و پایداری

تاریخ انقضای اتهام‌زنی به روحانی؟

مشکل 50 ساله بازنشستگان حل شد

زباله گردها دختر تهرانی را دزدیدند

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

ماجرای دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

توزیع 3500 تن شکر در استان اصفهان

انفجار و حریق در مغازه تولید رنگ و اسپری در خیابان معراج اصفهان

7 نکته درباره حادثه اصفهان

141 اهدای کلیه از افراد زنده در سال 1402 در اصفهان ثبت شد

برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره جاده ابریشم در سمنان

فصل جدید همکاری‌های اصفهان و سن‌پترزبورگ در آینده نزدیک

حسینی یاد ذوبی‌های محبوب زنده نگه داشت(عکس)

حضور مردم در مناسبت‌ها و جامعه قدرت نرم جمهوری اسلامی است

وزش تندباد لحظه‌ای و رگبار پراکنده تا اواسط هفته در اصفهان/ ثبت دمای 33 درجه در استان

دوئل همسایه‌ها؛ ذوب آهن اصفهان میزبان آلومینیوم اراک

ممنوعیت صید ماهی در دریاچه سد زاینده‌رود

جریان گاز مناطقی از اصفهان 2 روز قطع می‌شود

دستور دولت بایدن به چند ارگان آمریکایی: درباره حادثه ایران به طور علنی صحبت نکنید