پیام سپاهان

آخرين مطالب

رییس کانون وکلای اصفهان:

حذف آزمون وکالت به ضرر موکلان است اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان – رییس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان گفت: حذف آزمون وکالت به معنای نادیده گرفتن صلاحیت های علمی و اخلاقی یک وکیل است و متضرر اصلی آن تک تک مردم و موکلان خواهند بود.
به گزارش ایرنا، لیلا رییسی روز شنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در مورد وجود پویشی مبنی بر " حذف معیار ظرفیت از حرفه وکالت " اظهار کرد: مگرمی شود به هر کسی که مدرک کارشناسی حقوق را دریافت کرده است با هر معدل و از هر دانشگاهی مجوز وکالت داد.
وی افزود: متقاضیان وکالت در دوره های کارآموزی کانون وکلا 18 ماه تخصصی ترین آموزش های لازم را طی می کنند و پس از آن نیز توانمندی های آنها سنجیده می شود.
رییس کانون وکلای دادگستری اصفهان ادامه داد: علاوه بر این امانتداری، صداقت، پاسداری از حقوق موکل، از جان مایه گذاشتن برای تحقق عدالت و دفاع از موکل از جمله اموری است که در دوره های کارآموزی به صورت عملی به وکلا آموزش داده می شود.
وی خاطر نشان کرد: کدام کشور تاکنون اینگونه برخورد کرده است که پس از طی دوره دانشگاهی بلافاصله فرد دارای مدرک حقوقی در امر وکالت به کار گرفته شود و لذا به دلایل عقلی و منطقی به شدت پویش حذف آزمون وکالت را رد می کنیم.
رییسی با اشاره به فعالیت های کمیسیون کار آموزی کانون وکلای دادگستری گفت: این کمیسیون با بهره گیری از بهترین استادان، آموزش و مهارت های لازم در دو بعد تربیت علمی و آموزش اخلاق حرفه ای را در دستور کار دارد.
وی با بیان اینکه دادسرا و دادگاه ویژه وکلا یکی از مهمترین ارکان کانون وکلای دادگستری است، افزود: این رکن تخطی در امر وکالت را با حساسیت ویژه، دقت و سرعت بالا رسیدگی می کند.
رییس کانون وکلای دادگستری اصفهان با بیان اینکه وکلا افرادی شریف و درستکار هستند، تصریح کرد: این کانون بر سلامت وکیلان نظارت دارد و هرگونه تخطی گزارش شده از سوی شکات خصوصی یا دستگاه قضایی را به منظور صیانت از این قشر در دستور کار قرار می دهد و اجازه نمی دهد عده ای معدود سلامت وکالت را به خطر اندازند.
وی به فعالیت های موسسه معاضدت کانون وکلای دادگستری اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: در 9 ماهه گذشته قریب 300 پرونده معاضدتی و بیش از یک هزار و 800 پرونده تسخیری توسط وکلای کانون پیگیری شده است و افزون بر این بسیاری از وکلای دادگستری به صورت "نذر" برخی پرونده های قضایی را پیگیری کرده اند.
رییسی با بیان اینکه در پرونده های تسخیری در قانون برای هر وکیل مبلغ 2 میلیون ریال پیشبینی شده است، اظهار کرد: از سال 84 تا کنون ریالی بابت این مساله پرداخت نشده است ولی در بودجه سال آینده مبلغ 80 میلیارد ریال برای این مساله در نظر گرفته شده است که امیدواریم تصویب و تخصیص پیدا کند.
وی خاطر نشان کرد: کانون وکلای اصفهان برنامه مشاوره رایگان در شعبه معاضدت و همچنین در شوراهای حل اختلاف، زندانها، کانون های اصلاح و تربیت و نهادهای حمایتی از آن مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) داشته و کلاس های آموزشی برگزار کرده است.
دانشیار حقوق بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان همچنین با انتقاد از شنیده شدن زمزمه های حذف استقلال وکلا گفت: مهمترین رکن در دفاع از حقوق مردم استقلال وکلای دادگستری و کانون وکلاست و به هیچ وجه نباید خدشه دار شود و تا جایی که توان داشته باشیم اجازه چنین کاری را نمی دهیم.
وی خاطر نشان کرد: البته این استقلال به معنای بی حد و مرز بودن نیست، زیرا قانون حد و مرز و چارچوب فعالیت وکیل را تعریف کرده است و برای آن ناظر و ضمانت اجرایی قرار داده است و در صورت خدشه دار شدن نهاد وکالت و استقلال وکلا، دستگاه قضایی خسارت خواهد دید و دلال ها جایگزین آنها می شوند.
رییسی تبلیغات غیر منصافانه در خصوص حق الوکاله ها و فعالیت های وکلا را از دیگر چالش های کانون وکلا برشمرد واضافه کرد: کانون وکلا نیازمند خدمات رسانه ای است و لذا حمایت رسانه ای با بهره گیری از محصولات رسانه ای مختلف، افزایش حسن اعتماد به این نهاد حمایتی را به همراه دارد.
وی همچنین فقدان حمایت های بیمه ای از وکلا، مشکل اشتغال وکلای جوان، فعالیت های موسسه های فاقد مجوز موازی کار در امور وکالت و پایین بودن سواد حقوقی جامعه را از دیگر مشکلات برشمرد و افزود: آموزش نقش مهمی در پیشگیری دارد و ضرورت دارد مفاهیم حقوقی در حد نیاز جامعه کتابهای آموزشی گنجانده شود.
کانون وکلا به عنوان یکی از قدیمی ترین نهادها مدنی با هدف تربیت وکیل فعالیت حمایتی و صنفی از سال 1347 با عنوان "جمعیت وکلای دادگستری اصفهان" آغاز و پس از پیروزی انقلاب اسلامی کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان در سال 1375 تأسیس شد.
یازدهمین هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری اصفهان از تاریخ 22 مرداد 1397 به مدت دوسال تصدی امور کانون وکلای دادگستری اصفهان را به عهده گرفته است.
هم اکنون 2 هزار 512 وکیل عضو کانون وکیلان استان اصفهان هستند.
/7134/ 6022

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/82517/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد