پایگاه خبری تحلیلی پیام سپاهان

آخرين مطالب

مرکز نوآوری بازی رایانه ای در دانشگاه اصفهان راه اندازی می شود علمي

مرکز نوآوری بازی رایانه ای در دانشگاه اصفهان راه اندازی می شود

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان- هوشنگ طالبی افزود: دانشگاه اصفهان در زمان حاضر دارای یک مرکز تخصصی بازی های رایانه ای است و با توجه به ظرفیت های خوبی که دارد، این مجموعه گسترش یافته و به مرکز نوآوری صنایع سرگرمی تبدیل می شود.
وی اظهار کرد: در این مرکز ایده های جدید، خلاقانه و نوآورانه در زمینه صنایع سرگرمی از جمله بازی های رایانه ای، شبیه سازی، پویانمایی (انیمیشن) و واقعیت مجازی که مبتنی بر دانش و پژوهش باشند، مورد حمایت قرار گرفته و به محصول برای عرضه به بازار تبدیل می شود.
طالبی به سفر دیروز معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به اصفهان و بازدید از مرکز تخصصی بازی های رایانه ای این دانشگاه اشاره و گفت : معاون رییس جمهوری در این بازدید برای حمایت از مرکز نوآوری صنایع سرگرمی قول مساعد داد.
وی همچنین به بازدید معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از مراکز رشد و کارآفرینی دانشگاه اصفهان اشاره کرد و افزود: سورنا ستاری در این بازدید در جریان قراردادهای این مراکز با سرمایه گذاران، سازمان ها و صنایع مختلف قرار گرفت.
رییس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه برخی از محصولات هسته های فناور و شرکت های دانش بنیان مستقر در این مراکز به مرحله قرارداد با سرمایه گذار و تولید رسیده است، اظهار داشت: برخی از این محصولات شامل ربات توانبخشی زانو، دستگاه های فوتراپی و زخم پوشی آلژینات عسل است.
30 واحد فناور در دانشگاه اصفهان در حال فعالیت هستند.
رییس مرکز بازی های رایانه ای دانشگاه اصفهان نیز در این باره به ایرنا گفت: این دانشگاه از سال 92 به عرصه بازی های رایانه ای وارد شد و از سال 95 با راه اندازی این مرکز با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، برنامه های آن به صورت جدی دنبال شد.
جواد راستی افزود: این مرکز دارای سه هسته اصلی " آموزش و توانمندسازی "، " فناوری، تولید و تحلیل محتوا " و " کارآفرینی و توسعه کسب و کار اجتماعی" است اما با توجه به گستره بخش صنایع سرگرمی و ظرفیت های فراوان آن در جهت جذب مخاطب و ثروت آفرینی، در صدد تبدیل این مجموعه به مرکز نوآوری هستیم.
وی با بیان اینکه در این مرکز در زمینه های بازی های رایانه ای، پویا نمایی ( انیمیشن)، واقعیت مجازی، واقعیت ترکیبی، شبیه سازی و بازی های فیزیکی کارهای آموزشی، پژوهشی، کارآفرینی و نوآوری انجام می شود، خاطرنشان کرد: آزمایشگاه تخصصی و کلینیک بازی درمانی نیز در این مرکز راه اندازی خواهد شد.
راستی تصریح کرد که در صورت تامین اعتبارهای لازم، مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان تا پایان امسال راه اندازی می شود.
طبق اعلام مرکز تحقیقات بازی های دیجیتال، تعداد گِیمرهای ایرانی حدود 28 میلیون نفر یعنی 35 درصد جمعیت کشور است و این حوزه بازار مصرفی بزرگی دارد.
طبق گزارش ها از میزان 9 هزار و 200 میلیارد ریال کل درآمد بازار بازی‌های دیجیتال ایران در سال 1396 حدود پنج هزار و 250 میلیارد ریال سهم سخت‌افزار و حدود سه هزار و 950 میلیارد ریال سهم بازی است.
در میان بازی‌ها نیز بازی‌های مبتنی بر تلفن همراه با سهم حدود سه هزار میلیارد ریال در رده‌ نخست و پس از آن بازی‌های کنسولی و بازی‌های رایانه‌‎ای از جمله بازی‌هایی هستند که توسط خریداران ایرانی تهیه شده‌اند.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

بهره‌برداری از پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان

سرپرست دانشگاه آزاد خمینی شهر معرفی شد

تشخیص سرطان دهانه رحم توسط محققان اصفهانی

بازشناسایی مولفه‌های فرهنگی عصر صفوی در یک همایش بین المللی

همایش بین المللی مطالعات صفوی در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود

اعطای 40 میلیارد تومان اعتبار به صندوق پژوهش اصفهان

تجاری سازی ایده ها و اختراعات نیاز ضروری کشور

کنگره سراسری ارتوز و پروتز در اصفهان آغاز شد

استفاده از نظر متخصصان برای پیشبرد امور مورد توجه قرار گیرد

نخستین ایده شو بین‌المللی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌‍شود

بررسی اشعار سعدی در زمینه ازدواج، خانواده و فرزند پروری

بررسی نقش اندام‌های بدن در استعاره‌های سعدی

درخت کاج یکی از بزرگ‌ترین آلاینده‌های هوا است

زمین، زیست بوم بشر را دریابیم

مدیریت پسماندهای صنعتی مهمترین چالش محیط زیست کاشان است

ساعت21 امشب، بهترین زمان رصد بارش شهابی در آسمان اصفهان است

اردستان به طرح دفن زباله و مدیریت پسماند نیاز دارد

درخت کاج یکی از بزگ‌ترین آلاینده‌های هوا است

پدیده های حدی پیامدهای تغییر اقلیم را باید جدی گرفت

ترافیک شدید عامل افزایش ابتلا به آسم

تکنولوژی در خدمت کاهش مخاطرات سیل

دانشگاه اصفهان میزبان سومین کنفرانس بین‌المللی "اینترنت اشیاء و کاربردها"

ارائه تازه‌های اینترنت اشیاء در کنفرانسی علمی در اصفهان

کاهش 90 درصدی آلودگی نوری در نیاسر/ثبت ملی ابزارهای نجومی قدیمی

بررسی هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان

مهم‌ترین ویژگی‌های حاصل‌خیزی خاک موثر بر محصول برنج

استراحت؛ عامل کلیدی در یادگیری

«مدیریت سبز» مطالبه جدی جامعه از دانشگاه است

صنعت، دانشگاه و ارگان‌های تصمیم‌گیر سه ضلع تبیین مدیریت سبز در جامعه

سامانه ارزیابی مدیریت سبز دانشگاه‌های کشور رونمایی می‌شود

دانشگاه اصفهان میزبان دومین همایش بین‌المللی دانشگاه سبز

اصفهان دومین استان نخبه پرور کشور است

باید فرهنگ نخبه خواهی ایجاد کنیم

چگونه عکس‌های خوبی از ماه بگیریم؟

دانشگاه اصفهان میزبان مدیران گروه‌های عربی جهان

مدیران به سمت نخبه باوری حرکت کنند

سومین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء در اصفهان آغاز به کار کرد

رقابت 1254 نفر در بیست و چهارمین آزمون کتبی قرآن و عترت

گستردگی اینترنت اشیاء مدیون پیشرفت تکنولوژی‌های جانبی است

سرای نوآوری در هر استان راه‌اندازی می‌شود/برای همکاری با اتاق‌های بازرگانی آماده‌ایم

تلاش چین و هند در رقابت های فضایی

آینده اینترنت اشیا روشن است

نخستین نمایشگاه کتاب دانش‌آموزان مولف اصفهان برگزار می‌شود

کنفرانس بین المللی اینترنت اشیا در دانشگاه اصفهان برگزار می شود

کارگروه راهبری مدیریت سبز در 180 دانشگاه تشکیل شد

شرایط فعلی کشور، فرصت بی بدیل برای نخبگان است

توسعه فرهنگ نخبه خواهی در کشور ضروری است

جوایز بنیاد ملی نُخبگان هدفمند می شود

2 قطعه فلامینگو در خمینی شهر کشف شد

کنفرانس بین المللی اینترنت اشیا در اصفهان آغاز شد