پیام سپاهان

آخرين مطالب

«وعده صادق» و سقوط پروپاگاندای رسانه‌ای اسرائیل اجتماعی

«وعده صادق» و سقوط پروپاگاندای رسانه‌ای اسرائیل
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - علاوه بر دستاوردهای راهبردی متعددی که عملیات «وعده صادق» سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی در عمق فلسطین اشغالی داشت، یکی از بارزترین نتایج این عملیات، نابود کردن پروپاگاندای رسانه‌ای و جنگ روانی صهیونیست‌ها و حامیانشان بود. - اخبار بین الملل -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بعد از رسوایی دیروز صهیونیست‌ها و تمسخر این رژیم در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به دنبال ماجرای دیروز اصفهان و ساقط شدن چند ریزپرنده در این استان کشورمان، تحلیل‌های متعددی درباره حوادث اخیر ارائه شده و در همین زمینه شبکه المیادین در یادداشتی به سقوط پروپاگاندای رسانه‌ای رژیم صهیونیستی اشاره کرد.
در تحلیلی که المیادین در این زمینه ارائه داده آمده است که هفته گذشته جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایت تروریستی رژیم اشغالگر علیه کنسولگری این کشور در دمشق، مواضع نظامی و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی را در داخل فلسطین اشغالی هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داد. در شرایطی که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در تلاش برای کم اهمیت جلوه دادن این عملیات تاریخی ایران بودند و «جو بایدن» رئیس جمهوری ایالات متحده با ادعای اینکه «عملیات ایران موفق نبود» اسرائیل را جهت عدم هرگونه تحرک دیگر تحت فشار قرار داده بود اما صهیونیست‌ها مانور رسانه‌ای گسترده‌ای به راه انداخته و می‌گفتند اقدام نظامی خواهند کرد.
پروپاگاندای رسانه‌ای صهیونیست‌ها علیه مسلمانان
در ادامه این یادداشت آمده است، در شب 19 آوریل (جمعه شب) روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک مقام صهیونیست اعلام کرد: «اسرائیل به ایران پاسخ داد و اصفهان را مورد حمله قرار داد». این درحالی است که ایرانی‌ها اعلام کردند پدافند هوایی این کشور چند ریزپرنده را در استان اصفهان در مرکز ایران ساقط کرده‌ و این ریزپرنده‌ها هیچگونه خسارت مالی یا جانی وارد نکردند.
بر اساس این گزارش، طبق آن چیزی که در رسانه‌ها و به ویژه شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، بعد از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی، ماجرای دیروز اصفهان همان «واکنش» و اقدامی بود که صهیونیست‌ها بعد از عملیات ایران، تهدید به آن می‌کردند؛ اقدامی که «ایتمار بن گویر» وزیر فاشیست کابینه اسرائیل، آن را «مسخره» دانست. بر این اساس باید گفت که تبلیغات و پروپاگاندا و مانور رسانه‌ای که رژیم اشغالگر همواره حساب زیادی روی آن باز کرده و مدعی بود مهارت زیادی در آن دارد، سقوط کرده است.
المیادین در تحلیل خود به سابقه رژیم اشغالگر در استفاده از پروپاگاندای رسانه‌ای و جنگ روانی اشاره و تاکید کرد که اسرائیل از گذشته به جنگ روانی و تبلیغات گمراه کننده از طریق یگان «8200» که متخصص در جنگ سایبری و نشر اطلاعات گمراه کننده و فریب افکار عمومی است، شهرت دارد. رژیم صهیونیستی و حامیان آن از این پروپاگاندا برای نفرت‌افروزی نسبت به مسلمانان در جهان استفاده می‌کنند و همچنین فتنه افکنی و ترویج نفرت میان شیعیان و اهل تسنن در جهان اسلام، استراتژی قدیمی اسرائیل است که صراحتا در کنفرانس‌های هرتزلیا به آن اشاره شده است.
بر این اساس، در سال 2008 کنفرانس هرتزلیا عنوان «شکاف شیعه و سنی، ریشه‌ها و ابعاد استراتژیک آن» را مورد بحث قرار داد و توصیه‌های کنفرانس به این نتیجه رسید که «به نفع اسرائیل است که در ایجاد درگیری بین شیعه و سنی شرکت کند». سپس در سال 2013 توصیه‌های کنفرانس هرتزلیا بر «ضرورت تداوم درگیری سنی و شیعه، از طریق تشکیل یک محور سنی از کشورهای عربی منطقه و نیز مصر در برابر «محور شیعی» (محور مقاومت) به رهبری ایران»، متمرکز شد.
دستاوردهای زودهنگام عملیات «وعده صادق»هاآرتص: نتانیاهو بعد از عملیات ایران حرفی برای گفتن نداردتضعیف روحیه مقامات نظامی اسرائیل به‌دلیل عملیات ایران عملیات «وعده صادق» چگونه جنگ روانی اسرائیل را شکست داد؟
طبق این تحلیل، اما عملکرد تبلیغاتی رژیم صهیونیستی بعد از عملیات وعده صادق ایران کاملا حاکی از گیجی و سردرگمی این رژیم است؛ به طوری که رسانه‌های صهیونیستی و غربی و حتی برخی رسانه‌های منطقه‌ای حامی این رژیم تلاش داشتند عملیات ایران را کم اهمیت یا در قالب یک «نمایش» توصیف کنند و بعدا گفتند که کشورهای عربی برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایرانی به کمک اسرائیل آمدند تا وانمود کنند که هدف اسرائیل در تشکیل ائتلاف عربی-اسرائیلی موسوم به «ناتو عربی» در برابر ایران، درحال محقق شدن است. اما همین امر منجر به اعتراف ناخواسته اسرائیلی‌ها به بزرگی عملیات ایران شد و بعد از آن مسئولان کشورهای عربی با مقامات ایرانی تماس گرفته و گفتند که ادعاهای اسرائیلی‌ها دروغ است.
بر این اساس، بعداز ماجرای ریزپرنده‌هایی که دیروز در اصفهان ساقط شد هم رسانه‌های غربی و رسانه‌های وابسته به اپوزیسیون که تریبون رژیم اشغالگر و آمریکا هستند هم بلافاصله هجوم آوردند تا یک مانور و پروپاگاندای جدید به راه بیاندازند و سعی در بزرگنمایی ماجرای ریزپرنده‌ها در اصفهان داشتند و به ویژه از فضای مجازی برای نشر اطلاعات مضحک و گمراه کننده درباره این اتفاق استفاده کردند اما خیلی سریع دروغ بودن ادعاهایشان فاش شد.
در پایان باید اشاره کنیم که فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی امروز به موازات جنگ نظامی، تبدیل به یک عرصه واقعی جنگ شده که صهیونیست‌ها و حامیانشان از ابتدای جنگ غزه مانور زیادی روی آن می‌دهند و تلاش کردند جنگ روانی و رسانه‌ای را به طور کامل تحت مدیریت خود بگیرند اما عملکرد درست و دقیق رسانه‌های مقاومت تا حد زیادی منجر به شکست این مانور صهیونیست‌ها شد و نقش مهمی در افشای حقیقت آنچه در غزه رخ می‌دهد؛ چه در سطح جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان و چه دستاوردهای گروه‌های مقاومت و تلفات سنگین ارتش صهیونیستی در این جنگ داشت.
اما آنچه در این زمینه مسلم می‌باشد آن است که اسرائیل دیگر نمی‌تواند ادعا کند استاد جنگ روانی و پروپاگاندای رسانه‌ای است و بنابراین نظریه برتری اسرائیل در این زمینه کاملا از بین رفت.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/843167/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اپل واچ مجوز پزشکی مهمی را از سازمان غذا و دارو آمریکا دریافت کرد

گزارش مالی اپل از کاهش 10 درصدی فروش آیفون و برنامه 110 میلیارد دلاری برای بازخرید سهام خبر می‌دهد

کیش و سرمایه‌گذاران ترکیه آماده همکاری‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و گردشگری

نرخ سود بین بانکی تغییر کرد

دکتر قاضی‌زاده هاشمی: بهترین الگو برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند

با پیروزی انقلاب اسلامی مولفه‌های بومی وارد اقتصاد شد

عناصر خلاق در اقتصاد کشور باید شناسایی شوند

گشایش نمایشگاه هفته مشاغل هنرستان نوآوران فولادشهر

در گذشت پیرترین معلم ایران در سن 107 سالگی

آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان

مهلت 2 هفته‌ای برای انتقال نمایشگاه‌های خودرو به شهرک صنفی کاوه در مهاباد

رکوردشکنی دوباره ترانه احمدی در فری‌استایل

افزایش 2 برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها

افزایش 2 برابری مسافران متروی اصفهان در روزهای جمعه

وزش تندبادهای موقتی در اردبیل پیش بینی می شود

انتشار چند داستان ایرانی

حمایت مالی مخفیانه هواوی از تحقیقات آمریکایی

وقتی اسرائیل، غرب را از دست می‌دهد

قیمت طلا تکان خورد/ قیمت جدید طلا 14 اردیبهشت 1403

قهر زرگران از تهران تا شیراز و تبریز و اصفهان؛ چرا راسته طلا فروشان بازارها تعطیل شد؟

توقیف 3 میلیارد ریال کالای احتکاری از انبار غیرمجاز در اصفهان

پیش بینی 221 شعبه اخذ رأی ‌در سمیرم و لنجان

برگزاری آزمون استخدامی معلم پرورشی و ورزش در مهاباد

‌آبگرفتگی معابر فولادشهر، معضل پس از باران

تصادف مینی‌بوس و لیفان در اتوبان آزادگان 15 مصدوم داشت

دانشگاه آزاد خمینی‌شهر سهم بسزایی در تربیت روانشناس دارد

آیفون 15 در آمریکا به اندازه آیفون 14 محبوب نیست

مراقب این پیامک در ایام تعطیلات باشید!

توقیف کامیون حامل 267 کیلو شیشه در تهران

ماجرای نجات 29 دریانورد در آب‌ های هرمزگان

جزئیات اعزام زائران حج تمتع منطقه کاشان اعلام شد

هوای اصفهان سالم است

کاهش 24 درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان

چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد

مصدومیت 15 نفر در تصادف لیفان و مینی‌بوس در شاهین شهر

کهنسال‌ترین معلم ایران درگذشت/ عکس

کتاب صوتی «داستان‌های پارسی» در یونان منتشر شد

شبکه اجتماعی «ایکس» عملکرد دکمه «بلاک» را تغییر می‌دهد

بتمن برمی‌گردد؛ اما در قالب یک بازی واقعیت مجازی

خبر خوش سازمان هواشناسی برای مردم تهران

تجلیل از نیروهای شرکتی و خدماتی بنیاد کرمانشاه

میاندوآب قهرمان مسابقات بوکس نونهالان آذربایجان ‌غربی شد

برداشت گل محمدی از گلستان های کاشان

شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403 + آخرین وضعیت

هوای اصفهان سالم است/ شاخص شاهین‌شهر و زرین‌شهر بر مدار نارنجی

کهنسال‌ترین معلم ایران در مهاباد دار فانی را وداع گفت

اصفهان رکوردار بارندگی‌های شب گذشته

تخلیه ناشی از آبگرفتگی‌ منازل و معابر شهری اصفهان با 100 تیم عملیاتی

ابراز خرسندی بوئین میاندشتی‌ها از بارش رحمت الهی + فیلم

ذوب آهن قهرمان بسکتبال دختران جوانان ایران