پیام سپاهان

آخرين مطالب

رحمانی در اصفهان:

بانکها نباید سبب تعطیلی صنایع شوند/تاثیر ثبات ارز در رونق صادرات سیاسی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان- وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت گفت: بانک ها نباید صنایع را به خاطر بدهی به تملک خود در بیاورند بلکه باید تسهیل کننده مسیر تولید در کشور باشند.

به گزارش خبرنگار مهر ، رضا رحمانی پیش از ظهر پنج شنبه در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استان که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: از رئیس کل بانک مرکزی خواستیم که نرخ ارز و دلار را در یک محدوده زمانی ثابت نگه دارد که تولید کنندگان بتوانند بخش تولید را رونق دهند و سرمایه گذاری کنند.
وی نبود ثبات ارز و دلار را یک چالش جدی و پیش رو خواند و افزود: تمام تلاش ما بر این است که یک بازار ثابتی از نرخ ارز و دلار ایجاد کنیم که از هفته گذشته با بانک مرکزی وارد مذاکره شدیم.
وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت با اظهار اینکه رونق صادرات در سال 98 یکی از اهداف اصلی ما است، اعلام کرد: باید برای حجم زیاد صادرات راهی باز کنیم.
رحمانی بیان داشت: صادر کنندگان پیشران های حوزه اقتصادی هستند و اگر آنها با موانع سخت صادرات مواجه شوند و حجم صادرات در کشور کاهش یابد به طور قطع ضربه سختی بر بدنه اقتصاد کشور وارد شده است.
رایزنی و تبادل کالا با 15 کشور همسایه و هند و چین در دستور کار
وی با اشاره به اینکه در پی بالا رفتن نرخ ارز و دلار ظرفیت صادرات افزایش می یابد،‌ گفت: با وجودی که نرخ ارز و دلار بالا رفت اما عملا شاهد بالا رفتن صادرات در کشور نبودیم.
وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت با اشاره به اینکه طرح صادرات به کشورهای همسایه در دستور کار قرار گرفته است،‌ ادامه داد: 15 کشور همسایه داریم که صادرات به این کشورها در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اظهار اینکه میزان حجم واردات از این کشورها به ایران 2.1 درصد است،‌ تاکید کرد: درصورتی که این دو درصد را دو برابر کنیم میزان صادرات افزایش پیدا می کند و لازم است برای این رایزنی و تبادل کالا به 15 کشور همسایه به انضمام چین و هند برنامه ریزی کنیم.
رحمانی با اشاره به اینکه بیش از 10 درصد کل صنایع کشوردر استان اصفهان قرار دارد و به همین لحاظ تفویض اختیار کردیم،‌ اضافه کرد: طرح رونق تولید را به استان ها ابلاغ کردیم تا با رفع مشکل سرمایه در گردش شاهد رونق بخش تولید شویم.
بانک ها نباید سبب تعطیلی صنایع شوند
وی بیان داشت: بسیاری از صنایع و کارخانجات تولیدی در اصفهان هم اکنون ظرفیت خالی دارند،‌ صنایعی که تولیدات آنها بازار فروش دارد و مدیران باید میزان تولیدات را از هر راهی حفظ کنند.
وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت با اعلام اینکه بانک ها نباید صنایع را به خاطر بدهی به تملک خود در بیاورند بلکه باید تسهیل کننده مسیر تولید در کشور باشند، افزود: یکی از الزامات تولید، نقدینگی مواد اولیه و فروش است که پیگیر آن هستیم و در این ارتباط چندین بار در جلسات دولت و بانک مرکزی مباحث نقدینگی و راه‌های تامین آن مطرح شده است و بانک‌های دولتی قول تامین نقدینگی در همه صنایع را داده‌اند.
وی ابراز داشت:بانک ها اگر هم صنایع به تملک خود در می آورند اما نباید سبب تعطیلی آن شوند و این خلاف قوانین نظام اقتصادی کشور است.
رحمانی اضافه کرد: واحدهای تولیدی نباید برای تامین قطعات به صف ارز برخورد کنند و مواردی که در حوزه وزارت صمت است باید تسهیل شود.
وی تاکید کرد: ثبت سفارش معضلی بود که با تفویض اختیار حل شد، البته موانع ذهنی و فکری که وجود دارد مانع بزرگی است، باید تغییر در نگرشها ایجاد شود و گرنه با نگاه های سنتی و معمولی نمی‌توان مشکلات را حل کرد.
صادرات پاکستان به ایران نسبت به واردات یک به 60 میلیارد دلار است
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در حالی شاهد واردات 60 میلیارد دلاری از پاکستان هستیم که صادرات ما به پاکستان به یک میلیارد دلار هم نمی رسد.
وی گفت: در ایران ظرفیت های خوبی برای فرش ماشینی، موکت و کاشی داریم که کشورهای همسایه حتی حاضرند با تعرفه‌های اتحادیه اروپا با ما معامله کنند، دولت باید تسهیل کننده باشد و مردم نیز باید پای کار بایستند.
رحمانی با اشاره به اینکه اصلاح نگاه، استفاده از توان مردم و تسهیل امور از راه‌های مقابله با تحریم‌ها است، اظهار داشت: وزارت صمت ستاد تسهیل در صنعت را راه‌اندازی کرده که ریاست آن در هر استان، استاندار است و تصمیم او تصمیم کارگروه ملی است.
وی با بیان اینکه استاندار هر استانی همچنین رئیس شورای معادن و کارگروه تنظیم بازار است، ادامه داد: در استان‌ها نیز باید به شهرستان‌ها تفویض اختیار شود و نیازی به حضور فیزیکی مسئولان در مرکز استان نباشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت از ایجاد خط سبز برای تولید در گمرک خبر داد و ابراز داشت: در مسیر تولید مقرر شده موانع از جمله قیمت مواد پایه برداشته شود.
کاهش صدور دستور العمل و بخش نامه متناقض در دستور کار
وی از کاهش صدور دستورالعمل ها و بخشنامه های متناقض خبر داد و اضافه کرد: تلاش ما بر این است که بخش نامه متناقض صادر نکنیم و راهکار آن مشورت با تشکل‌ها است.
رحمانی با اشاره به اینکه واردات به مناطق آزاد و ویژه مواد اولیه و ملزومات تولید بدون ثبت سفارش آزاد شده که این کار نیز در جهت تسهیل تولید است، تاکید کرد: 63 کنسیواسیون صادراتی فعال و 56 شرکت توسعه صادراتی داریم و خوشه‌های صنعتی نیز شناسایی شده اند.
وی اعلام کرد: سال گذشته دو میلیارد و 300 میلیون دلار از شهرک های صنعتی صادرات داشتیم و هدف گذاری امسال ما سه میلیارد دلار است.
صادرات ریالی به عراق و افغانستان نیاز به مطالعه بیشتری دارد
وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت با اشاره اینکه صادرات ریالی به عراق و افغانستان از جمله مواردی است که نیاز به مطالعه بیشتری دارد و باید هماهنگی‌های کلان صورت بگیرد تا این مشکل رفع شود، بیان داشت: برای نوسازی صنایع تکمیل واحدهای نیمه تمام و سرمایه در گردش واحدها تبصره 18 می‌تواند کمک بزرگی به تولید کنندگان باشد و امید است برای سال98 میز تصویب شود.
وی گفت: در مورد امتیاز آیین‌نامه نحوه تجلیل از صادرکنندگان نمونه آیین‌نامه ای در حال تدوین است و شرکت در جلسات دولت و تسهیلات بانکی خاصی برای این افراد در نظر گرفته خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/84450/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شبکه اسرائیلی از زبان نتانیاهو: به دنبال جنگ با ایران نیستیم! / ماموریت‌های مهم‌تری در جبهه غزه و لبنان داریم

تیراندازی به چند شئ پرنده انجام شد

فصل گل وگلاب کاشان دیدنی است

تیراندازی به چند شیء پرنده انجام شد

کنایه سنگین حسام الدین آشنا به اسرائیلی ها: موشک یا موش کوچک؟!

حال خوب اصفهانی ها در آخرین جمعه فرودین

حادثه اصفهان از خارج از کشور اتفاق افتاده است یا داخل؟

خرابکاری با با ریز پرنده‌های پیتزا بَر+ عکس و فیلم

اولین تصاویر از اضطراب و وحشت عجیب امروز اصفهانی‌ها!

واکنش جالب مردم اصفهان به هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده‌ توسط پدافند هوایی + فیلم

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

(ویدئو) واکنش جالب مردم اصفهان به ماجرای ریز پرنده‌ها

واکنش جالب مردم اصفهان به فعال شدن سامانه پدافند هوایی

نگرانی دستگاه‌های امنیتی تل آویو از اظهارات بن گویر درباره حادثه اصفهان

واکنش فرمانده ارتش به حادثه امروز صبح اصفهان

واکنش فرمانده کل ارتش به حادثه اصفهان

زندگی در اصفهان جاری است

تصاویر جالب از استراحت زیر سایه پل خواجو/ عکس

طعنه بن گویر به گزارش‌ها درباره انفجار‌های اصفهان: مسخره است

تجمع ضدصهیونیستی در روستای کچوئیه لنجان

فرمانده کل ارتش: تیراندازی به چند شیء پرنده انجام شد

بررسی مشکلات سرمایه‌گذاری در کمپینگ غار سهولان مهاباد

نگرانی دستگاه‌های امنیتی تل آویو از اظهارات بن گویر و عضو کنست درباره حادثه اصفهان

امیر موسوی: تیراندازی سامانه‌های پدافند هوایی اصفهان به شی مشکوک

پاریس خواستار خویشتن‌داری کشور‌ها در غرب آسیا شد

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

مانیتور 27 اینچ جدید ازراک آنتن وای‌فای دارد

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

صید ماهی در سد مهاباد متوقف شد

شنیده‌شدن صدای شلیک در قهجاورستان اصفهان

تصاویر جدید از مقابله پدافند هوایی با حملات پهپادی اسرائیل | ویدئو

صیدماهی در دریاچه سد مهاباد متوقف شد

لحظه هدف قرار گرفتن آنچه که گفته می‌شود ریزپرنده بوده، در آسمان اصفهان (فیلم)

ببینید/ امنیت کامل در سایت هسته‌ای اصفهان

هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان وجود ندارد

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده/ بارش باران در این استان‌ها

تکمیلی بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حادثه اصفهان

ارتش اسرائیل مشغول به خود؛ رسانه‌های ضدایرانی مشغول حمله خیالی بزرگ به ایران!

واکنش طنز کاربران فضای مجازی به حضور ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان

پاریس خواستار خویشتن‌داری کشورها در غرب آسیا شد

جدیدترین تصاویر از وضعیت فرودگاه اصفهان

جلسه اضطراری شورای‌ عالی امنیت کشور تکذیب شد

افزایش 15 درصدی صید ماهی از دریاچه سد مهاباد

تکذیب تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت ملی

واکنش‌های جهانی به حادثه اصفهان/ عمان محکوم کرد