پیام سپاهان

آخرين مطالب

بسیج سازندگی پای کار مسکن محرومین اجتماعی

بسیج سازندگی پای کار مسکن محرومین
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: بسیج سازندگی درخصوص مسکن محرومین نیز پای کار بوده است و گروه‌های جهادی در سطح استان خانه‌های محرومین را شناسایی کرده و آنچه در توان داشتند برای اتمام مسکن محرومین به کار گرفته و می گیرند. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سرهنگ حسین عجمی در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج سازندگی ضمن تبریک این هفته به اصحاب رسانه و عموم جهادگران استان اصفهان با بیان اینکه جهاد سازندگی در زمان امام (ره) تشکیل و با دستور رهبر معظم انقلاب در سال 1379 بسیج سازندگی تشکیل شد، اظهار داشت: اکنون گروه‌های جهادی در عرصه‌های مختلفی وارد فعالیت شدند و اقدامات زیادی را برای کمک به مردم و نظام انجام داده و می‌دهند.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
وی با بیان اینکه محور فعالیت بسیج سازندگی در چهار قالب خدمت‌رسانی، محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی و حرکت جهادی است، گفت: فعالیت گروه‌های جهادی در دوره شیوع کرونا برای ضدعفونی اماکن و فضاهای عمومی و تولید ماسک مورد تحسین آحاد مردم قرار گرفت.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان ادامه داد: در زمان اپیدمی کرونا همگان شاهد بودیم با وجود اینکه اکثر کشورها درگیر مشکل ماسک بودند، با فعالیت گروه‌های جهادی و مردمی، و ایجاد کارگاه های کوچک و بزرگ تولید ماسک در اقسا نقاط کشور ما مشکلی در این زمینه نداشتیم.
وی درباره موضوع کمک های مومنانه نیز تصریح کرد: در دوران شیوع کرونا، این موضوع به فرمان مقام معظم رهبری با محوریت بسیج مطرح شد که با استفاده از ظرفیت مردمی، سه میلیون بسته معیشتی به نیازمندان اهدا شد و در هفته بسیج سازندگی نیز بیش از 3 هزار جهیزیه با کمک مردم بین نوعروسان نیازمند در دستور کار است.
عجمی درباره آزادسازی زندانیان نیز خاطرنشان کرد: با مشارکت و کمک سازمان زندان‌ها در این موضوع نیز بسیج سازندگی اقدامات موثری انجام داده است و موفق شده ایم با آزادی 70 زندانی موجبات خوشحالی خانواده های زیادی را فراهم کنیم.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان درباره ورود بسیج سازندگی به موضوع محرومیت‌زدایی، آب، تصریح کرد: قرارگاهی تحت عنوان امام حسن مجتبی(ع) در بسیج سازندگی تشکیل و در کشور مشغول به فعالیت است و در اصفهان نیز به سه شهرستان سمیرم، نایین و فریدونشهر که درگیر مسئله آب هستند وارد شدیم و به لطف خدا در هر سه شهرستان آب را تصفیه کرده و به دست مردم می‌رسانیم.
وی با بیان اینکه در بسیج سازندگی در غالب طرح شهید عجمیان، 550 مدرسه در سطح استان اصفهان با محوریت گروه‌های جهادی فعالیت‌های عمرانی مهمی انجام گرفته است، گفت: بسیج سازندگی در بحث مسکن محرومین نیز پای کار بوده است و گروه‌های جهادی در سطح استان خانه‌های محرومین را شناسایی کرده و آن چه در توان داشتند برای اتمام مسکن محرومین به کار گرفته و می گیرند.
عجمی با اشاره به شعار های سال انتخابی از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: سال‌هاست محور شعارها موضوع اقتصاد است و امسال نیز سال جهش تولید با مشارکت مردم نامیده شده است و ما به عنوان بسیج سازندگی وظیفه داریم تلاش کنیم منویات رهبر معظم انقلاب بر روی زمین نماند و وظیفه ما این است که در این‌ رابطه مطالبه ‌گری کنیم.
وی خاطر نشان کرد: در راستای هدف خدمت‌ رسانی و محرومیت‌ زدایی بسیج، 1649 صندوق قرض‌الحسنه مردم‌محور و اشتغال‌ زا تشکیل شده است و این صندوق ها جهت رفاه حال مردم 52 تعاونی ایجاد کرده اند و بالغ بر بیش از 190 میلیارد وام از دی‌ماه 1402 تا امروز پرداخت شده و بیش از 130 میلیارد وام برای شرکت‌های دانش‌بنیان در مرحله معرفی برای پرداخت است و امیدواریم بانک‌ها هم ما را در این عرصه یاری کنند.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان درباره طرح جهاد روشنایی نیز تصریح کرد: با راه‌اندازی 1100 پنل‌های خورشیدی، 505 مگابایت به ظرفیت برق استان اضافه شد و این پنل ها روز به روز درحال افزایش است.
وی با بیان اینکه دو مزرعه 300 کیلوواتی در آران و بیدگل راه‌اندازی شده است و موضوع تبدیل‌شدن به قطب صنایع تبدیلی از موضوعات در حال پیگیری است و وام‌هایی برای صنایع تبدیل در نظر گرفتیم، گفت: دو هزار و 400 گروه جهادی ثبت سامانه شده در استان اصفهان داریم که در 10 استان مشغول به فعالیت هستند.
عجمی در پایان درباره برنامه های هفته بسیج سازندگی خاطر نشان کرد: افتتاح نیروگاه خورشیدی، افتتاح مزرعه اقتصاد مقاومتی، افتتاح طرح‌های کارفرمایی، افتتاح استخر ذخیره آب و اعزام 100 گروه جهادی به مناطق هدف از برنامه‌های شاخص هفته بسیج سازندگی است.
انتهای پیام/163

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/846463/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

همایش پیاده روی خانوادگی در مهاباد برگزار شد

داستانک/ می‌خواهم شاگرد مکانیک شوم

آمار نشان می‌دهد که تقاضا برای آیپدهای جدید رو به افزایش است

حق‌طلبی و عدالت‌خواهی امروز در مقابل نظام سلطه به برکت خون شهدا حاصل شده است/ پارک موزه دفاع مقدس ساری می‌تواند یکی از مراکز گردشگردی برای مردم با هر سلیقه‌ای باشد

اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره ادعای مربوط به توماج صالحی

تکذیب جوسازی «توماج صالحی»

توضیح اداره زندان‌های اصفهان درباره وضعیت توماج صالحی

نابغه‌ ایرانی که نامش در کنار نام نیوتن و پاسکال ثبت شده است

اندروید 15 سیستم ویبره گوشی‌ها را هوشمند می‌کند

روزنامه آمریکایی: پیشروی‌های روسیه کاخ سفید را نگران کرده است

ترکیب سپاهان مقابل ملوان اعلام شد

اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره «توماج صالحی»

توضیحات اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره توماج صالحی

توضیحات اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره یک ادعا

اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره یک ادعا

نیاز اصلی فعالیت‌های فرهنگی اردستان تکمیل مصلاست

ساعت بازدید نمایشگاه کتاب در پایان هفته تمدید شد

سفر دوم رئیس جمهور به مازندران پربار خواهد بود

مادر شهیدان والامقام «دهشت حائری» به فرزندان شهیدش پیوست

دختران شهدای گیلان تجلیل شدند

هوای اصفهان کلانشهر اصفهان سالم است

اطلاعیه مهم درباره زندانی پرحاشیه امنیتی ، توماج صالحی

شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز جمعه 28 اردیبهشت 1403 + آخرین وضعیت

اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره اخبار کذب زندانی پرحاشیه امنیتی «توماج صالحی»

اطلاعیه زندان اصفهان درباره توماج صالحی

تکذیب اخبار مرتبط با توماج صالحی درباره عدم دسترسی به تلفن و ملاقات

گلکسی A53 سامسونگ به One UI 6.1 آپدیت شد

گرانی مسکن و رنج‌های روزمره شهروندان

مادر دو شهید والامقام دوران دفاع مقدس ‌دهشت «حائری» به فرزندان شهیدش پیوست

از متن تا حاشیه های نمایشگاه کتاب تهران

گوگل نسخه مخصوص مدارس هوش مصنوعی Gemini را راه‌اندازی می‌کند

مشکلات صنف طلا با همراهی دولت رفع شد

ابلاغ پیام تبریک رحیم سرهنگی به روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش در 27 اردیبهشت/ حضور جداگانه دو معاون این سازمان برای قدردانی از تلاش کارکنان این روابط عمومی

برپایی نمایشگاه عکس رضوی در جزیره کیش

برگزاری امتحانات سراسری انجمن خوشنویسان کیش

هوای اصفهان سالم است/ شاخص 4 منطقه بر مدار سبز

70 هزار شغل توسط پارک‌های علم و فناوری در کشور ایجاد شد

کسب 3 عنوان برتر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان در جشنواره دریچه

به بهانه 28 اردیبهشت بزرگداشت حکیم عمر خیام

ارزشمندترین گوشی 5G دنیا معرفی شد

آخرین وضعیت ترافیکی محورهای پرتردد کشور

مدیریت شهری اصفهان پیگیر نگهداری از اثر ارزشمند «ریسباف» است

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 28 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

معادلات اصولگرایان پیچیده شد

تکان شدید قیمت‌ها در بازار ارز/ قیمت دلار تا چه رقمی تغییر کرد؟

افزایش حقوق کارگران منتفی شد؟/ جدیدترین خبر درباره تغییر حقوق کارگران

فروش 350 میلیاردی نمایشگاه کتاب

تعهدات افزایش تعرفه اپراتورها چگونه بررسی می‌شود؟

از شوک تحریم تا کرونا؛ دو سناریو از تورم در ایران

مناسبت روز/ جمعه، 28 اردیبهشت‌ماه