پیام سپاهان

آخرين مطالب

وبسایت نزدیک به زاکانی: حمله دوچرخه‌بازان به قرارداد توسعه حمل و نقل عمومی تهران مقالات

وبسایت نزدیک به زاکانی: حمله دوچرخه‌بازان به قرارداد توسعه حمل و نقل عمومی تهران
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - جهان /متن پیش رو در جهان منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
سئوال اصلی اینجاست که چه کسانی در ماجرای واردات اتوبوس و تاکسی های برقی در کشور متضرر شده و نمی خواهند مردم از مواهب استفاده از حمل و نقل پاک بهره مند شوند؟
حمل و نقل شهری از جمله ملزومات کلانشهرهایی مانند تهران است. شهری که میلیون ها انسان به جهت رسیدگی به امور شغلی و زندگی و همچنین بهداشت و درمان و ... به آن مراجعه می کنند و روزانه از چندین میلیون نفر پر و خالی می‌شود.حالا همین شهر که نیاز به سیستم حمل و نقل چابک و همچنین پاک دارد بعد از مدت‌ها قرار است صاحب ناوگان حمل و نقل شهری برقی از جمله اتوبوس و تاکسی شود.
به نظر می‌رسد پیش از پرداختن به اصل ماجرا باید به اصطلاح فیلم سازان یک فلاش بکی به عقب بزنیم و گذشته را مرور کنیم که چه اتفاقی در حوزه حمل و نقل شهری و آلودگی شهر تهران رخ داده است. در زمان شهردار قبلی یعنی «پیروز حناچی» موضوع حمل و نقل شهری معطوف به طرح هایی چون «بی دود» و «سه شنبه‌های پاک» بود. یعنی به جای کار عملی بیشتر فرهنگسازی مد نظر شهردار تهران بود. 
این درحالی است که اتوبوس های شهری اغلب کهنه شده اند و خود آلاینده هستند و اگر حمل و نقل عمومی ترویج می شد نیز نه تنها کشش و توان حمل و نقل بسیاری از مسافران را نداشت که همین امروز هم به صورت کنسرو شده و فشرده به سر کار خود می روند، بلکه با توجه به فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری این فرهنگ سازی چندان کارگشا نبود. تا جایی که اصلاح طلبانی که قبلا سابقه مدیریت شهری تهران را در کارنامه کاری خود داشتند نیز به این موارد خرده می گرفتند که این طرح ها حتی یک درصد از مشکل حمل و نقل شهری پایتخت را نیز حل نمی کند!
این طرح ها از سوی «محسن هاشمی» رئیس وقت شورای شهر تهران مورد انتقاد قرار گرفت که دوچرخه سواری یک هزارم از مشکل حمل و نقل شهری ما را برطرف نمی‌کند.
این انتقاد را «غلامحسین کرباسچی» دبیر کل حزب کارگزاران و شهردار دوره اصلاحات نیز مطرح می‌کرد. وی نیز بیان می کرد که «ای کاش آقای حناچی بجای دوچرخه صبح زود بدون ترافیک با ماشین می‌رفت در دفتر کارش و پیگیری و تلاش می‌کرد که زودتر صدها واگن معطل مانده مترو به خطوط مترو ملحق شوند که صدها هزار مسافر مترو راحت‌تر و سریع‌تر برسند و دها هزار اتومبیل کمتر بیرون بیایند.»
حالا شهرداری تهران به جای معطل گذاشتن مردم با طرح های بدون فایده علاوه بر قراردادهای مختلف برای واردات و ساخت واگن‌های مترو و افزایش و گسترش ایستگاه‌های آن، طرح واردات اتوبوس و تاکسی برقی را کلید زده که با یک شرکت چینی قراردادی در این بخش منعقد شده است.
همین موضوع از سوی برخی از عواملی که به اصطلاح در حوزه روشنگری فعالیت می‌کنند و وابسته جناحی به اصلاح طلبان هستند نیز تحمل نشده و با انتشار بخشی از قرارداد به زعم خود اشکالات و ان قلت‌هایی به آن وارد کرده اند. اما نگاهی به همین ایرادات نشان می دهد که تمامی ادعاهای آنان به دو موضوع منحصر می شود که چرا در این قرارداد تشریفات اداری را رعایت نکردید و از سوی دیگر چرا یک شرکت که کار ویژه آن ساختمان سازی و راه سازی است برای واردات خودروهای برقی قرارداد بسته شده است.
این در شرایطی است که قطعا موارد اداری ملزوم انجام شده و اینکه به سرعت کار در حال انجام است و اسیر هزارتوی اداری نشده که نه تنها اشکال این قرارداد نیست بلکه حسن آن هم هست که مردم از این جهت زودتر می توانند از مواهب استفاده از ناوگان حمل و نقل جدید و به روز استفاده کنند. چه اینکه عوامل اصلی دخیل در این قرارداد نیز توضیح دادند که این امر با توجه به نوسانات قیمت ارز می تواند از هزینه پیش بینی شده برای اجرای این قرارداد بکاهد و حداقل از بار اضافی جلوگیری کند.
نکته دوم این است که قرارداد با یک شرکت چینی بسته شده که زیرمجموعه آن همانطور که در قرارداد و توضیحاتی که در سایت معرفی این شرکت وجود دارد حاکی از آن است که شرکت مذکور دارای 11 شرکت زیرمجموعه و 6 شرکت تابعه آن به صورت هلدینگی است که نه خود این شرکت بلکه یکی از زیرمجموعه های آن با شهرداری تهران قرارداد بسته است که موضوعات کار این شرکت‌های متنوع است. 
جالبتر اینکه علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران نیز از سنگ اندازی مافیای خودرو در مسیر واردات خودروهای برقی نیز خبر داده است.
با این اوصاف کسانی که نسبت به عدم بی تحرکی و فرسوده سازی ناوگان حمل و نقل شهری تهران در مدیریت قبلی انتقادی نمی کردند و حالا که قرار است مردم سود و فایده یک کار عملیاتی را ببینند وارد گود شده و به شبهه پراکنی در خصوص آن می پردازند. جالب است که این شبهات نیز بیشتر از اینکه مایه حقیقی داشته باشد برای موج سازی رسانه‌ای علیه شهرداری تهران بکار گرفته شده است و مانند شبهه سازی های گذشته به نام افشاگری و سوت زنی تنها نقش فضله موش در دیگ را ایفا می‌کنند و به جای اینکه موضوع واقعی را مطرح کنند اقدام به خبرسازی‌های جنجالی می کنند و برای هیچ هیاهو می‌سازند.
با این حال نگاهی به این قراداد که اتفاقا متن آن از سوی همین افراد منتشر شده به خوبی نشان می‌دهد که موضوعات کاملا شفاف است و شرکتی که قرار است این کار را انجام دهد نیز مشخص است و به نظر می رسد بعد از واردات اتوبوس و تاکسی های برقی و استفاده مردم از این موارد همه این غبارها کنار خواهد رفت و شهروندانی که از این وسایل استفاده خواهند کرد قطعا درباره این جنجال سازی‌ها به درستی قضاوت خواهند کرد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/847471/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اجرای 100 کیلومتر از شبکه فاضلاب نجف آباد توسط بخش خصوصی

بسته جدید تشویقی ساخت‌وساز در شورای شهر اصفهان تصویب شد

برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در حمام میرزا رسول مهاباد

جاری شدن آب بعد از 140سال خشکی درقنات حسن آبادنصرآباد

اوج فعالیت سامانه بارشی در اصفهان چهارشنبه است/ احتمال وقوع سیلاب

نمایشگاه کتاب دوحه میزبان رونمایی از مصحف مشهد رضوی

سرعت شارژ؛ وقتی پوکو X6 پرو، پیکسل 8a را با اختلاف چشمگیر شکست می‌دهد

طعنه به پیش‌نیاز سخت‌گیرانه ویندوز 11؛ ویندوز XP روی پردازنده‌ قدیمی‌تر از خودش اجرا شد

کارمندان OpenAI ظاهراً مجبور به امضای توافق‌نامه عدم انتقاد از شرکت بوده‌اند

برگزاری جشن الفبا در شهرستان ورزنه

بهره‌‎مندی از ظرفیت خیران در امور استانی با افتتاح خانه کرامت در اصفهان

اجرای پویش سبز جمع‌آوری آلاینده‌های محیط زیستی

ناظران ویژه در هفته 28 لیگ برتر

حریق نیمه گسترده انبار چوب و ضایعات در حبیب آباد + عکس

چالش کشور برای توسعه هوشمندسازی/اجرای پایلوت e-call در تهران و اصفهان

راه‌اندازی هرچه زودتر خط 2 متروی اصفهان نیازمند اقدام ویژه است

«طرح بهارستان» در گناوه اجرا شد

گزارش حسابرسی شرکت قند نقش جهان اعلام شود

اعزام حجاج شهرضایی به خانه خدا

بی‌توجهی سازمان نظام مهندسی به اجرای تفاهم‌نامه با شهرداری اصفهان

23 هزار حیوان‌گزیده فقط در یک استان ؛ افزایش 20 درصدی در یک سال | سگ‌گزیدگی در صدر مراجعه‌کنندگان مراکز پیشگیری از هاری

توزیع تخم نوغان تفریخ شده در آستارا

طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال در استان اصفهان اجرا می‌شود

دوچرخه‌های شهرداری اصفهان در ناژوان دپو و دچار آسیب شده است

شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 + آخرین وضعیت

میدان امام علی (ع) هرچه زودتر جایگاه اجتماعی و فرهنگی خود را پیدا کند

اجرای طرح نهضت طرح ملی مسکن اصفهان در 2000 هکتار زمین

«خانه کرامت» پایگاهی برای اجتماع «شهریاران خیراندیش» است

بیش از 6300 صندوق صدقه در شهرستان اردستان توزیع شده است

شعر خوانی دختر شیرین زبان

گوشی میان‌رده جدید سامسونگ تأخیر خورد

بنیان‌گذاران OpenAI به ابهامات درباره ایمنی مدل‌های هوش مصنوعی خود پاسخ دادند

کالبدشکافی iFixit از آیپد پرو جدید منتشر شد؛ تغییر بزرگ اپل برای تعمیر آسان‌تر

جزئیات تعرفه خدمات وای‌فای برون‌ساختمانی

دهک بندی ها «دقیق» می‌شوند

آزادی 15 زندانی جرایم غیرعمد از زندان خمینی‌شهر

کاهش 24 درصدی حجم سد زاینده‌رود نسبت به پارسال

افزایش 32 درصدی اهدا عضو از مرگ‌مغزی در اصفهان

جشنواره‌ گردشگری جاده ابریشم سمنان در ایستگاه موزه‌گردی

ادامه روند رگبار باران در برخی مناطق شرق کشور

اجرای پویش سبز جمع‌آوری آلاینده‌های محیط زیستی در دانشگاه آزاد شاهین‌شهر

مراجعه 23 هزار نفر به دلیل حیوان گزیدگی به مراکز پیشگیری از هاری در اصفهان

امکان پرداخت صدقات از طریق کارتخوان نانوایی‌ها وجود دارد

معنای لغوی کلمات در فرهنگ و ادبیات فارسی

تا می‌توانید حسرت گذشته را نخورید و از گذشته عبرت بگیرید

تصویری از طراحی احتمالی آیفون 16 با ماژول دوربین جدید افشا شد

تاثیر عجیب اندروید 15 بر شارژدهی موبایل شما

شیائومی مانیتور ارزان 180 هرتز با پنل 24 اینچ رونمایی کرد

راهکار تازه واشنگتن برای کمک به اسرائیل

قیمت طلا، سکه و ارز 30 اردیبهشت ماه 1403؛ سکه به کانال 30 میلیون تومان سقوط کرد