پیام سپاهان

آخرين مطالب

در لیگ برتر فوتسال

هشت تیم صعودکننده به پلی‌آف بهتر بشناسیم ورزشی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - با پایان یافتن دور مقدماتی لیگ برتر فوتسال مردان 8 به مرحله پلی‌آف صعود کرده‌اند که در ادامه آن‌ها را بیشتر خواهیم شناخت.
به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان، مرحله پلی‌آف سبک و سیاقی جدید در نحوه برگزاری لیگ برتر فوتسال امسال است که موافقان و مخالفان زیادی دارد و چون اولین سال است که لیگ این‌گونه برگزار می‌شود قطعا بی‌نقص نیست و خبر از کور سویی پیشرفت در نحوه برگزاری می‌دهد.
نحوه برگزاری پلی‌آف
دور اول مرحله پلی‌آف به‌صورت 2 از 3 برگزار می‌شود یعنی هرکدام از دو تیم در دو بازی از سه بازی پیروز شوند به مرحله بعدی صعود می‌کنند و تیم‌هایی که جایگاه بهتری در جدول دارند، بازی اول و سوم را میزبان هستند. مرحله دوم ( نیمه‌نهایی) به‌صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود اما این بار تیم‌هایی که جایگاه بهتری در لیگ داشتند بازی رفت میهمان و بازی برگشت میزبان هستند. مرحله سوم ( فینال) نیز به همین صورت برگزار می‌شود.
گیتی پسند اصفهان
در تاریخ لیگ برتر فوتسال هیچ تیمی وجود نداشته است که پس از پایان لیگ به بالای 65 امتیاز دست یابد. تیم رضا لک امسال از 26 بازی که انجام داد 22 برد، 1 تساوی و 3 شکست را برای خود ثبت کرد تا مهم‌ترین رکوردشکنی آن‌ها با کسب 67 امتیاز به دست بیاید.
گیتی پسندیها با 111 گل زده بهترین خط حمله و فقط 58 گل خورده بهترین خط دفاع لیگ را به نام خودشان زده‌اند. مهدی جاوید با 28 گل، سعید احمد عباسی 25 و مهران عالیقدر با 18 گل بهترین گلزنان قرمز پوشان اصفهانی هستند و این سه بازیکن بیش از 60 درصد گل‌های گیتی پسند را به ثمر رسانده‌اند.
ثبت رکورد 12 هفته پیروزی در لیگ امسال را نیز گیتی پسندیها با شکست رقیبان از هفته 12 تا 24 ثبت کردند و شاید اگر دیدار با شهروند نیمه‌تمام نمی‌ماند و کمیته انضباطی بازی را به سود شهروند اعلام نمی‌کرد این رکوردشکنی ادامه می‌یافت.
مس سونگون ورزقان
مدافع عنوان قهرمانی لیگ 16 پیروزی، 7 تساوی و مانند گیتی پسند فقط 3 شکست را ثبت کرده است تا با 55 امتیاز در رده دوم جدول قرار گیرد. ورزقانی‌ها با 96 گل زده دومین خط حمله و با 62 گل خورده به همراه فرش آرایی‌ها دومین خط دفاع لیگ را برای خود ثبت کرده‌اند.
مس از هفته هفتم رقابت‌ها تا هفته 21 هیچ شکستی نداشته است و 15 هفته نباختن بهترین رکورد مس در لیگ امسال است.
فرهاد فخیم که یکی مهره‌های کلیدی تیم مس سونگون است با 18 گل و مرتضی عزتی با 13 گل بهترین گلزنان تیم مس سونگون ورزقان هستند.
فرش آرا مشهد
فرش آرایی‌ها که همیشه از تیم‌های پرقدرت لیگ بوده‌اند امسال هم با 15 برد و 2 تساوی و 9 شکست 47 امتیاز گرفته است و لیگ را با جایگاه سوم به پایان رساند. 
فرش آرا همچون گذشته که از بهترین تیم‌های دفاعی لیگ برتر فوتسال بودند امسال نیز فقط با 62 گل خورده به همراه مس سونگون دومین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد و با 79 گل زده چهارمین خط حمله از بین 8 تیم صعودکننده را دارد.
از نکات جالب‌توجه فرش آرا عدم حضور قدرت بهادری ستاره چند سال اخیر فوتسال کشور است که امسال تیم سابقش را در لیگ تنها گذاشت.
سروش احمد نیا با 12 گل، علی ابراهیمی و مجید خزائی هرکدام با 10 گل، بهترین گلزنان فرش آرا هستند که در امر گلزنی کمک شایانی به تیمشان کرده‌اند.
ملی حفاری اهواز
حفاری در لیگ امسال فرهاد توکلی و پیمان حفیظی بازیکنان موثر خود را در اختیار نداشت و با ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه وارد مسابقات شد. 12 برد، 8 تساوی و 6 شکست 44 امتیاز را برای اهوازی‌ها به همراه داشت تا این تیم در رده چهارم جدول قرار گیرد.
بازیکنان ملی حفاری در 26 بازی 74 گل زدند و 65 گل نیز دریافت کردند و از بین 8 تیم صعودکننده مالک پنجمین خط حمله و چهارمین خط دفاع هستند.
شهاب طالبی با 26 گل زده، بهترین گلزن تیم ملی حفاری اهواز است.
سن ایچ ساوه
ساوه یکی از شهرهایی است که بازیکنان زیادی را در لیگ برتر فوتسال پرورش داده است، امسال نیز دو تیم را در لیگ برتر داشت که شهرداری به دسته اول سقوط و سن ایچ به مرحله پلی‌آف صعود کرد.
12 پیروزی، 5 تساوی، 9شکست و کسب 41 امتیاز حاصل کار شاگردان جواد اصغری مقدم در 26 بازی بوده است. ساوجی‌ها با 73 گل زده و 65 گل خورده، ششمین خط حمله و چهارمین خط دفاعی را در بین 8 تیم صعودکننده ثبت کرده‌اند. مهدی کریمی با 17 و علی مروتی نیز با 10 گل بهترین گلزنان تیم سن ایچ هستند.
سوهان محمد سیما قم
این تیم در طول لیگ با مشکلات مالی متعددی دست و پنجه نرم کرد و تا مرز واگذاری نیز پیش رفت اما این اتفاق صورت نگرفت. قمی‌ها از 26 بازی که انجام دادند 11 پیروزی، 7 تساوی و 8 شکست به دست آوردند و با 40 امتیاز در رده ششم لیگ را به پایان رساندند.
روح‌الله ایثاری با 19، علیرضا وفایی 16 و ناصر اطمینان با 12 گل بهترین گلزنان تیم سوهان محمد سیما هستند و قطعا در مراحل بعدی نیز از مهره‌های کلیدی این تیم خواهند بود.
شهروند ساری
شهروندی‌ها در لیگ امسال در مقاطع مختلفی با کمبود بازیکن مواجه بودند اما مهم‌ترین نکته مثبت این تیم بردن گیتی پسند در بازی رفت در شهر ساری و بازی برگشت با حکم کمیته انضباطی در اصفهان است که به‌نوعی این تیم را به گربه سیاه گیتی پسند تبدیل کرده است.
ساروی ها از 26 بازی، 11 پیروزی، 6 تساوی و 9 شکست به دست آوردند تا با 39 امتیاز هفتمین تیم صعودکننده به پلی‌آف لقب گیرند. شهروند ساری همچنین تا پایان لیگ 87 گل زده و 78 گل خورده را ثبت کرده‌اند.
مراد ناظری با 16، طاها مرتضوی 12 و حمید ره انجام با 11 گل بهترین گلزنان شهروند هستند.
مقاومت البرز
صعود مقاومت البرز باعث صعود نکردن تیم پرطرفدار آذرخش بندرعباس شد و شاید اگر مسئولین بندرعباس توجه بیشتری به این تیم می‌کردند آن‌ها به‌جای مقاومت صعود می‌کردند.
البرزی‌ها لیگ فوتسال با کسب 9 پیروزی، 6 تساوی و 11 شکست در 26 بازی 33 امتیاز را به دست آورده‌اند تا هشتمین و آخرین تیم صعودکننده به مرحله پلی‌آف لقب گیرند.
در جمع 8 تیم صعودکننده مقاومت کمترین پیروزی و بیشترین شکست را ثبت کرده است.
مرحله نخست پلی‌آف
گیتی پسند اصفهان- مقاومت البرز
هر دو بازی این دو تیم در لیگ را گیتی پسندیها با نتایج 2 بر 1 و 4 بر 3 پیروز شده‌اند و همچنین آمار دو تیم نشان از شانس نسبتا زیاد گیتی پسند برای گذر از مقاومت در این مرحله می‌دهد.
مس سونگون- شهروند ساری
بازی رفت این دو تیم 3- 2 به سود مس و بازی برگشت با نتیجه 3-3 به پایان رسید. مسی‌ها در لیگ امسال پرفراز و نشیب ظاهر شدند و همچنین شهروندی‌ها نیز در بازی‌های بزرگ بسیار خوب عمل کرده است.
فرش آرا مشهد- سوهان محمد سیما قم
فرش آرایی‌ها لیگ را با رده سوم به پایان رساندند اما هر دو بازی خود در لیگ با تیم سوهان محمد سیما قم را با نتایج 2-1 و 5-3 به تیم قم واگذار کردند اما میزبانی در دو بازی در پلی‌آف می‌تواند نکته مثبت برای تیم فرش آرا باشد تا انتقام دو بازی لیگ را بگیرد.
ملی حفاری اهواز-سن ایچ ساوه
اهوازی‌ها در بازی رفت و برگشت خود برابر سن ایچ در لیگ این تیم را با نتایج 3-2 و 6-3 شکست داد. از آنجایی که حفاری تماشاچیان بسیار پرشوری را در اختیار دارد می‌تواند با 2 میزبانی که در این مرحله در اختیار دارد با حمایت هوادارانش از این مرحله گذر کند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/85610/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد