پیام سپاهان

آخرين مطالب

سردار نقدی در لنجان:

اقتصاد هیچ کشوری با تغییر روابط خارجی شکوفا نشده است سیاسی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان - معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه گفت: در طول تاریخ اقتصاد هیچ کشوری با تغییر روابط خارجی شکوفا نشده است و استفاده از ارتباطات خارجی برای بهبود وضعیت اقتصادی تنها یک شعار انتخاباتی است.

به گزارش خبرنگار مهر ، سردار محمدرضا نقدی شامگاه شنبه در ویژه برنامه روز حماسه و ایثار شهرستان لنجان اظهار داشت: 29 دی در شهرستان لنجان روز حماسه و ایثار نامگذاری شده است با یاد شهدایی که ستارگان درخشان آسمان ایران هستند و خون پاک آنها نسل‌های آینده را نیز به مسیر حقیقت جویی رهنمون خواهد شد.
وی با اشاره به در پیش رو بودن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ابراز داشت: چهل سالگی زمان بالندگی و رشد است، 40 سال است ملت ایران با سربلندی و اقتدار از این نظام ولایی حمایت کرده اند، همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند که « مردم امروز ایران از مردم حجاز در زمان رسول الله (ص) از مردم کوفه در عهد امیرالمومنین(ع) والاتر هستند» به واقع مردم ایران شایستگی خود را برای چنین توصیفی نشان دادند.
رسیدن انقلاب ایران به سن کمال و بالندگی نشان از اقتدار این نظام دارد
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی با بیان اینکه به یقین حفظ پیروزی از کسب آن سخت‌تر است، ابراز داشت: ما انقلابی در تاریخ نداشته ایم که به چهل سالگی رسیده باشد و انقلاب هایی مانند ویتنام، مصر، تونس، الجزایر و غیره عمر کوتاهی داشتند اما رسیدن انقلاب ایران به سن کمال نشان از اقتدار و پیروزی جاودانه این نظام دارد.
وی اضافه کرد: به یقین همراهی مردم با این انقلاب و نظام در استواری درخت جاودانه آن نقش بسزایی داشته است، مردمی که همواره به گوش فرمان ولایت فقیه در تمامی عرصه‌ها لحظه ای از دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران کوتاهی نکردند و حتی خون پاک فرزندان خود را برای آبیاری درخت انقلاب اهداء کردند.
وی با بیان اینکه سالهای سال افراد بی سواد و بی کفایتی مانند رضاخان اداره کشور را در اختیار داشتند، ابراز داشت: در طول این سال‌ها خون افراد زیادی در راه حقیقت‌جویی و افشای حقیقت در قیام‌هایی مانند مشروطیت، قیام میرزا کوچک خان جنگلی، نهضت تنباکو، نهضت نفت، نهضت 15 خرداد و غیره بر زمین ریخته شد که مقدمه‌ای بر دستیابی به انقلاب اسلامی ایران بود.
ایران مستقل‌ترین کشور دنیا است
سردار نقدی با بیان اینکه امروز ملت ایران مستقل‌ترین کشور دنیا هستند و مردم سالاری در کشورمان با توجه برگزاری انتخابات آزادانه مثال زدنی است، تصریح کرد: معنای واقعی آزادی را می توان در کشور ایران جست و جو کرد چراکه همه مردم می‌توانند به راحتی انتقادات خود را به گوش مسئولان برسانند.
وی با انتقاد از طرح انتخابات استانی ابراز داشت: با این نوع انتخاب مردم در سایه و حاشیه قرار می گیرند و امکان انتخاب افراد متدین، انقلابی، خدمتگزار کم می شود به نوعی که افراد سرمایه دار با تشکیل حزب می‌توانند مردم را مجبور به انتخاب کاندیداهای خود کنند.
ولایت فقیه ضد منش دیکتاتوری است
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه ولایت فقیه ستون اصلی و محوری مردم سالاری دینی است، گفت: همانگونه که امام خمینی (ره) فرمودند ولایت فقیه ضد منش دیکتاتوری است و تجربه 40 ساله رهبری ولایت فقیه بر کشور این امر را برای همگان به اثبات رسانده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بیان مثال دیگری از مردم سالاری دینی در کشورمان و احترام امام خمینی (ره) نسبت به انتخاب بنی صدر اشاره و ابراز داشت: امام خمینی (ره) بعدها فرمودند که خود به بنی صدر رای ندادند که این امر نشان از عدم دخالت ایشان در انتخابات است و این رویه همیشه در جمهوری اسلامی ایران وجود داشته است.
وی با اشاره به اینکه در سال 76 نیز برخی قصد ابطال انتخابات را داشتند اما رهبر معظم انقلاب چنین اجازه‌ای به آنها ندادند، اظهار داشت: در سال 88 نیز عده‌ای با همراهی ایادی استکبار قصد ایجاد آشوب و ابطال انتخابات را داشتند اما رهبر انقلاب فرمودند که من به مردم سالاری دینی که با مردم عهد کرده‌ایم پایبند هستم و با درایت بی نظیر ایشان از این برهه سخت نیز رد شدیم.
بیش از 8 سال است نگاه‌ ما به خارج از کشور و انجام تبادلات با کشورهای غربی است
وی با بیان اینکه رفع مشکلات اقتصادی با امید به کمک خارجی‌ها امکان پذیر نیست، اظهار داشت: بیش از هشت سال است که نگاه‌ ما به خارج از کشور و انجام تبادلات با کشورهای غربی است اما هیچ ثمری از این امید ندیدیم.
نقدی با تاکید بر اینکه در طول تاریخ اقتصاد هیچ کشوری با تغییر روابط خارجی شکوفا نشده است، گفت: استفاده از روابط خارجی برای تغییر معیشت مردم و بهبود وضعیت اقتصادی تنها یک شعار انتخاباتی بوده است، به گواهی تاریخ جهان تنها کشورهایی اقتصادی قوی داشته اند که بر ظرفیت‌های داخلی کشور خود تکیه کرده و به جای چشم دوختن به دست غربی‌ها از تولید داخلی حمایت کردند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه برخی این موضوع را مطرح کردند که چرا رهبر انقلاب فکری برای موضوع گرانی نمی کنند، گفت: ایشان سالها قبل راهکارهای مختلفی از جمله اقتصاد مقاومتی را برای رفع مشکلات بیان کرده و فرمودند این مذاکرات، مشکلات اقتصادی کشور را حل نخواهد کرد و به آنها خوش بین نیستیم اما متاسفانه در طول این سالها عمل به فرمایشات ایشان به شکل کامل را توسط برخی مسئولان شاهد نبودیم.
هیچ بن‌بستی در کشور وجود ندارد اما برخی به دنبال القای این توهم هستند
وی با تاکید بر اینکه هیچ بن‌بستی در کشور وجود ندارد اما برخی به دنبال القای این توهم هستند، ابراز داشت: بن بست به معنای آن است که هیچ راهی پیش روی ملتی نباشد اما اگر امروز مشکلات اقتصادی رفع نشده است به دلیل این است که به درستی از تمام ظرفیت و توان خود برای رفع مشکلات استفاده نکرده ایم.
سردار نقدی با بیان اینکه مسایل اقتصادی جزو کوچک‌ترین مسایلی هستند که پیش روی ملت ایران قرار گرفته است، ابراز داشت: ما پیش از این از گردنه‌های بسیار سخت‌تر مانند مقابله با گروهک‌های ضد انقلاب و جنگ تحمیلی با حمایت مردم و تکیه بر اصل ولایت فقیه عبور کرده ایم و رفع این مشکلات اقتصادی سخت‌تر از آنها نیست.
وی اضافه کرد: با نگاهی به دوران پس از انقلاب نیز متوجه می شویم که ما یک کشور ویرانه را تحویل گرفته بودیم اما بن بستی برای ما وجود نداشت و در دورن دفاع مقدس نیز بسیاری از سرمای‌های کشور از میان رفته بود اما بر پای خود ایستادیم و در رفع تمامی معضلات موفق شدیم آن هم در شرایطی که تمامی کشورها راه های انتقال علم را بر ایران بسته بودند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه ما تنها با تکیه بر خداوند و با رهبری هوشمندانه ولی فقیه زمان آن دوران‌های سخت را پشت سرگذاشتیم، گفت: عجیب است با این همه ظرفیت در کشور مانند دسترسی آسان به مواد اولیه، مواد معدنی، نیروی انسانی، دانش و فناوری و نقدینگی امروز از رفع مشکلات اقتصادی باز بمانیم.
وابستگی به نفت و عدم هدایت نقدینگی مردم به سمت تولید
وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 700 تریلیون تومان گردش مالی کشور است، گفت: دلیل اصلی معضلات اقتصادی کمتر به خارج از کشور ربط دارد بلکه به وابستگی به نفت و عدم هدایت نقدینگی مردم به سمت تولید، علت اصلی مشکلات است.
سردار نقدی با بیان اینکه واردات بی رویه، قاچاق کالا از دلایلی اصلی سوق نیافتن نقدینگی کشور به سمت تولیدات است، ابراز داشت: باید انقلابی عمل کرده و به راه و مسیری که در دوران دفاع مقدس در پیش گرفته بودیم بازگردیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/85616/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رضائیان: برابر پرسپولیس حرفه‌ای بازی کردم

نقش اصحاب رسانه در تبیین حفظ زیست عفیفانه و جایگاه متعالی زن، مادر و خانواده حائز اهمیت است

اختصاص 800 میلیارد تومان به پروژه های محلات کم برخوردار در بودجه سال جاری

جدول لیگ برتر در پایان هفته 25 +نتایج کامل

ماجرای عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

روایت فارن پالیسی از ماجراجویی های پرهزینه تل آویو

کلاهبردار سابقه‌دار اشنویه‌ای دستگیر شد

رضاییان: هواداران پرسپولیس همیشه در قلب من هستند

باخت تیم جوانان زاگرس مهاباد در مرحله دوم مسابقات فوتبال

رضاییان: شعار هواداران پرسپولیس مهم نیست، آنها در قلب من هستند

ربیعی: در فولادشهر مهمان نساجی بودیم!

بدل کارلوس در اصفهان دیده شد! (عکس)

شاعرانه/ بگو به باران ببارد امشب

قیمت پیکسل 8A احتمالاً نسبت به نسل قبل افزایش نخواهد یافت

یورش به کلمبیا؛ پلیس تحصن دانشجویان هوادار فلسطین را برچید

همدلی سازمان منطقه آزاد، نهادها و اصناف برای بهبود شرایط کارگران/ امضای تفاهم نامه تنظیم امور کار درجزیره کیش

شکست ذوب‌آهن در فولادشهر، بحران در خانه جدی‌تر از همیشه

شستن دست با ماده مشتعل تینر جان مرد کهنسال مهابادی را گرفت

داستانک/ آداب و رسوم الکی

زنگ هشدار آیفون برای برخی کاربران غیرفعال شده است؛ اپل مشکل را برطرف می‌کند

گوشی آیفون 16 چه زمانی عرضه می‌شود؟

مردی که تسلیم نمی‌شود

«دلار چند؟»

دوراهی قالیباف برای رسیدن به صندلی ریاست

نجات آقای « ب.ز»

پیام ناتو به روسیه با برپایی بزرگ‌ترین مانور از زمان جنگ سرد

بلا و بهای خام‌اندیشی

پیشرفت 50 درصدی طرح انتقال آب به اصفهان/ اتفاقات خوشایند حوزه تولید ثمره همدلی مردم است

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد کاشان معرفی شد

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

دل دوستان شکستی!

آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور

علیه کارگر؛ تبعات قراردادهای موقت

محدودیت‌های نانوشته علیه معلمان

عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس

فرقان؛ ردپای مارکسیسم

نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم برگزار شد

گفتمان «شهر زندگی» نظام معنایی را منظم می‌کند

معاون سیاسی استانداری اصفهان در مدرسه دوران تحصیل خود حضور یافت

سرمربی زودتر از بازیکنان در چمن/ قدیمی ها هو شدند

معاون استانداری اصفهان در مدرسه دوران تحصیل خود حضور یافت

شعرخوانی زیبا دکتر کاکاوند از سعدی

تصاویر فا‌ش‌شده از گلکسی F55 شایعه مهم را تأیید می‌کنند

هشدارها و حسرت‌های دو رئیس‌جمهور

بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید

با الگوپذیری از معلم شهید مطهری نقش واقعی معلم و استاد را در کشور به ثمر برسانیم

برای رفع مشکلات نیازمند اتحاد و وحدت میان دستگاه‌های مختلف هستیم

کشت گل محمدی در 600 هکتار اراضی کشاورزی کاشان

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت

هواداران سپاهان با شعارهای طلایی در ورزشگاه آزادی +فیلم