پیام سپاهان

آخرين مطالب

مهر گزارش می دهد؛

تاریکی سهم رانندگان آزادراه امیرکبیر کاشان سیاسی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - کاشان - روشنایی آزادراه امیرکبیر کاشان از مهمترین مشکلات این محور بوده که تا کنون اقدام موثری در رفع این معضل صورت نگرفته است.

خبرگزاری مهر - گروه استانها: محور امیرکبیر کاشان یکی از شریان های اصلی کشور محسوب می شود به نحوی که گلوگاه اتصال شهرهای استان اصفهان و سایر شهرهای استان های دیگر به پایتخت کشور محسوب می شود.
اختصاص چنین ویژگی به آزادراه امیرکبیر کاشان موجب شده است تا میزان تردد وسایط نقلیه سبک و سنگین از این محور به طور قابل ملاحظه ای نسبت به سایر محورهای مشابه بالاتر باشد.
آزادراه امیرکبیر کاشان مسیر ترانزیتی شمال - جنوب کشور محسوب می شود و این آزادراه 285 کیلومتری دو استان اصفهان و قم را به یکدیگر متصل می کند به نحوی که 40 کیلومتر از طول آزادراه امیرکبیر در حوزه استحفاظی استان قم قرار دارد.
اصلی ترین مشکل آزادراه امیرکبیر کاشان روشنایی این محور بوده و رانندگان خودروهای عبوری در شب را برای تردد به دلیل نبود روشنایی در این محور با کاهش دید رو به رو می کند و این موضوع خطرات بسیاری را به دنبال دارد.
هفت کشته طی یک هفته در دو تصادف دلخراش در محور امیرکبیر نشان دهنده تهدیدات جان رانندگان در این محور بوده است و بر همین اساس مسئولان شهری شهرستان کاشان تلاش های زیادی در جهت روشنایی محور امیرکبیر کاشان انجام دادند اما تاکنون موانع پیش رو مانع از موفقیت در به نتیجه رسیدن این طرح شده است.
در این محور با چندین مشکل رو به رو هستیم که مهمترین آن روشنایی است و دومین مشکل آن روکش آسفالت است به نحوی که برخی رانندگان برای مسافرت به اصفهان محور جایگزین آزادراه امیرکبیر را انتخاب می کنند آزادراه امیرکبیر کاشان به صندوق بازنشستگی کشور تعلق دارد
سیدجواد ساداتی نژاد در گفت و گو با خبرنگار مهر ، با بیان اینکه آزادراه امیرکبیر کاشان به صندوق بازنشستگی کشور تعلق دارد، اظهار داشت: این آزادراه دولتی نبوده و توسط بخش خصوصی تاسیس و اداره می شود و ما در این محور با چندین مشکل رو به رو هستیم که مهمترین آن روشنایی است و دومین مشکل آن روکش آسفالت است به نحوی که برخی رانندگان برای مسافرت به اصفهان محور جایگزین آزادراه امیرکبیر را انتخاب می کنند.
وی تردد تریلرهای سنگین را از دیگر مشکلات آزادراه امیرکبیر دانست و افزود: از جنوب کشور تا بادرود محور دو بانده است، محور بادرود نیز تا پایان 98 دو بانده می شود و از تهران تا شمال نیز دو بانده است و مشکل ما از کاشان به قم است که در تلاش هستیم محور قدیم کاشان به قم نیز دو بانده شود.
نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس با بیان اینکه به روکش آسفالت و روشنایی آزادراه امیرکبیر کاشان بودجه دولتی تخصیص پیدا نمی کند، ابراز داشت: مذاکراتی با مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور و رئیس اسبق کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی صورت گرفته که مقرر شد از محل عوارض آزادراه امیرکبیر در بودجه 98 جهت روشنایی و روکش آسفالت اعتبار تخصیص داده شود و در صورت تحقق این مهم می توان ضریب ایمنی این محور را افزایش داد.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کاشان در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه نگهداری و تامین ایمنی جاده محور امیرکبیر توسط دو شرکت خصوصی انجام می شود، اظهار داشت: مشکلاتی که توسط پلیس راه و اداره راه شهرستان احصا شده با مقامات بالاتر به دفعات مکرر مکاتبه شده است و با توجه به مکاتباتی که صورت گرفته است آزادراه امیرکبیر کاشان در محدوده اداره کل راه استان اصفهان به عنوان محور ایمن انتخاب تا اقدامات ایمنی در این محور صورت پذیرد.
با دو بانده شدن محور قدیم کاشان - قم از بار ترافیکی تریلی ها در آزادراه امیرکبیر کاشان کاسته شود
حامد فلاحی با بیان اینکه نمی توان ورود تریلر به آزادراه را ممنوع کرد، افزود: از آنجا که محور جایگزینی برای عبور و مرور تریلی ها در آزادراه امیرکبیر وجود ندارد و نمی توان ورود این نوع وسایل نقلیه سنگین را ممنوع کرد در حالی که مکاتباتی با اداره کل راهداری استان اصفهان صورت گرفته تا با دو بانده شدن محور قدیم کاشان - قم از بار ترافیکی تریلی ها در آزادراه امیرکبیر کاشان کاسته شود.
وی با بیان اینکه استفاده از نیوجرسی های مفصلی در دستور متولیان نگهداری از آزادراه امیرکبیر قرار دارد، ابراز داشت: متولیان نگهداری این آزادراه ایمنی سازی محور امیرکبیر کاشان را با استفاده از نیوجرسی یا بلوک های سیمانی در دستور کار قرار دادند به نحوی که هر قسمت گاردریل آزادراه امیرکبیر که دچار مشکل شده است توسط نیوجرسی بازسازی و ایمن سازی می کنند.

فرماندار کاشان نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر ، ضمن اشاره به مکاتبات متعدد صورت گرفته به جهت روشنایی آزادراه امیرکبیر اظهار داشت: به جهت تسریع در روشنایی مقطع خرمدشت تا مجتمع امیر کبیر مکاتباتی در دی ماه سال جاری انجام شده و یکی از شرکت های خصوصی مجری این طرح و یکی دیگر از شرکت های خصوصی مجری رفع نواقص حفاظ های نصب شده روی پل ها انتخاب شدند.
رفع مشکلات ایمنی و ترافیکی آزاد راه و همچنین ایجاد راه دسترسی مناسب در آزادراه
علی اکبر مرتضایی از رفع مشکلات ایمنی و ترافیکی آزاد راه و همچنین ایجاد راه دسترسی مناسب و ایمن برای خودروهای امدادی در آزادراه امیرکبیر خبر داد و افزود: انسداد راه های غیرمجاز و غیر استاندارد به آزادراه، جمع آوری سنگ های حاشیه آزادراه، وضعیت غیر ایمن گیت های عوارضی و پارکینگ های اطراف آن، وضعیت رویه آسفالتی و خط کشی محور، روشنایی در مقاطع دیگر اصلاح ورودی و خروجی مجتمع های خدماتی و رفاهی معایب احصا شده آزادراه امیرکبیر کاشان است.
وی با بیان اینکه نواقص این آزادراه به شرکت های نگهداری محور امیرکبیر ابلاغ شده است، ابراز داشت: مکان یابی و ایمن سازی کم خطرترین مسیرها جهت تردد خودروهای امدادی، ایمن سازی آزاد راه اصفهان-کاشان با نصب علائم، حفاظ میانی و اصلاح شیب شیروانی، کانالیزه نمودن ورودی گیت های عوارض طی جلسه ای در کارگروه حمل و نقل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
معضل روشنایی از مهمترین مشکل آزادراه امیرکبیر کاشان بوده که خطرات زیادی را به رانندگان در این محور تحمیل می کند و در حالی که مسئولان اقداماتی را در خصوص رفع این مشکل انجام داده اند اما هیچ اقدام موثری به مرحله اجرا درنیامده است.
شرکت های خصوصی که وظیفه نگهداری و حفظ ایمنی آزادراه امیرکبیر را نیز بر عهده دارند به دلیل هزینه های بالای این طرح به بهانه های مختلف از عملیاتی کردن این پروژه شانه خالی می کنند.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/85631/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برق در دولت آباد وصل شد

پیتزابر اسرائیلی در اصفهان!

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

ناراحتی عجیب تلویزیون سعودی از اتفاقات اصفهان!

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

فوت یک نفر در پی غرق شدگی در استخر کشاورزی

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

واژگونی 405 در جاده شهرضا - دهاقان 6 مصدوم داشت

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان

سی ان ان: هیچ آسیبی به پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعا‌های اسرائیل

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

کوچک‌ترین نفوذ دشمن زیر چشم نیروهای مسلح قرار می‌گیرد

سی‌ان‌ان: اتفاق خاصی برای پایگاه هوایی ایران رخ نداده

توضیح امیرعبداللهیان درباره ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان

تصویر واضح تر از مکان مورد حمله صهیونیست ها در اصفهان + جزئیات

پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک

هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

هاآرتص: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد | باید به باتلاق غزه برگردیم

واکنش ظریف به آتش بازی‌های امروز در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود

آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه 12 اصفهان

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است

بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعاهای اسرائیل

نخستین تصویر ماهواره ای از پایگاه هوایی ایران در اصفهان بعد از حمله صهیونیست ها

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/ نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

(ویدئو) اصفهان، امروز چه گذشت؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

صرف هزینه 1250 میلیارد تومانی برای بیمارستان بهارستان

به دنبال جنگ با ایران نیستیم؛ ماموریت‌های مهم‌تری در جبهه غزه و لبنان داریم

جریان زندگی در زاینده رود اصفهان | تصاویر

واکنش عجیب آمریکا به حادثه اصفهان؛ به مجازات ایران پایبند هستیم!