پیام سپاهان

آخرين مطالب

پای صحبت بازماندگان سفر آسمان اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان- یاران جا مانده از سفر شهادت به اتفاق یک سخن گفتند: ما تا آخر ایستاده ایم و ادامه رو راه همرزمان شهیدمان هستیم.
یکی دو روز پس از حادثه تروریستی انفجار اتوبوس سپاه در جاده خاش – زاهدان رهسپار بیمارستان شهید آیت الله صدوقی اصفهان شدیم. قرار بود در حاشیه عیادت قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت و گویی با مجروحان این حادثه داشته باشم. خودم را برای مواجه شدن با این رزمندگان و مرزبانان غیور آماده می کردم. با این همه عظمت و ایستادگی چگونه باید روبرو شد و چگونه آنان را در غم از دست دادن همرزمانشان تسلی داد.
وارد بیمارستان شدم و بعد از هماهنگی های لازم با مسوولان وارد بخش شدیم.
ولی تصوراتم به یکباره فروریخت، من به دنبال تسلی آنان بودم اما با کوهی از آرامش و استقامت روبرو شدم. آنان باکی از حوادث این چنین نداشتند و همراهانشان نیز محکم و استوار در کنارشان نشسته بودند.
از تعدادی از آن ها اجازه گفت و گو گرفتم ولی نمی خواستم زیاد خسته شوند، چون تعدادی از آن ها دچار پارگی پرده گوش شده بودند و یا تازه از عمل جراحی بیرون آمده بودند.
به سراغ یکی از اتاق ها رفتم، جوانی رشید بر تخت خوابیده بود، همان که دقایقی پیش در بخش در حال عیادت از سایر دوستانش بود.
او گفت: از ناحیه خوانسار به پاسگاه مرزی اعزام شدم و هنگامی که ماموریتمان در قالب لشگر 14 امام حسین (ع) تمام شد به سمت سراوان رفته و سوار اتوبوس شدیم. یادم است تابلو 115 کیلومتری زاهدان را هم دیدم و پس از آن خوابیدم.
این رزمنده افزود: در همان حین خواب آتش را دیدم که به سمت من می آید و تا به خودم آمدم دیدم به همراه سه نفر از دیگر همکارانم به بیرون از اتوبوس افتاده ایم.
وی ادامه داد: به فرموده امام راحل تا شرک و کفر هست مبارزه هست و تا مبارزه ما نیز هستیم و تا زمانی که این نظام پرچم الله را در دست گرفته است قطعا دشمنان ساکت نمی نشینند و همانطور که امروز خداوند به این صورت آن ها را رسوا می کند در آینده نیز مفتضح تر خواهند شد و چیزی از آن ها نمی ماند.
وی از رسیدگی تیم پزشکی بیمارستان زاهدان و اصفهان به مجروحان این حادثه قدردانی کرد و در پایان صحبت ها نیز با چشمان اشکبار از عمق وجود آرزو داشت که جای همرزمان شهیدش باشد.
اما پس از خداحافظی با او به اتاق دیگری رفتم، دو جوان دیگر که یکی تازه از عمل برگشته بود و دیگری هم کوتاه می توانست با من سخن بگوید.
بسیجی از لشکر 14 امام حسین (ع) که مرزبانی از مرزهای جنوب شرق کشور در استان سیستان و بلوچستان را برعهده داشت و پس از 15 روز از ماموریت کاری خود باز می گشت.
این مرزبان دلاور حضور مردم قهرمان ایران در صحنه راهپیمایی چهل سالگی انقلاب را بی تاثیر در این اقدام تروریستی ندانست و گفت: دشمن جمهوری اسلامی پس از هر نمایش قدرتی از سوی ملت، عصبانی شده و باید هم عصبانی شوند و دست به این اقدام کورکورانه زدند.
وی افزود: دشمنان نظام قدرت ایستادگی مقابل ما را ندارند و به دلیل ضعف خود این گونه اقدامات ناجوانمردانه و انتحاری را انجام می دهند و اگر توانایی این را داشتند که روبروی ما مبارزه کنند هیچگاه دست به حملات تروریستی نمی زدند.
وی می گوید: خوش به سعادت آن ها که با شهادت رفتند و ما از قافله شهدا عقب ماندیم.
این مرزبان پرمحبت در شرایطی که خود بر تخت بیمارستان قرار دارد باز به یاد و فکر هموطنان مرزی است و به عنوان یک درخواست از مسوولان بهداشت و درمان کشور می گوید: بین منطقه سیرکان و شهرستان سرباز در نقطه صفر مرزی چندین روستا از امکانات مناسب بهداشتی برخوردار نیستند و باید برای این مردم مظلوم و مستضعف امکانات بهداشتی فراهم شود.
باز هم به اتاق دیگری می روم و سه جوان دیگر بر تخت خوابیده اند. یکی از آن ها که از ناحیه ستون فقرات آسیب دیده است وزنه ای 10 کیلویی متصل بر یک کمان فلزی بر شقیقه ها دارد تا مهره های شکسته آسیب بیشتری به نخاعش وارد نکند. شاید بتوان به این روش و عمل جراحی از قطع نخاعش پیشگیری کرد.
اما روحیه اش عالیست، می گوید از از خورزوق شهرستان برخوار به مناطق مرزی جنوب شرق کشور اعزام شده بود.
این جوان که از ناحیه دست، گوش، گردن وستون فقرات نیز دچار مجروحیت شده است افزود: دشمنان چون یارای مقابله با ما در مرزها را ندارند هرگاه ما را بی دفاع می بینند می خواهند به ما ضربه وارد کنند.
وی گفت: شهدای این حادثه به دلیل اخلاصی که داشتند به درجه رفیع شهادت نائل شدند و ما جا ماندیم ولی سعی می کنیم راه آن ها را ادامه دهیم.
این رزمنده درباره وضعیت رسیدگی به مجروحان حادثه ادامه داد: با وجود کمبود پرسنلی که بیمارستان صدوقی دارد ولی رسیدگی پزشکان و پرستاران و کادر درمانی بسیار خوب بود.
تخت کناری هم جوانی قرار دارد که از ناحیه گوش و چشم آسیب شدیدی دیده است.
او هم از لشگر 14 امام حسین(ع) به مرز سراوان اعزام شده و پس از 20 روز ماموریت در حال بازگشت به اصفهان بود که گرفتار این حادثه تروریستی کوردلانه شد.
وی یکی از علت های اصلی اقدام تروریستی حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی چهل سالگی انقلاب می داند و در تشریح علت دیگر هم گفت: از علت های دیگر، این بود که لشگر 14 امام حسین (ع) اصفهان در دو سال اخیر در منطقه، مرزبانی خوبی داشتند و هیچ تلفات جانی نداشتیم و گروه های تروریستی به دنبال ضربه زدن به این لشگر قدرتمند جوانان بودند.
وی که از ناحیه پا، دست، چشم و گوش مجروح و از ناحیه صورت و دست دچار سوختگی شده است گفت: در پاسگاه محل خدمتم 17 روز با شهیدان سید ثارالله موسوی و ابوالفضل موسوی زندگی کردیم و از اینکه همرزمانم رفتند و من جا ماندم غمگینم.
از این جوان هم که به علت پارگی پرده گوش به سختی سوالات مرا پاسخ می گفت آرزوی شفا کردم و به سراغ دیگر مجروح این حادثه رفتم.
او اعزامی از شهر گرگاب گردان 104 لشگر 14 امام حسین (ع) است که عنوان بسیجی داوطلب در مرزبانی مرزهای جنوب شرق کشور حضور یافته و می گوید: مردم ایران باید قدر نعمت امنیتی که توسط مرزبانان غیور و جا برکف ایران اسلامی تامین می شود را بدانند.
وی که از ناحیه پا و مهره های گردن دچار آسیب شده است افزود: تروریست ها با اصل اسلام و نظام و انقلاب ما مشکل دارند و دست بردار نیستند و از صدر اسلام دشمنی با اسلام توسط کافران وجود داشته و تنومند شدن درخت اسلام نیازمند خون شهیدان است.
وی از اینکه در این حادثه به شهادت نرسیده ابراز ناراحتی کرد و گفت: اما دشمنان بدانند ما تا آخرین قطره خون پای آرمان های نظام و انقلابمان هستیم.
در پایان گفت و گوهایم و پس از خداحافظی با این عزیزان و همراهانشان از بخش و بیمارستان خارج شدم و مدام در ذهن به فکر این بودم که به راستی چه مردان و جوانان غیرتمندی در کشور داریم. کجایند آن ها که نسل امروز را نسلی فاقد خصوصیات جوانان دوران انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی می دانند؟ پس این همه جوان دلاور و با روحیه ای که من امروز دیدم و آنان که سفر شهادت در پیش گرفتند چیستند؟ به راستی جوانان امروز وطن کم از جوانان دیروز میهن ندارند.
هم اینک هفت تن از مجروحان حادثه تروریستی حمله به اتوبوس حامل سپاهیان مرزبان حافظ امنیت کشور در بیمارستان شهید صدوقی اصفهان بستری هستند.
دراین حادثه تروریستی که در سیستان و بلوچستان رخ داد 12 تن از سپاهیان لشکر 14 امام حسین (ع ) مصدوم و 27 نفر شهید شدند.
/6022 / 7135

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/90740/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کوچک‌ترین نفوذ دشمن زیر چشم نیروهای مسلح قرار می‌گیرد

سی‌ان‌ان: اتفاق خاصی برای پایگاه هوایی ایران رخ نداده

توضیح امیرعبداللهیان درباره ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان

تصویر واضح تر از مکان مورد حمله صهیونیست ها در اصفهان + جزئیات

پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک

هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

هاآرتص: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد | باید به باتلاق غزه برگردیم

واکنش ظریف به آتش بازی‌های امروز در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود

آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه 12 اصفهان

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است

بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعاهای اسرائیل

نخستین تصویر ماهواره ای از پایگاه هوایی ایران در اصفهان بعد از حمله صهیونیست ها

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/ نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

(ویدئو) اصفهان، امروز چه گذشت؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد

صرف هزینه 1250 میلیارد تومانی برای بیمارستان بهارستان

به دنبال جنگ با ایران نیستیم؛ ماموریت‌های مهم‌تری در جبهه غزه و لبنان داریم

جریان زندگی در زاینده رود اصفهان | تصاویر

واکنش عجیب آمریکا به حادثه اصفهان؛ به مجازات ایران پایبند هستیم!

گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

امیرعبداللهیان: در صورتی‌ که رژیم اسرائیل مجدداً اقدامی علیه منافع ایران انجام بدهد، پاسخ بعدی ایران فوری، حداکثری و قاطع خواهد بود؛ این پیام به روشنی به آمریکا و سایر طرف ها منتقل شده/ ریزپرنده‌های ساقط‌ شده {در اصفهان} هیچ خسارت مالی و جانی در بر نداشته

لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی

واکنش خنده‌دار کاربر اصفهانی به ماجرای دیشب اصفهان

حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود + فیلم

(ویدئو) وزیر رژیم صهیونیست: ماجرای اصفهان؛ ضعیف نه! بی‌خاصیت!

واکنش خنده‌دار مردم اصفهان به حمله ریزپرنده‌ها؛ گالامب و گلومب بود!

اتحادیه اروپا : گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم / نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

من پیر فنا بدم جوانم کردی

ربات‌های دوپا گوگل به‌لطف هوش مصنوعی، حالا سریع‌تر و قدرتمندتر از قبل فوتبال بازی می‌کنند

سامسونگ حذف یکی از نرم‌افزارها را در One UI 6.1 غیرممکن کرد

مسخره‌ترین حمله ادعایی صهیونیست‌ها در یک کلمه

اتحادیه اروپا: حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

شغل عجیب بیش از 100 میلیون نفر در چین!

(ویدئو) واکنش لاوروف به حادثه اصفهان و عملیات وعده صادق

رهبر مخالفان نتانیاهو: «بن گویر» آبروی اسرائیل را برده است

واکنش ظریف به «آتش بازی رژیم» صهیونیستی در اصفهان

تداوم طرح مایه‌کوبی دام‌های سبک در مهاباد

واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان

تو مثل منی برف...