پیام سپاهان

آخرين مطالب

تا پایان سال:

صادرات چمدانی صنایع دستی به 300 میلیون دلار افزایش می یابد فرهنگی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفها - معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: صادرات صنایع دستی در مقایسه با سال قبل 11 درصد رشد داشته است و سهم صادرات چمدانی آن تا پایان امسال به 300 میلیون دلار افزایش می یابد.
به گزارش ایرنا، علی اصغر مونسان روز یکشنبه در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح نمونه گردشگری مهستان نقش جهان اصفهان در جمع خبرنگاران افزود : بدون شک با حمایت از این صنعت ضمن اشتغالزایی در شهرها و بویژه روستاها، درآمد زیادی برای کشور بدست خواهد آمد.
وی صنایع دستی را منبع پر ظرفیت برای کشور دانست و اضافه کرد: در سال گذشته حدود 520 میلیارد دلار از صادرات صنایع دستی عاید کشور شد که 250 میلیون دلار از آن صادرات چمدانی بود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: از لحاظ ثبت شهرهای جهانی صنایع دستی موفق به عبور از کشور چین شدیم که موفقیتی برای ایران به شمار می رود.
به گفته او تا پایان آذرماه سال جاری بیش از 6 میلیون نفر گردشگر خارجی به ایران آمدند و با افزایش این میزان تا پایان سال رکورد جدیدی در کشور ثبت خواهد شد و از آنجایی که کشور ما به مباحث اقتصادی جدید همچون گردشگری نیاز دارد مسوولان ملی و محلی عزم خود را برای توسعه گردشگری جزم کرده اند.
وی ادامه داد: بر همین مبنا و با توجه به شور و نشاطی که در حوزه گردشگری کشور رخ داده است تا پایان امسال رکورد جدیدی از نظر ورود گردشگر خارجی ثبت خواهد شد.
رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با اشاره به افزایش سرمایه گذاری ها در حوزه گردشگری تصریح کرد: 120 هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری گردشگری نشان می دهد که آینده روشنی برای این صنعت وجود خواهد داشت.
به گفته وی، افزایش کمی و کیفی در زیرساخت های گردشگری تراز آن را در سالهای آینده بیشتر می کند.
وی با بیان اینکه طی یکسال و نیم گذشته ایران در حوزه طبیعت گردی به رشد قابل ملاحظه ای دست پیدا کرد، درباره اهمیت بوم گردی گفت: تعداد واحدهای بوم گردی از 400 واحد در سال گذشته به یک هزار و 500 واحد در سال جاری افزایش پیدا کرد و تا پایان دولت دوازدهم به 2 هزار واحد خواهد رسید.
رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به ضرورت حمایت از توریسم درمانی اشاره کرد و افزود: این سازمان با همکاری وزارت بهداشت قصد دارد این حوزه را سر و سامان داده تا همچون طبیعت گردی فعال تر شود.
وی در پاسخ به سوال ایرنا مینی بر برنامه های آن سازمان برای حفظ بناهای تاریخی افزود: هدف سازمان میراث فرهنگی حفظ و مرمت آثار تاریخی با مشارکت سرمایه گذاران غیر دولتی است و دیدگاه ما ضمن حفظ این اماکن، ایجاد شغل و درآمد خواهد بود.
معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اظهارداشت: تمامی آثار تاریخی کمتر از سطح یک در کشور به بهره برداران واگذار می شود و در این ارتباط کاروانسراهای عباسی در تمامی استان ها که با آسیب های جدی مواجه شده اند، بطور ویژه تری مرمت و حفظ خواهند شد.
مونسان بیان کرد : ایران از نظر داشته های طبیعی و فرهنگی جزو 10 کشور برتر جهان است و وجود یک میلیون سایت تاریخی، 34 هزار اثر تاریخی با ثبت ملی و 23 اثر با ثبت جهانی به یکی از کانون های اصلی گردشگری تبدیل شده است.
به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی طرح منطقه نمونه گردشگری مهستان نقش جهان که در کاروانسرای مادرشاه در نزدیکی شهر مورچه خورت اصفهان واقع است احداث 240 هزار متر مربع فضای خدماتی و تفریحی، 73 هزار متر مربع باغ رستوران مشتمل بر 170 آلاچیق، جایگاه سوخت، شهربازی و دیگر امکانات رفاهی را در بر می گیرد.
طرح یاد شده با هزینه ای بالغ بر 12 هزار میلیارد ریال در مدت 4.5 سال اجرا می شود.
این کاروانسرا نمونه برجسته ای از یک کاروانسرای برون شهری عصر صفوی و جزو کاروانسراهای سلطنتی محسوب می شود که هم اکنون به یک مجموعه گردشگری تبدیل شده است.
این بنا دارای ابعاد 75 در 86 متر و با مساحت نزدیک به شش هزار و 500 متر مربع از کاروانسراهای بزرگ ایران است. حاط مستطیل شکل وسیعی در میانه بنا، چهار ایوان در میانه اضلاع آن و ایوانچه هایی در بین چهار ایوان قرار دارد و هر ایوانچه حجره ای در پشت خود دارد.
ورودی کاروانسرا در ضلع جنوب غربی آن واقع است و سر در مرتفع با طاق نماهایی در دو طبقه وجود دارد چهار برج مدور در چهار گوشه کاروانسرا به شکل استوانه ای بنا را استوارتر می کند.
معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در سفر به اصفهان از خانه تاریخی بخردی اصفهان بازدید و مجموعه اقامتی آن را افتتاح کرد.
6020 / 7150/6026/

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/90869/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازدید طبیعت دوستان از حاشیه رودخانه زاینده رود در سودجان + تصاویر

هندبال اصفهان با پیروزی به تعطیلات رفت

همه چیز درباره کشفیات مرموز باستان‌شناسی در اصفهان / از کشف یک کوره اعجاب‌انگیز تاریخی تا لوله‌های عظیم آب و فاضلاب 1000 ساله و یک سازه عجیب مسقف احتمالا متعلق به یهودیان (فیلم)

چاپ ایران چک 500 هزار تومانی تکذیب شد

اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است

سیل در امارات، انجام پروازهای فرودگاه امام به دبی را متوقف کرد

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

دیدگاه دولت و مجلس سرمایه‌داری است؛ مشکلات کارفرما و نوسان قیمت دلار چه ربطی به کارگر دارد؟

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

آمادگی کامل جمعیت هلال‌احمر سراوان جهت امدادرسانی

پیروزی شیرین فراز بام خائیز دهدشت بر سپاهان نوین اصفهان

پیروزی نزدیک سپاهان و گل کاشتن فرازبام

زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاه‌های کشور در مهاباد

برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی

همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان + فیلم

اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم

ورود سامانه بارشی به استان از فردا

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

غربت مرتضی

دولت در وضع کنونی، منفعل بوده و کنترلی بر قیمت ارز ندارد/ نرخ دلار تا زمان برگزاری انتخابات آمریکا ظرفیت افزایش تا 100 هزارتومان را دارد

افزایش ناگهانی مالیات صدای این گروه را درآورد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد

گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد

برد شیرین فراز بام خائیز دهدشت بر سپاهان نوین اصفهان

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

رفع 48نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان

معدوم‌سازی 2 تن مواد غذایی فاسد در اردستان

لزوم استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای توانمندسازی محلات شهر اصفهان

توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست