پیام سپاهان

آخرين مطالب

جمعی از مسوولان اصفهان:

زیرساختهای ارایه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی فراهم شود فرهنگی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان- شمار از مسوولان اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر نوروزی اصفهان با تاکید بر ارایه خدمات مطلوب به مسافران بر ضرورت توزیع و ماندگاری سفر، تامین توقفگاهها، رفع ترافیک و تامین اسکان مورد نیاز گردشگران استان در این ایام تاکید کردند.
به گزارش ایرنا، بر اساس آمار موجود، سال 97 بیش از پنج میلیون و 801 هزار نفر و سال گذشته پنج میلیون و 221 هزار نفر از اماکن تاریخی فرهنگی و تفریحی استان بازدید کردند.
بیش از 2 میلیون و 500 هزار گردشگر در سال جاری در استان اقامت داشتند.
معاون عمرانی استاندار اصفهان با اشاره به جلسات متعدد با محیط زیست درباره استفاده حداکثری از تورهای گردشگری از مناطق حفاظت شده ، گفت: علاوه بر اطلاع رسانی باید امکان بازدید گردشگران از این مناطق صورت بگیرد.
حجت الله غلامی روز سه شنبه در چهارمین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر در سالن اجتماعات استانداری افزود: متاسفانه هنوز هماهنگی ویژه ای با سازمان حفاظت محیط زیست صورت نگرفته است تا از مناظق حفاظت شده به ویژه منطقه موته برای حضور گردشگران استفاده شود.
به گفته وی در ایام نوروز باید شناسایی ظرفیت های استان انجام و در اختیار گردشگران و مسافران نوروزی قرار بگیرد.
وی اطلاع رسانی را مهمترین بخش خدمات و توزیع سفر دانست و ادامه داد: به طور عمده سفرها فقط به کلان شهر اصفهان ختم نمی شود باید اقدامی صورت بگیرد تا مسافران اقامت 2 تا سه روزه در اصفهان داشته باشند.
معاون عمرانی استانداری اصفهان با بیان این که هدف مسافران از سفر به اصفهان نباید فقط به تماشای زاینده رود و محور چهارباغ خلاصه شود بلکه باید از اماکن پراکنده در شهر هم بازدید داشته و با دیگر اماکن تاریخی اصفهان آشنا شوند.
وی با اشاره به آب و هوای مساعد اصفهان در ایام نوروز اضافه کرد: باید جاذبه های تاریخی و گردشگری استان از غرب تا خور و بیابانک به گردشگران و مسافران شناسانده شود.
غلامی خاطرنشان کرد: باید اقدامی صورت بگیرد که ماندگاری سفرهای نوروزی در اصفهان افزایش یابد، مسافران و گردشگران نباید اصفهان را به عنوان مرکز و استراحت چند ساعته و ادامه سفر به دیگر استان ها انتخاب کنند بلکه باید اقامت مسافران را افزایش دهیم.
معاون عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه توزیع سفرهای استانی با توجه به تنوع و جاذبه ها صورت بگیرد، اظهارداشت: باید استان را به گردشگران معرفی کرده تا در طول سال شاهد توسعه اقتصادی در بخش گردشگری باشیم.
وی ایام نوروز را فرصت مناسبی برای توسعه اقتصاد در زمینه گردشگری دانست.
غلامی اضافه کرد : بخش عمده ای از سفرها به سمت اصفهان است که مشکلاتی را برای مجموعه شهری به وجود می آورد و می طلبد استمرار بیشتری دستگاه های مرتبط در این راستا داشته باشند.
وی حل مشکلات سفر طی چند روز باقی مانده به پایان سال را کاری دشوار دانست و افزود: باید با هماهنگی و استفاده حداکثری از ظرفیت نهادهای مختلف مشکلات سفر برطرف شود.
وی ادامه داد: در این جلسه به ایجاد ایمنی سفر در درون و برون شهر به صورت مطلوب اشاره کرد و گفت: باید اقدامی صورت بگیرد تا در حوزه استان با حوادث خاص روبه رو نشویم و نقاط پر حادثه به صورت ویژه مورد بررسی قرار بگیرد.
معاون عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به بررسی اسکان مسافران در این جلسه اظهارداشت: باید حداکثر استفاده را از ظرفیت های موجود ببریم.
به گفته وی اصفهان استانی است که در مسیر سفرهای مسافران قرار دارد که در این راستا باید 2 اقدام اصلی از جمله توزیع سفر در سطح استان و ماندگاری سفر ها را مورد توجه قرار دهیم زیرا این کار بر روی اقتصاد استان تاثیر فراوانی دارد.
** آموزش و پرورش آمادگی کامل برای اسکان مسافران نوروزی را دارد
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: 6 ستاد در شهر و ادارات آموزش و پرورش و فضاهای مشخص شده برای خدمات سفر مشخص شدند.
محمد میرپور با بیان اینکه براساس نرم افزارهای مشخص شده مدارس برای اسکان برنامه ریزی و انتخاب شده اند، تصریح کرد: بیشترین دغدغه و مشکل ما در این زمینه اطلاع رسانی است، از این رو در حال ثبت اطلاعات اسکان به صورت اینترنتی هستیم.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش آمادگی کامل برای اسکان مسافران ایام نوروز را دارد، خاطرنشان کرد: یکهزار و 260 مدرسه در استان و 750 مدرسه در شهر اصفهان درگیر فضای اسکان نوروز هستند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در این جلسه دو پیشنهاد عنوان کرد و گفت: باید مشکلات سفر در سال های گذشته برطرف شود.
منصور شیشه فروش، ترافیک شهری، تعداد کم پارکینگ ها و سرویس های بهداشتی و کمبود محل اقامت مسافر و تصادفات را از جمله مشکلات سفر در سال های گذشته دانست و بیان کرد: برای رفع این مشکلات در ایام نوروز 98 باید تدابیری اندیشیده و این اقدامات در دستور کار ستاد خدمات سفر بررسی شود.
** افزایش 10 درصدی اسکان مسافران نوروزی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، تعریف مقاصد جدید گردشگری و توزیع سفر را از اولویت های برنامه ستاد خدمات سفر استان برشمرد.
فریدون الهیاری با بیان اینکه سال 97 بیش از پنج میلیون و 801 هزار نفر و سال گذشته پنج میلیون و 221 هزار نفر از اماکن تاریخی فرهنگی و تفریحی استان بازدید کردند، تصریح کرد: در سال 97 رشد 10 درصدی اقامت گردشگران را نسبت به سال پیش از آن شاهد بودیم.
به گفته وی، بیش از 2 میلیون و 500 هزار گردشگر در سال جاری در استان اقامت داشتند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به رشد حوزه گردشگری در شهرستان ها تصریح کرد: در سال جاری این آمادگی وجود دارد تا مقاصد و ظرفیت های گردشگری تقویت شود.
وی با بیان اینکه امسال در حوزه اسکان مسافران افزایش 10 درصدی را شاهد هستیم، گفت: کل استان ظرفیت پذیرش 350 هزار گردشگر را دارد که 180 هزار نفر مربوط به شهر اصفهان است که هتل ها، مدارس و اقامتگاه ها و زائرسراها مراکز اقامتی استان را تشکیل می دهند.
الهیاری ببا بیان اینکه برای اسکان مسافران در باغ فدک 2 هزار و 500 سکو در نظر گرفته شده است، بیان کرد: باغ فدک ظرفیت اسکان 18 هزار نفر را دارد همچنین 400 اقامتگاه بوم گردی با ظرفیت 30 هزار نفر اسکان در استان وجود دارد.
به گفته وی، در حوزه آموزش و پرورش هم یکهزار و 390 واحد آموزشی با 13 هزار کلاس و 70 هزار نفر ظرفیت اسکان وجود دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، رویکرد خدمات سفر در سال جاری را آسایش و آرامش مسافران نوروزی دانست و بیان کرد: نشاط و شادابی مسافران نوروزی در قالب رویدادهای فرهنگی که در استان پیش بینی شده با بیش از یکهزار و 200 رویداد فرهنگی در استان اجرا می شود.
وی، توزیع سفر در استان و جذب مسافران به شهرستان ها را از جمله سیاست ها و برنامه های خدمات سفر دانست و خاطرنشان کرد: باید از این فرصت برای توسعه متوازن استان در حوزه گردشگری بیشتر استفاده ببریم.
** نیازمند حمایت ارگان ها برای ایمن سازی محورهای استان هستیم
جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ادامه این نشست، ارزان بودن سفر، تعیین فضا، اسکان و انتخاب مقصد، شناسایی جاذبه های فرهنگی و تاریخی، در بحث جذب گردشگر اصفهان و تکریم و مهمان نوازی از الزامات ستاد خدمات سفر است.
سرهنگ حسین حسین زاده گفت: در 6 ماه دوم سال جاری به واسطه التهابات اقتصادی 30 درصد وقوع جرایم را شاهد بودیم.
وی با اشاره به تصادفات جاده ای در نوروز 97 بیان کرد: در نورز 38 نفر جان باخته و 491 مجروح را در تصادفات شاهد بودیم که از این جان باختگان 70 درصد مسافران نوروزی و 30 درصد از استان اصفهان بودند.
جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: محور قم تا اصفهان در سال97، 70 جان باخته داشت که 10 هزار میلیارد ریال برای ایمن سازی این محور هزینه شده است.
وی بیان کرد: راهبرد نیروی انتظامی این است که استان اصفهان در سال جاری به عنوان پرتصادف ترین استان شناسایی نشود که این کار نیازمند حمایت ارگان های مربوطه برای ایمن سازی محورها است.
** طرح آرامش بهاری در 728 امامزاده اجرا می شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری در ایام نوروز گفت: این طرح از 25 اسفند تا 15 فروردین 98 در 728 مقبره، امامزاده و آرامگاه برگزار می شود.
حجت الاسلام رضا صادقی با بیان اینکه بیش از 500 امامزاده در استان اصفهان ظرفیت خدمات رسانی به زائران در بحث های فرهنگی و عمرانی را دارد، بیان کرد: 340 بقعه طرح آراامش بهاری را اجرا می کنند.
وی با اشاره به میزبانی بیش از پنج میلیون بار زائر و مسافر در زائرسراهای استان تصریح کرد: 29 بقعه متبرکه ظرفیت اسکان مسافران را دارند همچنین هشت هزار و 650 شب خواب به جز اسکان های موقت (چادری) داشتیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با انتقاد از بسته بودن مساجد و حسینیه ها در ایام نوروز به ویژه به وقت اذان صبح خاطرنشان کرد: حسینیه ها اسکان مناسبی برای مسافران نوروزی دراین ایام است که سازمان تبلیغات در این راستا باید اقدامات جدی صورت دهد.
** زیر ساخت های بخش نرم افزاری موزه دفاع مقدس اجرا شود.
مدیرکل حفظ نشر آثار و ارزش های دفاع مقدس اصفهان با بیان اینکه مطالبه مردم و مسافران احداث موزه دفاع مقدس در شهر اصفهان بود، اظهار داشت: به مدد شهدا محوطه و مجموعه سخت افزاری موزه دفاع مقدس از سال گذشته به بهره برداری رسید.
سردار مجتبی شیروانیان گفت: بیش از 30 سال از پایان دفاع مقدس می گذرد و رزمندگان ارتش و سپاه و بسیج بسیاری از اصفهان داشتیم که در این راستا باید همتی صورت بگیرد تا زیر ساخت های بخش نرم افزاری موزه دفاع مقدس آماده سازی شود.
وی موزه های دفاع مقدس را جمله مجموعه هایی دانست که علاقمندان زیادی برای بازدید به آن مراجعه می کنند، افزود: در این موزه ها نقش ایثار و شهادت به نسل کنونی ارائه می شود، بازدید از موزه ها نشر شهدا و ایثارگران و رزمندگان و افتخار آفرینان را با صلابت و قدرت به نمایش می گذارد.
به گزارش ایرنا، استان اصفهان با بیش از 22 هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و 850 مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام های ' وزوان' ، ' مزدآباد ' و ' مون ' به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
استان اصفهان دارای 90 هتل و 65 مهمانپذیر است که از این تعداد 57 هتل و 30 مهمانپذیر در شهر اصفهان قرار دارد و در ایام نوروز اماکن اقامتی دیگر نیز برای اسکان مسافران آماده سازی می شود.
میزان گردشگران نوروزی استان اصفهان در سال 96 نسبت به سال 95 حدود 20 درصد افزایش داشت.
در این مدت افزون بر پنج میلیون و 300 هزار گردشگر از اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری استان اصفهان بازدید کردند.
9913//6026/

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/91048/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد