پیام سپاهان

آخرين مطالب

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهر:

قبرهای آرامستان باغ رضوان، حداکثر 4میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارند اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان -
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهر گفت: 43 آرامستان در سطح شهر وجود دارد که در این بین 18 آرامستان محلی در سطح شهر، کار تدفین را به صورت رسمی و با اخذ مجوزهای مرسوم انجام می‌دهد.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، سیدرضا جعفریان فرد صبح امروز(سه‌شنبه) در بیست و پنجمین نشست شهرداری در سازمان اداری آرامستان باغ رضوان، اظهار کرد: آرامستان مرکزی شهر دارای 1305هکتار مساحت است که 170هکتار از آن فضای سبز است و 10هزار هکتار دیگر به زودی در احداث فاز سوم این مجموعه اضافه خواهد شد.
وی افزود: آرامستان"باغ رضوان" از شش فاز تشکیل شده که تا کنون دو فاز آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته و فاز سوم آن به زودی احداث خواهد شد. همچنین یک قطعه برای ایثارگران و خانواده‌های آنها و 4بلوک برای نام‌آوران اعم از ورزشکاران، هنرمندان، صدیقین و مفاخر شهر در نظر گرفته شده است.
جعفریان فرد، گفت: 43 آرامستان در سطح شهر وجود دارد که در این بین 18 آرامستان محلی در سطح شهر، کار تدفین را به صورت رسمی و با اخذ مجوزهای مرسوم انجام می‌دهد و لازم به ذکر است که این آمار امامزاده‌ها را شامل نمی‌شود و متولی امامزاده‌ها و تدفین‌های این مناطق به عهده اداره اوقاف است.
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهر گفت: با توجه به قرارگیری اکثر آرامستان ها در غرب شهر، بودجه‌ای برای ساخت یک غسالخانه در غرب اصفهان تخصیص داده شده و در شش ماه اول سال98 مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
وی افزود: در سال 97خدماتی در باغ رضوان اصفهان انجام شده که مورد درخواست مردم بوده است، از جمله اصلاح هندسی "میدان رحیل" در ابتدای باغ رضوان، افزایش دوربین‌های مدار بسته و رفع و رجوع مشکلات با سرعت بیشتر و آغاز عملیات ترمیم ورودی آرامستان از سمت خیابان جی.
وی گفت: بخشی از فضای سبز مجاور سالن تطهیر مجموعه نیز به بوستان بهشت تبدیل خواهد شد که برای بهبود شرایط غم دیدگان در حین مراسم ها و آمادگی پیش از تدفین در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهر درخصوص غرفه‌های واگذار شده به بخش خصوصی گفت: به زودی یک سالن غذاخوری در محل آرامستان ایجاد خواهد شد که متولی آن بخش خصوصی خواهد بود، همچنین انتقال امورات مربوط به سنگ‌های مزار، غرفه‌های خرید جزئیات، گل و دیگر اقلام به بخش خصوصی موجب تأمین بودجه برای مجموعه شده است.
جعفریان فرد ادامه داد: طرح توسعه سالن انتظار سالن تطهیر و بهینه‌سازی و ساماندهی سالن انتظار در سال 98عملیاتی خواهد شد. همچنین سامانه دریافت کمک‌های مردمی برای خیرات متوفیان راه‌اندازی شده که در سال پیش رو گسترش بیشتری هم خواهد داشت.
وی ادامه داد: سامانه همراه آرامستان به سبب کنترل مراجعات به سازمان به وجود آمد، طراحی قاب نام آوران در طول مسیر انجام شد، کارگاه آموزشی برای240 نفر تطهیرکننده که داوطلب این امر برای مشارکت در حوادث غیر مترقبه بوده‌اند برگزار شد.
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهر گفت: همچنین مراسم بزرگداشت نام‌آوران و مفاخر مدفون در قطعه نام‌آوران و ایجاد ایستگاه صلواتی در مجاورت سالن تطهیر به منظور تسهیل شرایط همراهان در ساعات اداری و ایجاد اقدامات برای بازدید مرتب طلاب و روحانیون به سبب تزکیه نفس و اقامه نماز میت توسط روحانیون داوطلب از دیگر اقداماتی بوده که با همکاری این سازمان در آرامستان انجام شده است.
وی افزود: صدور گواهی فوت به عهده دادپزشک است و صدور جواز دفن به عهده آرامستانها و به همین دلیل در مناطقی که آرامستان‌های محلی دارند، نیروهایی مستقر شدند که امور آرامستان‌های محلی را نظارت و مدیریت می‌کنند و هیئت امنای این آرامستان‌ها تحت آموزش موارد قانونی قرار گرفتند، که از جمله این آموزش‌ها و تذکرها الزام صدور گواهی فوت و جواز دفن بوده است.
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهر گفت کلیه اموات اتباع بیگانه باید در آرامستان مرکزی باغ رضوان دفن شوند و قطعه به این مسئله اختصاص داده شده است و حتی اگر قرار بر انتقال به کشورهای خارجی است، به همین سازمان ارجاع داده می‌شوند و در تابوت‌های پلمپ شده از کشور با تدابیر لازم خارج می‌شوند. همچنین اقلیت‌های مذهبی به صورت خصوصی در آرامستان‌های خود به خاک سپرده می‌شوند.
جعفری فرد در خصوص هزینه های کفن و دفنی که مقرر شده است، گفت: در این آرامستان مجوزی وجود ندارد، اما هزینه نصب سنگ از متوفی دریافت می‌شود که شامل شفته‌ریزی، نصب نیمکت و باقی کارهای جانبی برای مزار متوفی است و باید این هزینه در بودجه سال 98 کاهش یابد.
وی افزود: این مبلغ در حال حاضر 400 هزار تومان است که در سال آینده تا 200هزار تومان کاهش خواهد یافت، هر مبلغی که از بستگان متوفی دریافت می‌شود نیاز به مصوبه شورای اسلامی شهر دارد و این سازمان مبلغ بیشتری دریافت نمی‌کند.
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهر، گفت: حمل متوفی از مناطق 15گانه شهر به آرامستان رایگان است و هزینه خودروها توسط سازمان باغ رضوان پرداخت می‌شود، همراه هر خودرو کاورهای یکبار مصرف حمل متوفی وجود دارد که این کاورها هم رایگان هستند و بعد از رسیدن متوفی به محل باغ رضوان، همراه با لباس‌های شخص در کوره‌های ویژه می‌سوزند.
جعفری فرد در خصوص قیمت قبور گفت: انواع قیمت برای قبرها وجود دارد، بعضی از قبرها تحت شرایطی به طور رایگان در اختیار وابستگان قرار می‌گیرند، اما خرید قبر در فازهای قدیمی آرامستان همچون قطعات یک، دو و سه حداکثر تا 4میلیون و 500 هزار تومان هزینه‌بر هستند. در خصوص واگذاری قبور پیش خرید شده، قبرها تنها قابل واگذاری به اقوام درجه یک هستند در غیر این صورت، فروش قبرها فقط با نظارت سازمان ممکن است و با قیمت روز هر قبر.
وی افزود: بودجه ما از شهرداری می‌آید و اگر شهرداری کمک نکند خصوصا در مسایل عمرانی به مشکل خواهیم خورد. در سال آینده حدود 26ملیار و 500 هزار تومان بودجه برای سال آینده این سازمان در نظر گرفته شده و امسال این بودجه 23میلیارد بود.
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهر در خصوص نظارت و کنترل غرفه‌های خصوصی این سازمان گفت: واحد نظارت بر پیمانکاران ایجاد شده که قیمت و کیفیت غرفه‌ها را مورد رصد قرار می‌دهند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/91059/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری اجلاس ACD فضای ملتهب رسانه‌ای علیه اصفهان را خنثی می‌کند

ببینید | شاهکار شهرداری خور و بیابانک اصفهان؛ تبدیل خیابان به رودخانه با بارش باران

اپل احتمالاً با قراردادی یک میلیارد دلاری، حق پخش مسابقات جدید فیفا را به‌دست می‌آورد

بوسه‌ای که سانسور نشد

مورخ مشهور اسرائیلی: در یک قدمی شکست هستیم

چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟

توافقی که از دست رفت؛ پشت‌ پرده مذاکرات روسیه و اوکراین

افتضاح مسئولان اصفهان در مواجهه با سیل/ خیابان ها رودخانه شدند/ سیل ویرانگر در حال حرکت به سمت یزد/ ویدئو

یک خط عبوری محور خوروبیابانک به انارک و نائین بازگشایی شد

برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی

نماینده مجلس: فرونشستِ اصفهان جدی است؛ وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است؟

جاری شدن سیل در نطنز پس از بارش شدید باران (فیلم)

چه کسی می داند...

پیورا 70 اولترا یکی از مشکلات بزرگ گوشی‌های هواوی را برطرف کرده است

سخنگوی متا به 6 سال حبس در روسیه محکوم شد

ممنوعیت آیفون؛ اول کارمندان دولت چین، حالا پرسنل ارتش کره

جت شخصی چند؟

روزنامه‌نگار اسرائیلی: باید چند رودخانه از خون اهالی غزه جاری کنیم

کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند

اصفهان میزبان « دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD» است

800 میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه 12 اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی

آئین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان کاشان با حضور استاندار اصفهان برگزار شد

خسارت در «اس-300»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می سازند

داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد

حمله موشکی اسرائیل به سامانه پدافندی اس 300 اصفهان صحت دارد؟ /بررسی یک ادعا از سوی خبرگزاری دولت

مردم به مناطق سیل‌خیز کاشان نروند

«مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است

(ویدئو) احتمال طغیان رودخانه‌ها در اصفهان، گلستان، یزد و سمنان

یک خط عبوری محور خوروبیابانک به انارک و نایین بازگشایی شد

چه چیز داری با خویشتن که دیدارت...

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

مایکروسافت با همکاری متا، نسخه ایکس باکس هدست کوئست را می‌سازد

بیلی آیلیش به بازی فورتنایت می‌آید

آپدیت بزرگ Tiny11 از راه رسید؛ نسخه سبک ویندوز 11 برای کامپیوترهای قدیمی

احتمالا خانواده آیفون 16 فاقد دکمه‌های فیزیکی خواهد بود

جنگ غزه دانشگاه‌های آمریکا را به هم ریخت

یکی از ساکنان روستاهای چابهار: دولت یک ریال از غرامت سیل را به ما نداده است

روزنامه‌نگار اسرائیلی: همه اهالی غزه مستحق شکنجه و مرگی دردناک هستند

7 ستونی که از اسرائیل فروریخت

برای از ما بهتران؟

تحریم ایران و شرایط شکننده بازار نفت

شب شعر «به یاد کمال» با حضور شاعران کشوری در منطقه 3 اصفهان

گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد

‌نمی‌توان برای اتفاق اصفهان عنوان «حمله» را به کار برد

سیلابی شدن معابر شهری کاشان + فیلم

«مواجهه‌ای نامتعارف با منطق هگل» در کتابفروشی‌ها

میزو با گوشی «21 نوت» به بازار موبایل برمی‌گردد

جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!

پادوی سابق ترامپ علیه ترامپ

پیدایش ابرقدرت اسلامی