پایگاه خبری تحلیلی پیام سپاهان

آخرين مطالب

آموزش بدون پژوهش علمی تاثیری در جامعه ندارد علمي

آموزش بدون پژوهش علمی تاثیری در جامعه ندارد

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان- مشاور مدیرکل آموزش و پروروش اصفهان در کیفیت بخشی به آموزش گفت: آموزشی که مبتنی بر پژوهش های میدانی و علمی نباشد تاثیر و جایگاهی در جامعه ندارد.
به گزارش ایرنا، مسعود انصاری مهر روز پنجشنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه آموزش و پرورش در خانه معلم شماره سه اصفهان افزود : تزریق دانش و اندیشه به دانش آموزان، کاربردی نیست و باید برای آن پیوست پژوهشی دیده شود.
وی اظهارداشت: نظام جهانی تعلیم و تربیت از دانایی به سمت توانایی تغییر یافته و مهارت پروری جایگزین انباشتن دانش در ذهن دانش آموزان شده است.
مشاور مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان ادامه داد : قرار دادن فراگیر در انباشت عظیمی از اطلاعات و انتظار یادگیری آن به دور از معیارهای نوین در سیستم تعلیم و تربیت جهانی است.
وی یادآور شد: این در حالی است که روش های نوین تدریس بر کارگروهی و هم افزایی فراگیران و پژوهش در عمل استقرار یافته است.
این استاد دانشگاه اضافه کرد : با چنین روشی نقش اصلی معلمان بر هدایت آموخته ها و تعمیق بخشیدن به اطلاعات فراگیران و جستجوگر کردن آنها قرار داده می شود.
وی اهداف اصلی در مدارس هزاره سوم را شامل توجه به نیروی انسانی کارآمد و حفاظت و صیانت از محیط روانی مدرسه، بهادادن به تحقیق و افزایش راندمان و بهره وری بهینه از منابع و گسترش روح جستجوگری و پژوهش در مدارس برشمرد.
انصاری مهر خاطرنشان کرد: عمده ترین نیازهای آموزشی در آموزش و پرورش ایران با رویکرد طرح های پژوهشی، بستر سازی فضای تغییر در روند و متدولوژی آموزشی معلمان، تبیین سیستم های نوین مدیریت بر طرح های آموزشی، استاندارد سازی سیستم های آموزشی، مدیریتی و تربیتی است.
وی به برشمردن ویژگی های مدرسه پژوهنده پرداخت و گفت: در این مدارس فرهنگ پژوهشگری، آموزش مبتنی بر پژوهش، خردورزی و اندیشه محوری در مدرسه حاکم است و تمامی کارکنان مدرسه در فعالیت های پژوهشی مشارکت دارند.
مشاور مدیرکل آموزش و پرورش یادآور شد: بر این اساس در مقوله پژوهش در سند تحول بنیادین 2 راهکار از مجموع 131 راهکار شامل ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی و انجام مطالعات راهبردی آینده نگر و تدوین نظام جامع حمایت از پژوهشگران اتخاذ شده است.
در این آیین 209 پژوهشگر برتر حوزه آموزش و پرورش اصفهان در بخش های پژوهش معلم محور، ایده ها و طرح های خلاق، ازمون های بین المللی تیمز( مطالعات بین المللی روندهای آموزش ریاضیات و علوم) و پرلز (مطالعات بین المللی پیشرفت سواد خواندن)، اقدام پژوهی، سواد رسانه ای، درس پژوهی، تجربه نگاری و مستند سازی معرفی و تجلیل شدند.
اکنون حدود 40 پژوهش سرا در 40 منطقه و 6 ناحیه آموزش و پرورش استان اصفهان فعال است.
850 هزار دانش‌ آموز در بیش از پنج هزار مدرسه در استان اصفهان مشغول فراگیری تحصیل هستند.
6994/6026/





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

اجرای صددرصد اقتصاد مقاومتی در گمرک ایران

جایزه سال 2019 موسسه بین‌المللی Architizer به بانوی کاشانی اعطا شد

56 دانش‌آموخته بین‌الملل دانشگاه اصفهان فارغ‌التحصیل شدند

توسعه دستگاه سونوگرافی دام در یک شرکت دانش‌بنیان اصفهانی

مهارت، کلید پیشبرد جوامع به سمت آینده‌ای روشن

برگزاری نخستین دوره آموزش تربیت مربی در اصفهان

تشخیص زودهنگام بیماری «فنیل کتونوریا» با کمک حسگرزیستی

برگزاری «کنفرانس ملی اویونیک ایران» در اصفهان

تاثیر سطح تحصیلات بر رابطه زوجین

دانشگاه اصفهان میزبان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی تخصصی زبان انگلیسی

بررسی سطح بزاقی هورمون تستوسترون در اختلال دو قطبی نوع یک

هر آنچه که باید درباره کارت سوخت بدانید

بررسی کروماتین اسپرم در مردان نابارور مبتلا به گلوبوزواسپرمی

نقش مداخلات ورزشی و رژیم غذایی کم‌چربی بر بافت بیضه و عملکرد اسپرم موش‌ها

تعیین خشکسالی و سیل با بررسی میزان رطوبت خاک

تحمل‌ فشار و دمای بالا در سطح‌سنج‌های شیشه‌ای

حدود 20 هزار نفر از دانش آموختگان شامل دانشجویان پیوسته و مهارت آموز این دانشگاه امسال جذب آموزش پرورش می شوند.

تحلیل آثار پژوهشی مرتبط با حجاب و عفاف با رویکرد فقهی

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین صندوق حمایت از پژوهشگران و دانشگاه اصفهان

لزوم آشنایی پژوهشگران کشور با صندوق حمایت از پژوهشگران

برگزاری «رویداد شتاب‌دهنده پرسیس ژن اصفهان»

نقش مصوبات فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در بهبود عفاف و حجاب

تلاش کشورهای عضو بنیاد علمی اکو برای رفع مشکل آب

سرمایه‌گذاری بر روی کودکان، برنامه آینده بنیاد علمی اِکو

شاخص پژوه حق صدور مدرک تحصیلی ندارد

چهارمین اجلاس بنیاد علمی اِکو در اصفهان آغاز به کار کرد

مایل به همکاری با خانه ریاضیات اصفهان هستیم

دانش، علم و فناوری تحریم کردنی نیست

پاکستان آماده همکاری با ایران در زمینه علوم ریاضی و هنر است

نقش مهم بنیاد علمی اِکو در روابط علمی

رئیس جدید بنیاد علمی اِکو انتخاب شد

تدوین روابط علمی و آموزشی در اکو به توسعه اقتصادی منجر می شود

تاثیر مالیات بر ارزش افزوده بر توزیع درآمد

چهارمین اجلاس بنیاد علمی اکو در اصفهان آغاز شد

اغلب بیماران سرطانی به استرس دچار می‌شوند/ لزوم توجه به بعد روانی بیماران

برگزاری دوره‌های تربیت مربی ماساژ، مراقبت زیبایی و کشاورزی در اصفهان

راه‌اندازی کارخانه نوآوری فضایی در اصفهان

جهاد دانشگاهی اصفهان مجری برگزاری آزمون استخدام آتش‌نشانی

برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی سایکوانکولوژی در اصفهان

تاثیر مالیات‌بندی بر رشد اقتصاد

اولین دانش شهر دانشگاه آزاد تأسیس می‌شود

کنترل نژاد دام‌ها به کمک نرم افزار

رابطه تولید ناخالص داخلی و جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی

نگاه استادان دانشگاه از مقاله محوری به مشکل محوری تغییر کند

برگزاری مسابقه محاسبات ذهنی با چرتکه در اصفهان

بررسی و تحلیل پدیده گرد و غبار در استان اصفهان

چرا در بیشترین فاصله زمین با خورشید، تابستان را تجربه می‌کنیم؟

شرکت داروسازی فارابی موفق به دریافت تندیس طلایی صنعت شد

مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی اصفهان میزبان 4 هزار داوطلب کنکور

رقابت 5743 داوطلبِ کنکور سراسری 98 در دانشگاه کاشان