پایگاه خبری تحلیلی پیام سپاهان

آخرين مطالب

آموزش بدون پژوهش، جایگاهی ندارد علمي

آموزش بدون پژوهش، جایگاهی ندارد

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - مشاور مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: جایگاه پژوهش در آموزش خالی است و آموزشی که در آن پژوهش نباشد، هیچ جایگاهی ندارد.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، مسعود انصاری مهر امروز (پنجشنبه) در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر استان اصفهان، اظهار کرد: در یک سال گذشته بیشترین صحبت ها بر روی این قضیه بوده و متاسفانه بر اساس یک چرخه معیوب در آموزش و پرورش کشور کار می‌کنیم. 
وی ادامه داد: بر اساس تحقیقی که اخیرا در وزرات خانه انجام شده و 40 هزار نفر پاسخگو بوده اند، بیش از 94 درصد مخاطبین اظهار کردند مطالبی که در دوران تحصیل خوانده اند، مفید نبوده و به کارشان نیامده است. 
مشاور مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانشی را تدریس می‌کنیم که متاسفانه خیلی کاربردی نیست و اگر قرار است، کاربردی شود، باید حتما یک پیوست پژوهشی برای آن وجود داشته باشد.
انصاری مهر گفت: نظام جهانی تعلیم و تربیت مسیرش عوض شده و مهارت پروری جایگزین انباشت کردن دانش در ذهن دانش آموزان شده است. در ژاپن هشت عنوان درسی و هر عنوان در 5 تا 8 موضوع تعریف شده است و صفحاتی که یک دانش آموز باید بخواند زیر صد صفحه است، اما در ایران بین 13تا 15 عنوان گرایش تحصیلی مختلف و کتاب های حجیم وجود دارد.
وی به تقسیم بندی جهانی مدارس اشاره کرد و گفت: در این تقسیم یندی مدارس سنتی، مدارس خام، مدارس با مطلب بهبود یافته، پیشرو و مدارس با مطلب عالی تقسیم می‌شوند. 
انصاری مهر در ارتباط با کیفیت آموزش مدارس گفت: کیفیت آموزش 12 محور دارد، دیگر زمان به یاد سپاری مطالب درسی تمام شده است، قرار دادن فراگیران در برابر حجمی از اطلاعات و انتظار یادگیری آن به دور از معیارهای مدیریت تربیت جامعه است، 
مشاور مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: امروزه تاکید بر کار گروهی، هم افزایی انرژی پژوهشگران و پژوهش در عمل است.
وی در ارتباط با نقش اصلی معلمان اظهار کرد: هدایت دانش آموختگان و تعمیم بخشیدن به اطلاعات فراگیران و جستجوگر کردن آن‌ها خواهد بود. معلمی که نتواند روح جستجوگری را در فراگیرش به وجود آمورد، معلم نیست، بنابراین معلمان باید نقش هدایت آموخته ها را داشته باشد. 
انصاری مهر در ارتباط با اهداف آرمانی در مدارس هزاره سوم، گفت: این اهداف شامل توجه به نیروی انسانی کارآمد، حفاظت از صیانت از محیط روانی، بها دادن به تحقیق و توسعه، افزایش سهم دامنه نفوذ در اجتماع، افزایش راندمان و بهره برداری بهینه از واحدهای آموزشی و تربیتی، کاهش زمان آموزش که باید کمتر از 90 دقیقه و حدود 20 تا 30 دقیقه باشد، استفاده کامل از ظرفیت انسانی، گسترش حس جستجوگری و پژوهش گری بین تمام عوامل مدرسه هستند.
مشاور مدیر کل آموزش پرورش اصفهان تصریح کرد: اساس حوزه‌ تکنولوژی، فناوری از آموزش و پرورش آغاز می‌شود و همه چیز در گرو آموزش پرورش است که متاسفانه تنها چیزی که به آن بها نمی‌دهیم، آموزش و پرورش است.
انصاری مهر گفت: بحثی در سیستم های جدید ارزیابی و عملکرد دانش آموز وجود دارد، این است که 10 درصد از نمره را برای حضور فعال در کارگروه ها، 10 درصد را برای هم افزایی بین بچه ها، 20 درصد برای فعالیت های پژوهشی و گزارش، 10 درصد برای آزمون های پیشرفت تحصیلی بر اساس مقایسه هر فرد با خودش، 6 نمره آزمون نهایی و دو نمره هم اخلاقیات قرار داده شود.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: پژوهش نباید معطوف به هفته خاصی باشد و همه روزهای سال باید پژوهش را جدی گرفت.
غلامحسن سخایی افزود: پژوهش باید با آموزش آمیخته باشد و تصمیماتی که بر مبنای پژوهش گرفته می شود بر جامعه اثرگذار باشد. 
به گزارش ایسنا، 209 نفر از پژوهشگران برتر حوزه آموزش و پرورش اصفهان در مراسمی تجلیل شدند. 
انتهای پیام





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

جایزه سال 2019 موسسه بین‌المللی Architizer به بانوی کاشانی اعطا شد

56 دانش‌آموخته بین‌الملل دانشگاه اصفهان فارغ‌التحصیل شدند

توسعه دستگاه سونوگرافی دام در یک شرکت دانش‌بنیان اصفهانی

مهارت، کلید پیشبرد جوامع به سمت آینده‌ای روشن

برگزاری نخستین دوره آموزش تربیت مربی در اصفهان

تشخیص زودهنگام بیماری «فنیل کتونوریا» با کمک حسگرزیستی

برگزاری «کنفرانس ملی اویونیک ایران» در اصفهان

تاثیر سطح تحصیلات بر رابطه زوجین

دانشگاه اصفهان میزبان هفدهمین کنفرانس بین‌المللی تخصصی زبان انگلیسی

بررسی سطح بزاقی هورمون تستوسترون در اختلال دو قطبی نوع یک

هر آنچه که باید درباره کارت سوخت بدانید

بررسی کروماتین اسپرم در مردان نابارور مبتلا به گلوبوزواسپرمی

نقش مداخلات ورزشی و رژیم غذایی کم‌چربی بر بافت بیضه و عملکرد اسپرم موش‌ها

تعیین خشکسالی و سیل با بررسی میزان رطوبت خاک

تحمل‌ فشار و دمای بالا در سطح‌سنج‌های شیشه‌ای

حدود 20 هزار نفر از دانش آموختگان شامل دانشجویان پیوسته و مهارت آموز این دانشگاه امسال جذب آموزش پرورش می شوند.

تحلیل آثار پژوهشی مرتبط با حجاب و عفاف با رویکرد فقهی

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین صندوق حمایت از پژوهشگران و دانشگاه اصفهان

لزوم آشنایی پژوهشگران کشور با صندوق حمایت از پژوهشگران

برگزاری «رویداد شتاب‌دهنده پرسیس ژن اصفهان»

نقش مصوبات فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی در بهبود عفاف و حجاب

تلاش کشورهای عضو بنیاد علمی اکو برای رفع مشکل آب

سرمایه‌گذاری بر روی کودکان، برنامه آینده بنیاد علمی اِکو

شاخص پژوه حق صدور مدرک تحصیلی ندارد

چهارمین اجلاس بنیاد علمی اِکو در اصفهان آغاز به کار کرد

مایل به همکاری با خانه ریاضیات اصفهان هستیم

دانش، علم و فناوری تحریم کردنی نیست

پاکستان آماده همکاری با ایران در زمینه علوم ریاضی و هنر است

نقش مهم بنیاد علمی اِکو در روابط علمی

رئیس جدید بنیاد علمی اِکو انتخاب شد

تدوین روابط علمی و آموزشی در اکو به توسعه اقتصادی منجر می شود

تاثیر مالیات بر ارزش افزوده بر توزیع درآمد

چهارمین اجلاس بنیاد علمی اکو در اصفهان آغاز شد

اغلب بیماران سرطانی به استرس دچار می‌شوند/ لزوم توجه به بعد روانی بیماران

برگزاری دوره‌های تربیت مربی ماساژ، مراقبت زیبایی و کشاورزی در اصفهان

راه‌اندازی کارخانه نوآوری فضایی در اصفهان

جهاد دانشگاهی اصفهان مجری برگزاری آزمون استخدام آتش‌نشانی

برگزاری سمپوزیوم بین‌المللی سایکوانکولوژی در اصفهان

تاثیر مالیات‌بندی بر رشد اقتصاد

اولین دانش شهر دانشگاه آزاد تأسیس می‌شود

کنترل نژاد دام‌ها به کمک نرم افزار

رابطه تولید ناخالص داخلی و جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی

نگاه استادان دانشگاه از مقاله محوری به مشکل محوری تغییر کند

برگزاری مسابقه محاسبات ذهنی با چرتکه در اصفهان

بررسی و تحلیل پدیده گرد و غبار در استان اصفهان

چرا در بیشترین فاصله زمین با خورشید، تابستان را تجربه می‌کنیم؟

شرکت داروسازی فارابی موفق به دریافت تندیس طلایی صنعت شد

مؤسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی اصفهان میزبان 4 هزار داوطلب کنکور

رقابت 5743 داوطلبِ کنکور سراسری 98 در دانشگاه کاشان

جشنواره ملی فناوری های خورشیدی در اصفهان برگزار می شود