پایگاه خبری تحلیلی پیام سپاهان

آخرين مطالب

آموزش بدون پژوهش، جایگاهی ندارد علمي

آموزش بدون پژوهش، جایگاهی ندارد

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - مشاور مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: جایگاه پژوهش در آموزش خالی است و آموزشی که در آن پژوهش نباشد، هیچ جایگاهی ندارد.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، مسعود انصاری مهر امروز (پنجشنبه) در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر استان اصفهان، اظهار کرد: در یک سال گذشته بیشترین صحبت ها بر روی این قضیه بوده و متاسفانه بر اساس یک چرخه معیوب در آموزش و پرورش کشور کار می‌کنیم. 
وی ادامه داد: بر اساس تحقیقی که اخیرا در وزرات خانه انجام شده و 40 هزار نفر پاسخگو بوده اند، بیش از 94 درصد مخاطبین اظهار کردند مطالبی که در دوران تحصیل خوانده اند، مفید نبوده و به کارشان نیامده است. 
مشاور مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانشی را تدریس می‌کنیم که متاسفانه خیلی کاربردی نیست و اگر قرار است، کاربردی شود، باید حتما یک پیوست پژوهشی برای آن وجود داشته باشد.
انصاری مهر گفت: نظام جهانی تعلیم و تربیت مسیرش عوض شده و مهارت پروری جایگزین انباشت کردن دانش در ذهن دانش آموزان شده است. در ژاپن هشت عنوان درسی و هر عنوان در 5 تا 8 موضوع تعریف شده است و صفحاتی که یک دانش آموز باید بخواند زیر صد صفحه است، اما در ایران بین 13تا 15 عنوان گرایش تحصیلی مختلف و کتاب های حجیم وجود دارد.
وی به تقسیم بندی جهانی مدارس اشاره کرد و گفت: در این تقسیم یندی مدارس سنتی، مدارس خام، مدارس با مطلب بهبود یافته، پیشرو و مدارس با مطلب عالی تقسیم می‌شوند. 
انصاری مهر در ارتباط با کیفیت آموزش مدارس گفت: کیفیت آموزش 12 محور دارد، دیگر زمان به یاد سپاری مطالب درسی تمام شده است، قرار دادن فراگیران در برابر حجمی از اطلاعات و انتظار یادگیری آن به دور از معیارهای مدیریت تربیت جامعه است، 
مشاور مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: امروزه تاکید بر کار گروهی، هم افزایی انرژی پژوهشگران و پژوهش در عمل است.
وی در ارتباط با نقش اصلی معلمان اظهار کرد: هدایت دانش آموختگان و تعمیم بخشیدن به اطلاعات فراگیران و جستجوگر کردن آن‌ها خواهد بود. معلمی که نتواند روح جستجوگری را در فراگیرش به وجود آمورد، معلم نیست، بنابراین معلمان باید نقش هدایت آموخته ها را داشته باشد. 
انصاری مهر در ارتباط با اهداف آرمانی در مدارس هزاره سوم، گفت: این اهداف شامل توجه به نیروی انسانی کارآمد، حفاظت از صیانت از محیط روانی، بها دادن به تحقیق و توسعه، افزایش سهم دامنه نفوذ در اجتماع، افزایش راندمان و بهره برداری بهینه از واحدهای آموزشی و تربیتی، کاهش زمان آموزش که باید کمتر از 90 دقیقه و حدود 20 تا 30 دقیقه باشد، استفاده کامل از ظرفیت انسانی، گسترش حس جستجوگری و پژوهش گری بین تمام عوامل مدرسه هستند.
مشاور مدیر کل آموزش پرورش اصفهان تصریح کرد: اساس حوزه‌ تکنولوژی، فناوری از آموزش و پرورش آغاز می‌شود و همه چیز در گرو آموزش پرورش است که متاسفانه تنها چیزی که به آن بها نمی‌دهیم، آموزش و پرورش است.
انصاری مهر گفت: بحثی در سیستم های جدید ارزیابی و عملکرد دانش آموز وجود دارد، این است که 10 درصد از نمره را برای حضور فعال در کارگروه ها، 10 درصد را برای هم افزایی بین بچه ها، 20 درصد برای فعالیت های پژوهشی و گزارش، 10 درصد برای آزمون های پیشرفت تحصیلی بر اساس مقایسه هر فرد با خودش، 6 نمره آزمون نهایی و دو نمره هم اخلاقیات قرار داده شود.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: پژوهش نباید معطوف به هفته خاصی باشد و همه روزهای سال باید پژوهش را جدی گرفت.
غلامحسن سخایی افزود: پژوهش باید با آموزش آمیخته باشد و تصمیماتی که بر مبنای پژوهش گرفته می شود بر جامعه اثرگذار باشد. 
به گزارش ایسنا، 209 نفر از پژوهشگران برتر حوزه آموزش و پرورش اصفهان در مراسمی تجلیل شدند. 
انتهای پیام





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

نخستین ایده شو بین‌المللی در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌‍شود

بررسی اشعار سعدی در زمینه ازدواج، خانواده و فرزند پروری

بررسی نقش اندام‌های بدن در استعاره‌های سعدی

درخت کاج یکی از بزرگ‌ترین آلاینده‌های هوا است

زمین، زیست بوم بشر را دریابیم

مدیریت پسماندهای صنعتی مهمترین چالش محیط زیست کاشان است

ساعت21 امشب، بهترین زمان رصد بارش شهابی در آسمان اصفهان است

اردستان به طرح دفن زباله و مدیریت پسماند نیاز دارد

درخت کاج یکی از بزگ‌ترین آلاینده‌های هوا است

پدیده های حدی پیامدهای تغییر اقلیم را باید جدی گرفت

ترافیک شدید عامل افزایش ابتلا به آسم

تکنولوژی در خدمت کاهش مخاطرات سیل

دانشگاه اصفهان میزبان سومین کنفرانس بین‌المللی "اینترنت اشیاء و کاربردها"

ارائه تازه‌های اینترنت اشیاء در کنفرانسی علمی در اصفهان

کاهش 90 درصدی آلودگی نوری در نیاسر/ثبت ملی ابزارهای نجومی قدیمی

بررسی هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان

مهم‌ترین ویژگی‌های حاصل‌خیزی خاک موثر بر محصول برنج

استراحت؛ عامل کلیدی در یادگیری

«مدیریت سبز» مطالبه جدی جامعه از دانشگاه است

صنعت، دانشگاه و ارگان‌های تصمیم‌گیر سه ضلع تبیین مدیریت سبز در جامعه

سامانه ارزیابی مدیریت سبز دانشگاه‌های کشور رونمایی می‌شود

دانشگاه اصفهان میزبان دومین همایش بین‌المللی دانشگاه سبز

اصفهان دومین استان نخبه پرور کشور است

باید فرهنگ نخبه خواهی ایجاد کنیم

چگونه عکس‌های خوبی از ماه بگیریم؟

دانشگاه اصفهان میزبان مدیران گروه‌های عربی جهان

مدیران به سمت نخبه باوری حرکت کنند

سومین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء در اصفهان آغاز به کار کرد

رقابت 1254 نفر در بیست و چهارمین آزمون کتبی قرآن و عترت

گستردگی اینترنت اشیاء مدیون پیشرفت تکنولوژی‌های جانبی است

سرای نوآوری در هر استان راه‌اندازی می‌شود/برای همکاری با اتاق‌های بازرگانی آماده‌ایم

تلاش چین و هند در رقابت های فضایی

آینده اینترنت اشیا روشن است

نخستین نمایشگاه کتاب دانش‌آموزان مولف اصفهان برگزار می‌شود

کنفرانس بین المللی اینترنت اشیا در دانشگاه اصفهان برگزار می شود

کارگروه راهبری مدیریت سبز در 180 دانشگاه تشکیل شد

شرایط فعلی کشور، فرصت بی بدیل برای نخبگان است

توسعه فرهنگ نخبه خواهی در کشور ضروری است

جوایز بنیاد ملی نُخبگان هدفمند می شود

2 قطعه فلامینگو در خمینی شهر کشف شد

کنفرانس بین المللی اینترنت اشیا در اصفهان آغاز شد

هوشمندسازی به آسان شدن زندگی منجر می شود

اصفهان میزبان کنگره بین الملی ارتوز و پروتز ایران

سومین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء در اصفهان آغاز به کار کرد

بودجه طرح های عمرانی دانشگاه ها 25 درصد افزایش یافت

آیا کاج افسردگی می‌آورد؟

نهادینه شدن مراقبت های بهداشت اولیه، نیاز ضروری جامعه

اصفهان معین خوزستان و لرستان در ارائه خدمات بهداشتی است

بررسی هوش هیجانی با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان

استان اصفهان نیازمند 15 دستگاه شتاب دهنده خطی است