پیام سپاهان

آخرين مطالب

مدیریت موفق بحران نیازمند هم افزایی نهادهاست اقتصادی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان- فرماندار فریدن گفت: مدیریت موفق بحران پیش از آنکه در گرو اعتبارات و امکانات باشد نیازمند نظم و هم افزایی همه نهادهای مرتبط است.
به گزارش ایرنا، سید تقی معین الدینی عصر روز یکشنبه در چهارمین جلسه شورای مشورتی جوانان که با حضور فعالان امداد و نجات در سالن اجتماعات فرمانداری فریدن برگزار شد، افزود: یکی از پیش نیازهای مهم مدیریت بحران توجه به امر پیشگیری است بنابراین هم اندیشی و ارائه راهکار از سوی صاحب نظران برای ارتقای سطح آمادگی نهاد های مرتبط و شناخت ضعف ها ضروری است.
وی به اهمیت بالای فرایند امداد و نجات در مدیریت بحران اشاره کرد و افزود: همه نهادهای مرتبط با این بخش باید با اشراف کامل بر وظایف خود و انجام به موقع آن، تبعات بحران را به حداقل برسانند.
فرماندار فریدن با بیان اینکه علاوه بر ارائه ایده، بیان نقدها نیز کارساز خواهد بود، افزود: بخشی از کاستی های مدیریت بحران مربوط به سطح کلان و به دلیل ضعف در اجرای برنامه ریزی های بالا دستی است و بخشی دیگر به شرایط بومی و محلی هرمنطقه بر می گردد.
وی با بیان اینکه در شهرستان توجه خاصی به این بخش وجود دارد اما می پذیریم که شرایط ایده آل نیست، افزود: به زودی طرحی موسوم به "مانور پشت میزی" در فریدن اجرا خواهد شد که در آن هر نهاد برنامه خاص خود را برای مدیریت بحران ارائه، تمرین و اجرا خواهد کرد.
به گفته وی، پس از برگزاری مانورهای پشت میزی در هر یک از دستگاه ها، گام بعدی برگزاری مانورهای پشت میزی در کارگروه امداد و نجات است تا همه دستگاه ها نسبت به ضعف و نیازهای خود آشنایی پیدا کنند.
فرماندار فریدن افزود: هنگام وقوع حادثه یا بحران، بارها مشاهده شده که نبود چنین بررسی و نیازسنجی هایی، دستگاه های امدادرسان را دچار بلاتکلیفی کرده است.
وی تصریح کرد: پس از انجام مانورهای پشت میزی است که می توان برای اجرای مانورهای عملیاتی واقعی هزینه کرد و به معنای واقعی به تمرین درست امدادرسانی پرداخت.
معین الدینی با بیان اینکه وضعیت فعلی مدیریت بحران در منطقه و امداد و نجات می تواند به مراتب بهتر باشد ،افزود: معتقدیم برنامه ریزی ها و اصلاح امور همیشه نیاز به تخصیص بودجه ندارد بلکه اهتمام و دغدغه مندی را می طلبد گرچه پیچیدگی های زیادی در این مسیر وجود دارد.
وی به وجود نیروهای انسانی توانمند و خبره در فریدن اشاره و اضافه کرد: اثرگذاری این ظرفیت ارزشمند نیازمند انسجام و هماهنگی نیروها در بخش های مختلف است.
معین الدینی با بیان اینکه دیدگاه افراد خارج سازمانی با دیدگاه افراد درون سازمانی متفاوت است، افزود: نظرات و واکاوی های این افراد به طور توامان در زمینه های مختلف مفید و راهگشا خواهد بود.
فرماندار فریدن افزود: این جلسه می تواند سرآغاز تشکیل کمیته های تخصصی تر شود تا مدیریت یکپارچه بحران و توسعه وضعیت امداد و نجات تقویت شود.
فرماندار فریدن با بیان اینکه اعتماد به جوانان از دغدغه های مدیریت شهرستان است، افزود: بسیاری از راه حل ها و پیشنهاد هایی که جوانان ارائه می کنند بسیار سودمند است.
معین الدینی به لزوم پیگیری مجدانه و مستمر ایده های مطرح شده از سوی صاحبان آنها اشاره کرد و افزود: راهکارها و پیشنهاد ها در صورتی موثر خواهد بود که اجرایی شود و افراد نباید از پیگیری خسته شوند .
وی افزود: همه ایده ها و پیشنهاد ها مشروط به آنکه ابعاد آن به خوبی روشن و توجیه منطقی داشته باشد قابل اجراست و مدیریت شهرستان در این زمینه حمایت کامل خود را اعلام می دارد.
فعالان بخش امداد و نجات فریدن در این جلسه به طور صریح بر هم افزایی همه نهادهای مرتبط با امداد و نجات، تقویت اورژانس هوایی، استقرار ایستگاه سلامت نوروزی در منطقه، اسکان موقت ساکنان منازل خسارت دیده از فرونشست زمین های دامنه، راه اندازی انبار بحران، اجرای مانور تخلیه، تهیه نقشه خطر شهرستان، تخصص کافی نیروهای آتش نشانی و به روز رسانی تجهیزات آن، توجه به ایمن سازی مسکن مهر، رفع اختلال مخابراتی نهادهای امداد و نجات، بازنگری ساخت و ساز ها در شهر دامنه فریدن با توجه به پدیده فرونشست زمین، پایش مستمر و نشت یابی برای مدریت حوادث گاز، ضرورت تامین امنیت نیروهای امداد و نجات در مواقع بحران، ، توسعه هدفمند و طبقه شده آموزش های امداد و نجات ،اجرای مانورهای جمعی و حرفه ای به طور دوره ای، ضرورت رفع نقا ط حادثه خیز جاده ای، اتخاذ سیاست های تشویقی برای نیروهای امداد و نجات وبهره مندی از ظرفیت نیروهای بومی تاکید کردند.
به گزارش ایرنا، تا اکنون چهار جلسه مشورتی جوانان با موضوعات عمومی و اختصاصی با هدف هم اندیشی و ایده پردازی در راستای رفع مشکلات و چالش های شهرستان فریدن برگزار شده است.
فریدن با جمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان واقع است.
6026/9861

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/92038/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

7 اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد

کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا

با توجه به مسائل متعدد در شهرستان اصفهان بازدیدهای مختلفی برنامه‌ریزی شده است

انهدام باند 3 نفره سارقان با اعتراف به 19 فقره سرقت

شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم

لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد

گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند

راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی

ثبت 15 دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان

احیای گلابگیری باغ دولت‌آباد یزد برای تأمین گلاب حرم رضوی

ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران

آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان

تجهیز نگهبانان دامداری‌ها به وسایل ارتباطی

افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد

صعود تیم مهاباد به دور دوم مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو کشور

نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان

نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد

چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟

پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای 11 شهرستان اصفهان تا آخر شب

برای خریدن کتاب هایی درباره اهل بیت(ع) به چه چیزهایی باید توجه شود؟

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

شاهکار ایرانی در سریلانکا

نجات روسیه با اقتصاد موازی

اصفهان؛ میخی بر تابوت اسرائیل

هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حالت آماده‌باش درآورد

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

اهدای 14 سری جهیزیه به 14 زوج زیر پوشش بهزیستی در اصفهان

آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید

یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است

آب مهمترین مسئله در شرق اصفهان است

امدادرسانی گروه‌های جهادی کاشان در سیل

نمایشگاه بین‌المللی صنایع وابسته فرش ماشینی برگزار می‌شود

بهره برداری از زورخانه ده ونک

افتتاح بخشی از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال

وقتی درد دل می‌کند؛ گوش باش، نگاه باش

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

«طوفان اقصی» کار این ژنرال اسرائیلی را ساخت

هشدار درباره آینده اقتصاد ایران

مهاجرت با ویزای جعلی

فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!

«اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان به کجا می‌رسد؟

قرعه کشی پخش مناظره‌های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان

«امیدآفرینی» بهترین اسلحه برای مبارزه در جنگ ترکیبی دشمن است

اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان

کاشت 200 اصله نهال در گلپایگان

برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم

اعزام زائران اصفهانی حج تمتع از سوم خرداد به سرزمین وحی

ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان