پیام سپاهان

آخرين مطالب

همراه با مسافر بهار در میهمانی کویر خور و بیابانک فرهنگی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان- آسمان درتاریکی مطلق برهوت کویر دیدنی تر است، جایی که می توان در روشنایی فانوس خیال نشست و با آواز باد و طنازی ستاره به دیدار نوروز رفت.
جاذبه های گردشگری در خطه کویری خور و بیابانک بی نهایت است اما در چند روزه نوروز می توان علاوه بر طبیعت بکر به تماشای برخی نقاط همانند قلعه تاریخی بیاضه، جندق ، کرمه ، نارین قلعه، روستای فرخی و دریاچه نمک نیز رفت.
فرماندار خوروبیابانک در باره آمادگی این خطه برای نوروز گفت: این شهرستان با جاذبه های گردشگری، تاریخی وطبیعی آماده استقبال از گردشگران نوروزی است و دستگاه های متولی می توانند در این زمینه از ظرفیت سازمان های مردم نهاد استفاده کنند.
عباس بلانیان روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: اگر برنامه ریزی و فراهم کردن امکانات مناسب توسط اعضای ستاد خدمات سفر از جمله شهرداری ها، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی و دیگر ادارات دولتی فراهم شود مسافران و گردشگران زیادی راغب به گذران تعطیلات نوروزی در این شهرستان خواهند شد.
وی گفت: باید برنامه ریزی لازم برای جذب و ماندگاری هرچه بیشتر مسافران و گردشگران نوروزی صورت پذیرد تا با گردش مالی که ایجاد می شود چرخه معیشت و اقتصاد شهرستان بچرخد.
فرماندار خوروبیابانک در ادامه بر لزوم افزایش هم افزایی وهمدلی در راستای ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران نوروزی در این شهرستان تاکید کرد.
بلانیان اضافه کرد: کیفیت خدمات سفرهای نوروزی اهمیت زیادی دارد و دستگاه های متولی باید بهترین خدمات رسانی را در این ایام تدارک ببیند.
وی گفت: از دستگاه های اجرایی و خدمات رسان و متولیان امر فرهنگی این شهرستان انتظار می رود با کمک سایر بخش ها، جاذبه های گردشگری شهرستان را جدی تر و متفاوت تر از سال های گذشته معرفی کنند.
فرماندارخورو بیابانک همچنین آماده سازی فضای شهری وروستایی، زیباسازی ورودی های شهرستان، ساماندهی کمپ های اقامتی، نصب علائم و تابلوهای راهنمای گردشگران و آمادگی دستگاه های خدمات رسان برای هرگونه حوادث احتمالی را پیش از تعطیلات نوروزی خواستار شد.
وی همچنین با تشریح وظایف کمیته های ستاد خدمات سفر این شهرستان اظهار داشت: تمام دستگاه های اجرایی و خدمات رسان، ضمن آماده باش کامل نسبت به معرفی کشیک های اداری برای خدمات رسانی به مسافران در انجام خدمات با یکدیگر همکاری می کنند.
بلانیان افزود: فراهم سازی زمینه لازم برای افزایش ماندگاری گردشگران در شهرستان ضروری است و در این رابطه باید خدماتی که به مسافران ارائه می شود افزایش و ارتقا یابد.
وی ادامه داد: با نزدیک شدن به ایام نوروز فرصت بسیار مطلوبی برای معرفی جاذبه های گردشگری، صنایع دستی، محصولات بومی و محلی این شهرستان فراهم شده است که می ‌توان از این ظرفیت بیشترین بهره‌ برداری را برای رونق تولید و فروش محصولات داشت.
فرماندار خوروبیابانک خاطرنشان کرد: گردشگری می تواند اقتصاد خورو بیابانک را پویا کند که توجه به کیفیت نیروی انسانی فعال و کارآمد مهمترین ملزومات این صنعت است.
بلانیان افزود: این شهرستان را می توان با داشتن صدها اثر تاریخی، فرهنگی و جاذبه های طبیعی به عنوان قطب گردشگری استان و کشور برشمرد.
وی گفت: برای رفاه حال مسافران و گردشگران تمهیدات لازم شامل تامین نان، پول نقد در عابر بانکها، سوخت وسائط نقلیه و فعال بودن مراکز بهداشتی و درمانی در نظر گرفته شده است.
فرماندار خور و بیابانک همچنین ظرفیت اسکان و اقامت مسافران و گردشگران در این شهرستان را بیش از 160هزارنفر در شبانه روز بیان کردو گفت: این ظرفیت اقامتگاه های بوم گردی، مدارس، هتل های سنتی، فضاهای شهری و مراکز مذهبی پیش بینی شده است.
رنوروز 97 بیش از 136هزارگردشگر داخلی و خارجی و مسافر نوروزی از جاذبه های تاریخی، طبیعی خوروبیابانک دیدن کردند.
** اقامتگاه های خوروبیابانک در نوروز 98 افزایش نرخ ندارد
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خور و بیابانک نیز گفت: در ایام نوروز 98 نرخ اسکان در اقامتگاه های رسمی شهرستان افزایش نمی یابد.
حسین رییسی افزود: بهای اقامت در تاسیسات رسمی گردشگری شهرستان برای تعطیلات نوروزی ثابت می ماند و مدیران این مجموعه ها موظفند نرخ مصوب را بدون بازنویسی در معرض دید مسافران و گردشگران قرار دهند.
وی هشدار داد که تمامی اقامتگاه ها و تاسیسات گردشگری رسمی شهرستان در ایام تعطیلات نوروزی رصد می شوند و در صورت هرگونه تخلف برخورد قانونی خواهد شد.
رییسی کل ظرفیت اقامت در تاسیسات گردشگری شهرستان را سه هزارو 375 نفر در شبانه روز اعلام کرد و گفت: در تمامی تاسیسات گردشگری خور و بیابانک 361 تخت و 667 اتاق برای اقامت میهمانان وجود دارد.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خور و بیابانک افزود: اقامتگاه های بوم گردی از ظرفیت های مهم برای جذب گردشگران به شمار می رود و ایجاد این مجموعه ها به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری محسوب می شود.
وی ادامه داد: بوم گردی با ایجاد فرصت پیشرفت و توسعه اقتصادی می تواند جایگزینی برای سایر منابع درآمد برای مردم محسوب شود.
رییسی اضافه کرد: هم اینک این شهرستان دارای 52 اقامتگاه بوم گردی، دو هتل و یک اقامتگاه سنتی، یک سفره خانه، یک مهمانپذیر و یک مجتمع گردشگری است.
وی گفت: هم اکنون حدود 40 واحد اقامتگاه و مجتمع گردشگری در دست اقدام است و با راه اندازی این واحد ها برای بیش از 50 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خورو بیابانک با بیان اینکه تا کنون برای 225 نفر اشتغال ایجاد شده است گفت: رونق بوم گردی در توسعه و آبادنی مناطق شهری و روستایی موثر است و این مکان ها علاوه بر تاثیر در آبادانی نقش بسزایی در معیشت و اقتصاد پایدار خانوارها دارد.
وی افزود: هم اکنون خورو بیابانک دارای 54 واحد تاسیسات گردشگری با ظرفیت پذیرش اقامت سه هزار و 225 نفر است که 25 واحد اقامتگاه بوم گردی، 12واحد مجتمع گردشگری و دو باب سفره خانه سنتی و هتل است.
رییسی تصریح کرد: با راه اندازی 39 واحد جدید فعالیت این تاسیسات 93 واحد می رسد.
وی افزود: درنوروز 97بیش از 136هزارگردشگر داخلی و خارجی و مسافر نوروزی از جاذبه های تاریخی، طبیعی خوروبیابانک دیدن کردند.
وی دریاچه نمک دهکده نمکی کویر مصر ، رمل های ماسه ای و چال سلکنون را از جاذبه های خور و بیابانک عنوان کرد و گفت : قلعه‌ جندق، بیاضه، چشمه‌های گرمه آبگرم و بقعه شمس الدین مهرجان از دیگر آثار طبیعی و تاریخی این شهرستان است.
شهرستان خوروبیابانک سالانه میزبان بیش از 160هزار گردشگر داخلی و خارجی و مسافر است.
این شهرستان از شمال با شهرستان دامغان در استان سمنان، از جنوب با شهرستان اردکان در استان یزد، از شرق با شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی و از غرب با روستای چوپانان در شهرستان نایین هم مرز است.
شهرستان خور و بیابانک با 12 هزار کیلومتر وسعت و 20 هزار نفر جمعیت در 420 کیلومتری شرق مرکز اصفهان واقع است.
6022 / 9860

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/92167/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد