پیام سپاهان

آخرين مطالب

محور نمازجمعه شهرهای استان اصفهان سیاسی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان - ارتباط با همسایگان برای رفع مشکل تحریم لازم است ، سیاه نمایی دستاوردهای انقلاب هدف دشمن است و سفر رییس جمهوری به عراق نشانه اقتدار ایران بود از جمله محورهای سخنان امامان جمعه در نمازجمعه این هفته شهرهای استان اصفهان است.
**ارتباط با همسایگان برای رفع مشکل تحریما لازم است
امام جمعه تیران و کرون گفت: رابطه با کشورهای همسایه برای رفع مشکل تحریم ها و توسعه اقتصادی کشور لازم و مورد توجه است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در خطبه های نماز جمعه تیران افزود: سفر رئیس جمهور و هیات همراه به عراق دستاوردهای زیادی از جمله فراگیری امنیت منطقه، رشد اقتصادی و همبستگی بین کشورهای اسلامی را به همراه داشته است.
وی اظهارداشت: توسعه ریلی، انجام فعالیت های مشترک اقتصادی و رشد مبادلات ارزی و اقتصادی از جمله دستاوردهای این سفر بوده که منفعت آن به کشور می رسد.
امام جمعه تیران و کرون به ابهت و سربلندی سفر رئیس جمهور به عراق اشاره کرد و گفت: ترامپ برای سفر به همین کشور به آرامی و با سختی زیادی همراه بود اما در سفر رئیس جمهور ایران به عراق استقبال با عزت و گرم دولت مداران و مردم آن کشور را به همراه داشت.
وی تصریح کرد: افزایش قیمت گوشت، افزایش قیمت ارز و طلا و سختی معیشت مردم از دشواری های تحریم هاست که با تدبیر و برنامه ریزی و انجام ارتباطات بین المللی موثر چنین وضعی قابل مدیریت است.
7131
**سیاه نمایی دستاوردهای انقلاب هدف دشمن است
امام‌جمعه خور و بیابانک گفت: دشمن می‌ خواهد با تبلیغات تمامی دستاوردهای انقلاب اسلامی را سیاه نمایی کند.
حجت الاسلام سید احمد مهدی نژاد در نماز جمعه شهر خور با اشاره به توطئه 40 سال گذشته دشمنان علیه ملت افزود: مردم باید در مقابل نقشه های دشمن هوشیار باشند.
وی اظهارداشت: دشمن با استفاده از رسانه ‌های خود برای تخریب و تضعیف ارزش انقلاب اسلامی در فضای بین‌المللی تلاش می‌ کند.
مهدی نژاد ادامه داد: امروز تصویرسازی غلط از ایران و انقلاب اسلامی از دسیسه‌ های استکبار است زیرا
قصدشان با دلسرد کردن مردم، انقلاب را از توسعه باز دارند.
9860
**عید نوروز یک ظرفیت مهم دینی و ملی است
امام جمعه نایین گفت: عید نوروز یک ظرفیت مهم دینی و ملی است که باید از این ظرفیت برای وحدت، انسجام و تقویت پیوندهای اجتماعی از آن استفاده کرد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید علی سجادی در نماز جمعه نایین در رواق فاطمیه امامزاده سلطان سیدعلی(ع) افزود: عید نوروز را باید زمان رحمت برای همه قرار دهیم و ساده زیستی و پرهیز از اسراف بویژه در این ایام را باید مورد توجه قرار دهیم.
وی اظهارداشت: با توجه به فشارهای اقتصادی ، گرانی و مشکلات معیشتی که مردم با آن مواجه هستند ضمن همدلی با نیازمندان و فقرا سعی کنیم عید نوروز را ساده و بی تکلف داشته باشیم.
امام جمعه نایین با اشاره به اینکه رویکرد انقلاب اسلامی مقاومت و ایستادگی در برابر توطئه های دشمنان و دفاع از تمام آزادیخواهان جهان است، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران اکنون به الگویی کامل برای تمام آزادیخواهان جهان تبدیل شده است.
امام جمعه نایین گفت: وحدت و مشارکت مردم و به کارگیری مطلوب ظرفیت های موجود، راهکار غلبه بر مشکلات اقتصادی کشور است.
وی با تبریک ولادت حضرت علی (ع) افزود: ساده زیستی ، اجرای عدالت، توجه به محرومان و نیازمندان، مبارزه باظلم و ستم ، ازویژگی های آن امام همام است که نیاز است مردم سرلوحه خود قرار دهند.
7136
** مردم در برگزاری مناسبت های نوروزی تقوا پیشه کنند
امام جمعه موقت کاشان با اشاره به شرایط سخت اقتصادی برای برخی خانوارها در روزهای پایانی سال گفت: ما اهل ایمان هستیم و باید تقوای خود را از جمله در مناسبت های نوروزی پیش رو نشان دهیم.
حجت الاسلام علی احتشام در خطبه های نماز جمعه کاشان اسراف را از گناهان کبیره برشمرد و افزود: به ویژه در خریدهای نوروز اهل اسراف نباشیم و خرید را مدیریت کنیم چنان که یکی از ویژگی های انسان مومن زندگی با توجه به شرایط درآمدی و توانایی مالی است.
وی بیان کرد: به جای اینکه تنها به افراد توانمندتر از خود نگاه کنیم، باید افراد نیازمندتر از خودمان در جامعه را نیز دریابیم چرا که در صورت کنار رفتن پرده ها به دلیل کفران نعمت باید پاسخگو باشیم.
امام جمعه موقت کاشان اضافه کرد: برخی از جمله زنان سرپرست خانوار برای تامین معاش در تنگنا هستند و افرادی که این روزها دست به جیب می شوند، جای شکر دارد اما باید هم چنان که همراه با تغییر طبیعت به دنبال تغییر در زندگی خود هستیم، به فکر حمایت از خانواده ها و بچه های نیازمند نیز باشیم.
وی با انتقاد از تجمل گرایی در برپایی برخی سفره های میهمانی عنوان کرد: در شرایطی که باید از نیازمندان و محرومان دست گیری کنیم، پخت چند نوع غذا، خورشت و سالاد نشانه تقوا نیست.
احتشام تاکید کرد: اگر نیازمندی هم به سوی ما آمد و دست نیاز دراز کرد، منتی نداریم و حتی بیش از آنچه نذر کردیم بدهیم زیرا خداوند روزی رسان می باشد و خود نیز وعده جبران داده است.
وی افزود: ممکن است در برخی جمع ها نسبت به شرایط اقتصادی سخنی به میان آید اما باید همیشه یادآور شویم سختی و مشکلات همیشه وجود داشته و پیامبران الهی در سختی بودند که البته این به معنای توجیه کار مسوولان نیست و در صورت کوتاهی کردن باید پاسخگو باشند.
امام جمعه موقت کاشان در ادامه تصریح کرد: اگر مسوولان، نخبگان، حوزویان و دانشگاهیان با دهک های پایین جامعه نزدیکتر بودند، امروز با برخی مشکلات رو به رو نمی شدیم و جوانان ما الگوی مناسبی داشتند.
وی بیان کرد: تنها افراد با زندگی های تجملی در سایت ها و رسانه ها به نمایش درمی آیند که انتظار می رود جوانان مومن و معتقد در اقدامی فرهنگی و آتش به اختیار به فرمایش رهبری معظم انقلاب مبنی بر تو دهنی زدن به دشمن در فضای مجازی عمل کرده و مسوولان، نخبگان، حوزویان و دانشگاهیانی که خود را پاک نگه داشته و مانند سایر مردم زندگی عادی دارند، معرفی کنند.
احتشام در ادامه به 29 اسفند، روز ملی شدن صنعت نفت اشاره کرد و با تاکید بر لزوم دشمن شناسی اظهارداشت: مصدق دشمن شناس نبود و از این رو با وجود وطن دوستی پس از گرفتن نفت کشور از انگلیس ها، آن را در اختیار آمریکایی ها قرار داد و آنها هم در نهایت با حمایت از اوباشی مانند شعبان جعفری به مخالفانش کمک کردند تا با کودتا دولتش را سرنگون کنند و امروز پیروان لیبرال مصدق همان راه را در پیش گرفته و به دشمن شناسی توجهی ندارند.
وی همچنین موفقیت های سپاه پاسداران در زمینه ساخت پهباد را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: به موشک ها و پهبادهای خود افتخار کرده اما می دانیم که در نهایت دست خدا همراه این ملت است و چنان که در دوران جنگ تحمیلی با دستان خالی دفاع مقدس را رقم زدیم، با خواست خداوند همچنان در اوج قدرت برابر زورگویان و جهانخواران با سربلندی ایستادگی خواهیم کرد.
امام جمعه موقت کاشان همچنین با اشاره به انتصاب حجت الاسلام رییسی به ریاست قوه قضائیه ابراز امیدواری کرد که این نهاد در مسیر ترسیمی از سوی مقام معظم رهبری حرکت کرده و پناهگاهی برای مستضعفین و احقاق حق باشد.
وی صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری را یادآور شد و افزود: سطحی نگری، کوته نگری و بخشی نگری را از جمله آسیب هایی است که می تواند به این بیانیه وارد شود و باید برای جلوگیری از این امر کمیسیون مستقلی در مجلس شورای اسلامی برای تبدیل کردن آن به قانون تشکیل دهند.
احتشام افزود: حوزه های علمیه باید بیانیه رهبری معظم انقلاب را در متن های درسی وارد کنند و دستگاه ها و مجموعه ها به صورت راهبردی و کاربردی از آن بهره برداری کنند.
وی در ادامه نیز سالروز انفجار در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه تهران از سوی منافقین کوردل، سالگرد ارتحال حجت الاسلام احمد خمینی، ولادت حضرت امام جواد (ع) و حضرت امام علی (ع) را یادآور شد.
8123
** جوانان در آیین معنوی اعتکاف بیشتر مشارکت کنند
امام جمعه اردستان با اشاره به آغاز نام نویسی برای شرکت در اعتکاف، خواستار حضور پر شورتر مردم به ویژه جوانان در این آیین معنوی شد.
حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه های نماز جمعه اردستان به دوران خلافت حضرت امام علی (ع) اشاره کرد و افزود: ایشان در دوران خلافت به قرص نانی اکتفا می کرد و به دنبال تهیه خوراکی برای نیازمندان بود و اگر مدیران ما در نظام اسلامی مانند ایشان رفتار می کردند، امروز شرایط بهتری داشتیم.
وی در ادامه به انتصاب حجت الاسلام رییسی اشاره کرد و یادآور شد: رییس جدید جوانی از درون قوه قضائیه برآمده است که امیدواریم بتواند مشکلات آن قوه را برطرف کند.
امام جمعه اردستان همچنین با اشاره به نزدیکی آیین چهارشنبه سوری بیان کرد: مردم باید مسائل ایمنی را بیشتر رعایت کرده و مراقب فرزندان خود باشند تا مشکلی پیش نیامده و نوروز آرامی داشته باشیم.
وی در ادامه سفر رسمی رییس جمهوری به کشور عراق را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: این نشانه بزرگی ایران است زیرا دونالد ترامپ با وجود هزینه هایی که آمریکا در عراق کرده، مجبور شد تا مخفیانه به آن کشور سفر کند و این نشان از خواری آنها است.
دهشیری همچنین با محکوم کردن حمله تروریستی به مسجد مسلمانان و ترور تعداد زیادی در کشور نیوزیلند، سالروز حادثه تروریستی بمب گذاری در نماز جمعه تهران، درگذشت حجت الاسلام احمد خمینی و ولادت حضرت امام جواد (ع) را یادآور شد.
7431/8123
** سفر رییس جمهوری به عراق نشانه اقتدار ایران بود
امام جمعه آران و بیدگل به سفر رییس جمهوری ایران به کشور عراق اشاره کرد و گفت: این حضور نشانه اقتدار جمهوری اسلامی است که با استقبال بی مانند مسوولان و مردم عراق به آن کشور دوست سفر می کند.
آیت الله سید محمد موسوی در خطبه های نماز جمعه آران و بیدگل افزود: این در حالی است که رییس جمهوری آمریکا به صورت مخفیانه و بدون استقبال مردم و مسوولان عراقی به این کشور سفر کرد و تنها به دیدار سربازان آمریکایی رفت که این نشان از ضعف آنها دارد.
وی بیان کرد: سفر حجت الاسلام روحانی به عراق در واقع یک نمایش قدرت و یک کار ضد تحریمی در برابر توطئه های آمریکا بوده و نشان می دهد که ما می توانیم در ارتباط خوب با همسایگان تحریم ها را دور زده و اقتصاد را رونق بخشیم.
امام جمعه آران و بیدگل در ادامه 97 را سالی پر فراز و نشیب برای کشور دانست و عنوان کرد: رویدادهای خوشایندی را هم امسال شاهد بودیم که از جمله می توان به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اشاره کرد.
وی اضافه کرد: اقتدار ایران در سیاست خارجی و شکست سیاست های خاورمیانه ای آمریکا و همچنین شکست توطئه هایی مانند تابستان داغ در ایران که به امید نابودی انقلاب از سوی استکبار برنامه ریزی شده بود، از دیگر رویدادهای مهم و خوشایند سال بود.
آیت الله موسوی با اشاره به نزدیکی نوروز گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و افزایش قیمت ها باید صرفه جویی را در سرلوحه کار خود قرار دهیم و در این روزها از کمک به نیازمندان کوتاهی نکنیم.
وی همچنین به آیین اعتکاف اشاره کرد و افزود: این آیین پالایشگاه نفس و دانشگاه آدم سازی است که مومنین در این قالب سه روز را میهمان خدا می شوند که امید می رود امسال هم مانند گذشته اعتکافی پر شور شاهد باشیم.
/6026/7472/8123

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/92751/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

7 اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

قرارداد کار کارگران یک ماهه شد!

عمارت انگورستان ملک

رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند

اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است

هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد

تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد

تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

7 اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

7 اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد

کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا

با توجه به مسائل متعدد در شهرستان اصفهان بازدیدهای مختلفی برنامه‌ریزی شده است

انهدام باند 3 نفره سارقان با اعتراف به 19 فقره سرقت

شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم