پیام سپاهان

آخرين مطالب

دیار نصف اصفهان چشم انتظار مسافران نوروزی گفتگو

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان- هم اینک بیش از 20 هزار اثر تاریخی ، افزون بر 300 واحد بوم گردی، دهها روستای هدف گردشگری و شماری از مناظر طبیعی دیگر خوان خود را برای استقبال از مسافران نوروزی گسترده اند.
چهار گوشه میدان تاریخی نقش جهان اصفهان قاب مستطیل شکل خود را برای ثبت تصویر گردشگران نوروزی گشوده تا خاطره ای خوش از مسجد امام، کاخ عالی قاپو، مسجد شیخ لطف الله و سر در قیصریه در اذهان تاریخ نصف جهان باقی گذارند.
پل های تاریخی زاینده رود که از شگفتی ها و پیام های پررمز و راز معماری بناهای تاریخی اصفهان به شمار می آید چشم انتظار گردشگران هستند تا موجب اتصال و ارتقای معنوی و بصیرت در وجود آنها باشند.
مساجد تاریخی اصفهان نیز مامنی زیبا از معنویت و معماری برای ورود گردشگران فراهم کرده تا ذوق هنری کمال یافته و ایمان مذهبی هنرمندان سازنده آنها را به رخ هر بیننده ای بکشانند.
کاخ ها و عمارت های تاریخی و با صلابت شهر گنبدهای فیروزه ای بسان ستاره ای در سپهر تاریخ و پیشینه هنر آفرین اصفهان در چشم هر مسافری می درخشد.
مناره های تاریخی اصفهان به عنوان نمادی از هنر اصیل اسلامی، آنچنان برافراشته اند که هر گردشگری را به سوی خود رهنمون خواهند شد.
مدارس تاریخی اصفهان بعنوان یکی از بناهای باشکوه دوران صفویه نیز هم اینک در انتظار نمایش علم و فرهنگ نصف جهان به بینندگان این آثار عظیم و باشکوه تاریخی است.
آثار هنری و صنایع دستی دیار نصف جهان در هر گوشه و کنار این شهر در انتظار جلب توجه گردشگران نوروزی است.
استان اصفهان بدلیل برخورداری از ویژگی های یادشده یکی از مقاصد اصلی گردشگران در ایام نوروز است.
این استان با گستره ای به پهنای 107 هزار کیلومتر دارای آب و هوای کوهستانی در غرب، آب و هوای معتدل در مرکز و اقلیمی گرم در شرق است.
در مجموع استان اصفهان به گفته مسوولان امر برای میزبانی و پذیرایی بیش از سه میلیون و پانصد هزار مسافر و گردشگر نوروزی آماده است.

**ظرفیت اسکان شبانه 200 هزار مسافر نوروزی در اصفهان آماده است
مسوول کمیته اسکان مسافرین نورزوی شهرداری اصفهان گفت: ظرفیت اسکان شبانه 200 هزار نفر در کلانشهر اصفهان برای نوروز آماده شد و 40 ورزشگاه برای این موضوع پیش بینی شده است.
احمدرضا مرادی با اشاره به خبر بازگشایی آب زاینده رود در ایام نوروز اظهارداشت: بازگشایی آب موج سفرها و گردشگران افزایش می دهد و به این منظور مکان هایی در شهرهای مجاور کلان شهر اصفهان برای اسکان مسافران پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: خوابگاه های دانشجویی و مرکز و خوابگاه دانشگاه های علمی و کاربردی در کنار منازل مسکونی، اقامتگاه های دائمی، ورزشگاه ها و باغ فدک برای اسکان مسافران پیش بینی شد.
مسوول کمیته اسکان مسافرین نورزوی شهرداری اصفهان یادآورشد: توزیع مسافران در سراسر استان برای معرفی ظرفیت های گردشگری و ارائه خدمات با کیفیت مورد توجه و هدف است و این کار با تاکید بر ستادهای تسهیلات سفر شهرستان ها انجام می شود.

**82 پایگاه نوروزی هلال احمر برای امدادرسانی به مسافران دایر شد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: 82 پایگاه نوروزی و ثابت، تیم سگ های جستجوگر و زنده یاب(آنست) 6 تیم سیار و 70 تیم واکنش سریع برای امداد و راهنمایی مسافران در ایام نوروز دایر می شود.
محسن مؤمنی از افزایش شماری مسافران با بازگشایی زاینده رود در ایام نوروز خبر داد و افزود: همین امر افزایش ترددها و سفر به استان را بیشتر می کند که به دنبال آن فعالیت های مرتبط با هلال احمر فزونی می یابد.
وی با اشاره به اینکه تعداد تجهیزات و وسایل امداد و نجات در اصفهان در حد معقولی موجود است، اظهار داشت: امدادگران هلال احمر این منطقه در ایام نوروز از یک فروند بالگرد و بالغ بر 120 دستگاه انواع خودرو امدادی استفاده خواهند کرد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: این نهاد با 2 هزار و 300 نیروی امدادی، نجاتگر و جوانان داوطلب در ایام نوروز 98 به مسافران این استان خدمات ارایه می کند.
وی اضافه کرد: طرح خدماتی و امداد و نجات هلال احمر در ایام نوروز از 25 اسفند سالجاری آغاز می شود و تا 16 فروردین سال آینده ادامه دارد.

**ظرفیت اسکان برای هشت هزار مسافر نوروزی در بقاع اصفهان فراهم شد
مدیرکل اوقاف و امورخیریه اصفهان گفت: ظرفیت اسکان برای بیش از هشت هزار مسافر نوروزی و زائر در ایام نوروز در بقاع متبرکه و امامزادگان استان فراهم شده است.
حجت الاسلام والمسلمین رضا صادقی   افزود: با توجه به اقداماتی که در طول سال جاری برای توسعه حرم مطهر امامزادگان عظیم الشان استان انجام شد ظرفیت مهمانسراها، زائرسراها و سوئیت های این اماکن متبرکه افزایش پیدا کرده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان ادامه داد: در این راستا در طول ایام نوروز روزانه امکان اسکان دائم برای هشت هزار و 650 نفر در اتاق، زائرسرا، سوئیت و مهمانسرا در جوار 151 بقعه متبرکه و امامزاده شاخص استان فراهم شد.
به گفته وی همچنین امکان اسکان موقت در قالب کمپ های موقت برای زائران و گردشگران در جوار حرم مطهر بیش از 200 بقعه متبرکه و امامزاده جلیل القدر مهیا شده است.
صادقی اضافه کرد : براساس ابلاغ سازمان اوقاف و امور خیریه امسال ویزه برنامه های فرهنگی، مذهبی و تفریحی در قالب طرح آرامش بهاری در جوار 319 بقعه متبرکه و امامزاده استان اصفهان اجرا می شود.

**600 تیم پلیس در طرح آرامش بهاری امنیت مردم را تامین می کنند
رییس پلیس استان اصفهان گفت: طرح آرامش بهاری با شعار"نشاط بهاری و نظم و قانونمداری" با حضور 600 تیم پلیس در استان، امنیت مسافران نوروزی را تامین می کند.
سردار مهدی معصوم بیگی افزود: این طرح در قالب 2 محور شامل مدیریت حوزه ترافیک و پیشگیری از جرم و سرقت از 24 اسفند در استان آغاز می شود.
وی افزود: با توجه به پیش بینی صورت گرفته مبنی بر افزایش 30 درصدی مسافران نوروزی نسبت به سال گذشته به دلیل بازگشایی زاینده رود، نیروهای بیشتری از مرکز کشور به استان گردشگری اصفهان اعزام می شوند.
فرمانده انتظامی اصفهان اظهار داشت: بر این اساس پلیس با اشراف کامل مسائل مربوط به حوزه ترافیکی درون و برون شهری و همچنین پیشگیری از وقوع جرم و سرقت را در ایام نوروز کنترل و مدیریت می کند.
وی به مسافران توصیه کرد که سفرهای خود را با هدف و شعار "مسافر مسوول، سفر لذت بخش" آغاز کنند تا با خاطری ایمن به همراه خانواده خود ایام زیبای بهار را سپری کنند.
مسئول دبیرخانه ستاد تسهیلات سفر اصفهان از افزایش بیش از 20 درصدی مسافر در این استان همزمان با دهه فجر خبر داد و گفت: در صورت بازگشایی آب زاینده رود در ایام نوروز حجم بالایی از مسافر و گردشگر را تجربه می کند.
کامران هارونی با اشاره به 325 هزار نفر اسکان روزانه در مراکز اقامتی استان افزود: در نوروز 97 افزون بر 2 میلیون و 500 هزار نفر در مراکز اقامتی اسکان داشتند و بیش از پنج میلیون بازدید از آثار تاریخی و گردشگری داشتیم.
وی ادامه داد: توزیع مسافران در سراسر استان برای معرفی ظرفیت های گردشگری و ارائه خدمات با کیفیت مورد توجه و هدف است و این کار با تاکید بر ستادهای تسهیلات سفر شهرستان ها انجام می شود.
مسئول دبیرخانه ستاد تسهیلات سفر اصفهان اضافه کرد: مراکز سرپوشیده مانند ورزشگاه های برای اسکان مسافران نوروزی پیش بینی شد تا اینکه با افزایش حجم مسافر امکان اسکان افزایش یابد تا برای اقامت مسافران پیش نیایند.

**بیش از 2 هزار برنامه فرهنگی در اصفهان اجرا می شود
کارشناس گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان به برنامه های فرهنگی نوروز اشاره کرد و گفت: 2 هزار برنامه و رودیداد فرهنگی متناسب با ظرفیت های مختلف استان اجرا می شود.
وی ادامه داد: آیین های نوروزی هر منطقه شناسایی شده و بر اساس آنها برنامه و رخداد فرهنگی و میراثی برای گردشگران اجرا می شود.
هارونی به نقش این رویدادها در جذب گردشگر اشاره و اضافه کرد: برگزاری این برنامه ها در ماندگاری مسافران در استان طی سال های گذشته موثر بود و امسال به این موضوع توجه شده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/92795/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کاهش 10 درصدی بارندگی در استان اصفهان/ روند بارش‌ها معکوس شد

عناوین برنامه‌های شاخص هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 6 اعلام شد

رونق شهرداری‌ها به‌معنای رونق اقتصاد دنیا است

سند CNN از پایگاه هوایی شکاری اصفهان بعد از حوادث اصفهان

قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان را ببینید

واکنش جالب یک مداح با یک شعر به حوادث اصفهان و ریزپرنده‌ها | فیلم

دامنه دفاعی ایران اسلامی و درک نادرست دشمنان

رشد 61 هزار واحدی شاخص بورس

دانشگاه آزاد اصفهان تیرماه میزبان کنگره بین المللی نهج البلاغه

شبکه 12 تلویزیون رژیم اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند

پروژه‌های شهرداری را با مشارکت مردم پیش می‌بریم

پروژه‌های شهرداری را با مشارکت شهروندان پیش می‌بریم

1 اردیبهشت سالروز درگذشت شاعر، ادیب و نویسنده ممتازِ معاصر، ملک‌الشعرا بهار

رئیس سامسونگ ثروتمندترین فرد در کره جنوبی شد

بازی/ Evil Lands؛ نبردی میان قهرمانان و شیاطین

سهام انویدیا سقوط کرد؛ بدترین روز غول سازنده تراشه از مارس 2020

سرورهای بازی LittleBigPlanet 3 برای همیشه خاموش شد

عوامل اصلی بازدهی سبز دارایی های امن در فروردین چه بود؟

قیمت طلا، سکه و ارز امروز در اولین روز اردیبهشت‌1403؛ قیمت طلا و سکه ریخت

برگزاری جلسه تأییدصلاحیت خریداران سرخابی‌/ امروز؛اعلام‌ نهایی

دو اطلاعیه از قطعی گاز در مناطقی از اصفهان و بخشی از شرق

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

دو اطلاعیه از قطعی گاز درمناطقی از اصفهان و بخشی از شرق

برگزاری آزمون المپیاد دانشجویی کشور در دانشگاه اصفهان

ارزیابی مرکز ملی فضای مجازی از واکنش‌ها به اتفاقات اصفهان

پرواز دو یا سه کوادکوپتر در اصفهان در حد اسباب‌بازی است/ حماس یک جریان ریشه‌دار مردمی و یک حرکت آزادی‌بخش در مقابل اشغال است

واکنش امیرعبداللهیان به حوادث اصفهان: سلاح‌هایشان شبیه اسباب‌بازی بچه‌هایمان بود

(تصویر) سی‌ان‌ان سند رو کرد؛ پایگاه هوایی اصفهان آسیبی ندیده است

لحظه به لحظه با بورس / افزایش 61 هزار واحدی شاخص کل

استان‌های همجوار اصفهان در معرض ریزگردهای ناشی از خشکی تالاب گاوخونی

عرضه نامحدود روغن موتور دیزلی اسپیدی در اصفهان

هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه | واکنش بغداد به اقدام تخریبی در اصفهان

افزایش تسهیلات شهرداری برای خرید موتورسیکلت‌های برقی در سال جاری

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

انتشار آپدیت HyperOS برای این گوشی‌ محبوب شیائومی آغاز شد

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

مالیات بر عایدیِ سرمایه در انتظار مجلسی‌ها

موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود

فیلم| درگیری لفظی مقامات صهیونیست پس از پراندن چند شیء مشکوک در اصفهان!

امیرعبداللهیان: قضاوت ما بر مبنای رفتار کاخ سفید است/ ریزپرنده‎‌های اصفهان درحد اسباب‌بازی بودند

نمایش درماندگی رژیم صهیونیستی / وزیر امنیت اسرائیل: مسخره و بی‌خاصیت بود

بازار گرم گیاهان بهاری در مهاباد

بستر مردمی تکریم منزلت معلم باید فراهم شود

نواختن زنگ اقتدار ایران اسلامی در مدارس استان اصفهان

هفت نکته درباره اتفاقات اصفهان و ساقط شدن ریزپرنده‌های مشکوک

خیرین استان اصفهان 104 میلیارد تومان برای آزادی زندانیان در ماه مبارک رمضان کمک کردند

جمع‌آوری اقلام حجیم قابلیت جدید اصپاک در اصفهان/ خبرهای خوش در راه است

فرمانده سپاه اصفهان: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشور‌ها خبر دادیم

فرار سارقان موتور سیکلت بی نتیجه بود