پیام سپاهان

آخرين مطالب

سیل، شرمسار از خروش همدلی و همدردی مردم اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان- پا قدم بهار برای ایران روزهای آکنده از بحران بود، روزهایی پر نعمت و گاهی پر رنج که در فراز و فرود آن، سیل این پدیده طبیعی از خروش مهربانی ایرانیان شرمسار شد و از برکت شانه های به هم پیوسته مردم شکوفه های شگفت آور نوع دوستی جوانه زده است.
به گزارش ایرنا، باران بی وقفه بارید و در رگ های خشکیده زمین به تکاپو افتاد، اگرچه بهاری پر طراوت را رقم زد اما کمی بی رحمانه زندگانی شماری از مردمان ایران را با خود برد( البته برخی از خسارتها از ماست که بر ماست)، در این بین آنچه در روزهای به گل نشسته ایران کورسوی امید بود بارش رگبار عشق از ابرهای شرافت بود.
شاید هرگز نتوان این خصلت بی نظیر ایرانیان را توصیف کرد، مشخصه بارزی که در طول اعصار و دوران های مختلف مرهم آلام و تسلای رنج های کوچک و بزرگ بوده است.
از خیزش سترگ مردمان ایران برای حمایت تمام قد از رزمندگان جبهه های نبرد در طول هشت سال دفاع مقدس تا همراهی برای انبوه حادثه ها و رنج ها، از همدردی در ثانیه های سوگناک تا همدلی در اوج بحران های طبیعی زلزله و سیل، این دل های مهربان ایرانیان است که همچون نگین می درخشد تا انسانیت همچنان معنا بیاید و جهان در حیرت و شگفتی متوقف شود.
بی جهت نیست که ملت ایران را ایثارگر و نوع دوست می خوانند، همچنانکه به فاصله کمی از رخداد های تلخ، این منش بزرگ ایرانیان است که می توان با آن سخت ترین تنگناها را تاب آورد.
آری، این ویژگی هر ایرانی است که دمی از رنج هموطن غافل نیست، آنچنانکه خود کمر همت می بندد و پای در گل و لای می نهد، و به اندازه آنچه از توانش بر می آید مهربانانه در برابر هجوم سیل به کمک هموطن خود می شتابد.
آری - ملت ایران در دایر محبت و همدردی و همدلی، شمال و جنوب و غرب و شرق نمی شناسدف همه جای ایران سرای من است. از اول مواجه شدن مردم با سیلاب مردم زیباترین تابلوی همدردی را حتی با نثار جان خود با سیل زدگان به تصویر کشاندند.
در روزهای آرام نوروز تنور نانوایی را روشن می کند تا سفره رنجیده خاطرهای بهت زده از خشم آب، از برکت خالی نباشد، در گوشه ای دیگر این دست های پر سخاوت است که اقلام مورد نیاز سیل زدگان را به روی هم می چیند تا هموطن سیل زده اش قدری سبک تر رنج بارش های بهاری را به دوش بکشد.
کمی آن طرف تر این اندیشه زیبای ایرانی است که تنها با یک مقوا و قدری زغال به مسافران نهیب می زند که فرسنگی جلوتر سیل آمده بایستید!
و مصداق زیباترین تابلوی ایثار و از خودگذشتگی، آن کودکی را در مقابل چادر کمک های مردمی دیدم که عیدی اش را به کودکان سیل زده اهدا کرده بود.
در همه این بزنگاه ها به گواهی تاریخ این فرهنگ اصیل ایرانی است که همه آلام را تسلی می دهد، به این انسجام و همدردی درود باید گفت، پس همچنان بشتاب ایران تا نفس های سیل به شماره افتد.
سیل خروشان همدردی مردم در کنار خدمت رسانی مسوولان نهادهای مختلف در بحران های اخیر این حقیقت مهم را به اثبات رساند که در اوج آشفتگی ها و خطرات پیش بینی نشده، قدرت همدلی اثرگذاری ملموس و فراگیر دارد.
تمام ارکان کشور اعم از دولت، نیروهای امداد و نجات، ارتش، سپاه و سایر نهادهای دولتی و خصوصی به صورت هماهنگ و یکدل کمک به سیل زدگان و رفع دغدغه های مردم را در اولویت امور خود قرار داده و آستین همت بالا زده اند تا به بهترین نحو و در سریعترین زمان از آلام و مشکلات مردم بکاهند.
دستگاه های امدادرسان، نیروهای مسلح و مردم با تمام قوا به یاری سیل زدگان شتافته و با نشان دادن همدلی و همبستگی عزم مثال زدنی خود را برای برون رفت از شرایط فعلی و بازگرداندن آرامش به مناطق سیل زده به نمایش گذاشته اند. تمام ارکان کشور اعم از دولت، نیروهای امداد و نجات، ارتش و سپاه به صورت هماهنگ و یکدل کمک به سیل زدگان و رفع دغدغه های مردم را در دستور کار قرار داده و آستین همت بالا زده اند تا به بهترین نحو و در سریع ترین زمان از آلام و مشکلات مردم بکاهند.
در سرتاسر اصفهان نیز با وجود آنکه برخی مناطق خود با بحران سیلاب و مخاطرات ناشی از آن دست و پنجه نرم می کرد و همه نهادهای خدمت رسان برای رصد و کنترل اوضاع بحرانی در وضعیت آماده باش بودند، غیرت و نوع دوستی مردم به کمک هموطنان سیل زده در استان های مجاور رسید.
چهارم فروردین در مرحله نخست بارش های سیل آسا بود که معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از آمادگی این استان برای هر نوع کمک، ارایه خدمات و اعزام نیرو به مناطق سیلزده شمال کشور خبر داد.
حجت الله غلامی در حاشیه جلسه مدیریت بحران استان در استانداری اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: نیاز خدمات رسانی در منطقه شمال توسط معین های آن ها انجام می شود، اما با این حال هر زمانی به اصفهان اعلام شود، هماهنگی و اعزام نیروها، انتقال امکانات و ارایه تجهیزات انجام خواهد شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان در همان زمان از مردم استان که قصد کمک به سیل زدگان شمال کشور را دارند خواست از کد دستوری تلفن همراه #112*780* استفاده کنند.
** ارسال پتو، موکت و بسته غذایی از سوی مردم اصفهان
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: 50 نفر نجات گر با بیش از 19 هزار پتو و موکت و چهار هزار بسته غذایی به مناطق سیل زده کشور اعزام شده اند.
محسن مومنی افزود : از این کمک های مردمی شامل 13 هزار تخته پتو، 6 هزار تخته موکت، چهار هزار بسته غذایی و بیش از هزار تخته چادر به استان های سیل زده کشور ارسال شده است.
وی بیان کرد: کمک های مردمی هم اکنون در تمامی شعب های هلال احمر استان اصفهان، تشکل های مردم نهاد و سایر نهادهای حمایتی در حال جمع آوری است که برای مدیریت ارسال و توزیع امکانات، این کار بر عهده هلال احمر قرار داده شده است.
** اعزام 50 نیروی تخصصی برای کمک به مردم غرب کشور
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در ادامه با اشاره به اعزام نیروهای تخصصی برای کمک به مردم یادآورشد: 50 نفر نجاتگر و پرسنل عملیاتی در قالب 9 تیم نجات در سیلاب از جمعیت هلال احمر استان اصفهان به لرستان اعزام شدند که با هماهنگی سازمان های امداد رسان مستقر در آن منطقه خدمات رسانی می کنند.
وی اضافه کرد: 50 نفر نیروی عملیاتی و پشتیبانی برای ارائه خدمات در آن منطقه و اسکان اضطراری در حال آماده باش هستند که در مواقع درخواست اعزام شوند.
**کمک های نقاط سیل زده اصفهان به لرستان
اوج سخاوت و مهرورزی را وقتی می توان دریافت که بدانیم مردم و مسوولان هلال احمر شهرستان فریدونشهر اصفهان با وجود آنکه خود با وضعیت بحرانی دست و پنجه نرم می کردند به کمک هموطنان سیل زده در استان مجاور شتافتند، به طوری که به گفته رئیس جمعیت هلال احمر فریدونشهر 120 تخته پتو به سیل‌زدگان استان لرستان از طرف این شهرستان اهدا شد.
میزان خسارت بارش های اخیر در فریدونشهر 700 میلیارد ریال برآورد شده است.
**سازمان های مردم نهاد اصفهان به میدان آمدند
معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان در گفت و گو با ایرنا، از ارسال کمک های جوانان در قالب سازمان های مردم نهاد به مناطق سیل زده کشور خبر داد.
رامین نعیمی به فراخوان جوانان استان اصفهان برای کمک به مناطق سیل زده اشاره کرد و افزود: این قشر در قالب تشکل های اجتماعی، کمک های مردمی را در استان جمع آوری و به مناطق سیل زده ارسال می کنند.
به گفته وی تیم هایی از افراد توانمند جوان و ورزشکار و دارای تخصص در حوزه امداد و نجات و سیل به این مناطق کشور از استان اصفهان اعزام شده اند.
نعیمی اضافه کرد: سه کامیون تجهیزات اسکان و همچنین مواد غذایی که توسط جوانان استان اصفهان جمع آوری شده است به مناطق سیل زده ارسال شد.
** استفاده از ظرفیت موقوفه های اصفهان برای کمک رسانی
رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان در گفت و گو با ایرنا، از ارسال محموله هفت تنی مواد غذایی از محل موقوفات این شهرستان به مناطق سیل زده استان لرستان خبر داد.
حجت الاسلام اصغر توسلی افزود: این محموله با ارزش بیش از چهار میلیارد ریال و شامل برنج، ماکارونی و سایر اقلام ضروری است.
وی افزود: ارسال این کالاها نه تنها سبب برطرف شدن بخشی از نیاز سیل زدگان و کاهش رنج آنان می شود، بلکه حس نوع دوستی و محبت را در میان مردم تقویت می کند.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان عنوان کرد: افراد خیراندیش وقف ها را برای گره گشایی و برطرف کردن مشکلات قرار می دهند و بر همین اساس این میزان کالا از محل موقوفات منطبق شهرستان برای کمک به سیل زدگان استان لرستان فرستاده شد‌.
**سیل کمک ها به لرستان از انبارهای هلال احمر اصفهان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز از ارسال 6 هزار دستگاه چادر امدادی به همراه سه هزار تخته پتو از انبارهای جمعیت هلال احمر استان به استان سیل زده لرستان خبر داد.
منصور شیشه فروش در گفت و گو با ایرنا افزود: سه دستگاه تانکر آبرسانی از مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب و یک دستگاه لودر از اداره کل راهداری استان به لرستان اعزام شد.
وی ادامه داد: هزینه تامین علوفه به میزان 150 میلیون ریال برای کمک به دامداران سیل زده استان گلستان توسط سازمان جهاد کشاورزی اصفهان پرداخت شد و 2 فروند بالگرد شینوک از پایگاه پشتیبانی هوانیروز استان برای امدادرسانی به سیل زدگان لرستان نیزبه خرم آباد اعزام شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: در ادامه ارسال تجهیزات امدادی به هوطنان سیل زده تعداد سه دستگاه بیل مکانیکی از گروه 44 توپخانه ارتش در استان اصفهان به شهرستان چگنی لرستان برای کمک رسانی به مردم سیل زده این شهرستان اعزام شد.
** اعلام آمادگی هوانیروز اصفهان
فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان هم در ساعت نخست وضعیت بحرانی، از آمادگی همه کادر پرواز و نیروهای فنی و عملیاتی پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان برای کمک به هموطنان سیل زده خبر داد.
امیر سرتیپ علی عفیف در گفت وگو با ایرنا افزود : این پایگاه از روز اول جاری شدن سیل گلستان آمادگی خود را برای کمک به هموطنان سیل زده اعلام کرد و برای کمک به این عزیزان در کنار آنها هستیم.
وی اظهارداشت : هوانیروز از روز اول انقلاب در کنار مردم بوده است و در تمام سختی هایی که برای این کشور بوجود آمد اعم از جنگ تحمیلی و بروز حوادث غیر مترغبه از جمله زلزله و سیل جهت کمک به هموطنان و عبور از این شرایط سخت و دشوار از هیچ کوششی فروگذار نبوده است.
فرمانده پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان اضافه کرد: هوانیروز به عنوان یک یگان عملیاتی و متحرک وظیفه اش این است که در کنار مردم باشد و در شرایط سخت و بحرانی به یاری هموطنان بشتابد و به یاری خدا تاکنون توانسته ایم این وظیفه را به نحو احسن انجام دهیم.
وی با اشاره به جاری شدن سیل طی روزهای گذشته در برخی استان های کشور بیان کرد: از دوم فروردین و آغاز شروع سیل گلستان آمادگی خود را برای کمک به هموطنان اعلام کردیم و به اتفاق فرمانده هوانیروز و فرمانده نیروی زمینی ارتش در استان گلستان حضور یافتم.
وی ادامه داد : اما پس از بازدیدهای زمینی و هوایی و بررسی های کارشناسی که انجام شد به اعزام بالگرد از اصفهان نیاز نشد اما همچنان نیروی زمینی ارشد برای کمک به سیل زدگان استان گلستان در مناطق سیل زده حضور دارد.
امیر سرتیپ عفیف ادامه داد: پس از سیل اول که در استان های ' چهار محال و بختیاری ' و ' کهگیلویه و بویر احمد ' جاری شد آمادگی 100 درصد خود را اعلام کرد و طی آن یک فروند بالگرد 214 به استان چهار محال و بختیاری و یک فروند به استان کهگیلویه و بویراحمد اعزام کردیم.
وی با اشاره به اینکه بالگرد اعزامی به استان کهگیلویه و بویراحمد پس از انجام 2 روز ماموریت بنا به اعلام عدم نیاز از سوی استانداری این خطه و ارشد نظامی شیراز به استان اصفهان بازگشت اما بالگرد اعزام به استان چهارمحال و بختیاری همچنان به ماموریت خود در این استان ادامه می دهد.
وی همچنین از اعزام 4 فروند بالگرد شینوک از پایگاه چهارم هوانیروز اصفهان به استان لرستان وپلدختر خبر داد.
**اعزام ماشین آلات شهرداری اصفهان به مناطق سیل زده لرستان
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: 50 نیروی خدمات موتوری، شهری و آتش نشانی به همراه بیش از 20 دستگاه ماشین آلات از این نهاد به مناطق سیل زده لرستان اعزام شدند.
حسین امیری افزود: با توجه به بارش های اخیر در لرستان با دستور شهردار اصفهان تعدادی ماشین آلات سنگین خدمات شهری و نیروها و متخصصان خدمات شهری و آتش نشانی شهرداری اصفهان برای امدادرسانی در این استان و شهر خرم آباد را صادر کرد.
وی تاکید کرد: نیروهای امور شهری و سازمان های خدمات موتوری، خدمات شهری و آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در قالب ستاد رفع سیل دقایقی پیش به استان لرستان اعزام شدند.
امیری با اشاره به اینکه شهردار اصفهان نیزهمراه با تیم های اعزامی راهی مناطق سیل زده لرستان شد ، تصریح کرد: بیش از 20 دستگاه ماشین آلات و دستگاه های مورد نیاز برای رفع سیلاب به خرم آباد اعزام شد.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: کامیون های آتش نشانی و دستگاه ها و کامیون های سازمان خدمات موتوری، بیش از 30 دستگاه کف کش هدایت آب سطحی و ماشین آلات و دستگاه های سوخت رسان و موتور برق به این مناطق در استان لرستان اعزام شده است.
این در حالی است که سیل خروشان کمکهای مردم از گوشه و کنار ایران برای استان های سیل زده همچنان ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، از آغاز سال جاری تاکنون شماری از استان کشور به ویژه استانهای گلستان ، لرستان و خوزستان در گیر سیلاب شده اند که خسارتهای جانی و مالی فراوانی بر جای گذاشته است.
6026/9861

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/94568/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فرمانده بلندپایه سپاه: پنج ساعت قبل از شروع عملیات علیه اسرائیل از خاک ایران، به کشورها خبر دادیم / ایران در زمین نتانیاهو بازی نکرد

به یاد رشادت‌های فاتح نبل و الزهرا

عراق: ما به طور مداوم تنش‌ها در منطقه را رصد می‌کنیم

جلوه معماری اصیل ایران در کوچه دوطبقه کاشان (فیلم)

برق در دولت آباد وصل شد

پیتزابر اسرائیلی در اصفهان!

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

ناراحتی عجیب تلویزیون سعودی از اتفاقات اصفهان!

شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

فوت یک نفر در پی غرق شدگی در استخر کشاورزی

دومین پیروزی بسکتبالیست‌های مهابادی مقابل نماینده ایلام

واژگونی 405 در جاده شهرضا - دهاقان 6 مصدوم داشت

پیدا شدن بقایای 3 جوان مفقود شده در دامنه کوه سبلان

قدیمی‌ترین عکس از میدان نقش جهان اصفهان

سی ان ان: هیچ آسیبی به پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعا‌های اسرائیل

وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد

باد و طوفان علت قطعی برق در دولت آباد اصفهان

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

کوچک‌ترین نفوذ دشمن زیر چشم نیروهای مسلح قرار می‌گیرد

سی‌ان‌ان: اتفاق خاصی برای پایگاه هوایی ایران رخ نداده

توضیح امیرعبداللهیان درباره ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان

تصویر واضح تر از مکان مورد حمله صهیونیست ها در اصفهان + جزئیات

پیش بینی رگبار باران و وزش باد همراه با گردوخاک

هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

هاآرتص: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد | باید به باتلاق غزه برگردیم

واکنش ظریف به آتش بازی‌های امروز در اصفهان

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

فیلم|حضور مردم اصفهان کنار زاینده‌رود

آغاز عملیات پروژه مشارکتی حضرت ولی عصر(عج) در منطقه 12 اصفهان

بسکتبالیست‌های مهابادی نماینده ایلام را هم از پیش رو برداشتند

ریزپرنده‌های ساقط‌ شده در اصفهان هیچ خسارت مالی و جانی نداشتند/پیام ایران به روشنی به آمریکا و سایر طرف‌ها منتقل شده است

بررسی آخرین راهکارهای رفع مشکلات زیست‌محیطی اصفهان در جلسه مشترک شهرداری و استانداری

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

واکنش امیرعبداللهیان به ماجرای اصفهان و ادعاهای اسرائیل

نخستین تصویر ماهواره ای از پایگاه هوایی ایران در اصفهان بعد از حمله صهیونیست ها

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/ نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

(ویدئو) اصفهان، امروز چه گذشت؟

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد