پیام سپاهان

آخرين مطالب

بدعتی نابخردانه! انزوای آمریکا سیاسی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - روزنامه کیمیای وطن در ستون سرمقاله امروز خود مطلبی را با عنوان " بدعتی نابخردانه! انزوای آمریکا " به قلم مظفر حاجیان منتشر کرد.
در این مطلب آمده است: در پی ناکامی دولتمردان آمریکایی در تحقق سیاست‌ های منطقه ‌ای این کشور، به خصوص در حمایت از تروریست ‌های تکفیری تروریستی داعش، جبهه النصره و ... در سوریه و عراق و ادامه تلاش واشنگتن برای تحقق معامله منحوس قرن، همچنین شکست در راهبرد مقابله با محور مقاومت از فلسطین گرفته تا یمن و افزایش نفوذ منطقه ‌ای ایران، دولت آمریکا، رسما قصد دولت این کشور برای معرفی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی را اعلام کرد. این اولین بار است که نابخردانه ‌ترین اقدام آمریکا و در بدترین دوران حاکمیتش که در دست انسانی دیوانه و خودخواه است، ظهور می ‌کند. تا به حال کسی سراغ ندارد یک نهاد رسمی کشوری از طرف کشوری دیگر اینگونه مورد تهاجم علنی قرار گیرد و تروریست نامیده شود و بالاترین تحریم ‌ها بر او وارد شود، البته این حرکت به کلی بی ‌اثر و بی ‌ارزش است؛ زیرا دنیا می‌ داند آمریکا خود مادر و حامی اصلی تروریست و صادر کننده آن به کشورهاست و نقطه مقابلش در منطقه، ایران و سربازان غیور سپاه هستند؛ لذا این نشان از نقش‌ آفرینی سپاه در مقابله با عملکردهای سر کشانه استکبار در منطقه و حتی جهان است. آمریکا فکر می ‌کند با این حرکت نامعقول می ‌تواند فشار اقتصادی بر ملت ایران را تشدید کند و به اهداف خود نزدیک شود! اما باید بداند که این تهاجمی که بیشتر جنبه روانی دارد تا عملی، تأثیر چندانی در پیشبرد اهداف استکبار در ایران و منطقه نخواهد داشت، بلکه موجب بی ‌اعتباری دولت ترامپ خواهد شد و قطعا در این تصمیم، آمریکا تنها و منزوی خواهد ماند. دنیا به هیچ وجه آمریکا را همراهی نمی ‌کند، چنانچه پس از چند روز هیچ اقبالی از طرف دنیا صورت نگرفته، تنها نتانیاهو از این تصمیم حمایت کرده و بس، او هم که مطرود ترین در منطقه و بلکه در جهان است. بالعکس، کشورهای ترکیه، عراق، قطر و... به شدت سیاست آمریکا را محکوم کرده ‌اند و جریان ‌های مقاومت و نهضت ‌های اسلامی، جهاد اسلامی، انصاراللهیمن و بسیاری دیگر از سپاه حمایت کرده ‌اند، حتی توکیو و انگلیس اعلام کرده‌ اند از سیاست آمریکا تبعیت نمی ‌کنند.
به یقین این تصمیم آمریکا محکوم به شکست خواهد بود و اوضاع به گونه‌ ای خواهد شد که تصمیم اخیر آمریکا علیه سپاه عملا به سندی برای اثبات بی ‌اعتباری بیشتر آمریکا در منطقه و جهان تبدیل می‌ شود. چنانچه پشتیبانی ‌های متکثر از سپاه در همین چند روز چه در داخل و چه در خارج دلیل بی ‌اعتباری تصمیم آمریکا است. از طرفی این اقدام همدلی بیشتر در ایران را سبب می ‌شود و افکار و اندیشه و امکانات کامل در مقابل او قرار خواهد گرفت. آری، آنها دنبال انزوای سپاه هستند؛ اما اقبال بیشتر دنیا را دنبال خواهد داشت و خود منزوی خواهند شد. تلاش برای تروریستی نامیدن سپاه در سال‌ های گذشته نیز بارها توسط مقامات و رسانه ‌های آمریکایی مطرح شده بود؛ اما به دلیل تبعات آن هیچ گاه رنگ واقعیت به خود نگرفته بود. اما امروز کسی در رأس حکومت آمریکا ست که نه سیاست می‌ فهمد و نه عقلی دارد؛ لذا خطرناک‌ ترین تصمیم را اتخاذ می ‌کند که دودش به چشم خودش و همراهانش خواهد رفت. بی ‌تردید این تصمیم می‌ تواند خطراتی را متوجه نیروهای آمریکایی که در خارج از مرزهای این کشور مستقرند، کند و آنها را در معرض خطرهای سنگین قرار دهد، خطرهایی که جبرانش بسی مشکل به نظر می‌ رسد . تلاش دولت ترامپ برای تروریستی نامیدن سپاه در راستای فشار حداکثری به ایران، برای محدود کردن قدرت منطقه ‌ای است؛ زیرا آمریکا از قدرت و اقتدار ایران در منطقه به شدت در رنج است. او خوب می‌ داند که اگر ایران و سپاه نبود حاکمیت بلامنازع او در منطقه تثبیت می‌ شد و همه منابع منطقه در اختیارش قرار می ‌گرفت، یعنی هم استثمار می‌ کرد و هم استعمار، هم می ‌کشت هم می ‌برد! و... از طرفی او می‌ خواهد فشار اقتصادی بیشتر بر ایران وارد کند تا عرصه را تنگ ‌تر نماید و مردم با مشکلات بیشتر معیشتی مواجه و بین مردم و حکومت فاصله بیندازد؟ اما زهی خیال باطل که با همه مشکلات، این مردم دست از اهداف آزادگی و استقلال و اسلام‌ خواهی خود بر نمی ‌دارند. دیگر هدف آمریکا تضعیف برنامه موشکی ایران و از بین‌ بردن مؤلفه‌ های اقتدار آن است. آنها از هر دری برای محدود نمودن قدرت موشکی و اقتدار ایران وارد شدند؛ اما نتیجه عکس گرفتند و این بار نیز به نتیجه بهتری دست نخواهند یافت، بلکه جوانان این ملت حساس ‌تر خواهند شد و دست به کارهای بزرگ ‌تری در افزایش اقتدار ایران‌ زمین خواهند زد که به زودی دنیا شاهد این جهش خواهند بود. آری، پس از امضای بر جام، پیروزی ‌های محور مقاومت در عراق، سوریه، یمن و ... موجب شد تا از زمان باراک اوباما موضوع تروریستی نامیدن سپاه پاسداران به طور جدی پیگیری شود؛ زیرا بسیاری از این پیروزی ‌ها را دشمن محصول قدرت و تدبیر و نفوذ سپاه ایران در منطقه می ‌داند که البته بی‌ جا هم نیست؛ اما این به آنها چه ربطی دارد و از این منطقه چه می‌ خواهند که موفقیت کشورهای این محدوده اینگونه آنها را بر آشفته می‌ کند؟
حالا و با این تصمیم، وقت آن رسیده است که آمریکا باید «پایگاه ‌های منطقه‌ ای خود را تا شعاع 2 هزار کیلومتری برد موشک ‌های ایران منتقل کند» و الا خود داند که چه اتفاقی خواهد افتاد. نکته ‌ای که واضح و مبرهن است این که سپاه پاسداران یک نهاد نظامی و مردمی و مبتنی بر ارزش ‌های انقلاب اسلامی است که در فعالیت ‌های منطقه‌ ای خود کمک به کشورها و ملت‌ های مظلوم منطقه را در دستور کار دارد؛ اما اینکه نیروهای آمریکایی در منطقه خاورمیانه چه می‌ کنند جای پرسش و بحث است.
از سوی دیگر همزمانی تشدید فشارهای آمریکا و اروپا علیه فعالیت ‌های منطقه و برنامه دفاعی نیز بدون شک نشان ‌دهنده نقشه مشترک غرب برای تغییر رفتار ایران در منطقه است که این آرزو را به گور خواهند برد. این بدعت نا بخردانه جهان را در آزمونی جدید قرار می‌ دهد که آیا تا کجا خاموش خواهند بود تا زمانی که آمریکا همین رفتار را تعمیم دهد یا مقابلش صف‌ آرایی می ‌کنند که این بدعت در نطفه خاموش شود و جهان راه درست را بپیماید. البته در چند روز گذشته، نه دنیا به اقدام آمریکا را شاهد بودیم که امری ارزشمند برای جامعه بشری خواهد بود.
/6026/7141

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/94946/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد