پیام سپاهان

آخرين مطالب

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

شاد کردن فضای جامعه تضمین دهنده سلامت روان مردم است اجتماعی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص چگونگی کاهش غم در استانی مثل اصفهان گفت: بهترین راه مقابله با این مشکلات در درجه اول پیشگیری است، با سالم و مفرح کردن فضاهای جامعه و برگزاری برنامه های شاد می‌توان سلامت روان مردم را تضمین کرد. 
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، صبح امروز طاهره چنگیز در نشست خبری هفته سلامت، اظهار کرد: هفته سلامت فرصتی را فراهم می‌کند تا گفتمان سلامت در میان مردم و اقشار مختلف و در رسانه‌ها برجسته‌تر از قبل شکل بگیرد و در خصوص آن تأمل بیشتری صورت بگیرد.
وی افزود: این هفته نشان دهنده اولویت‌ها و نشان دهنده موضوعاتی است که برای سلامت مردم اهمیت ویژه‌ای دارد، یکی دسترسی عادلانه به خدمات سلامت است تا چه میزان برای مردمش این دسترسی عادلانه را فراهم کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: این دسترسی عادلانه در خصوص موضوعات بهداشتی، درمانی و توانبخشی است. روز به روز نقش آموزش در سلامت بیش از پیش مطرح می‌شود، انتظاری که می‌رود این است که برای ارتقا آموزش سلامت برای سطوح مختلف مردم و سنین مختلف محقق شود بایستی همه نهادها به عنوان شرکای سلامت احساس مسئولیت کنند.
چنگیز تصریح کرد: در بحث آموزش مسائلی اعم از نهادهای دولتی و غیر دولتی و آموزشی و غیر آموزشی به عنوان همکار آموزش و پرورش نقش مهمی دارد، رسانه ملی نقش مهم و بزرگی را به عهده دارد و به عنوان گروه‌های مرجع شناخته می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه گروه‌های مذهبی، ورزشی و هنری نقش مهمی در سلامت دارند، تاکید کرد: مشارکت اجتماعی در ارتقا سلامت نقش مهمی دارد و همه نهادها و عضوهای جامعه باید سلامت را جدی بگیرند و پیوست سلامت در همه فعالیت‌ها وجود داشته باشد، ما باید نظر همه جامعه را برای بحث سلامت جلب کنیم. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: یکی از مهمترین مشکلاتی که می‌تواند بیماری ایجاد کند و زندگی شاد را تحت تأثیر قرار دهد بحث سلامت روان است که متاسفانه اختلالات خلقی، اضطراب، افسردگی و ... را شامل می‌شود.
چنگیز با تاکید بر اینکه افزایش آمار خودکشی و آسیب‌های اجتماعی از جمله مشکلاتی است که مسائل روانی ایجاد می‌کنند، گفت: اگر این مراقبت‌ها روانی به خوبی انجام نشود مشکلات متعددی پیش می‌آید.
وی اظهار کرد: سلامت در حوادث و بحران‌ها نیز موضوع مهمی است، شروع سال جدید با سیل و طوفان و بلایای طبیعی همراه بوده این قضیه کاملاً نمود پیدا کرد و با توجه به بلاخیز بودن کشور و داشتن موقعیت ویژه جغرافیایی است. بلا زیاد خواهد داشت پس نظام سلامت برای حفظ سلامت مردم برای حوادث آماده کند و خوشحالیم سیستم با همه فشارهایی که به نظام سلامت وارد شد به لطف خدا آسیب جانی و بیماری در شرایط بحرانی را نداشته‌ایم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: با گسترش بیماری‌های غیر واگیر در ایجاد بیماری و مرگ و میر در کشور طبیعتاً پیشگیری از این بیماری‌ها با سبک زندگی درست انجام خواهد گرفت. مراعات ایمنی در عبور و مرور و... پارامترهای است که سبک زندگی فرد را تعیین می‌کند.
احساس غم و بی عدالتی از خود بی عدالتی و غم بدتر است
چنگیز با اشاره به این موضوع که بسیاری از مواقع احساس غم و بی عدالتی از خود بی عدالتی و غم بدتر است، ادامه داد: احساس تبعیض بدتر از تبعیض است، متاسفانه آنچه که امروز به جامعه القا می شود این پدیده‌ها را ایجاد می‌کند. غذایی که رسانه ها برای روان مردم تامین می‌کنند وضعیت روانی جامعه را می‌سازد در واقع رسانه‌ها سلامت روانی مردم را در دست دارند.
وی در خصوص چگونگی کاهش غم در استانی مثل اصفهان، گفت: بهترین راه مقابله با این مشکلات در درجه اول پیشگیری است، با سالم و مفرح کردن فضاهای جامعه، می‌توان سلامت روان مردم را تضمین کرد. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: در ابتدای راه تشکیل پرونده سلامت غربالگری افراد پرخطر جامعه انجام می شود. مردم باید بدانند وقتی یک صحنه زد و خورد داریم باید حواسمان به اطرافیان خود باشد چراکه همین صحنه سلامت روان افراد حاضر در محل را به هم می‌ریزد.
لوازم آرایشی با برند ایرانی استفاده کنید
چنگیز در خصوص محصولات و بهداشتی بودن آنها، گفت: محصولات تولید خارج از کشور که اتفاقا بسیاری از آنها قاچاق است و در مواد آرایشی بهداشتی بیشتر است داری سلامت کمتری هستند، ما معتقدیم که مردم از لوازم آرایشی بهداشتی برند ایرانی استفاده کنند چون زیر نظر وزارت بهداشت است و مورد اعتماد تر از محصولات اروپا و آمریکا است و دائما سازمان غذا و دارو هشدار می‌دهد.
تا جایی که تیغمان ببرد برخورد می کنیم
وی در خصوص برخورد با متخلفان گفت: تا جایی که تیغمان ببرد برخورد می کنیم و تلاش هم خواهیم کرد تا کمترین تخلف در حوزه بهداشت خوراکی داشته باشیم. تاکید بر این است که جشنواره های غذا باید زیر نظر غذا و دارو و بهداشت راه اندازی شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: از 20 اسفند تا 15 فروردین ماه سال جاری 58 هزار 265 مورد بازدید از مراکز غذایی انجام شده که 686 مورد به مراجع قضایی معرفی و 192 مورد پلمب داشته ایم. همچنین در اماکن بین راهی 3296 مورد تخلف بوده که 179 مورد به مراجع قضایی ارسال و 136 مورد پلمب شده است.از سوی دیگر در همین مدت 75 هزار 653 کیلوگرم مواد غذایی معدوم شده است و در همین خصوص سامانه 190 مدام در حال گرفتن گزارش هایی هستند.
چنگیز خاطرنشان کرد: مطالبات ما از بیمه تامین اجتماعی سه ماه از سال 96 و کل سال 97 که مبلغی حدود 520 میلیارد تومان خواهد شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/95045/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد