پیام سپاهان

آخرين مطالب

نخستین نمایشگاه کتاب دانش‌آموزان مولف اصفهان برگزار می‌شود علمی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - مدیر یک مرکز فرهنگی، آموزشی و تحقیقاتی در اصفهان گفت: نخستین نمایشگاه کتاب دانش‌آموزان مولف اصفهان از سوم تا ششم اردیبهشت در اصفهان برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، محمدرضا محمدشفیعی پیش از ظهر امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: تمام دانش آموزان پایه چهارم دبستان تا نهم دبیرستان این مرکز که جمعا 400 نفر هستند، در قالب گروه‌های دونفره، 200 جلد عنوان کتاب در موضوعات مختلف تالیف کرده‌اند که در قالب نمایشگاهی چهار روزه در اصفهان نمایش داده می‌شود.
وی درخصوص موضوعات این کتاب‌های آموزشی گفت: 200 جلد عنوان کتاب در 15 حوزه مختلف شامل شیمی، زیست شناسی، نانومواد، رباتیک، مکانیک، هوافضا، الکترونیک، خودرسازی، هنر و معماری، علوم و معارف اسلامی، مدیریت و جامعه شناسی، علوم کامپیوتر وعلوم اجتماعی تالیف شده است.
محمدشفیعی درباره روش نگارش و تالیف این کتاب‌ها گفت: کتاب‌ها به کمک و پیگیری مرکز تحقیقات دکترمحمدشفیعی و انتشارات امیرفدک اصفهان با مجوز اداره ارشاد، اداره ملی سازمان اسناد کل کشور، موسسات شابک و فیدا به چاپ رسیده است. 
نهادینه کردن پژوهش از دبستان
مدیر آموزشگاه‌های شفیعی اظهار کرد: برای تالیف این کتاب ها، هر تیم متشکل از دو دانش آموز با همراهی یک استاد راهنما مطالب را گردآوری و تنظیم کرده‌اند که پس از ویرایش به چاپ رسیده است.
وی افزود: در گام نخست 30 درصد مطالب توسط دانش آموزان و 70 درصد توسط استاد راهنما گردآوری شد. در مرحله بعد 70 درصد مطالب توسط دانش آموز و 30 درصد را استاد راهنما گردآوری کرد که در نظر داریم در اقدامات بعدی صفر تا صد نگارش مقاله توسط دانش آموزان انجام شود.
نماینده کانون آموزشی قلم چی (پسران) در استان اصفهان تالیف این کتب آموزشی را راهی برای توانمندساختن دانش آموزان برای داشتن آینده ای بهتردانست و تصریح کرد: روش های تهیه و تحقیق در امور نگارش کتاب به دانش آموزان این مرکز آموزش داده شده و تالیف این کتاب های آموزشی توسط دانش آموزان راهی برای فراهم کردن بستر مناسب برای آنها و راهکاری در جهت به ثمر رساندن نوجوانان کشور است.
توانمندان امروز، دانشمندان فردا
وی با بیان اینکه فعالیت های این مرکز بر مجموعه اقدامات فرهنگی، آموزشی و تحقیقاتی تمرکز دارد، تصریح کرد: با تالیف این کتب زمینه توانمندسازی جوانان از دوره های آموزشی پایه نهادینه می شود و روش های درست تحقیق، تمرین و یادگیری نگارش مقالات را از سنین پایین به نوجوانان آموزش داده می شود.
نماینده کانون آموزشی قلم چی (پسران) در استان اصفهان برضرورت یکسان سازی آموزش تاکید کرد و گفت: نگاه یکسان به تمام دانش آموزان می توانند زمینه موفقیت را برای آنها در هر شرایطی فراهم آورد. 
محمدشفیعی افزود: در صورت داشتن برنامه هدفمند و عزم مصمم برای به اجرا درآوردن این تصمیمات، می توان موفق بود. این طرح آموزشی پژوهش محور به صورت پایلوت در اصفهان اجرا شده است و می تواند در کل کشور نهادینه شود.
نماینده کانون آموزشی قلم چی (پسران) در استان اصفهان تالیف این کتاب ها را بهترین منبع مطالعاتی برای دانش آموزان و بهترین راهکار برای هدفمند کردن آینده آنها دانست و افزود: در نگارش این کتاب ها سعی شده علوم مختلف در نظر گرفته شود و از تک رشته ای شدن دانش آموزان جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه در دنیا بهترین و پردرآمدترین شغل، انتشارات و نویسندگی است، اظهار کرد: با تالیف این کتاب های آموزشی به کودکان و نوجوانان یاد می‌دهیم، زندگی های خود را به درستی پیش ببرند و بیشتر سعی شده دانش آموزان به جامعه نویسندگان سوق پیدا کنند.
محمدشفیعی افزود: دانش آموزان این مرکز می‌توانند تا پایان تحصیلات خود در مقطع متوسطه حداقل چهار و حداکثر هشت کتاب تالیف کنند. سود حاصل از فروش این کتاب ها در صنعت بیمه سرمایه گذاری و منبع مالی مطمئن برای این دانش آموزان خواهد بود.
وی ادامه داد: هزینه چاپ این کتاب ها برای دانش آموزان 20 درصد است و 80 درصد هزینه نیز توسط انتشارات و مرکز آموزشی داده می شود. 20 درصد مبلغ فروش این کتاب ها به عنوان بیمه عمر برای دانش آموزان سرمایه گذاری می شود.
نماینده کانون آموزشی قلم چی (پسران) در استان اصفهان با بیان اینکه تعامل این مرکز با آموزش و پروش بسیار خوب است، اظهار کرد: اقدام ما در راستای سند چشم انداز بیست ساله آموزش پرورش است.
محمدشفیعی درخصوص ساعات بازدید از این نمایشگاه، گفت: ساعت بازدید از نمایشگاه از سوم تا پنجم اردیبهشت از ساعت 8 الی 13 و 16 الی 20:30 و روز جمعه ازساعت 8 تا 21 است.
دانش آموزان با تالیف کتاب فرزانه می‌شوند
مدیرمسئول انتشارات امیرفدک و عضو تعاونی ناشران اصفهان نیز گفت: تالیف این کتاب ها در این حجم و تعداد برای نخستین بار در جهان توسط یک مجموعه آموزشی در اصفهان انجام شده است.
سید محمدرضا منصوری با تاکید بر اینکه با تالیف این کتاب ها نویسندگی را به دانش آموزان یاد می دهیم، تصریح کرد: دانش اموزان باید درس بخوانند، تخصص بگیرند و در داخل کشور خدمت کنند. باید این فرهنگ را نهادینه کنیم. تالیف این کتاب ها کمکی به جلوگیری از ناهنجاری های ناشی از درس نخواندن است. 
وی ادامه داد: این کودکان به افرادی تبدیل می شوند که ناخودآگاه از بزهکاری دور شده و حس مشارکت آنها با کار تیمی افزایش می یابد. علاوه بر نهادینه کردن اقدامات فرهنگی، آموزشی در دانش آموزان، این افراد به عنوان "بیزنس من" تربیت می شوند.
منصوری از تالیف کتب آموزشی برای کشورهای همسایه با کمک جدیدترین متدهای آموزشی از سوی این مرکز خبر داد و گفت: این کتاب های آموزشی در حال حاضر مورد توجه بسیاری از ارگان ها از جمله ویپا، اتاق بازرگانی اصفهان، بنیاد نشر آثار استان و ارشاد قرار گرفته و گواهی اعتبار از سوی این مراکز به دانش اموزان مولف داده می‌شود.
به گزارش ایسنا، نخستین نمایشگاه کتاب دانش‌آموزان مولف اصفهان از سوم تا ششم اردیبهشت در نگارستان امام خمینی (ره) استان اصفهان برگزار می‌شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/95113/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد

پالس‌های چراغ خاموش آمریکا

سرنوشت دلارهای نفتی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس

تعطیلی پنج‌شنبه یا شنبه؛ در این یک فقره حق با بهروز افخمی بود!

آقای ذوالنوری ممنون

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام

استقبال پرشور یزدی‌ها از آیین احیای سنت گلاب‌گیری باغ جهانی دولت‌آباد

7 اردیبهشت به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است

شاعرانه/ چیزی کم از بهشت ندارد هوای تو

جدال اپل و اسپاتیفای بر سر قوانین اپ استور همچنان ادامه دارد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون X پلاس رونمایی کرد؛ سلاح اقتصادی ویندوزی‌ها برای نبرد با مک‌بوک‌ها

آمریکا برای اولین‌بار خلبان هوش مصنوعی را در یک آزمایش هوایی در مقابل انسان قرار داد

ائتلاف غرب علیه نفت روسی

دیگر خط لوله صلح بی‌معناست

بودجه شفاف و مجلس رأس امور

خطر از بین رفتن بینایی یک بازداشتی

قرارداد کار کارگران یک ماهه شد!

عمارت انگورستان ملک

رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند

اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است

هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد

تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد

تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی

دلبر و یار من تویی رونق کار من تویی

داستانک/ سمعک با کارکرد متفاوت

اولین گوشی مون‌دراپ با 2 جک هدفون و نمایشگر اولد 120 هرتز رونمایی شد

گل‌درشت‌گویی ماورایی سریال ده‌نمکی

نمایندگانی که از رئیسی دعوت کردند باید در برابر ناکارآمدی دولتش پاسخگو باشند

جبهه پایداری معامله‌گر است

اسراییل‌ ضربه راهبردی خورده است

دردسر تیک‌تاک

7 اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد

7 اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد

کاهش آسیب های اجتماعی با حضور در یادواره شهدا

با توجه به مسائل متعدد در شهرستان اصفهان بازدیدهای مختلفی برنامه‌ریزی شده است

انهدام باند 3 نفره سارقان با اعتراف به 19 فقره سرقت

شهر هوشمند را تبدیل به تجربه عملیاتی کردیم