پیام سپاهان

آخرين مطالب

همایش روابط ایران و اروپا در عصر صفوی در اصفهان برگزار می شود فرهنگی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان - همایش بین المللی " روابط فرهنگی ایران و اروپا در عصر صفوی" روزهای هشتم و نهم اردیبهشت در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، دبیر علمی همایش بین المللی " روابط فرهنگی ایران و اروپا در عصر صفوی" روز چهار شنبه در جمع خبرنگاران در دانشگاه اصفهان گفت: این همایش با هدف مطالعات عصر صفوی با رویکرد روابط و سیاست خارجی از منظر فرهنگی به مدت 2 روز برگزار می شود.
علی اکبر کجباف اضافه کرد: دیگر اهداف همایش، شناسایی صاحبنظران صفوی پژوه و آخرین پژوهش های انجام شده در این زمینه، آشنایی با دیدگاه های جدید پژوهشگران صفوی شناس در زمینه مناسب و روابط فرهنگی ایران و اروپا، ترسیم چشم اندازهای نوین در زمینه موضوع یابی و منبع شناسی پژوهش های صفوی با رویکرد فرهنگی و تمدنی است.
وی با اشاره به اینکه کارهای اجرایی این همایش از 2 سال گذشته آغاز شد، اظهار داشت: قطب علمی مطالعات فرهنگ و تمدن شیعه در دروه صفویه دانشگاه اصفهان با توجه به مرجعیت ایران و اصفهان در پژوهش های صفوی با همکاری گروه تاریخ این دانشگاه و موسسه ایران شناسی آکادمی علوم اتریش، برای برگزاری این همایش اقدام کرد.
کجباف با بیان اینکه این همایش مورد تایید کمیته فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور نیز است، اضافه کرد: استادان و پژوهشگرانی از کشورهای امریکا، اسپانیا، اتریش و ترکیه در این همایش شرکت دارند.
وی به ارسال 190 مقاله به دبیرخانه همایش اشاره و خاطرنشان کرد: از بین آنها 64 مقاله داخلی و 10 مقاله خارجی پذیرفته شد که 46 مقاله به صورت سخنرانی و بقیه به صورت چاپ شده در روزهای همایش ارائه می شود.
دبیر علمی همایش بین المللی " روابط فرهنگی ایران و اروپا در عصر صفوی" از برگزاری میزگرد تخصصی چشم انداز نوین در منبع شناسی و موضوع یابی در پژوهش های روابط خارجی و کارگاه آموزشی بررسی روش های مطالعه آرامگاهی و سنگ های قبور با تاکید بر دوره صفوی در این رویداد خبر داد و گفت: از سنگ قبرها بسیاری از مباحث فرهنگی، اجتماعی و روش های زندگی مردم قابل استخراج است.
کجباف با بیان اینکه مدرس کارگاه آموزش روش مطالعه سنگ های قبر از امریکا به ایران سفر می کند، اضافه کرد: تجلیل از 2 چهره شاخص در مطالعات صفویه و مناسبات روابط تجاری یعنی حسین میرجعفری و لقمان دهقان نیری از دیگر برنامه های همایش است.
وی با تاکید بر اهمیت تاریخ شناسی در بین مسوولان هر کشوری، تصریح کرد: مسوولان باید بتوانند آموخته های خود از تاریخ را در کارهای اجرایی وارد کنند.
این استاد دانشگاه اصفهان با بیان اینکه دستاوردهای همایش مذکور می تواند برای مسوولان سیاسی کشور مثمر ثمر باشد، اضافه کرد: مقاله های پذیرفته شده در همایش جنبه تحلیلی، کاربردی و پیشنهادی نیز دارند.
دبیر اجرایی همایش بین المللی " روابط فرهنگی ایران و اروپا در عصر صفوی" در این نشست گفت: آکادمی علوم اتریش یکی از فعال ترین و با سابقه ترین مراکز ایران شناسی را دارد بهمین دلیل همکاری خوبی با دانشگاه اصفهان برای برگزاری این رویداد داشت.
علی اکبر جعفری با بیان اینکه همکاری با انستیتو ایران شناسی آکادمی علوم اتریش از سال 90 در دانشگاه اصفهان آغاز شد، افزود: در اردیبهشت سال 95 نیز یک سمینار مشترک با این مرکز در وین اتریش برگزار شد.
وی، اظهارداشت: در این همایش تلاش می شود تا مهمانان داخلی و خارجی از مکان های تاریخی و میراثی مرتبط با عصر صفویه از جمله در اصفهان و منطقه " پیربکران" (15 کیلومتری جنوب غربی اصفهان) بیشتر بازدید داشته باشند.
جعفری، شهرداری و میراث فرهنگی را از جمله نهادهای همکار در برگزاری این همایش ذکر و خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه همایش روز هشتم اردیبهشت با حضور معاون انستیتو ایران شناسی آکادمی علوم اتریش و مدیر راهبردی وزارت امور خارجه برگزار می شود.
این استاد دانشگاه اصفهان با بیان اینکه 20 درصد پایان نامه های گروه تاریخ این دانشگاه درباره روابط بین الملل است، تاکید کرد: واکاوی اینکه چگونه دولت صفویه در دوره بحرانی در نظام بین الملل توانست روابط با اروپا را برقرار کند، از اهمیت زیادی برخوردارست.
مسوول کمیته روابط بین الملل همایش روابط فرهنگی ایران و اروپا در عصر صفوی در این نشست گفت: بخشی از کارهای همایش توسط دانشگاه اصفهان و بخش دیگری توسط آکادمی علوم اتریش انجام شده است.
نزهت احمدی افزود: در این همایش مشترک، سخنرانانی از امریکا، گرجستان، اسپانیا، سوییس، اتریش و ترکیه حضور دارند.
به گزارش ایرنا، محورهای همایش بین المللی " روابط فرهنگی ایران و اروپا در عصر صفوی" شامل روابط فرهنگی (هنر، مذهب، دین، علم، ادبیات، سفرنامه ها و منابع آموزش، خاورشناسان، میسیونرهای مذهبی)، روابط سیاسی (تبادل سفرا، قراردادها، تفاهم نامه، مناسبات دیپلماسی، مبادله اسناد) و روابط اقتصادی و مالی (صنعت، تجارت و کشاورزی) است.
همایش بین المللی " روابط فرهنگی ایران و اروپا در عصر صفوی" روزهای هشتم و نهم اردیبهشت سال جاری در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.
3011/6026/

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/95753/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

270 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد

انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان

توقیف 11 میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین

فیلم| امدادرسانی هلال‌احمر نایین در روستای مغار اردستان

فیلم| بارش برف در ارتفاعات سمیرم

رقابت بیش از 64 هزار و 719 داوطلب استان اصفهان در نوبت اول آزمون سراسری 1403

معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی

17 گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران

کاهش دمای هوا در استان

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

17 قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد

مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن

مرکز آموزش شهروندی در شهرک منظریه شهرکرد راه‌اندازی می‌شود

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 1403 فردا همزمان با سراسر کشور در مهاباد+فیلم

هرروز یک سری مشکل هست!

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

دیوار کلاهبرداری فرو ریخت

ماجرای 4 اسیر قدیمی اسرائیلی که «ابوعبیده» از آن ها یاد کرد

تکرار یک اشتباه

تندروها در پی رسیدن به کرسی قالیباف؟

حامیان گشت ارشاد

«طوفان اقصی» کار «رئیس سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل» را ساخت

تورم سالانه در سرازیری کانال 20 درصدی

پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی

توماج صالحی به اعدام محکوم شد!

(ویدیو) لحظه تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید در اصفهان

بارش باران بهاری در فولادشهر اصفهان + فیلم

تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد

توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان

آمادگی کامل سمرقند برای هرگونه همکاری در برگزاری هفته فرهنگی اصفهان

برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره

دنیا را چقدر جدی گرفتیم !

نزدیک بشیم به هم یا نزدیک نشیم؟

فوری: رئیس‌جمهور آمریکا قانون فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد

با گوشی جدید هواوی می‌توان بدون اینترنت تصویر ارسال کرد!

هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند جان شما را نجات دهد

طرح تعویض رایگان سامسونگ برای گوشی هایی که این مشکل را دارند

برنامه/ فکرتان را به یک اثر هنری تبدیل کنید

تکرار قصه ناتمام زن‌کشی

فصل جدید مسلمان‌ستیزی مودی

وطن امروز نوشت: نظام اسلامی و چالش کشف حجاب