پیام سپاهان

آخرين مطالب

آذری: ذوب‌آهن فصل آینده با مدیرعامل بعدی قهرمان شود/ هیچ کس نمی‌تواند مرا وادار به کار کند ورزشی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن از حسرت خالی بودن یک جام قهرمانی لیگ برتر در ویترین افتخارات باشگاهش گفت و این که امیدوار است ذوب آهن همراه با مدیرعامل بعدی موفق به کسب این جام شود.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان، سعید آذری با حضور در برنامه ورزشی ضربه آزاد شبکه اصفهان به تشریح وضعیت باشگاه ذوب آهن پرداخت و در پایان حرف از رفتن و آرزوی موفقیت برای مدیر عامل بعدی کرد.
سال 88 اوج اقتدار ورزش ذوب آهن
سعید آذری با اشاره به اتفاقات سال 88 باشگاه ذوب آهن گفت: اوج اقتدار و درخشش ورزش ذوب آهن در سال 88 بود، سالی که در اوج بنابه دلایلی ترجیح دادم در باشگاهی که دوستش دارم دیگر نباشم. در دوره گذشته مدیریت‌ام در باشگاه ذوب‌آهن از سال 83 تا 88 فعالیت‌های زیادی برای ورزش ذوب آهن داشتیم در سال 88 در هندبال، بسکتبال و کاراته قهرمان، در لیگ برتر فوتبال نایب‌قهرمان و در جام حذفی قهرمان شدیم. در بخش بانوان نیز 5 مدال طلا در لیگ‌های برتر به دست آوردیم. تیمی که در سال 88 بستم سال بعد نایب‌قهرمان آسیا شد در حالی که پتانسیل قهرمانی داشت و من تیم را برای قهرمانی بسته بودم.
وی افزود: با توجه به دیدگاه خوب مدیرعامل شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان که همیشه به ما نصیحت می‌کند تعداد تیم‌های باشگاه را زیاد کنیم دوباره تیم‌های بسکتبال و هندبال دوباره اضافه شد. اصفهان مهد و شناسنامه هندبال و بسکتبال کشور است.
تکرار کاهش 13 میلیارد تومانی بودجه باشگاه طی 2 سال
مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در خصوص دلایل عدم موفقیت تیمش طی سالهای اخیر، تصریح کرد: اگر هنوز اتفاقی که در خصوص قهرمانی و موفقیت تیم داشتیم رخ نداده است، دلایل مختلفی دارد. تیم‌هایی که تحت نظر شرکت‌های بزرگ هستند، دیدگاه‌های مدیران عالی‌رتبه آنها یک عنصر تعیین‌کننده است. زمانی که ذوب‌آهن وارد بورس و فرابورس شد و مدیران کارخانه تغییر کردند، با آمدن احمد صادقی، هیئت مدیره کارخانه کمی ایشان را تحت فشار گذاشت و 2 سال پیاپی 13 میلیارد تومان از بودجه باشگاه کم شد در حالی که بودجه عامل تعیین‌کننده‌ای در موفقیت باشگاه است و ما مجبور شدیم برخی از بازیکنان خود را علیرغم میل باطنی بفروشیم. پس از آمدن یزدی‌زاده به کارخانه امسال از نظر بودجه‌ای وضعیت بهتری داریم. البته اگر در آینده حمایت شویم ذوب‌آهن می‌تواند دوران طلایی خود در آسیا را دوباره تکرار کند.
از دست دادن نیم فصل به دلیل اختلاف سلیقه‌ها
آذری در خصوص عملکرد ضعیف ذوب آهن در نیم فصل اول، اظهار کرد: با توجه به این که فولاد وسایپا حریفان اصلی و مستقیم ما هستند، بهترین رتبه‌ای که امسال می‌توانیم کسب کنیم ششمی است. وقتی در سازمان و با آدم‌هایی کار می‌کنید که شاید در ورزش چندان متخصص نباشند، وقتی تغییرات مدیریتی صورت می‌گیرد تا بخواهید دیدگاه‌های مدیران جدید را متعادل کنید یک نیم‌فصل را از دست می‌دهید.
وی خاطرنشان کرد: البته یزدی‌زاده چون در گذشته عضو هیئت‌مدیره باشگاه بوده به ورزش اشراف کامل دارد و شاهرخ شهنازی رئیس هیئت‌مدیره باشگاه نفر دوم ورزش ایران است و این برای ما خیلی خوب است. اما برخی زمان‌ها چالش‌ها و اختلاف سلیقه‌هایی هست که تا بخواهیم آنها را برطرف کنیم یک نیم‌فصل را از دست داده‌ایم. امسال بیشترین آسیب‌ها از جانب اشتباهات داوری متوجه ذوب آهن بود. فکر می‌کنم فصل آینده می‌تواند سال طلایی برای ذوب‌آهن باشد.
سرعت بالای بازی‌ها و کار سخت داوران
مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در خصوص عمدی بودن اشتباهات داوری گفت: فکر نمی‌کنم عمدی در کار باشد. بالا رفتن سرعت بازی‌ها کار داوران را سخت کرده است. در 18 سال مدیریت خود در ورزش عمدی در اشتباهات داوری ندیدم و چنین حرفی غیرمنصفانه است. با اینکه همیشه یکی از منتقدان داوری بوده‌ام ولی اصلاً اعتقاد ندارم عمدی در کار باشد.
بی خبری تابش از انتقال بازی ذوب‌آهن و پرسپولیس به نقش‌جهان
آذری در خصوص عدم رعایت قانون اختصاص 10 درصد ظرفیت فولادشهر به تماشاگران مهمان در دیدار ذوب‌آهن و پرسپولیس، تاکید کرد: قرار بود بازی در نقش‌جهان برگزار شود. دادستان اصفهان این دستور آن را داده بود ومدیر کل در جریان آن بود با توجه به عضویت سلطان حسینی در هیئت مدیره سپاهان همه فکر کرده بودند وی این موضوع را به اطلاع سپاهانی‌ها رسانده است که این گونه نبود. در جلسه نهایی شورای تأمین در استانداری متوجه شدیم مسعود تابش از این موضوع بی‌خبر بود. مسئولان یگان ویژه گفت 21 فروردین به محمد سلطان‌حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان نامه زده‌اند. مدیرعامل باشگاه سپاهان در جلسه عنوان کرد که از بعد از ظهر روز قبل هوادهی به چمن نقش‌جهان آغاز شده و امکان برگزاری بازی نیست. تمام صورت جلسات شورای تأمین موجود است و من هم آنها را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کردم.
خواستند من را مقابل هواداران قرار دهند
وی تصریح کرد: روز بازی از ساعت 7 صبح تا 13:38 در فولادشهر بودم و برای انجام کار فوری به اصفهان رفتم. در نبود من سرهنگ امجدیان و همکارانش چینش تماشاگران را تغییر داده بودند و بعد از سؤال من گفتند نتوانستیم جمعیت را کنترل کنیم و تماشاگران از بالای نرده‌ها به داخل آمدند. در حالی که وی در مصاحبه‌ای گفته بود مدیریت بلیت‌فروشی مناسب نبوده است و در صحبت‌ها تناقض بود. بار اول نیست که ایشان این کار را می‌کند. در دیدار آسیایی ذوب‌آهن و استقلال و در 2 دیدار این فصل با پرسپولیس و استقلال هم همین کار را کردند. گویا برای ایشان بیرون ورزشگاه مهم‌تر از داخل ورزشگاه است و نتوانستند نحوه چینش را کنترل کنند، اما خواستند من را مقابل هواداران اصفهانی قرار دهند در حالی که با مستندات ثابت کردم وظایفم را درست انجام داده‌ام.
پیش بینی اتفاقات بازی سپاهان – پرسپولیس
مدیر عامل باشگاه ذوب آهن در خصوص اتفاقات تلخ دیدار پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی گفت: پس از اتمام بازی خودمان، بازی پرسپولیس و سپاهان را دیدم و خیلی سریع متوجه چینش اشتباه تماشاگران شدم. در حالی که ورزشگاه آزادی به خوبی قابلیت چینش درست را دارد. اگر مسئولیت این امر را به باشگاه‌ها بسپارند آنها چون حساسیت‌ها را می‌دانند بهتر عمل می‌کنند وخیلی موارد را رعایت می‌کنند تا اتفاقی رخ ندهد. وقتی مسئول بازی شما هستید اما مدیریت میدان بر عهده شخص دیگری است، نتیجه آن همانند غذایی می‌شود که چند آشپز دارد، آش شوری می‌شود که هیچ‌کس مسئولیت آن را برا عهده نمی‌گیرد. تمام اتفاقات بازی پرسپولیس و سپاهان را هفته قبل پیش‌بینی کرده بودم و خوشحالم علی‌رغم اشتباهاتی که در بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن انجام شد و با وجود اینکه پرسپولیس 2 امتیاز از دست داد و ما هم پیروز نشده بودیم، هیچ اتفاقات ناگواری در فولادشهر رخ نداد.
فوتبال برای دوستی و مودت است
وی با اشاره به این که تبریزی و اصفهانی جز با فرهنگ‌ترین تماشاگران هستنند، خاطر نشان کرد: تماشاگران تراکتورسازی پس از بازی من و منصوریان را تشویق کردند و من هم به رسم ادب و مهمان نوازی سمت آن‌ها رفتم تا با زبان آذری از آنها تشکر کنم. من اصالتاً نیز آذری هستم و از پدرم یاد گرفتم. فوتبال برای ایجاد دوستی و مودت اختراع شده و نباید شرایط را طوری رقم بزنیم که مردم با هم دعوا کنند و مدیریت اشتباه ما است که مردم را مقابل هم قرار می‌دهد.
چه کسی گفته من ممنوع المصاحبه هستم؟
آذری در واکنش به معرفی سخنگوی باشگاه ذوب‌آهن و ممنوع‌المصاحبه بودنش گفت: چه کسی گفته من ممنوع‌المصاحبه هستم؟ هیچ چیز رسمی در این مورد به من اعلام نشده و سخنگو نیز با پاسخگو متفاوت است. سخنگوی باشگاه استراتژی و تصمیمات باشگاه را اعلام می‌کند، اما پاسخگویی به کسی برمی‌گردد که بیشترین اطلاعات را از ساختار سازمانی داشته باشد که این دو تداخلی با هم ندارند. از زمان معرفی سخنگوی باشگاه، هیچ مصاحبه رسمی از من منتشر نشده چون به تصمیم اعضای هیئت‌مدیره احترام می‌گذارم. مدیرعامل به عنوان رکن اجرایی باشگاه، تصمیمات را اعلام می‌کند. پس از تغییرات در هیئت‌مدیره هم که قبل از معرفی سخنگو اتفاق افتاد، در مصاحبه‌ای گفتم اگر در ذوب‌آهن آبدارچی هم باشم افتخار می‌کنم و مهم نیست عضو هیئت‌مدیره باشم یا نه. هر جا باشم حق ذوب‌آهن را می‌گیرم و حرفم را می‌زنم.
تمرکزم روی مسائل کلان باشگاه است
وی افزود: خوشبختانه از روزی که از هیئت‌مدیره بیرون آمدم تمام تمرکز خود را به فوتبال معطوف کردم و نتایج بهتری هم گرفتیم. جواد محمدی عضو جدید هیئت‌مدیره هم جوانی تحصیلکرده است و به فوتبال اشراف دارد وبهتر شد هیئت مدیره بیشتر شد. این حق هیئت مدیره است که انتخاب خود را داشته باشد و از روزی که وی به باشگاه آمده کمک‌های خوب و موثری داشته، برای تیم فوتبال کلاسی برگزار و بازیکنان را با قوانین جدید فوتبال آشنا کرده است. برای من مهم نیست در هیئت‌مدیره باشم یا نباشم اما قطعاً مدیرعامل کارخانه که حکم ایشان را امضا کرده، تمام جوانب را بررسی کرده است.
حرف زور نمی‌پذیرم
آذری همچنین در پاسخ به صحبت که وی گفته بود تا وقتی برکنار نشود از باشگاه ذوب‌آهن نمی‌رود و این که تحت‌فشار است، تاکید کرد: هیچ کس نمی‌تواند من را تحت‌فشار قرار دهد. حمل بر غرور نشود اما سوابقم در 18 سال مدیریت مشخص و روزمه‌ام زیر بغلم است. در سال 88 در اوج اتفاقاتی که افتاد به دلیل اینکه اعضای هیئت‌مدیره‌ام را برکنار کردند، از باشگاه ذوب‌آهن رفتم و کسی هم برکنارم نکرده بود.
وی ادامه داد: الان هم اگر احساس کنم چیزی را به من تحمیل می‌کنند یا شرایط ویژه‌ای رقم می‌زنند می‌توانم در جایگاه‌های بالا در ورزش و در سطح فدراسیون‌ها مدیریت کنم اما دارم کارم را انجام می‌دهم و تا روزی که من را بخواهند می‌مانم اما کسی نمی‌تواند به سعید آذری زور بگوید. روزی که خودم دوست داشته باشم از ذوب‌آهن می‌روم ولی این حق برای رئیس مجمع و اعضای هیئت‌مدیره محفوظ است که با هر کس دوست دارند کار کنند اما فشاری را حس نمی‌کنم.
شرط جالب هیئت مدیره برای اعزام تیم والیبال بانوان به جام باشگاه‌های آسیا
آذری در خصوص عدم اعزام تیم والیبال بانوان به جام باشگاه‌های آسیا گفت: برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی نکردیم چون مصوبه هیئت‌مدیره را نداشتیم. بعد از برآورد هزینه و اعلام آن به هیئت‌مدیره، عنوان شد اگر این تیم می‌تواند بین 3 تیم برتر آسیا قرار گیرد به مسابقات اعزام شود، که من گفتم پس از بازی‌های 1974 تهران تا امروز هیچ تیم والیبال بانوان ما چنین مقامی نداشته است و این شرط باعث شد با اعزام تیم موافقت نشود.
وی با گفتن اینکه جای یک جام قهرمانی در ویترین ذوب آهن خالی است، خاطرنشان کرد: با ذوب‌آهن 4 بار قهرمان جام حذفی، 3 بار نایب‌قهرمان لیگ و قهرمان سوپرجام ایران شدم، اما واقعاً جای جام قهرمانی لیگ برتر در افتخارات ذوب‌آهن خالی است که امیدوارم مدیرعامل بعدی باشگاه سال آینده این جام را تقدیم هواداران کند.
آذری در پایان و در پاسخ به اینکه یعنی فصل آینده در ذوب‌آهن حضور ندارد، گفت: هیچ چیز مشخص نیست. اگر نباشم تیمی درست کرده‌ام که می‌تواند موفق شود و توصیه من این است که اگر من بودم یا نبودم، منصوریان را حفظ کنند و حتی با او قرارداد 2 ساله ببندند. امثال سعید آذری‌ها مانند پوسته گردو روی آب هستند و ذوب‌آهنی‌ها مثل سنگ‌های زیر آب می‌مانند. من تعصب خاصی روی ذوب آن دارم و اینکه سبز سبزم ریشه دارم. امیدوارم ذوب آهن با مدیر عامل بعدی قهرمان شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/96012/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد