پیام سپاهان

آخرين مطالب

جذابیت سرمایه‌گذاری در خرید طلای خام/نوسانات اونس جهانی عامل تغییر جریان بازار سکه اقتصادی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان- هوشنگ شیشه بران در خصوص نوسانات شدید بازار طلا از هفته گذشته تا به امروز، اظهار کرد: تصمیمات اتخاذ شده برای بازار طلا به روز گرفته می‌شود و در درازمدت نیست. 

وی با بیان اینکه روز جمعه با سقوط نرخ بهره در آمریکا، بهای دلار نیز سقوط کرد، تأکید کرد: در این شرایط برخی رو به سرمایه‌گذاری در کالاهای غیرسودده همچون طلا آورده‌اند که این موجب افزایش بهای اونس طلا از روز جمعه شد که به تبع آن، نرخ طلا در ایران افزایش یافت.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان افزود: در این مدت نرخ ارز در ایران اندکی ترقی کرد و روز یکشنبه از مرز 14 هزار تومان گذشت و با توجه به محاسبه نرخ اونس با قیمت ارز در بازار آزاد، سکه نیز از مرز 5 میلیون تومان عبور کرد و طلا نیز حدود 70 هزار تومان گران شد.

وی با تاکید بر اینکه مسائل اقتصادی منبعث از موضوعات سیاسی، اجتماعی و ... در سراسر دنیا است، اظهار کرد: افزایش نرخ طلا از روز جمعه و نوسانات شدید این فلز گرانبها، به دلیل شرایط اقتصادی و سیاسی جهانی است.

رویدادهای جهانی تاثیرگذار بر بازار طلا

شیشه بران با پیش‌بینی نرخ طلا با توجه به نوسانات بازار جهانی، گفت: اگر نرخ ارز در بازار آزاد افزایش یابد، نرخ طلا نیز بالا می‌رود و این دو در دنیا، وابسته به یکدیگر هستند و در حال حاضر نیز بهای فلزات گرانبها افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه البته بهای طلای جهانی روز دوشنبه نزدیک به 6 دلار ارزان شد و به 1279 دلار و 30 سنت رسید، اظهار کرد: قیمت طلا در بازارهای جهانی به علت بهبود آمار اقتصادی آمریکا و چین که تقویت ارزش بازارهای اوراق قرضه را به دنبال داشت، 5.43 دلار ارزان شد. 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان همچنین افزود: به دلیل آمارهای رشد سوددهی شرکت‌های صنعتی چین برای نخستین بار در چهار ماه گذشته و تفسیر قوی از رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه نخست در هفته گذشته، ارزش بازارهای بورس روز دوشنبه افزایش یافت. افزایش ارزش اخیر اوراق قرضه، طلا را تحت فشار نگه داشته به طوری که ذخایر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان 0.16 درصد کاهش یافت و به کمترین میزان از 19 اکتبر برابر با 746.69 تن در روز جمعه رسید.

وی با اشاره به رویدادهایی که در هفته جاری بر روند جهانی بازار طلا تاثیرگذار خواهد بود، گفت: نشست پولی کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا، نشست پولی بانک انگلیس و گزارش بازار کار آمریکا ازجمله رویدادهای تأثیرگذار بر فلز زرد است. 

شیشه بران گفت: در بازار داخلی قیمت طلا و سکه که طی چند روز گذشته روند افزایشی یافته بود، روز دوشنبه رو به کاهش یافت و در آخرین ساعات روز گذشته قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار با 175 هزار تومان کاهش نسبت به یکشنبه به چهار میلیون و 925 هزار تومان رسید و هر گرم طلای 18 عیار نیز، 445 هزار و 309 تومان قیمت‌گذاری شد.

فروکش التهابات بازار طلا در ماه رمضان

وی با پیش‌بینی بازار طلا در آستانه ماه رمضان، گفت: با توجه به دو شاخص دلار و اونس در بازار جهانی، به‌طور طبیعی عرضه و تقاضا طلا در ماه رمضان کاهش می‌یابد و التهاب بازار طلا فروکش و حباب آن اندکی خالی می‌شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان همچنین درباره سیاست‌های بانک مرکزی برای کنترل بازار طلا برای جلوگیری از التهابات آن، اظهار کرد: ارزش پول هر کشوری وابسته به صادرات، واردات، قیمت نفت و ... است که خوشبختانه در هفته گذشته برخی التهابات مربوط به تأثیر تحریم‌های جدید آمریکا در ایران کنترل شد و در اصل تحریم‌های نفتی هیچ تاثیری در بازار طلای کشور نداشت و افزایش نرخ طلا به دلیل بالا رفتن بهای  اونس جهانی بود. 

رونق خرید و فروش طلای خام در بازار اصفهان

وی همچنین در خصوص بازار طلای اصفهان، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل قیمت بالای طلا، هزینه ساخت و اجرت طلا، رکودی شدیدی بر بازار اصفهان حاکم است و اکنون به‌غیراز فروشندگان و توزیع‌کنندگان، بیشتر کارگاه‌های طلا در این شهر تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند.

شیشه بران افزود: آنچه در اصفهان خریدوفروش می‌شود بیشتر از سکه، سرمایه‌گذاری در خرید طلای خام است، چراکه سکه مقداری حباب دارد، اما طلای خام چنین شرایطی ندارد، همچنین در حال حاضر خریدوفروش طلای ساخته‌شده در گردش نیست.

وی در خصوص خریدوفروش طلای دست‌دوم در اصفهان، اظهار کرد: ما چیزی به نام طلای دست‌دوم نداریم و خریدوفروش آن ممنوع است و اتحادیه نیز مخالف این مبادله است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با اعتقاد بر اینکه کار ساخته‌شده باید با پرداخت اجرت ساخت به دست مصرف‌کننده برسد و اتحادیه این مبادله را به عنوان فروش می‌پذیرید، افزود: متأسفانه برخی خریدوفروش‌های طلا در بازار بدون فاکتور انجام می‌شود که احتمال دارد در آینده مشکل‌ساز شود، بنابراین خریداران باید فاکتوری بابت طلای ساخته نشده از فروشندگان دریافت کنند. 

وی افزود: با توجه به افزایش نرخ طلا، حدود 80 درصد فروش در فروشگاه‌های طلای اصفهان نسبت به دو سال گذشته کاهش یافته است.

هزینه های هنگفت بدلیجات در بازار

شیشه بران در خصوص رکود بازار طلا و رونق بازار بدلیجات، اظهار کرد: افزایش نرخ طلا و کاهش قدرت خرید مردم، موجب تمایل آنها به خرید بدلیجات می‌شود. 

وی با بیان اینکه بدلیجات نیز با همان دستگاه‌های تولید طلا ساخته می‌شوند، تأکید کرد: البته بیشتر بدلیجات موجود در بازار خارجی و وارداتی است و حتی برخی از آنها با قیمت‌های هنگفت فروخته می‌شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: البته مردم باید بدانند بدلیجات بعد از مدتی دچار تغییر رنگ می‌شود و یا سنگ‌های آن ریخته می‌شود و در نهایت بدلیجات ارزشی برای فروش ندارد.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/96046/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ببینید | امنیت کامل در تاسیسات هسته‌ای اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 33 فروردین + جدول فیلم و قیمت بلیت

تصاویری از فرودگاه اصفهان و رفع محدودیت‌‎های پرواز

اولین عکس از محل برخورد موشک‌ به پایگاه هشتم شکاری اصفهان

فوری/ واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان +جزئیات مهم

فوری/ واکنش فرمانده کل ارتش به شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان +جزئیات مهم

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حادثه اصفهان بیانیه داد

خیلی تاثیرگذار بود!

توضیح فرمانده کل ارتش درباره صدای انفجار شنیده شده در اصفهان: تیراندازی به چند شیء پرنده انجام شد/ رژیم صهیونیستی قبلاً واکنش ما را دیده است

فیلم/ وضعیت فرودگاه اصفهان پس از بازگشت تمام پروازها

پیروزی تیم هندبال سپاهان در هفته هجدهم لیگ برتر

تصویر جعلی رسانه اسرائیلی از انفجار در اصفهان + عکس

واکنش فرمانده کل ارتش به شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان /رژیم صهیونیستی قبلاً واکنش ما را دیده است

کنایه وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به ترقه بازی امروز در اصفهان

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

هوش مصنوعی متا رسماً به اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک اضافه شد

قیمت بیت کوین تا این کانال سقوط کرد

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان

(عکس) تصویر جعلی رسانه اسرائیلی از انفجار در اصفهان

آژانس اتمی: هیچ آسیبی به تأسیسات هسته‌ای ایران نرسیده است

کدام عوامل ریزپرنده ها را در اصفهان به پرواز درآوردند؟

همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان

بازگشت پرواز‌های فرودگاه اصفهان به حالت عادی

استخراج 2 امتیازی سپاهان از معدن زغال‌سنگ

گرانفروشی مسکن ملی در شاهین شهر اصفهان

اطلاع‌رسانی آژانس درباره وضعیت تاسیسات هسته‌ای ایران بعد از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

آژانس انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است

وضعیت شهر اصفهان عادی است

(ویدئو) وضعیت اطراف پایگاه هشتم شکاری اصفهان پس از شنیدن صدای انفجار

کمک آمریکا به تراشه‌سازان؛ مایکرون 6 میلیارد دلار بودجه دریافت می‌کند

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

ببینید | واکنش مردم به ادعای اسرائیل پس از شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان

لحظه هدف قرارگرفتن ریز پرنده ها در اصفهان | ویدئو

هوای اصفهان ناسالم است/ شاخص زرین‌شهر و قهجاورستان بر مدار قرمز

ارتش: هیچ آسیبی به تجهیزات، نیروی انسانی و اماکن اصفهان وارد نشده است

تصویر جعلی رسانه اسرائیلی از انفجار در اصفهان!

هوای اصفهان در برخی مناطق ناسالم برای همه

حادثه اصفهان هیچ خسارتی نداشته است

علت شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان چه بود؟ | حادثه اصفهان خسارتی به همراه داشت؟

ماجرای شنیده شدن صدای شدید در اصفهان / ارتش: هیچ حادثه و خسارتی نداشته‌ایم

آغاز مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی در اصفهان

انهدام سه ریز پرنده در اصفهان

صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه | آرامش در آسمان ایران

(ویدئو) تصاویری از اطراف پایگاه شکاری و فرودگاه اصفهان

تعلیق پروازهای تهران، اصفهان و شیراز

امیر سرتیپ دوم میهن‌دوست: حادثه اصفهان هیچ خسارتی نداشته است

تشکیل جلسه اضطراری شورای عالی امنیت ملی ایران تکذیب شد