پیام سپاهان

آخرين مطالب

آمادگی صندوق ضمانت صادرات برای ارائه خدمات به صادرکنندگان اصفهانی اقتصادی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران از آمادگی این صندوق برای افزایش سطح پوشش خدمات تا سقف یک میلیارد دلار در سال جاری برای صادرکنندگان اصفهانی خبر داد و گفت: یکی از مهمترین استراتژی‌های وزارت صمت توسعه صادرات به کشورهای همسایه است و در سال گذشته سهم ایران از این بازار بسیار ناچیز و تنها 2.5 درصد بود. 
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان، افروز بهرامی در نشست بررسی توسعه خدمات صندوق ضمانت صادرات و رفع مشکلات صادرکنندگان، با معرفی خدمات حمایتی این صندوق برای صادرکنندگان، اظهار کرد: سهم استان اصفهان در سال گذشته از صادرات 44 میلیارد دلاری کشور تنها 2.66 میلیارد دلار بوده و اصفهان رتبه ششم صادرات در کشور را داراست و با توجه به ظرفیت های بالای تولیدی و صنعتی این استان لازم است مسیر توسعه آن هموارتر شود. 
وی با بیان اینکه صادرکنندگان و فعالان اقتصادی این استان طی 10سال گذشته تنها 221 میلیون دلار از خدمات پوشش بیمه ای صندوق ضمانت صادرات استفاده کرده اند و در این مدت صندوق خسارت 38 میلیون دلار به صادرکنندگان پرداخته است، تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از صادرکنندگان و فعالان اقتصادی اصفهان با خدمات صندوق ناآشنا هستند و در حال حاضر تنها 39 صادرکننده استان با صندوق تعامل دارند که امیدواریم این جلسه سبب آشنایی هر چه بیشتر فعالان اقتصادی و استفاده مطلوب از خدمات این صندوق شود. 
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران با اشاره به شرایط سخت اقتصادی و محدودیت های پولی و بانکی کشور در شرایط تحریم، گفت: یکی از مهمترین استراتژی های وزارت صمت توسعه صادرات به کشورهای همسایه است و در سال گذشته این کشورها مجموعا بالغ بر 1000 میلیارد دلار واردات داشتند که متاسفانه سهم ایران از این بازار بسیار ناچیز و تنها 2.5 درصد بوده است. 
وی ابراز امیدواری کرد: با حمایت ها و تعامل بیشتر صندوق و صادرکنندگان بتوانیم شاهد توسعه سهم کشور از بازارهای صادراتی کشورهای همسایه باشیم. 
بهرامی خدمات بیمه ای و پوشش ریسک صندوق ضمانت صادرات را جایگزین مناسبی برایLC عنوان و تصریح کرد: در شرایط تحریمی موجود که عملا امکان گشایش LC برای صادرکنندگان وجود ندارد، خدمات این صندوق می تواند بخش عمده ریسک های صادرکنندگان را پوشش دهد. 
وی همچنین از آمادگی این صندوق برای افزایش سطح پوشش خدمات تا سقف یک میلیارد دلار در سال جاری برای صادرکنندگان اصفهانی خبر داد.
مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران نوسانات و شوک ارزی سال گذشته کشور را به رغم ایجاد مشکلات معیشتی برای شهروندان، فرصت مناسبی برای توسعه صادرات کشور دانست و تصریح کرد: با تعامل بیشتر صندوق ضمانت صادرات و اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی اصفهان می توان گام های ارزشمندی جهت توسعه صادرات برداشت. 
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از شاخص های فضای کسب و کار استان، تصریح کرد: متاسفانه اصفهان در کنار 4 استان محروم کشور و در رتبه های آخر از نظر فضای کسب و کار قرار دارد به گونه ای که نرخ بیکاری صنعتی ترین استان کشور 3.2 درصد بالاتر از میانگین نرخ بیکاری کشور است. 
مسعود گلشیرازی تاکید کرد: صنایع استان در سال های گذشته از ظرفیت های خالی بسیاری برخوردار بودند و اگر بازارهای مناسبی ایجاد و تامین مالی درستی برای این صنایع انجام می شد، شاهد استفاده حداکثری از ظرفیت های تولیدی این واحدها و در نتیجه افزایش اشتغال و ارتقاء سطح معیشت شهروندان در استان بودیم. 
وی بالابودن نسبت سپرده گذاری به GDP از میانگین کشوری و همچنین پائین بودن نسبت تسهیلات دریافتی بهGDP در این استان از میانگین کشور را یکی از نشانه های تامین نامناسب مالی بخش های تولیدی و صنعتی و خروج نقدینگی و سرمایه های استان دانست و افزود: برخی از بانک های تجاری غیر مسئول در استان وجود دارند که منابع را از قطب های صنعتی دریافت و به موضوع های غیر مولد گسیل می کنند. 
وی با بیان اینکه مقرر شده که این بانک ها دست کم بر مبنای نسبت ملی 82 درصد، نسبت به پرداخت تسهیلات در این استان تامین مالی کند، افزود: تامین مالی صنایع و بخش های تولیدی در شرایط تحریم سخت تر و تجارت مستقیم با طرف های تجاری شناسنامه دار محدودتر است، بنابراین هیچ راهی جز توجه به صادرات غیر نفتی و حمایت از صادرکنندگان نداریم. 
وی ایجاد تعامل مناسب میان سازمان های دولتی، بخش خصوصی و تشکل های اقتصادی را تنها راهکار حمایت عملی از رونق تولید عنوان کرد و گفت: صندوق ضمانت صادرات نیز به عنوان یکی از متولیان حمایت از صادرات کشور می تواند حمایت های مناسبی از فعالان اقتصادی استان در جهت توسعه بازارهای صادراتی و ارزآوری انجام دهد که متاسفانه تاکنون صادرکنندگان اصفهانی نتوانستند از امکانات این صندوق به نحو مناسبی بهره مند شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداراصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه متاسفانه بسیاری از صنایع استان پائین تر از ظرفیت های خود فعال بوده و در رکود به سر می برند تصریح کرد: همین رکود در بخش های تولیدی صنعتی ترین استان کشور سبب بالابودن نرخ بیکاری در اصفهان شده است که استانداری اصفهان نیز به منظور کمک به رونق تولید و افزایش اشتغال ،حمایت از توسعه صادرات را در اولویت قرار داده است. 
سیدحسن قاضی عسگر ابراز امیدواری کرد: با امضای تفاهمنامه و افزایش حمایت های صندوق ضمانت صادرات بتوانیم تولید و اشتغال استان را توسعه دهیم. 
وی تنها راه برون رفت از مشکلات امروز استان و کشور، ایجاد اشتغال و افزایش سطح معیشت شهروندان را توسعه صادرات دانست. 
مشاور عالی اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست صادرات غیر نفتی را تنها راه نجات کشور از مشکلات و چالش های اقتصادی موجود و موفقیت در جنگ اقتصادی دانست و تصریح کرد: اکنون فرصت طلایی توسعه صادرات به دلیل افزایش نرخ ارز در کشور فراهم شده، هرچند تحریم های بین المللی مشکلات عدیده ای را هم برای صادرکنندگان ایجاد کرده است.
علی کرباسی زاده تحریم ها را سبب ایجاد مشکل در نقل و انتقال پول از یکسو و قرار گرفتن فعالان اقتصادی کشور در موضع ضعف در دفاع از حقوق خود در مجامع بین المللی از سوی دیگر عنوان کرد. 
وی وجود بروکراسی و سخت گیری های غیر ضرور را یکی از دلایل کاهش تمایل صادرکنندگان به ارتباط با صندوق ضمانت صادرات عنوان کرد و گفت: تجدید نظر در ساختار وثیقه های دریافتی از صادرکنندگان از سوی این صندوق می تواند گام مهمی در توسعه تعاملات بخش خصوصی و صندوق ضمانت صادرات باشد. 
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/96341/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جلسه برنامه ریزی بزرگداشت روز شوراها در مهاباد

برگزاری دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان

ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت

مراسم معارفه فرماندار ویژه کاشان برگزار شد

بهرام افشاری به اصفهان رفت

مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم

آبگرفتگی محور خوروبیابانک به سمت انارک و نایین + فیلم

وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی ادامه دارد

مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز کاشان خودداری کنند

مراسم معارفه سرپرست فرمانداری کاشان برگزار شد

استاندار اصفهان: تغییر در سطح فرمانداران و مدیران کل

داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی

حلقه هوشمند سامسونگ ظاهراً در 8 اندازه مختلف عرضه می‌شود

آیفون زیر سایه هواوی رفت

نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی ایران و روسیه

پولیتیکو: 3 دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند

پول موسسه «مصاف» رائفی پور از کجا می‌آید؟

روزنامه دولت: 11 میلیون ایرانی در دولت قبل زیر خط فقر رفتند

هم میهن خطاب به رئیسی: مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرید

کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه تخلف است

انتقال املاک، خودرو، طلا و ارز ‌مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می شود

بارش باران در میمه

آبگرفتگی خیابان‌های کاشان و عدم حضور نیروهای امدادی

وقوع سیل در ورزنه

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

آبگرفتگی در شهرستانهای شمالی اصفهان/بارش ها تا چهارشنبه ادامه دارد

رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم

مقابله با زمین خواری 20 هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان

تقدیر از مقام شامخ معلم و استاد به مناسبت دهه سرآمدی آموزش

شورای اسلامی نسیم‌شهر منحل شد

کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند

ابتلای بیش از 16 درصد جمعیت اردستان به دیابت

محورهای شرق وشمال اصفهان دچارآبگرفتگی شد/امدادرسانی همه دستگاه‌ها

تولید چهار فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد

محور خور و بیابانک به سمت اردستان و نائین مسدود شد

آخرین وضعیت بارش‌ها در استان اصفهان / کدام محورهای استان مسدود است؟

مظلومیت غزه با روایت نشان داده می‌شود

همایش پویش حامیان آب در گلپایگان

حمیدرضا محمدی فشارکی سرپرست فرماندری کاشان شد

شرکت کودکان و نوجوانان 28 کشور در جشنواره نقاشی پوپک

امیر تتلو در دومین دادگاه ؛ ریش و مو اصلاح شده، تتو‌ها بیرون زد (عکس)

جاده شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی ایمن نیست

بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان + عکس

پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در 24 ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه 4 اردیبهشت

اخذ مجوز ماده 23 برای اجرای باند دوم دهق به گلپایگان

رفع تصرف 20 هکتار از اراضی کوهپایه کرمان

بارش شدید باران در این شهر سیل راه انداخت

دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود

اعتلای ورزش کارگری با استفاده از ظرفیت‌های موجود

بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا 5 درجه خنک‌تر می‌شود