پیام سپاهان

آخرين مطالب

محور سخنان امامان جمعه شهرهای اصفهان سیاسی

محور سخنان امامان جمعه شهرهای اصفهان
  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان - مردم از تصمیم دولت بر کاهش تعهدات برجامی حمایت می کند، استقامت راه پیروزی ملت ایران است و امروز ملت ایران پاسخ ترامپ را دادند از جمله محورهای سخنان امامان جمعه در نمازجمعه شهرهای استان اصفهان است.
**گلپایگان
امام جمعه گلپایگان گفت : مردم ایران از تصمیم دولت و بیانیه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر کاهش تعهدات برجامی قاطعانه حمایت می کند.
به گزارش ایرنا،حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی کرامتی در خطبه های نمازجمعه گلپایگان با اشاره به اینکه آمریکا با خروج از برجام در یکسال گذشته، تحریم ها و فشارهای اقتصادی مضاعفی بر ملت ایران وارد کرد و اروپایی ها هم با وقت کشی به گونه ای به این تعهد بین المللی عمل نکردند، افزود: این اقدام دولت و شورای عالی امنیت ملی در این برهه از زمان که در چاچوب برجام و گام به گام است ستودنی است و ملت ایران از این اقدام پشتیبانی می کند.
وی خاطرنشان کرد: پاسخ نیروهای مقاومت با موشک باران مقابله به مثل تحت حاکمیت این رژیم فوق العاده و قاطع بود و رژیم صهیونیستی را وادار به پذیرفتن شروط مقاومت و آتش بس کرد.
کرامتی با تبریک فرارسیدن ماه رمضان گفت: ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی، ماه برکت، رحمت، مغفرت، خودسازی، خود شناسی و نزول قرآن است و همه باید با روزه داری، عبادت خالصانه، دعا و نیایش و کمک به نیازمندان از فیوضات این ماه بهره گیری کنیم.
ت/7138
**نایین
امام جمعه نایین گفت: راه پیروزی ایران اسلامی در این برهه تنها استقامت و ایستادگی است زیرا با مذاکره هیچ چیزی به دست نمی‌آوریم.
حجت الاسلام و المسلمین سید علی سجادی در نمازجمعه این هفته نایین در مسجد جامع نایین افزود: طبق فرمایش الهی، اگر به دین خدا کمک‌ کنیم، خداوند نیز کمک کار ما خواهد بود.
امام جمعه نایین ادامه داد : فرهنگ و ادبیات ما در جنگ اقتصادی مقابل دشمن همان ادبیات دوران هشت سال دفاع مقدس است که در آن دوران جوانان می‌ دیدند فرماندهان در صف اول قرار دارند و آنان تبعیت می‌کردند.
وی گفت: به طور قطع ملت ایران از مشکل های اقتصادی کنونی عبور خواهد کرد ولی زیر بار ذلت تسلیم در برابر آمریکا نخواهد رفت.
7136
** خور و بیابانک
امام جمعه خور و بیابانک گفت : عظمت ایران اسلامی دستخوش خواسته های آمریکا نخواهد شد و تنها راه مقابله در جنگ اقتصادی توکل بر خدا، تکیه به توان جوانان و اجرای منویات رهبر معظم انقلاب است.
حجت الاسلام سید احمد مهدی نژاد در خطبه های نماز جمعه این شهرستان افزود: مردم انقلابی ایران بدون توجه به تهدیدها و انواع یاوه سرایی ها همواره گوش به فرمان ولایت فقیه داشته و برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی از هیچ اقدامی فروگذار نیستند.
وی ادامه داد : اگر اروپا گام مثبتی در چارچوب برجام برندارد، ایران با توجه به ظرفیت و امکانات خود از جمله نیروی جوان، ذخایر و منابعی که دارد پاسخ دیگری را به اروپا و آمریکا خواهد داد.
خطیب جمعه خور و بیابانک خاطرنشان کرد: آمریکا کشوری جنایتکار، خائن، به هیچ پیمانی متعهد نیست و همواره به دنبال منافع رژیم صهیونیستی است.
9860
** سمیرم
امام جمعه سمیرم گفت: رهبر معظم انقلاب بارها در همان ماه های ابتدای مذاکره با طرف های غربی خوشبین نبودن به آنها را گوشزد کرده بودند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیف الله دهقانی روز جمعه در خطبه های نماز جمعه شهر سمیرم اظهار داشت: آن تذکرها و هشدارهای رهبری آینده نگری نبود بلکه درس و عبرت از تجربه های گذشته آمریکایی ها و غربی های بدعهد و همواره دشمن نظام اسلامی بود.
وی خاطر نشان کرد: هر چند گروه مذاکره کننده کشورمان که رهبر انقلاب آنان را سربازان نظام نامیدند تلاش زیادی کردند حق ایران اسلامی را به کرسی بنشانند اما دیدیم که امیدی به اینها نیست و فقط حرف می زنند و اقدامی نمی کنند.
خطیب جمعه سمیرم با بیان اینکه سابقه دشمنان و غربی ها عهد شکنی، توطئه، تحریم و دشمنی با ملت ایران است ادامه داد: زبان مقاومت و قاطعیت، در برابر غربی ها تنها راه پیشرفت و پیشبرد اهداف مقدس نظام و انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام دهقانی تاکید کرد: برجام با همان پیش بینی رهبری، مشخص بود به جایی نخواهد رسید و امروز کسانی که همه امیدشان به غرب و آمریکا بود باید در پیشگاه ملت مسلمان عذرخواهی کنند و به فضل الهی در سایه ولایت فقیه، امیدوار باشند.
7147
**کاشان
نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه کاشان گفت: مردم امروز در سراسر کشور همزمان با اقامه نماز ظهر و عصر با حضور خود در راهپیمایی، پاسخ ترامپ و آمریکا را خواهند داد.
آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های نماز جمعه کاشان با اشاره به اعلام موضع قاطع ایران به کشورهای 4+1 مبنی بر توقف اجرای 2 بند از این توافق نامه تشریح کرد: همه اعضا متعهد به اجرای برجام بودند اما 18 اردیبهشت سال گذشته آمریکا با ادعایی واهی از آن خارج شد.
وی بیان کرد: پس از آن مسوولان ایرانی از کشورهای اروپایی 11 مورد از جمله تسهیل خرید و فروش نفت و تبادل ارزی بین بانکی را خواستار شدند که آنها ابتدا روشی برای تامین منافع جمهوری اسلامی ارائه دادند که در نهایت نتوانسته اند اقدامی صورت دهند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان اضافه کرد: بر این اساس با تصویب شورای عالی امنیت ملی 60 روز به آن کشورها مهلت داده شده تا در صورت تامین شدن منافع ملت ایران دوباره به تعهدات پیشین بازگردیم و در غیر این صورت، اقدام قاطع تری انجام دهیم.
وی عنوان کرد: این اعلام موضع در رسانه های غربی نیز بازتاب زیادی داشته و برخی از آنها خواستار مهلت بیشتر شدند و حتی دونالد ترامپ ابراز علاقه کرده که با ایرانی ها تماس بگیرد اما گفته جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا مانع می شود.
آیت الله نمازی افزود: چنان که پس از یکهزار و 400 سال اسلام در جهان می درخشد، با لطف خداوند سبحان آینده هم از آن اسلام و ملت ایران خواهد بود و شعار مرگ بر آمریکای مردم پاسخی به ترامپ است.
وی در ادامه با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان گفت: مانند پیروان سایر ادیان، مسلمانان نیز با آداب ویژه ای موظف به خواندن نماز و روزه گرفتن هستند که روزه عامل تقوا، دوری از گناه و تعرض به حقوق دیگران می باشد.
نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان با تاکید بر پرهیز از گرانفروشی، کم فروشی و غش در معامله بیان کرد: برای سعادت دنیا و آخرت باید همه آداب روزه رعایت شود و از جمله خوراک افطار و سحر باید حلال و بدون شبهه باشد.
وی اطعام نیازمندان در ماه مبارک رمضان را از جمله اقدام های مورد پسند خداوند متعال برشمرد و عنوان کرد: گرچه همه مسلمان هستیم اما باید در این شرایط به فکر نیازمندان هم باشیم.
آیت الله نمازی در ادامه 18 اردیبهشت ماه، روز هلال احمر را تبریک گفت و از خدمات آنها در کوران حادثه هایی مانند زمین لرزه و سیل قدردانی کرد.
وی همچنین با اشاره آیه هایی از سوره مبارکه رعد، مردم را به انفاق و بردباری بیشتر در برابر مشکلات فراخواند.
نمازگزاران در ادامه نماز ظهر و عصر با راهپیمایی و سر دادن شعار مرگ بر آمریکا در محل مصلی نماز جمعه کاشان، انزجار خود را از سیاست های استکباری اعلام کردند.
8123
** اردستان
امام جمعه اردستان، شرط کسب و کار و تجارت را آشنایی با مسائل شرعی مرتبط و سپس عرضه کالاهایی مشروع عنوان کرد.
حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه های نماز جمعه اردستان به کسانی که کالاهایی مانند مواد مخدر و مشروبات الکلی توزیع یا نسبت به احتکار، گرانفروشی، کم فروشی و بی انصافی در سود و قیمت کالا اقدام می کنند، هشدار داد.
وی بیان کرد: چنانکه خداوند متعال نیز در قرآن کریم توصیه کرده، مردم هم به نوبه خود باید قناعت داشته و از خرید زیاد خودداری کنند تا کمبودی ایجاد نشود و در شرایط تحریم مشکلی برای کشور پیش نیاید.
امام جمعه اردستان همچنین 24 اردیبهشت سالروز فتوای میرزای شیرازی مبنی بر تحریم تنباکو را یادآور شد و افزود: این فتوا اقتدار مرجعیت را به نمایش کشید و ایران را نجات داد.
وی با اشاره به توطئه های جدید دشمنان عنوان کرد: برخی دلالان گندم را گران می خرند تا قحطی به راه بیاندازند و دولت مجبور شود که با ارز گران گندم وارد کند یا به کشاورزان بدهد؛ این همان کاری است که رژیم اشغالگر صهیونیستی برای خروج فلسطینیان از زمین های خودشان انجام داد.
دهشیری تصریح کرد: همچنین به بیانیه شورای عالی امنیت ملی اشاره کرد و ادامه داد: اروپایی های پر مدعا در یک سال گذشته تنها نشستند و با شعار دادن به آمریکا نگاه کردند اما کاری برای ایران انجام ندادند.
امام جمعه اردستان افزود: بر این اساس ایران اعلام کرد که برخی تعهدهای خود در چارچوب برجام را متوقف خواهد کرد که آمریکایی و غربی ها به تهدید و اعزام ناو جنگی روی آوردند اما هراسی از این مسائل وجود ندارد و به لطف خداوند با پشتیبانی نظام و نیروهای مسلح از سوی مردم پیروز خواهیم شد.
7431/8123/6026/

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/96657/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهدا سرمایه اصلی نظام هستند

پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان ایلام در سطح ملی

آغاز رقابت داوطلبان نوبت اول کنکور 1403 در رشته علوم تجربی

کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروههای حساس

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

3200مترمربع از معابر روستای ابیانه سنگ‌فرش شد

خورو بیابانک بارانی‌ترین منطقه اصفهان

عشق زندگی می بخشد

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید!

ایمیل اشتباه اپل به مشتریان آیفون، خبرساز شد

به‌روزرسانی نسل بعدی Fallout 4 منتشر شد

آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟

دوربین مخفی از پشت پرده کمبود شیرخشک/ ویدئو

380 نفر در کمیسیون‌ پزشکی و تعیین درصد جانبازی شرکت کردند

راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان

مشارکت 256 نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات

حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان

نیاز به 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان

میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود

بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری

تصویب بیش از 50 مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان

برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه 7 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

آغاز بازی های انتقامی پرسپولیس و اوسمار ویرا

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز جمعه هفتم اردیبهشت 1403

موفقیت وشوکاران سپاهان در چین

دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی

وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان

چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

اجرای 29 ویژه برنامه در منطقه 8 ویژه هفته فرهنگی اصفهان

بعضی از رنج ها‌‌‌‌‌‌‌ را نمیشه حل کرد!

داستانک/ انسان های بازنده

موجودات فضایی‌ بازی Exodus نژادهای متنوعی خواهند داشت

تلگرام با 15 قابلیت جدید نفس را در سینه واتساپ حبس کرد

اپل واچ سری X احتمالا از مادربرد با طراحی باریک‌تر استفاده خواهد کرد

فرمانده‌ای که روح نبرد را در کرانه‌ باختری دمید

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

اینفوگرافی/ 6 نشانه پنهان ابتلا به فرسودگی شغلی

ماجرای خاوری که در سیل اردستان زیر آب ماند

ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است

رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است

اتخاذ بیش از 50 مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

50 مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان

بخشی از کتاب/ چون که او گل من است

ارتباط مغز و کامپیوتر؛ رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد

گلکسی رینگ سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز خواهد بود

سناتو آمریکایی خواستار جلوگیری از فروش تمام کالاها به هواوی شد