پیام سپاهان

آخرين مطالب

جدال نفسگیر مدعیان لیگ برتر فوتبال کشور ورزشی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان- هفته پایانی لیگ برتر فوتبال کشور در حالی پنجشبه هفته جاری برگزار می شود که دو تیم مدعی پرسپولیس و سپاهان با حریفان خود برای کسب عنوان قهرمانی تلاش نفسگیری خواهند داشت.
به گزارش ایرنا، هفته سی ام و آخر لیگ برتر فوتبال کشور از ساعت 21:30 پنجشنبه هفته جاری در شهرهای مختلف کشور برگزار می شود و تیم قهرمان این دوره از رقابت ها لیگ برتر فوتبال کشور از میان دو تیم پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان مشخص خواهد شد.
این دیدارها در حالی برگزار خواهد شد که پرسپولیس تهران با 58 امیتاز در رده نخست، سپاهان اصفهان با 55 دوم، استقلال با 54 امیتاز سوم و پدیده شهر خودرو با 51 امتیاز چهارم است و هر اشتباهی توسط تیم ها می تواند جایگاه تیم ها را در جدول لیگ جا به جا کند و حتی با سهمیه آسیایی دور نماید.
با این حال دو تیم پرسپولیس و سپاهان با توجه به جایگاه خود در جدول این رقابت ها شانس قهرمانی دارند و سهم قرمزهای پایتخت بیشتر از زرد پوشان اصفهانی است که فقط تنها با یک تساوی نیز می تواند برای سومین بار متولی به این عنوان دست یابند.
اختلاف امتیاز قهرمان چهار دوره قبل لیگ برتر که دودوره آن در دو سال گذشته یعنی پرسپولیس با سپاهان پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر ایران با پنج مقام قهرمانی در دوره ‌های دوم، نهم، دهم، یازدهم و چهاردهم، سه امتیاز است و هر نوع لغزشی از تیم پرسپولیس می تواند سپاهان اصفهان را برای ششمین بار متوالی با یک بر و هوشیاری بیشتر در تفاضل گل بهتر قهرمان این رقابت ها کند.
هر دو تیم در هفته قبل دیدارهایشان را با تساوی پشت سرگذاشند که هر کدام برای خود حاشیه هایی فراوانی داشت که تنور لیگ برتر را بیش از پیش داغ کرد، تیم پرسپولیس تهران در مقابل ماشین سازی تبریز در تهران یک بر یک مساوی کرد و این درحالی بود که یک بر صفر تا دقیقه 81 از حریف خود عقب بود تا اینکه با ضربه پنالتی علیپور بازی یک بریک شد تا فقط با یک تساوی بتوانند قهرمان شوند، پرسپولیس برخلاف نیم فصل اول در نیم فصل دوم در پنج دیدار آخر خود به پیروزی نرسید تا نشان دهنده ضعف خط حمله خود باشد.
در آن طرف میدان سپاهانی ها که عنوان پرافتخار ترین تیم لیگ برتر فوتبال کشور را دارند نیز از شکست مقابل پدیده مشهد گریختند تا این تیم همچنان تنها تیمی باشد که شانس عنوان قهرمانی را همراه با پرسپولیس داشته باشد. شنبه 21 اردیبهشت تیم پدیده شهر خودرو با هدایت مربی خوش فکر و جوان یعنی یحیی گلمحمدی در مشهد میزبان سپاهان بود که این دیدار با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید.
نیمه نخست این دیدار که با حمایت 23 هزار هوادار پرشور تیم پدیده در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد همراه بود، امین قاسمی نژاد در دقیقه 9 پدیده را به گل برتری رساند و خیال گلمحمدی و هواداران مشهدی را برای یک نیمه راحت کرد.
با شروع نیمه دوم تاکتیک اردشیر قلعه نوعی نتیجه داد و تیم اصفهانی در دقیقه 53 گل تساوی را وارد دروازه پدیده شهر خودرو نمود و این دیدار با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.
استادیوم امام رضا (ع) مشهد با حضور گسترده هواداران تیم پدیده شهر خودرو همراه بود که تاثیر مثبتی بر روحیه تیم مشهدی داشت.
با این نتیجه با پایان بازیهای هفته 28 لیگ برتر، سپاهان با 54 امتیاز در جایگاه دوم و پدیده شهر خودرو با 52 امتیاز در جایگاه چهارم قرار گرفت.
این دیدار به همین جا ختم نشد و امیر قلعه نویی در نشست خبری از تیم پدیده به عنوان یکی از تیم های خوب لیگ برتر یاد که کرد لیاقت قهرمانی را دارد. وی گفت: امروز با وجود فشار تیم پدیده باید بازی را می باختیم ، امروز موقعیت های خطرناک بسیار روی دروازه ما وارد شد و معتقدم پدیده شاید لیاقت قهرمانی را داشته باشد.
قلعه نوعی به رعایت اخلاق مداری تیم پدیده در هفته جاری اشاره کرد و افزود: آرزو می کنم تیم پدیده سهمیه آسیا را بگیرد چرا که این تیم و سرمربی شایسته آن لیاقت کسب این عنوان را دارد.
همچنین یحیی گلمحمدی سرمربی تیم پدیده کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را مهمترین هدف خود در دیدار بعدی تیمش عنوان کرد.
دیگر تیمی که در بالای جدول سپاهان را تعقیب می کند و در جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال ایران با 54 امتیاز و اختلاف یک امتیازی با زردپوشان اصفهانی قرار دارد استقلال تهران است.استقلال که دیگر شانس قهرمانی ندارد ولی می تواند نایب قهرمان شود و این وقتی میسر می شود که با یک لغزش سپاهان در دیدار پایانی جای خود را با این تیم عوض کند.
تیم فوتبال استقلال تهران از هفته بیست و نهم رقابت های لیگ برتر ایران برابر میزبانش صنعت نفت آبادان به تساوی بدون گل دست یافت تا شانس قهرمانی را از دست بدهد ، در این دیدار که گل استقلال به تیم صنعت نفت آبادان آفساید اعلام شد، اعتراض کادرفنی استقلال وحواشی را نیز در پی داشت.
با تمام این تفاسیر دیدارهای هفته سی ام و پایانی لیگ برتر فوتبال ایران در حالی پنجشنبه هفته جاری از ساعت 21:30 به شکل همزمان برگزار می شود که تیم پرسپولیس شانس اول قهرمانی مهمان پارس جنوبی جم است و تیم سپاهان اصفهان در ورزشگاه نقش جهان میزبان استقلال خوزستانی است که فقط توانست 12 امتیاز در این رقابت ها درو کند و پیش از به لیگ دسته اول سقوط کرد. دیگر تیم سقو کننده در هفته پایان از میان دو تیم نفت مسجد سلیمان وسپید رود رشت مشخص می شود.
در تهران نیز آبی های پایتخت میزبان سپید رود رشت هستند و ماشین ساز ی در تبریز میزبان پدیده شهر خودرو هستند تا تکلیف قهرمانی و این دوره از رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور مشخص شود.
8114/6026/

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/96823/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز 6 اردیبهشت 1403 + جدول

قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز 6 اردیبهشت 1403+ جدول

برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان

هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است

برنامه سینماهای اصفهان امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت

زمان‌بندی 575 پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد

«حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد

گلکسی زد فلیپ 5 از یک قابلیت هوش مصنوعی One UI 6.1 محروم است

سرمقاله وطن امروز/ حزب‌الله و تعبیر مقاومت هوشمند

سرمقاله خراسان/ فناوری ایرانی ، پیشران دیپلماسی اقتصادی

سرمقاله فرهیختگان/ ضرورت ترویج گفتمان مقاومت برای خانواده دانشگاه آزاد

سرمقاله شرق/ محیط زیست به‌مثابه تمام دولت

سرمقاله اعتماد/ پدیده‌های اجتماعی و جبر مستقیم

سرمقاله ایران/ تجویز اصولی در برابر آدرس غلطِ «ان‌شاءالله خیرخواهان» چیست؟

سرمقاله دنیای اقتصاد/ انتخابات آمریکا؛ روشنی‌ها و ابهام‌ها

سرمقاله تعادل/ تصویرسازی مطالبات کارگران

سرمقاله همشهری/ نگاه ویژه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگ کار

خدایا زندگی رو زیر و رو کن

اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟

سرمقاله کیهان/ اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است

در سال 1403 نه منتظر کاهش قیمت ارز باشید، نه کاهش نرخ تورم

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

7 تا از ارزان‌ترین کشورها برای خرید طلا را بشناسید

ویدیو/ افتتاح زورخانه در منطقه ده ونک تهران

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

270 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد

انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان

توقیف 11 میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین

فیلم| امدادرسانی هلال‌احمر نایین در روستای مغار اردستان

فیلم| بارش برف در ارتفاعات سمیرم

رقابت بیش از 64 هزار و 719 داوطلب استان اصفهان در نوبت اول آزمون سراسری 1403

معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی

17 گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

اسرائیل در غزه؛ جنایت پشت جنایت

پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران

کاهش دمای هوا در استان

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

17 قبضه اسلحه‌کمری در پیرانشهر کشف شد

مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن