پیام سپاهان

آخرين مطالب

محور سخنان امامان جمعه استان اصفهان سیاسی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان - مردم ایران خواهان مذاکره با آمریکا نیستند، ساختار نظام بانکی برای رونق تولید ناکارآمد است و امریکا طبل توخالی است از جمله محورهای سخنان امامان جمعه این هفته نماز جمعه شهرستانهای استان اصفهان است.
**نایین
امام جمعه نایین گفت: مردم ایران به دلیل بدعهدی های استکبار جهانی در 40 سال گذشته خواهان مذاکره با آمریکا نیستند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی سجادی در نماز جمعه این هفته نایین در مسجد جامع این شهر افزود: آنگونه که رهبری انقلاب فرمودند: "مذاکره با آمریکا سم مهلک است" و الان افکار عمومی در کشور و حتی ضد انقلاب مخالف مذاکره هستند.
وی با یادآوری توافق هسته ای ایران موسوم به برجام با 6 کشور بزرگ و با بیان این که برجام هم لوازم مثبت و هم منفی داشته اما تاکنون چیزی خاصی گیرمان نیامد، اضافه کرد: بیانیه شورای عالی امنیت ملی برای خروج از انفعال، اقدام مثبتی بود و اگر مقاومت کنیم، پیروزی عاید ما می شود.
وی اظهارداشت: البته جنگی نخواهد شد بلکه برخورد، برخورد اراده هاست و به فضل الهی پیروز خواهیم شد.
وی تصریح کرد: مردم ایران از تهدید ها نمی هراسند و عربده آمریکا نشان از ضعف است؛ نباید مرعوب آنها شد.
7136
** تیران و کرون
امام جمعه تیران و کرون گفت: ساختار نظام بانکی ایران برای رونق تولید و تشویق به انجام فعالیت های اقتصادی مولد ناکارآمد است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در خطبه های نماز جمعه تیران افزود: نرخ سود بالای بانکی برای سپرده گذاری انگیزه سرمایه گذاری را از بین می برد و افراد را به انباشته سازی اعتبارات د ربانک ها تشویق می کنند.
وی بیان کرد: اگر این وضع اقتصادی مدیریت نشود کشور قادر به رونق تولید و رشد اقتصادی نخواهد بود و نتیجه خوبی را در برابر دشمنان نخواهیم داشت.
امام جمعه تیران و کرون لزوم روحیه جهادی در بین مدیران دستگاه های اداری را لازم دانست و گفت: مسئولان نباید وظیفه کاری خود را از صبح تا ظهر بدانند بلکه باید در طول شبانه روز برای رفع مشکلات مردم فعالیت کارآمد داشته باشند.
وی به توصیه مقام معظم رهبری در خصوص دوری از اسراف اشاره کرد و گفت: در کشور ایران اسراف زیاد انجام می شود و این موضوع اقتصاد کشور را دچار مشکل می کند و باید مردم در تمامی حوزه مدیریت مصرف انرژی داشته باشند.
7131
** کاشان
نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه کاشان با اشاره به سالروز پیدایش حکومت اشغالگر صهیونیستی در 24 اردیبهشت 1327 گفت: صهیونسیت ها با پشتیبانی، تاثیر و تقویت انگلستان در منطقه فلسطین حکومت صهیونیستی را اعلام کردند.
آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه کاشان افزود: در آن روز تعداد زیادی از صهیونیست ها و یهودی های کشورهای مختلف دنیا را در فلسطین مستقر کردند و میلیون ها مسلمان ساکن را از خانه های خود آواره کردند یا به شهادت رساندند.
وی یادآور شد: آیت الله کاشف الغطاء، از مراجع بزرگ جهان اسلام، دفاع از فلسطین را واجب عینی و شرعی اعلام کرده بود و امروز با گذشت 71 سال از رویدادی که در تاریخ اسلام و فلسطین روز نکبت نامگذاری شده، هنوز مردم آن کشور آواره هستند و ضد صهیونیست ها تظاهرات برپا می کنند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان کاشان در ادامه دهم ماه مبارک رمضان، سالروز رحلت حضرت خدیجه (س) را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این بانوی بزرگ اسلام، همسر گرامی و فداکارحضرت محمد (ص) و مادر حضرت زهرا (س) بود که در سال دهم بعثت، در مکه و پیش از هجرت پیامبر از دنیا رفت و همانجا به خاک سپرده شد.
وی اضافه کرد: حضرت خدیجه (س) نخستین بانویی بود که به پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد (ص) ایمان آورد و با توجه به موقعیت و جایگاه ایشان در میان مردم مکه، حجاز و جزیره العرب، پشتوانه بسیارخوب و بزرگی برای رهبری حضرت پیامبر (ص) بود.
آیت الله نمازی همچنین از حضرت ابوطالب، پدر بزرگوار حضرت امام علی (ع) نیز به عنوان یکی از شخصیت برجسته مکه یاد کرد که به همراه حضرت خدیجه (س) هر دو پشتوانه بزرگی برای نبوت بودند.
وی با اشاره به حدیثی تاکید کرد: با وجود همه شیطنت ها و توطئه های بنی امیه، ابوسفیان و ابوجهل ها بر ضد دین مبین اسلام، قدرت نظامی و توانمندی های حضرت امام علی (ع) و سرمایه حضرت خدیجه (س) عامل های اثرگذاری برای پیشرفت اسلام در آن دوران بودند.
امام جمعه کاشان ادامه داد: اسلام به وسیله قدرت نظامی و اقتصادی پایدار و استوار می شود، چنان که اقتصاد مقاومتی نیز در صدر اسلام وجود داشت و امروز هم لازمه اقتدار یک ملت است که بتوانند با سلاح های خود از کشورشان در برابر دشمنان دفاع کنند.
وی بر ضرورت رعایت تقوای الهی تاکید کرد و یادآور شد: یکی از جنبه های تقوا آن است که انسان غیر از خدا، از هیچ کس نترسد و زندگی خود را وابسته به دشمن نداند؛ برخی بر این باور هستند که اگر با آمریکا اختلاف داشته باشیم، دیگر نمی توانیم ادامه زندگی بدهیم.
6136/8123
** اردستان
امام جمعه اردستان به سخنان رهبری در جمع مسوولان اشاره کرد و گفت: بیانات ایشان از جمله پیاده کردن اقتصاد مقاومتی، قطع وابستگی به خارج و خودکفایی در همه زمینه های کشاورزی و فنی باید بارها بازگو شود و مورد بهره برداری قرار بگیرد.
حجت الاسلام حسن دهشیری در خطبه های نماز جمعه اردستان با اشاره به دشمنی آمریکا افزود: چنان که رهبری فرمودند، آمریکا طبلی تو خالی است و جنگی رخ نخواهد داد اما ما باید به خود متکی باشیم و از توانمندی جوانان برای برطرف کردن مشکلات استفاده کنیم.
وی بیان کرد: با توکل بر خدا همه گرفتاری ها برطرف شده و آمریکا با تهدیدهایش کاری از پیش نخواهد برد اما از مسوولان انتظار می رود که رهنمودهای ایشان را جدی گرفته و موارد به اجرا درآیند.
امام جمعه اردستان در ادامه آتش گرفتن چند فروند کشتی در بندر فجیره امارات را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این مساله نشان داد که حتی آمریکا و ناوهای دشمنان نمی توانند امنیت این کشورهای عربی را تامین کنند.
امام جمعه اردستان در ادامه نیز بر ضرورت توجه به بحث تشکیل خانواده تاکید کرد و افزود: هرکس می تواند جوانان را در امر ازدواج کمک کند، باید پیشگام شود، همچنان که در دین مبین اسلام به این مساله بسیار توجه و تاکید شده است.
وی تصریح کرد: پدران و مادران در کنار رعایت ضوابط و مسائل اجتماعی زمینه ازدواج آسان را فراهم کرده و با پرهیز ازتشریفات، چشم و هم چشمی و کارهای حرام نباید سخت گیری کنند تا خانواده هایی مستحکم، جامعه ای سالم و به دور از بد اخلاقی داشته باشیم.
حجت الاسلام دهشیری در ادامه ولادت امام حسن مجتبی (ع) و هفته اکرام را یادآور شد و از نیکوکاران و روزه داران خواست تا نیازمندان را فراموش نکنند.
وی همچنین انتصاب سردار علی فدوی به عنوان جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تبریک گفت و آن را افتخاری برای اردستان و هشداری به آمریکا دانست.
7431/8123

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/96952/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کاهش نرخ بیکاری در اردستان

برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه 10/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر

برگزاری جشن «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه 10/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر

آب‌گرفتگی در 4 شهرستان استان اصفهان/ آماده‌باش تمام تیم‌های امدادی تا پایان هشدار هواشناسی

مدارس یحیی آباد آران و بیدگل در اصفهان فردا تعطیل شد

تغییر فرمانداران در جهت پیشبرد و تحقق شعار سال

امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد

وقوع سیل در نطنز خسارت جانی نداشت

بسته شدن موقت جاده خور-اصفهان

صعود آینده‌سازان نجف‌آباد به لیگ دسته یک هندبال کشور

آغاز طرح پرورش مرغ بومی ویژه زنان روستایی در مهاباد

نبودی در دلم انگار طوفان شد، چه طوفانی!

گلکسی زد فلیپ 6 احتمالاً در 7 رنگ مختلف عرضه می‌شود

سرقت اطلاعات بیماران یک شرکت آمریکایی توسط هکرها

معاون رئیسی: تعطیلی پنجشنبه‌ها بهتر از ‌شنبه‌هاست

زلزله در بازار طلا و سکه؛ کمر قیمت ها شکست

حضور امدادگران در سیل کاشان

جهیز تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری

وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد

تجهیز تاسیسات آب شهر اصفهان به تله‌متری

وقوع سیل در کاشان؛ امدادرسانی ادامه دارد

تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی

آب بردگی 2 دستگاه کامیون در نائین

بسته شدن موقت جاده خور- اصفهان

سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید | آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی + ویدئو

صعود گلنور اصفهان به لیگ برتر بسکتبال ایران

امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم

وقوع سیل در نطنز خسارت جانی به دنبال نداشت

سیل به شهر تاریخی کاشان هم رسید

آب‌گرفتگی محورهای مواصلاتی شمال شرق اصفهان

محور ترانزیتی کاشان - بادرود بازگشایی شد

شعرخوانی زیبا از باران نیکراه

انتقاد نماینده گچساران از افزایش تعرفه اینترنت

دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند

مایکروسافت با استخدام مدیر متا برای «جابه‌جاکردن مرزهای هوش مصنوعی» آماده می‌شود

عملکرد برخی از پردازنده‌های اینتل یک‌شبه 9 درصد افت کرد

روزنامه اصولگرا: فرافکنی های منصوری ادامه دارد

جوان: یارانه انرژی را به جای خودروها به کدملی بدهید

جمهوری اسلامی: اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند

مدارس «یحیی‌آباد» آران و بیدگل تعطیل شد

سیل 2 کامیون را در نائین با خود برد

جلسه برنامه ریزی بزرگداشت روز شوراها در مهاباد

برگزاری دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه اصفهان

ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت

مراسم معارفه فرماندار ویژه کاشان برگزار شد

بهرام افشاری به اصفهان رفت

مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم

آبگرفتگی محور خوروبیابانک به سمت انارک و نایین + فیلم

وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی ادامه دارد

مردم از مراجعه به مناطق سیل‌خیز کاشان خودداری کنند