پیام سپاهان

آخرين مطالب

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان خبر داد:

روایتگری راویان دفاع‌مقدس درشبهای احیای ماه رمضان در مساجد اصفهان سیاسی

  بزرگنمايي:

پیام سپاهان - اصفهان - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اصفهان گفت: شب آزادسازی خرمشهر با شب‌های احیا همزمان است وراویان دفاع مقدس این شبها را با یاد شهیدان حماسه خرمشهر در مساجد گرامی می‌دارند.

به گزارش خبرنگار مهر ، روزی روزگاری مریدان ولایت مدار این سرزمین جنگ و دفاع را بهانه کردند برای تعبد و بندگی. چفیه هایشان بوی عشق می‌داد و در کوله پشتی‌هایشان دعای مادر جای داشت، پیشانی بند اخلاص می‌بستند و خط شکن می‌شدند تا به اروند برسند و بر خاک مقدس کشورشان بوسه زنند.
صحبت از سوم خردادی هاست. سوم خرداد دو واژه نیست؛ سوم خرداد سرمایه‌ای است که تفکر شیعه را در َشامگاه سوم خرداد تداعی می‌کند که شهید همت بر پیکر بیجان شهید شهبازی بوسه زد و یاد آخرین جمله شهبازی افتاد که «بریم جلو؛ سنگرامون جدا باشه…».
سوم خرداد روایت کسانی است که حماسه فتح خرمشهر را به یاد جان فشانی‌های همرزم شهیدشان با «ممد نبودی» فریاد کشیدند و یا آن رزمنده‌ای که صدایش با لهجه نجف آبادی طنین‌انداز شد که خرمشهر آزاد شد. حالا این راه مانده و اصفهان و 1423 شهید فتح خرمشهر و هزاران جانباز و یادگارهایش تا بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری همیشه پیش چشمانمان باشد که خرمشهرها در پیش است.
به همین مناسبت امروز (یک شنبه) در آستانه ماه خرداد نشست تبیین برنامه‌های ستاد بزرگداشت سی و هفتمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر در اصفهان برگزار شد.
سردار سرتیپ دوم پاسدار سید مجتبی شیروانیان در این نشست صمیمی با اصحاب رسانه اظهار داشت: سالروز شهادت راویان برنامه «روایت فتح» شهیدان آوینی و فلاحت را به فال نیک می‌گیریم؛ ستاد بزرگداشت برنامه‌های دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر به دبیری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان برنامه‌هایی از روز چهارشنبه یکم خرداد تا روز شنبه، چهارم خرداد ماه در نظر گرفته است.
وی بیان داشت: اهمیت ایام الله خرداد برای نظام مقدس جمهوری اسلامی تا جایی است که امام راحل در اشعارشان فرمودند «انتظار فرج از نیمه خرداد کشم.»
دبیر سی و هفتمین ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد در استان اصفهان با اشاره به ایام الله پانزده خرداد در سال 42 ادامه داد: جرقه شروع انقلاب اسلامی به رهبری امام (ره) همان 15 هزار شهید قیام خونین پانزده خرداد بود و 15 سال بعد با رهبری حضرت امام، انقلاب اسلامی به ثمر رسید.
وی به سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و افزود: بعد از 24 روز تلاش بی وقفه در چند مرحله عملیات بیت‌المقدس در خرداد 61 خرمشهر توسط رزمندگان اسلام فتح شد و امام راحل به درستی فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد.
شیروانیان با اشاره به ایثارگری شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر با عنایات و الطاف الهی و رشادت رزمندگان از جمله شهید محمود شهبازی که اصفهانی الاصل بود و فرمانده سپاه همدان و جانشین لشکر 27 محمدرسول الله را به عهده داشت به سرانجام رسید.
یکی از معجزات ایام الله خردادماه انتخاب شایسته مجلس خبرگان در انتخاب رهبر انقلاب بود
وی با بیان اینکه یکی از معجزات ایام الله خردادماه انتخاب شایسته مجلس خبرگان در انتخاب رهبری بود، گفت: انتخاب شایسته مجلس خبرگان باعث شد تا امروزه اثرات آن بر نظام مقدس در ابعاد مختلف مشهود باشد و تمام دشمنی دشمنان ما به واسطه این است که رهبری و نظام ما زیر بار زورگویی یاوه‌گویان نمی‌رود.
دبیر سی و هفتمین ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد در استان اصفهان با اشاره به عملیات بیت‌المقدس بیان داشت: رزمندگان اسلام بر اساس تکلیف الهی و با خلوص نیت و با عنایت الهی خرمشهر را فتح کردند که بنا به فرمایش امام راحل فتح خرمشهر فتح خاک نبود بلکه فتح ارزشهایی بود که اسلام و انقلاب بر اساس آن ارزش‌ها پیش می‌رود.
وی اضافه کرد: وظیفه ملی و دینی ماست که یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی بداریم و به دشمنان اعلام کنیم که این ملت همان ملتی است که با دست خالی و کمترین امکانات عملیات سترگ بیت‌المقدس را به لطف الهی به پیروزی رساند و خاک خرمشهر را آزاد کرد و امروز هم به برکات دفاع مقدس و تلاش جوانان اهداف خود را در تمام عرصه‌های نظامی، تخصصی و فناوری هسته‌ای در شرایطی متفاوت از آن دوران در زیر سایه مقام معظم رهبری و وحدت مردم راه انقلاب را پیش خواهیم برد.
شیروانیان با اشاره به برکت دفاع مقدس در پیروزی در جبهه‌های مقاومت و شکست داعش ابراز داشت: تمام پیروزی‌ها در عرصه‌های مختلف یادآوری می‌کند که همواره باید یاد و خاطره دوران مقدس دفاع مقدس پاس داشته شود و این افتخارات به تحریف و فراموشی سپرده نشود.
وی با بیان اینکه برنامه‌های سالروز مراسم ایام حماسه آزادسازی خرمشهر با ریاست استاندار اصفهان و دبیری بنیاد در نظر گرفته شده اعلام کرد: برنامه‌های ستاد از سال گذشته شروع شده و در جلسات متعدد با سازمان‌های مختلف و با شعار «ما پیروزیم» به جمع بندی رسیده است.
بازخوانی کارکرد رسانه‌ها در دوران دفاع مقدس
شیروانیان با اعلام اینکه برنامه‌های سالروز ایام حماسه آزادسازی خرمشهر از روز چهارشنبه یکم خردادماه آغاز می‌شود گفت: در چهار روز، برنامه‌های متعدد و متنوعی اعم از بازخوانی کارکرد رسانه‌ها در دوران دفاع مقدس و گرامی داشت شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافعین حرم که همزمان با شب‌های احیاست برگزار می‌شود.
وی بیان داشت: از آنجا که شب آزادسازی خرمشهر با شب‌های احیا همزمان می‌شود در تکایا، حسینیه‌ها راویان دفاع مقدس این شب‌ها را با یاد و خاطره شهیدان حماسه خرمشهر گرامی می‌دارند.
بیان اهداف عملیات پیروزمندانه بیت‌المقدس با حضور و سخنرانی فرماندهان
دبیر سی و هفتمین ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد در استان اصفهان افزود: در روز جمعه که مقارن با روز آزادسازی خرمشهر است، اهداف عملیات پیروزمندانه بیت‌المقدس با حضور و سخنرانی فرماندهان و پیشکسوتان در نماز جمعه همراه خواهد شد.
وی با اشاره به روز دزفول و مقاومت و پیروزی در آخرین روز برنامه‌های گرامی داشت اظهار داشت: حماسه مردم دزفول و تبیین ثمره پایداری و مقاومت مردم شهر دزفول در برابر هجوم دشمن بعثی در دوران دفاع مقدس از رویدادهایی است که در طول ویژه برنامه‌هایی برای بیان این حماسه برگزار می‌شود.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان با بیان اینکه بخشی از تجهیزات سخت افزاری در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مجهز شده و در فاز اول بخش نرم افزاری فراهم آمده که در آینده نزدیک بخشی از این موزه به بهره برداری می‌رسد، گفت: هر روز صبح در ماه مبارک رمضان در قسمت یادمان 5 شهید گمنام جزءخوانی قرآن برگزار می‌شود و امشب هم جشنی به مناسبت میلاد کریم اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/97266/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هندبال اصفهان با پیروزی به تعطیلات رفت

همه چیز درباره کشفیات مرموز باستان‌شناسی در اصفهان / از کشف یک کوره اعجاب‌انگیز تاریخی تا لوله‌های عظیم آب و فاضلاب 1000 ساله و یک سازه عجیب مسقف احتمالا متعلق به یهودیان (فیلم)

چاپ ایران چک 500 هزار تومانی تکذیب شد

اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است

سیل در امارات، انجام پروازهای فرودگاه امام به دبی را متوقف کرد

سی‌ان‌ان مطرح کرد: بازدارندگی ربوده شده تل‌آویو

ایران از تمام ظرفیت موشکی خود در پاسخ به اسرائیل استفاده نکرد

دیدگاه دولت و مجلس سرمایه‌داری است؛ مشکلات کارفرما و نوسان قیمت دلار چه ربطی به کارگر دارد؟

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

شکست برنامه‌های فرزندآوری

ادعای روزنامه شهرداری تهران: درآمد هر زباله‌گرد 50 میلیون تومان

دعوای درون جریانی و مجلس تندروها

چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟

ساخت کمپینگ گردشگری غارسهولان مهاباد

همدلی های دلنشین دکتر شکوری

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

انتقاد نظامیان اسرائیلی از ضعف ارتش برابر حملات حزب الله لبنان

انقلابیون انتقادی

موضع‌گیری دو پهلو

تاریخ سازی جعلی

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

آمادگی کامل جمعیت هلال‌احمر سراوان جهت امدادرسانی

پیروزی شیرین فراز بام خائیز دهدشت بر سپاهان نوین اصفهان

پیروزی نزدیک سپاهان و گل کاشتن فرازبام

زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد

ادامه مسابقات بسکتبال لیگ دسته دو باشگاه‌های کشور در مهاباد

برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی

همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان + فیلم

اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم

ورود سامانه بارشی به استان از فردا

اختصاص 350 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرحهای آبیاری در شهرستان مهاباد

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

غربت مرتضی

دولت در وضع کنونی، منفعل بوده و کنترلی بر قیمت ارز ندارد/ نرخ دلار تا زمان برگزاری انتخابات آمریکا ظرفیت افزایش تا 100 هزارتومان را دارد

افزایش ناگهانی مالیات صدای این گروه را درآورد

پیکان سبزوار برابر پرواز هوانیروز اصفهان پیروز شد

ساخت کمپینگ گردشگری غار سهولان مهاباد

گرامیداشت یاد و خاطره سردار سرلشکر حجازی در مهاباد

برد شیرین فراز بام خائیز دهدشت بر سپاهان نوین اصفهان

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

اعتماد: طعم قدرت‌نمایی ایران را با رویارویی در برابر زنان تلخ نکنیم

زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد

رفع 48نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان

معدوم‌سازی 2 تن مواد غذایی فاسد در اردستان

لزوم استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای توانمندسازی محلات شهر اصفهان

توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست

ارتقای برنامه سازی و تقویت نگرش حرفه‌ای در شبکه استانی