فرصتی بینالمللی برای ارتقای گردشگری اصفهان
فرهنگی
بزرگنمايي:
پیام سپاهان - مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری اصفهان گفت: علاوه بر جاذبههای طبیعی، تاریخی و فرهنگی، 30 نوع گردشگری دیگر نیز در استان اصفهان بهعنوان محورها و پتانسیلهای جدی حوزه گردشگری موردتوجه است و شاید، نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایعدستی، فرصتی برای پیدا کردن توانایی معرفی این قابلیتها باشد.
مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری اصفهان در نشست خبری یازدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایعدستی اصفهان که صبح امروز یکشنبه (19 خردادماه) در سالن همایش محل دائمی برگزاری نمایشگاههای بینالمللی اصفهان برگزار شد گفت: این نمایشگاه، فرصت مهمی برای عرضه توانمندی، قابلیت بازاریابی در حوزههای مختلف و امکان مهارتآموزی در معرفی است.
فریدون اللهیاری ادامه داد: ظرفیتهای ما در حوزه گردشگری بسیار عظیم است. وقتی از گردشگری حرف میزنیم باید توجه داشته باشیم که جاذبه تاریخی فرهنگی اصفهان شهرت بینالمللی دارد. این شهر در حوزه طبیعت جایگاه ویژهای دارد و در صنایعدستی ممتاز و شناخته شده است. گردشگری سلامت، غذا، کشاورزی و حدود 30 نوع گردشگری دیگر نیز جزو محورهایی است که در استان اصفهان بهعنوان محورها و پتانسیلهای جدی در بحث گردشگری موردتوجه است.
وی با اشاره به اینکه در اصفهان هنوز توانمندی ویژهای برای عرضه و معرفی این قابلیتها نشان داده نشده گفت: شاید نمایشگاه گردشگری و صنایعدستی فرصتی برای پیدا کردن توانایی معرفی این قابلیتها باشد.
اللهیاری، در کنار همه اهداف نمایشگاه، ویژگی مهم آن را حضور شهرهای دیگر دانست و گفت: امروزه خیلی از شهرهای ما در نمایشگاه حضور دارند که شاید گردشگری در اقتصاد آنها تأثیر مهمی نیز نداشته باشد اما به بهانه حضور در این نمایشگاه روی داشتهها و ظرفیتها و نحوه معرفی خود تحقیق میکنند، ازاینرو نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایعدستی در توسعه گردشگری یک رویداد مهم است و نگاه ما به آن نگاه صرفاً بازاریابی نیست بلکه در سطح کلان ارتقای گردشگری استان و کشور را مدنظر قرار دارد.
مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری اصفهان تصریح کرد: این نمایشگاه باید از همافزایی، همدلی و همراهی عمومی بخشهای دولتی و خصوصی برخوردار و نگاه به آن نه نگاهی بخشی و شخصی بلکه نگاهی جدی به یک رویداد مهم در حوزه گردشگری باشد.
وی افزود: اگر قرار است در آینده برند سازی در حوزه نمایشگاههای بینالمللی با موضوع گردشگری انجام شود باید اصفهان جایگاه خود را در این حوزه پیدا و تثبیت کند.
اللهیاری خاطرنشان کرد: هر سال نمایشگاه صنایعدستی در شهریورماه برگزار میشد و امسال برگزاری آن در کنار نمایشگاه گردشگری یک اتفاق ویژه است که میتواند به این دو حوزه در جهت ارتقای همدیگر کمک کند.
او با اشاره به پیگیری بحث قانونی دریافت عنوان بینالمللی برای این نمایشگاه گفت: امیدواریم که تا روزهای آخر برگزاری نمایشگاه این عنوان را به لحاظ قانونی دریافت کنیم چرا که تلاشهای زیادی برای دعوت مهمانانی خارجی از شهرهای خواهرخوانده و سفرای دیگر کشورها انجام شده است.
مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری اصفهان ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه در کنار نمایش قابلیتها بتواند نشستها و برنامههای تخصصی پیشبینیشده خود را نیز بهخوبی برگزار کند.
کد خبرنگار: 13038
انتهای پیام
لینک کوتاه:
https://www.payamesepahan.ir/Fa/News/98260/