پیام سپاهان
بازی، ابزار موثر برای آموزش کودکان که بهره نمی گیریم
سه شنبه 21 خرداد 1398 - 19:18:45
پیام سپاهان - اصفهان - استاد دانشگاه آزاد اصفهان با بیان این که بازی، جایگاه مهمی در بحث تعلیم و تربیت دارد، گفت: بازی روش و ابزاری مهم و موثر برای آموزش به کودکان است که متاسفانه آنطور باید از آن بهره نمی گیریم.

زهره سعادتمند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ساختار شخصیتی افراد از دوران کودکی شکل می‌گیرد، افزود: با کمک بازی می‌توانیم بسیاری از مسائل و آموختنی‌ها را به کودکان یاد بدهیم و به نوعی مهارت‌های اجتماعی و زندگی را در آنها تقویت کنیم.
وی اظهار داشت: در زمان حاضر بسیاری از کشورهای اروپایی و پیشرفته از بازی به طور جدی به عنوان روش آموزشی استفاده می‌کنند و به این شکل بسیاری از مفاهیم را به راحتی به کودکان آموزش می‌دهند.
عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اصفهان، بازی کردن را‬ یک فعالیت لذت‏بخش برای کودکان‬ دانست که در برگیرنده افراد، اشیا و تحرک است که می‌تواند موجب سلامت جسم و پرورش حواس آنها شود.
وی خاطرنشان کرد: بازی همچنین در رشد اجتماعی کودکان بسیار مهم و مؤثر است‬ و اطلاعاتی که کودک از طریق بازی کسب می‌کند نه تنها برای زندگی فعلی او بلکه برای آینده او نیز‬ بسیار مفید‬ و‬ اثر‬ بخش است‬.
سعادتمند با تاکید بر تلفیق بازی و آموزش و تأثیر جدی آن در فراگیری کودکان اضافه کرد: کودکان از آموزش به شکل بازی بیشتر و بهتر بهره می‌برند و به دلیل علاقمندی و لذتی که در آنها ایجاد می‌شود مهارت‌های آموزشی در ذهن و حافظه آنها دوام بیشتری خواهد داشت.
وی یادآور شد: این در حالی است که در نظام تعلیم و تربیت کشور ما همچنان آموزش به شکل تئوری به کودکان ارائه می‌شود و به این لحاظ فضاهای آموزشی برای بازی مناسب دیده نشده است.
این استاد تعلیم و تربیت بیان کرد: برای این منظور باید یکی از دغدغه‌های نظام تعلیم و تربیت کشور، ایجاد شرایط مناسب به لحاظ فضا و تجهیزات در مدارس برای یادگیری بهتر و با کیفیت کودکان دانش آموز باشد.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس باید بازی‌های مهارتی و جذاب و به نوعی تکالیف مهارت محور، جایگزین مشق و تکالیف شبانه دانش آموزان پایه‌های نخست ابتدایی شود.
استان افزون بر پنج میلیون نفری اصفهان، بیش از 900 هزار نفر دانش آموز دارد.
6994/‏6026/‏

http://www.sepahannews.ir/fa/News/100406/بازی،-ابزار-موثر-برای-آموزش-کودکان-که-بهره-نمی-گیریم
بستن   چاپ