پیام سپاهان
رئیس جهاد کشاورزی فریدونشهر خبر داد:
تولید سالانه 1200 تن ماهی قزل آلا در شهرستان فریدونشهر
چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 12:56:18
پیام سپاهان - فریدونشهر-رئیس جهاد کشاورزی فریدونشهر با بیان اینکه یک واحد تولید بچه ماهی در فریدونشهر وجود دارد، گفت: سالانه حدود هزار تا یک هزار و 200 تن ماهی با کیفیت قزل آلا در فریدونشهرتولید می‌شود.

علیرضا اصلانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در زمینه کاشت گیاهان دارویی در فریدونشهر، کاشت گل محمدی با 60 هکتار زمین زیر کشت در رتبه اول قرار دارد، اظهار داشت: توسعه کاشت گل محمدی باید با صنایع فرآوری آن همراه باشد و در غیر این صورت وقتی مقدار تولید بالا باشد باید محصول تولیدی از شهرستان خارج شود و به فروش برسد که این امکان وجود ندارد.
وی اضافه کرد: در فریدونشهر فقط یک واحد به شکل هم زمان در زمینه کاشت گل محمدی و تولید گلاب فعالیت دارد.
محصولات کشاورزی فریدونشهر از کیفیت بالایی برخوردار هستند
رئیس جهاد کشاورزی فریدونشهر با بیان این مطلب که تعدادی از گیاهان دارویی تولیدی و مهم فریدونشهر مانند آویشن، نعنا فلفلی، موسیر، بادرنجبویه و کرفس و زعفران هستند، تصریح کرد: در شهرستان فریدونشهر به خاطر ارتفاع شهرستان، آب و هوای بسیار مساعد، آب بسیار خوب، هوای صاف و سهولت دسترسی اشعه ماورا بنفش به گیاهان، محصولات تولیدی از اسانس و طعم بهتری نسبت به سایر مناطق استان اصفهان و گاه کشور برخوردار هستند..
وی تاکید کرد: بسیاری از گیاهان دارویی به آب کمی نیاز دارند و این یک امتیاز محسوب می‌شود که با کمترین مقدار آب محصول قابل توجهی تولید شود.
سیب زمینی و پیاز به صرفه ترین محصول کشاورزی فریدونشهر
اصلانی ضمن بیان این مطلب که محصولات کشاورزی شاخص شهرستان فریدونشهر سیب زمینی، گندم، جو، محصولات علوفه‌ای مثل یونجه و حبوبات هستند ابراز داشت: سیب زمینی و پیاز اگر مدیریت تولید و عملکرد خوبی داشته باشد نسبت به سایر محصولات به صرفه تر است و بقیه محصولات در رتبه دوم قرار می‌گیرند.
وی با بیان اینکه کاشت حبوبات در شهرستان فریدونشهر به شکل دیمی و آبی است، گفت: محصولات باغی شاخص فریدونشهر هم گردو، بادام و انگور است.
عسل با کیفیت شهرستان فریدونشهر از شاخصه‌های شهرستان محسوب می‌شود
رئیس جهاد کشاورزی فریدونشهر با بیان این موضوع که در حال حاضر واحدهای زنبورداری و تولید عسل شهرستان فریدونشهر 20 هزار کلنی است و شهرستان تا 60 هزار کلنی ظرفیت و جا برای توسعه زنبورداری دارد، تصریح کرد: عسل شهرستان فریدونشهر به خاطر مراتع وسیع و عدم دخل و تصرف انسانی در آن از کیفیت بالایی برخوردار است؛ این عسل‌ها عاری از کودهای شیمیایی است و زنبورداران ما مقید هستند که عسل خوبی تولید کنند.
وی با بیان اینکه سایر محصولات زنبور عسل شهرستان موم، ژله رویال و گرده گل است، گفت: عسل شهرستان می‌تواند به عنوان شاخصه مهم شهرستان فریدونشهر مطرح و صادر شود.
کیفیت عالی و ماندگاری بالای گل‌های گلخانه‌های فریدونشهر
اصلانی ضمن بیان این مطلب که در فریدونشهر تنها 6 مورد گل خانه فعال وجود دارد و جهاد کشاورزی فریدونشهر در تلاش است که یک مجتمع گل خانه‌ای راه اندازی کند، تصریح کرد: گلخانه‌ها در فریدونشهر شرایط متفاوتی از سایر شهرستان‌ها دارد و زمستان‌ها سوخت بیشتری مصرف می‌شود ولی در تابستان به خاطر هوای مطبوع و خنک نیاز به خنک کننده نداریم و هزینه سوخت مصرفی زمستان کاملاً جبران می‌شود.
وی تاکید کرد: کیفیت محصولات تولیدی گل خانه‌های فریدونشهر از کیفیت بالایی برخوردار است و گل‌های گل خانه‌ای شهرستان نیز از کیفیت و ماندگاری خوبی برخوردار هستند.
تولید سالانه 1000 تا 1200 تن ماهی قزل آلا در شهرستان فریدونشهر
رئیس جهاد کشاورزی با بیان این مطلب که در زمینه تولید ماهی در شهرستان فریدونشهر یک واحد تولید بچه ماهی داریم، ابراز داشت: این واحد تولید ماهی در سال 1393 به عنوان واحد نمونه کشوری شناخته شد و در حال حاضر در بحث تولید بچه ماهی تمام ماده قزل آلا فعالیت می‌کند.
وی افزود: تولید ماهی قزل آلای شهرستان یکی از شاخصه‌های مهم فریدونشهر است و سالانه حدود 1000 تا 1200 تن ماهی با کیفیت خیلی خوب در شهرستان تولید می‌شود.
وجود واحدهای موفق تولید بوقلمون در فریدونشهر
اصلانی با بیان این موضوع که چند واحد موفق تولید بوقلمون در فریدونشهر وجود دارد ولی در کل تعداد مرغداری‌های شهرستان فریدونشهر محدود است، ابراز داشت: در فریدونشهر به خاطر آب و هوای خاص شهرستان، پستی بلندی‌ها و تراکم کمتر مرغ داری‌ها، امکان انتقال بیماری بین مرغداری‌ها کمتر است و مشکلات مرغ داری‌های شهرستان نسبت به مرغ داری‌های سایر شهرستان‌های استان کمتر است.
وی تاکید کرد: گوشت تولیدی مرغداری‌های شهرستان خیلی خوب است و ما روی توسعه پرورش طیور در شهرستان تاکید داریم.
تولید لبنیات و گوشت قرمز با کیفیت در شهرستان
رئیس جهاد کشاورزی فریدونشهر با اشاره به این موضوع که دام داری‌های صنعتی شاخصی در فریدونشهر وجود ندارد و صنایع لبنی در شهرستان نداریم، تاکید کرد: گوشت قرمز و لبنیات تولیدی دام‌های شهرستان فریدونشهر از کیفیت خیلی خوبی برخوردار است.
وی اضافه کرد: لبنیات شهرستان قابلیت برنامه ریزی در زمینه تولید و صدور به خارج شهرستان را دارد و در حال حاضر شیر تولیدی دام‌های فریدونشهر به صورت ماست از شهرستان خارج می‌شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/100453/تولید-سالانه-1200-تن-ماهی-قزل-آلا-در--شهرستان-فریدونشهر
بستن   چاپ