پیام سپاهان
چرا بلیت کنسرت‌ گران شد؟
چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 13:41:11
پیام سپاهان - معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: قانون افزایش قیمت بلیت کنسرت‌ها، اقدامی در جهت افزایش عدالت اجتماعی است.
محمدعلی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، در خصوص علل گرانی بلیت کنسرت، اظهار کرد: افزایش قیمت بلیت کنسرت‌ها مصوبه‌ای قانونی دارد که به نظر می‌رسد در بیان، به آن ظلم شده است.
وی تصریح کرد: طبق این قانون، باید 10 درصد از قیمت فروش بلیت در کلان‌شهرها به خزانه دولت واریز و برای توسعه و تجهیز زیرساخت‌های مناسب در شهرهای کوچک اختصاص داده شود.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت:همه تنها به این افزایش 10 درصدی اشاره می‌کنند، درحالی‌که این قانون در راستای اجرای عدالت اجتماعی است و باعث می‌شود ما در شهرهای کوچک نیز امکان برگزاری کنسرت را داشته باشیم و از مهاجرت مردم به شهرهای بزرگ نیز جلوگیری شود.
جعفری خاطرنشان کرد: موظف بودیم جانب خاطر مردم و بخش خصوصی‌ای که به امید کسب درآمد اقدام به برگزاری کنسرت می‌کنند را نیز نگه‌داریم، به همین دلیل از شرکت‌های برگزارکننده کنسرت در اصفهان نظرخواهی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که رقم فروش بلیت را بین 50 تا 100 هزار تومان در نظر بگیریم.
وی افزود: این در حالی است که قاعدتاً بر اساس قانون گفته‌شده قیمت حداقلی بلیت‌ها باید از 85 هزار تومان در نظر گرفته می‌شد و ما حتی از نرخ کشوری، قدری پایین‌تر آمدیم تا با وجود این افزایش 10 درصدی، مردم، فشار کمتری را تحمل کنند.
کد خبرنگار: 13038
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/100462/چرا-بلیت-کنسرت‌-گران-شد؟
بستن   چاپ