پیام سپاهان
پیست سرپوشیده اصلی ترین کمبود رشته دوچرخه سواری است
چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 14:30:50
پیام سپاهان - اصفهان - رییس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: پیست سرپوشیده اصلی ترین کمبود رشته دوچرخه سواری است و امیدواریم این پیست در مجموعه ورزشی نقش جهان اصفهان احداث شود.

خسرو قمری روز چهارشنبه در جلسه با مدیرعامل باشگاه سپاهان در محل این باشگاه اظهارداشت: با وجود اینکه کرمان، اهواز، مشهد، و تهران دارای پیست هستند اما هیچکدام از آنها سر پوشیده نیست و همین امر مشکلاتی را برای ورزشکاران ایجاد و شرایط پیشرفت آنها را با معضل روبه رو می کند.
وی ادامه داد: امیدواریم با احداث پیست سرپوشیده در اصفهان با مساعدت باشگاه سپاهان، حتی کمپ دوچرخه سواری غرب آسیا در اصفهان شکل گیرد و بتوانیم مسابقات بین المللی متعددی را در آن برگزار کنیم.
رییس فدراسیون دوچرخه سواری تصریح کرد: کره جنوبی، مالزی و ژاپن در شرق آسیا توانسته‌اند پایگاهی در این منطقه برای خود کشورهای مجاور ایجاد کنند و در غرب آسیا کشور هند توانسته بسیاری از میزبانی ها را برای خود به دست آورد و این خلا در منطقه غرب آسیا و بویژه خاورماینه همچنان حس می‌شود.
قمری اضافه کرد: در صورت احداث پیست سرپوشیده در اصفهان و یا در هر جای دیگر سودمند خواهد بود، زیرا هزینه تجهیزات آن را فدراسیون جهانی می‌دهد و برگزاری مسابقات بین المللی در آن با حضور ورزشکاران خارجی و می تواند دیگر هزینه‌های آن را تامین کند و به طور کلی به درآمدزایی بینجامد.
وی با اشاره به اینکه حضور در تورهای بین‌المللی به کسب مقام‌های مختلف می‌تواند ایران را در زمره باشگاه های برتر قرار دهد، خاطر نشان کرد: بسیاری از مسابقات حدود 15 میلیون دلار جایزه دارند و این میزان می‌تواند برای باشگاه‌ها و همچنین خود دوچرخه سواران کمک شایانی محسوب شود، البته مشارکت باشگاه‌ها در این زمینه اهمیت دارد.
رییس فدراسیون رشته دوچرخه سواری در کشور را مظلوم خواند و گفت: ورزشکاران این رشته با کمترین امکانات مجبورند 6 روز در هفته تمرین کنند و هیچکدام از حملات آنها کمتر از چهار ساعت نیست و انواع خطرات در جاده های بین شهری و دیگر اماکن آنها را تهدید می کند.
قمری با بیان اینکه افزایش هزینه‌ها و استهلاک دوچرخه‌ها برای ورزشکاران مشکلاتی را ایجاد می‌کند، اظهارداشت: با این حال دوچرخه سواران در قاره آسیا و دیگر رقابت‌ها می‌درخشند.
وی دوچرخه سواران ایرانی را توانمند و دارای قابلیت‌های فراوانی دانست و گفت: حضور ایرانیان در مسابقات مختلف می تواند به کسب 58 مدال بین المللی در بخش بانوان و آقایان منجر شود که 36 کسب مدال آن در رشته‌های مرتبط با پیست است.
رییس فدراسیون از رشته های بی. ام. ایکس، دانیل و کوهستان از جمله رشته‌های جذاب دوچرخه سواری یاد کرد و افزود: وجود آب و هوای متنوع و معتدل در ایران می‌تواند برای برگزاری رشته‌های مختلف دوچرخه‌سواری یک نقطه مثبت به شمار آید و باید از آن باید بتوانیم بهترین بهره را بگیریم.
جلسه مشترک رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری و مسعود تابش مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان روز چهارشنبه در محل این باشگاه برگزار شد.
در استان اصفهان یکهزار هزار نفر در دوچرخه سواری فعالیت دارند.


6020/‌6026/‌

http://www.sepahannews.ir/fa/News/100473/پیست-سرپوشیده--اصلی-ترین-کمبود-رشته-دوچرخه-سواری-است
بستن   چاپ