پیام سپاهان
کابوس اعتیاد در کمین جوانان است
چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 14:41:27
پیام سپاهان - قم- معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مواد مخدر کشور گفت: کابوس اعتیاد در کمین جوانان بوده و خطری که کاملاً جدی است و در صورت کوچک‌ترین غفلتی دامن بسیاری از مردم را می‌گیرد.

سعید منتظر المهدی روز چهارشنبه در آئین عقد تفاهم‌نامه ستاد مواد مخدر با مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با بیان حساسیت مساله مواد مخدر بیان کرد: مبارزه با مواد مخدر یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان نظام به‌ویژه مقام معظم رهبری است.
وی با تاکید بر اهمیت پیشگیری از مواد مخدر تصریح کرد: پیشگیری از مواد مخدر زمانی به موفقیت می رسد که تمام دستگاه‌های فرهنگی به‌صورت همزمان و هماهنگ وارد کار شوند.
وی اضافه کرد: سن پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح دنیا به 5 سالگی کاهش پیداکرده و هدف از آموزش‌های ارائه‌شده نیز تقویت تفکر انتقادی و قدرت «نه» گفتن در برابر خواست‌های اشتباه اجتماعی است.
در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بانوان طلبه در امر پیشگیری از مواد مخدر تاثیرگذاری ویژه‌ای می توانند داشته باشند، در ایام تبلیغی باید از ظرفیت‌های آن‌ها استفاده به‌جایی شود.
منتظر المهدی همچنین تاکید کرد: 10 درصد از جامعه معتادین کشور را زنان تشکیل داده‌اند که بانوان طلبه در زمینه توانمندسازی و بازگشت آن‌ها به زندگی عادی تأثیرگذار می‌توانند باشند.
وی با اشاره به خطر در کمین دختران در ابتلا به مواد مخدر اظهار داشت: برای آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی دختران نسبت به خطرهای اعتیاد لازم است تا نسبت به امر فرهنگ‌سازی در سطح آموزش‌وپرورش و خانواده‌ها کارهای تربیتی دقیقی صورت بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: جامعه امروز ما با پدیده نامبارکی به نام «پدران غائب» به دلیل ویژگی‌های شهرنشینی و مشکلات معیشتی روبه‌رو شده و در چنین شرایطی برای پیشگیری از اعتیاد باید مادران جامعه را توانمند کرد تا فرزندان عزتمندی را تربیت کنند.
تفاهم‌نامه ستاد مبارزه با مواد مخدر با مدیریت حوزه های علمیه خواهران با موضوع هم کاری‌های آموزشی، فرهنگی، تبلیغی و پژوهشی در اجرای برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اعتیاد بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در ارتباط با مواد مخدر به امضا دو طرف رسید.
برنامه‌ریزی و اجرای مشترک طرح‌های پیشگیری، اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و توانمندسازی به همراه همکاری در برگزاری همایش‌های مشترک، ایجاد زمینه آموزش‌های پیشگیرانه و توانمندسازی طلاب، معرفی نیازها و اولویت‌های پژوهشی در دوره‌های مقدماتی و تکمیلی از زمینه‌های اجرای این تفاهم‌نامه است.
هدف اصلی از انعقاد این تفاهم‌نامه اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر با استفاده از بانوان مبلغه در سطح کشور است.
7403/‏‬ 6133

http://www.sepahannews.ir/fa/News/100476/کابوس-اعتیاد-در-کمین-جوانان-است
بستن   چاپ