پیام سپاهان
اتاق سرد کشتارگاه اردستان نیازمند تجهیز است
چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 17:25:57
پیام سپاهان - کاشان - رئیس شبکه دامپزشکی اردستان گفت: باید در کشتارگاه مشترک اردستان اتاق سرد تجهیز و راه اندازی شود.

میثم استکی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به تغییرات آب و هوایی منطقه و مساعد بودن شرایط برای رشد کنه، نیاز مبرم به راه اندازی اتاق سرد در کشتارگاه اردستان احساس می شود.
وی با اشاره به پیگیری های این شبکه و همکاری فرمانداری و شهرداری در سال گذشته برای اختصاص اعتبار به ساخت اتاق سرد بیان کرد: اتاق سرد ساخته شد اما به دلیل کمبود اعتبار هنوز راه اندازی نشده است.
رئیس شبکه دامپزشکی اردستان تاکید کرد: یکهزار و 700 بیماری دامی شناخته شده در جهان داریم که 47 درصد آنها بین انسان و دام مشترک هستند و از جمله می توان به هاری، تب مالت و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اشاره کرد که در سال های گذشته جامعه انسانی را درگیر کرده و باید مراقبت های بهداشتی لازم صورت گیرد.
وی با اشاره به فعالیت 133 مرغداری گوشتی، 10 واحد پرورش مرغ تخمگذار و سه واحد پرورش پولت (جوجه آماده تخم گذاری) در اردستان یادآور شد: 10 میلیون قطعه جوجه ریزی گوشتی در یک سال گذشته داشتیم که افزون بر هشت میلیون و 738 هزار قطعه جوجه به کشتارگاه تحویل شد.
استکی همچنین به خارج شدن 384 قطعه از اعضای داخلی بدن دام، پنج لاشه گوسفند و بز و 2 گاو از چرخه مصرف در این مدت اشاره کرد و وجود بیش از 130 هزار رأس دام سبک، یکهزار و 500 رأس دام سنگین و 2 هزار نفر شتر در شهرستان اردستان را یادآور شد.
وی در ادامه اضافه کرد: عملیات مبارزه با بیماری های واگیردار دامی در یک سال گذشته صورت گرفته و افزون بر 510 میلیون ریال برای خرید و تزریق واکسن و 70 میلیون ریال نیز هزینه مبارزه با بیماری زنبور عسل شد.
رئیس شبکه دامپزشکی اردستان تاکید کرد: کمبود نیرو و خودرو 2 مشکل اصلی دامپزشکی اردستان است اما این مسائل به کاهش خدمات دهی منجر نشده؛ چنانکه این شهرستان رتبه نخست استان اصفهان را در سال به دست آورد.
وی تشریح کرد: افزون بر 520 میلیون ریال از اعتبارهای دولتی در بحث کنترل بهداشتی فرآورده‌ای دامی هزینه و همچنین سگ های گله نیز با مبلغ 80 میلیون ریال از محل اعتبارهای تملک دارایی واکسینه شدند.
استکی ادامه داد: برای مبارزه با بیماری های انگلی دامی نیز مبلغ 360 میلیون ریال تخصیص یافته و دامداری ها در 53 روستا با مساحت 426 هزار مترمربع سمپاشی شدند.
شهرستان 42 هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/‏8123/‏6026/‏

http://www.sepahannews.ir/fa/News/100496/اتاق-سرد-کشتارگاه-اردستان-نیازمند-تجهیز-است
بستن   چاپ