پیام سپاهان
تجهیز کارگاه هنرستان های اصفهان نیازمند مشارکت خیرین است
چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 19:07:19
پیام سپاهان - اصفهان - مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز اصفهان گفت: مشارکت خیرین در تجهیز و به روز رسانی وسایل کارگاه‌های هنرستان‌های این استان لازم است.

فریدالدین عبدیزدان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مشارکت خیرین برای تجهیز کارگاه‌های هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در با وجود سیاست مهارت آموزی به دانش آموزان لازم است.
وی بیان کرد: مهارت محوری به تقویت زیرساخت‌های فنی و حرفه‌ای نیاز دارد که با وجود محدودیت‌های اعتبارات دولتی مشارکت و همکاری خیرین در این خصوص لازم است.
مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان با اشاره به اینکه خیرین در احداث محیط‌های آموزشی مشارکت داشته و در 20 سال گذشته 350 کلاس درس احداث کرده اند، تصریح کرد: در زمان حاضر مشارکت خیرین برای توسعه محیط بازی، ورزشی، نمازخانه، احداث تک کلاس و احداث مدارس کامل لازم است که تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها یکی از ضرورت‌هاست.
وی ادامه ادامه داد: اگر همکاری خیرین در احداث و تأمین نیازهای مدارس وجود نداشت، اعتبارات دولتی به تنهایی پاسخگو نبود و این حجم کمبود کلاس موجب بروز مشکلات زیادی در هر منطقه می‌شد.
عبدیزدان با اشاره به اینکه استان اصفهان اکنون به 9 هزار کلاس درس جدید نیاز دارد، خاطرنشان کرد: این تعداد یک سوم کلاس‌های مدارس است که فرسوده و یا تخریبی می‌باشد و باید بازسازی شوند.
به گفته این خیر مدرسه ساز با توجه به تغییرات قیمت پیش بینی اعتباری برای احداث این مدارس وجود ندارد و از طرفی با گذشت هر سال تعدادی به مجموعه کلاس‌های درس تخریبی به دلیل استهلاک افزوده می‌شود.
وی یادآورشد: همکاری اداره کل نوسازی و آموزش و پرورش استان اصفهان برای احداث و توسعه محیط‌های آموزشی و پرورشی در کنار خیرین نیاز است و کمترین مشارکت مردمی نیز در رفع این نیاز کارساز است.
هم اکنون دستگاه تعلیم و تربیت استان اصفهان متشکل از 850 هزار دانش آموز، بیش از 50 هزار معلم شاغل و 30 هزار بازنشسته و بیش از پنج هزار مدرسه است.
به گفته مسئولان امر، 30 درصد مدارس کل کشور فرسوده هستند.
7131/‏6026/‏

http://www.sepahannews.ir/fa/News/100507/تجهیز-کارگاه-هنرستان-های-اصفهان-نیازمند-مشارکت-خیرین-است
بستن   چاپ