پیام سپاهان
پل تاریخی فلاورجان به پیاده راه تبدیل می شود
چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 19:50:40
پیام سپاهان - اصفهان - مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: پل تاریخی فلاورجان با حدود 400 سال قدمت به پیاده راه، تبدیل و پس از تعیین مسیر جایگزین، از تردد خودرو بر روی آن جلوگیری می شود.

شهرام امیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پل فلاورجان از معدود پل‌های تاریخی در استان اصفهان است که هنوز خودرو بر روی آن تردد می‌کند و با توجه به احتمال آسیب وارد شدن به آن، اداره میراث فرهنگی استان و شهرستان فلاورجان در صدد تبدیل کردن آن به پیاده راه جهت حفظ هرچه بهتر این بنای تاریخی هستند.
وی با بیان اینکه این موضوع امروز در نشست شورای ترافیک شهرستان فلاورجان بررسی شد، ادامه داد: در این جلسه مقرر شد تا برای برنامه ریزی جهت پیاده راه سازی، توقف حمل و نقل خودرو بر روی این پل تاریخی و ایجاد مسیر جایگزین برای تردد خودروها، اقدام شود.
امیری با اشاره به اینکه آخرین مرمت بر روی پل تاریخی فلاورجان حدود 2 سال گذشته صورت گرفت، اظهار داشت: این پل برای تردد خودرو، طراحی و ساخته نشد و می‌توان با پیاده راه سازی، آن را به یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان تبدیل کرد.
وی با بیان اینکه پیش از این، پل بابا محمود در شهر پیربکران از توابع شهرستان فلاورجان پیاده راه شد، خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر اقدام‌های خوبی در این شهرستان برای مرمت و حفظ آثار و بناهای تاریخی و توسعه بومگردی صورت گرفته است.
پل فلاورجان معروف به پُل " ورگان " یکی از پل‌های تاریخی شهرستان فلاورجان است که در دوره صفویه بر روی رودخانه زاینده رود و در مجاورت شهر فلاورجان ساخته شد.
مصالح این پُل که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید، سنگ در پایه‌ها و موج شکن، آجر در بدنه و طاق‌ها با ملات گچ و ساروج است.
فلاورجان با بیش از 250 هزار نفر جمعیت یکی از شهرستان‌های تاریخی استان در 10 کیلومتری غرب اصفهان است. از جمله آثار تاریخی این شهرستان می‌توان به پل‌های فلاورجان و پیربکران ، برج‌های کبوتر، بقعه پیربکران و مسجد جامع اشترجان اشاره کرد.
3011/‏6026/‏

http://www.sepahannews.ir/fa/News/100512/پل-تاریخی-فلاورجان-به-پیاده-راه-تبدیل-می-شود
بستن   چاپ