پیام سپاهان
135 میلیارد تومان به شهرداری های اصفهان اختصاص یافت
چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 19:50:41
پیام سپاهان - اصفهان- مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان گفت: افزون بر 135 میلیارد تومان از نیمه فروردین ماه امسال تا پایان اردیبهشت ماه به شهرداری های استان، اختصاص داده ایم.

علی اصغر ذاکری هرندی روز چهارشنبه در جلسه تکریم و معارفه شهرداران شهر ونک، از توابع بخش مرکزی سمیرم ظهار داشت: این مبلغ کمک اعتباری خوبی به شهرداری ها بود اما بخشی از آن صرف موضوع خسارت های سیل و بارندگی های ابتدای امسال شد.
به گفته وی همه 107 شهرداری و شورای اسلامی شهر در استان از این ردیف اعتباری ابتدای سال جاری بهره مند شدند و توانستند بخش هایی از فعالیت ها و برنامه های کاری خود را پیش ببرند.
وی با یادآوری مشکلات شهرداری ها بویژه در سال 97 و با جایجایی ردیف های اعتباری مصوب شده اظهار امیدواری کرد امسال شهرداری ها به سمت و سوی شهرهایی با مدیران خلاق و نورآور با توجه به کسب درآمدهای پایدار شهری گام بردارند تا مشکلات کمتری را شاهد باشیم.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان نقش تعامل و همیای اعضای شوراها را در این بین بسیار موثر قلمداد کرد و افزود: انتظار مردم حرکت های توسعه ای و عمرانی و حتی گردشگری است.
ذاکری هرندی منطقه ونک در غرب سمیرم را خطه ای بکر و توریستی ذکر کرد و گفت: همین خطه با ظرفیت های خوب طبیعی و خدادادی می تواند با همت مردم و مسوولان محلی و استانی رشد و توسعه ای دوچندان داشته باشد و تحولی اساسی در منظر شهری ایجاد کند.
به گفته ذاکری هرندی، آنچه آبادانی و توسعه شهرهای ما را موجب می‌شود مشارکت‌های حداکثری مردم با شهرداری و ایجاد زمینه اعتماد از طرف شورای اسلامی شهر و شهرداری برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و غیردولتی است.
سرپرست سابق شهرداری ونک با اشاره به تخصیص حدود 700 تن قیر دولتی به این شهرداری اظهار داشت: مناقصه اجرای کار انجام شده و پیمانکار بزودی مشخص می شود.
علی امیری تصریح کرد: بخشی از مشکلات این شهر مربوط به بافت فرسوده است که با همکاری مسوولان استانی باید مرتفع شوند.
سید محمد صدری شهردار جدید شهر ونک ظرفیت خوب توریستی شهر و منطقه ونک و شمس آباد را یادآور شد و گفت: اولین اقدام ضرورت معرفی و تبلیغ این خطه با پتانسیل های خوب گردشگری است.
وی همچنین به بدهی سه هزار میلیون ریالی شهرداری این شهر اشاره ای داشت و خاطر نشان کرد: با وجود وسعت و پراکندگی زیاد باغی و مرتعی این منطقه و احتمال حریق های آنی، شهرداری این شهر از وجود ماشین آلات آتش نشانی بی بهره است.
تکمیل و راه اندازی جایگاه پمپ بنزین، مشکلات مرزی و جغرافیایی با استان همجوار بویژه در موضوع آب و انتقال منابع آبی، آبیاری فضای سبز شهری، ساماندهی آبهای سطحی و اختصاص زمین های ملی به همراه تغییر کاربری به منظور اختصاص به امور عمومی، اداری و انتظامی شهر ونک از جمله درخواست های اعضای شورای اسلامی این شهر بود که در این نشست عنوان شد.
علی امیری و اشکان دره شوری پیش از این، حدود سه سال و نیم سرپرست شهرداری و شهردار شهر ونک بودند.
«سید محمد صدری» هم که امروز عهده دار این سمت شد از کارشناسان اداره حقوقی شهرداری اصفهان بوده که با حکم عباس رضایی، استاندار اصفهان کار خود در این مجموعه آغاز کرد.
شهر ونک در 30 کیلومتری غرب سمیرم و 190 کیلومتری جنوب غرب اصفهان در ارتفاعات دالان کوه استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.
7147/6026/‏

http://www.sepahannews.ir/fa/News/100513/135-میلیارد-تومان--به-شهرداری-های-اصفهان-اختصاص-یافت
بستن   چاپ