پیام سپاهان
معاون سیاسی وزیر کشور:
امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت ارکان مهم انتخابات است
چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 19:50:42
پیام سپاهان - زنجان - معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت، چهار رکن مهم و مبنایی انتخابات در نظام جمهوری اسلامی است و در صورتی که این چهار اصل محقق شود انتخاباتی در تراز نظام جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد.

جمال عُرف روز چهارشنبه در جلسه ستاد انتخابات و مدیران سیاسی استان زنجان افزود: همه ما نسبت به امنیت و سلامت، وظیفه ذاتی و قانونی و نسبت به مشارکت و رقابت، وظیفه ملی داریم.
وی خاطرنشان کرد: امنیت انتخابات به اندازه‌ای اهمیت دارد که وزیر کشور، ستادی به نام امنیت را تعیین کرده است که رئیس این ستاد، عضو ستاد انتخابات کشور نیز هست.
عُرف، تصریح کرد: نسبت به موضوع امنیت، وفاق ملی وجود دارد و احدی از مردم و مسئولان به دنبال ایجاد ناامنی نیستند.
رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: در خصوص سلامت نیز مکانیزم مشخصی وجود دارد و هیأت‌های نظارت و اجرایی با افرادی که انحراف یا سو سابقه مؤثر داشته باشند مقابله می‌کنند.
وی گفت: تلاش می‌شود تا مسائل و مشکلات احتمالی را که ممکن است در احراز صلاحیت‌ها پیش بیاید با تعامل به حداقل برسانیم که راه حل این تعامل نیز اعتمادسازی است.
معاون وزیر کشور، مشارکت و رقابت را لازمه یک انتخابات خوب دانست و اظهار داشت: همواره در فرمایشات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید جدی بر مشارکت شده و باید برای مشارکت حداکثری مردم، تلاش کنیم و فعالانه، خلاقانه و با ابتکار عمل وارد شویم.
وی با بیان اینکه سطح تهدیدات دشمن از گذشته تاکنون بسیار متفاوت شده است، خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری، تضمین‌کننده اقتدار کشور بوده و بسیاری از تهدیدات دشمن را از بین می‌برد.
عُرف در خصوص رقابت سالم در انتخابات نیز گفت: جلساتی با خانه احزاب برگزار کرده و تلاش می‌کنیم تا مشارکت تمام گروه‌ها و احزاب را ارتقا دهیم.
رئیس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: استانداران، فرمانداران و بخشداران به عنوان متولی و مجری انتخابات، امانت‌دار کار بسیار سنگینی بوده و وامدار هیچ فرد، گروه و جریانی نیستند و این برداشت و رفتار سیاسی مردم است که فرد مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند.
وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حق‌الناس بودن رأی مردم، خاطرنشان کرد: یعنی خداوند از حق خود می‌گذرد اما از حق مردم نمی‌گذرد پس همه ما باید پاسخگوی رفتار خود باشیم.
عُرف، ادامه داد: مجریان انتخابات نباید در محافل و مجالسی که رنگ و بوی انتخاباتی دارد حضور پیدا کنند چرا که تمام این‌ها مبنای قضاوت دستگاه‌های نظارتی برای عملکرد مجریان خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: همه ما کارگزار دولت و متعهد هستیم تا روز آخر خدمت به وظایف قانونی خود عمل کنیم.
عُرف، تصریح کرد: سند بالادستی در برگزاری انتخابات، سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات است که برای برگزاری انتخابات پرشور باید از این ظرفیت حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم.
9556/6085

http://www.sepahannews.ir/fa/News/100514/امنیت،-سلامت،-مشارکت-و-رقابت-ارکان-مهم-انتخابات-است
بستن   چاپ