پیام سپاهان
مصوبه طرح زیرگذر کاشان پس از بررسی کارشناسی ابلاغ می شود
پنجشنبه 23 خرداد 1398 - 06:57:18
پیام سپاهان - کاشان - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان از ابلاغ اجرای طرح زیرگذر کاشان پس از بررسی های کارشناسی و رای گیری، به عنوان مصوبه خبر داد.

حجت الله غلامی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا در کاشان افزود: قرار است که مشاور طرح به پرسش‌های نوشتاری پاسخ داده و دیدگاه‌های اصلاحی مورد نظر در آن را تشریح کند تا پس از پایان مذاکرات، رأی گیری انجام و نتیجه به عنوان مصوبه ابلاغ شود.
وی اظهار داشت: این طرح از میدان شهید منتظری کاشان آغاز شده و با گذر از میدان ولی عصر (عج)، در تقاطع شهید معمار این شهر به پایان می‌رسد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان تصریح کرد: مشاوران مهمی روی این طرح کار کرده و به جمع بندی‌هایی نیز رسیده بودند اما به دلیل نبود اتفاق نظر روی آنها، مشاوران دیگر و کارشناسان خبره استان موظف شدند تا بار دیگر آن را مورد بررسی کارشناسی قرار داده و طرح نهایی را ارائه کنند.
به گفته وی این طرح از سوی مشاور با فرمول‌های ریاضی و نرم افزارهای ویژه ترافیکی تنظیم شده و آمارگیری‌های محلی صورت گرفته نیز در شورای ترافیک مطرح شد.
غلامی اضافه کرد: پس از توضیحات کامل مشاور در نشست امروز، دیدگاه‌های رئیس شورای اسلامی شهر، شهردار کاشان و برخی اعضای اصلی شورای ترافیک استان مطرح شد که با توجه به شمار موافقان می‌توانستیم طرح را جمع کنیم اما بیشتر تلاش داریم تا به سوی کارشناسی پیش برویم تا به جمع بندی نهایی برسیم.
وی همچنین اضافه کرد: قرار شده که مخالفان طرح دیدگاه‌های خود را در قالب پرسش به دبیرخانه شورای ترافیک استان اصفهان ارائه کنند تا تحویل مشاور داده شود و در نهایت هفته آینده نشست شورای ترافیک استان در شهر اصفهان و یا کاشان در این زمینه برگزار خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان بیان کرد: در شرایط سخت رکود ساخت و سازها و با توجه کاهش شدید درآمد شهرداری‌ها، اقدام شهرداری کاشان برای اجرای بزرگترین طرح این شهر جای تقدیر و تشکر دارد و مطالعات اجرای این طرح مهم از همه مهمتر مبتنی بر طرح‌های فرادستی جامع و تفصیلی است.
طرح یکهزار و 800 متری زیرگذر کاشان همزمان به سه طرح دیگر بهمن 1397 در آئینی نمادین با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز و 2 سال مدت زمان اجرا در نظر گرفته شد.
علی رسول‌زاده رئیس و چند نفر از اعضای شورای اسلامی شهر کاشان پس از گذشت افزون بر پنج ماه، اکنون به مخالفت جدی با اجرای این طرح برخاسته‌اند.
پیش تر سعید ابریشمی راد، شهردار کاشان اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح زیرگذر به عنوان بزرگترین طرح عمرانی این شهر در محدوده تقاطع شهید معمار تا میدان شهید منتظری را 750 میلیارد ریال عنوان کرده بود.
بر اساس دستور استاندار اصفهان بررسی بخشی از طرح‌ها به شورای ترافیک شهرستان‌ها تفویض شده که بر این اساس کاشان امروز میزبان نشست شورای ترافیک استان اصفهان بود.
6136/‏8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/100521/مصوبه-طرح-زیرگذر-کاشان-پس-از-بررسی-کارشناسی-ابلاغ-می-شود
بستن   چاپ