پیام سپاهان
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مهر در نجف آباد اجرا می شود
پنجشنبه 23 خرداد 1398 - 09:56:21
پیام سپاهان - اصفهان-نجف آباد - رئیس اداره آموزش وپرورش نجف آباد از اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در این شهرستان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

سیدرضا موسوی زاده روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا اجرای این سند را مهمترین برنامه آموزش و پرورش نجف آباد بیان کرد و گفت: این سند در سه بخش اصلی " فلسفه تربیت "، " فلسفه تربیت رسمی و عمومی " و " نظام تربیت رسمی و عمومی " اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش آذر 1390 رونمایی شد، اظهارداشت: این سند چندی پیش به استانها ابلاغ شد و اکنون زمینه اجرای آن در شهرستان نجف آباد فراهم شده است.
رئیس آموزش وپرورش شهرستان نجف آباد با بیان اینکه آموزش و پرورش بزرگترین نهاد آموزشی کشور است، افزود: آموزش و پرورش با جمعیت بزرگی از جوانان دانش آموز روبروست که برای حفظ این سرمایه مهم اجتماعی باید تلاش کنیم.
وی به آمار دانش آموزان و معلمان آموزش و پرورش این شهرستان اشاره کرد و تصریح کرد: نجف آباد با داشتن بیش از هشت هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته و 60 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی با کمبود بیش از هزار و 70 نیروی آموزشی مواجه است.
موسوی زاده همچنین درباره تعداد مدارس فرسوده نجف آباد گفت: 40 درصد مدارس این شهرستان فرسوده است و به بازسازی نیاز دارد.
در شهرستان نجف آباد 138 آموزشگاه ابتدائی، 64 مدرسه متوسطه اول، 28 متوسطه نظری، 13 مرکز فنی حرفه ای، 11 مرکز کار دانش، 102 پیش دبستانی، 6 مدرسه شاهد، چهار مدرسه تیز هوشان، 2 دبیرستان معارف، 14 آموزشگاه استثنائی و 15 مدرسه هیات امنایی وجود دارد.
شهرستان نجف آباد با 330 هزارنفر جمعیت در 30 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
غ. ک / ‏‬ 2093

http://www.sepahannews.ir/fa/News/100533/سند-تحول-بنیادین-آموزش-و-پرورش-از-مهر-در-نجف-آباد-اجرا-می-شود
بستن   چاپ