پیام سپاهان
67 رشته صنایع دستی در کاشان فعال است
پنجشنبه 23 خرداد 1398 - 14:33:43
پیام سپاهان - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: از مجموع 290 هنر دستی شناخته در ایران، 67 هنر در منطقه کاشان فعال است.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان در کاشان، مهران سرمدیان امروز (پنج شنبه) در آیین روز صنایع دستی در کاشان، اظهار کرد: طی یک دهه گذشته، 12 رشته از صنایع دستی این منطقه نشان اصالت یونسکو و 33 رشته نیز نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی را به دست آورده اند.
وی افزود: با هدف توسعه و رونق صنایع دستی بازارچه دائمی در محور تاریخی کاشان راه اندازی شده است، زیرا بازارهای روزانه با توجه به تنوع زمان حضور گردشگران و کاهش گردشگر در سه ماهه دوم سال، فرصت مناسب برای معرفی صنایع دستی نیست.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان با اشاره به معرفی کاشان به عنوان شهر ملی نساجی سنتی، تصریح کرد: سال گذشته، چهار نشان بین المللی صنایع دستی سنتی به رشته‌های زری بافی، شر بافی و مخملبافی کاشان رسید.
سرمدیان گفت: در این آیین از عباس مهندس، عباس عصار فینی، محمد جاری پور، حسین تسلطی، علیرضا هاشم زاده، غفار سردابی، علی محمد صحرایی و اکبر امامیان به عنوان پیشکسوت صنایع دستی تجلیل شد.
وی افزود: همچنین تقدیر از حسین زارعی، حسن شب خوان، علی خباز نشلجی، امیرحسین شیرخدایی، مهدی محتشمی، علیرضا خراسانی زاده، زهرا الهام نیا، منا آذرنوش و عباسعلی بهی هنرمندان جوان صنایع دستی از دیگر برنامه های این آیین بود.
به گزارش ایسنا، بیش از یک هزار نفر از شهروندان کاشان در 67 کارگاه صنایع دستی و هنرهای زینتی این شهرستان مشغول به فعالیت هستند و آیین گرامیداشت روز صنایع دستی در مرکز هنرهایی سنتی و صنایع دستی کاشان با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/100567/67-رشته-صنایع-دستی-در-کاشان-فعال-است
بستن   چاپ