پیام سپاهان
رئیس اداره اوقاف کاشان خبر داد؛
آغاز مرحله شهرستانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم در کاشان
پنجشنبه 23 خرداد 1398 - 16:27:05
پیام سپاهان - کاشان - رئیس اداره اوقاف کاشان از آغاز چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم (بخش رقابت شهرستانی) در کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام اصغر توسلی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران ضمن اعلام آغاز چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم (بخش رقابت شهرستانی) در کاشان خبر داد و اظهار داشت: این دوره از مسابقات با حضور 552 شرکت کننده برگزار می شود در حالی که در سال قبل 375 نفر در این مسابقات شرکت کرده بودند و این موضوع نشان دهنده افزایش قابل توجه شرکت کنندگان کاشانی است کهدر رشته های مختلف با یکدیگر به رقابت می پردازند.
وی حفظ پنج، 10، 20 و کل قرآن کریم، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی را از جمله رشته های شرکت کنندگان در چهل و دومین مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله شهرستانی کاشان دانست و افزود: در سال جاری تعداد شرکت کنندگان ما رشد 70 درصدی داشتند به نحوی که 25 درصد شرکت کنندگان برادران و 75 درصد دیگر را خواهران ثبت نام کرده اند و نفرات اول تا سوم این مسابقات در هر رشته به مرحله استانی راه پیدا می کنند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان با بیان اینکه مرحله استانی این دوره از مسابقات در 12 تیرماه در اصفهان برگزار می شود، ابراز داشت: خوشبختانه در سال های قبل 50 درصد رتبه های حفظ قرآن استان اصفهان از آن شهرستان کاشان بوده است که این موضوع مهر تاییدی بر دارالمومنین و مذهبی بودن شهرستان کاشان است و این موضوع در نوع خود افتخاری برای منطقه محسوب می شود.
وی با بیان اینکه مسابقات شهرستانی برادران در امامزاده سلطان امیر احمد (ع) و خواهران در امامزاده طاهرمنصور (ع) برگزار شد، گفت: این دوره از مسابقات که امروز آغاز شده به دلیل استقبال خواهران در دو سالن مجزا به شکل همزمان برگزار شد.
توسلی گفت: 14 داور مسابقات شهرستانی را داوری می کنند و سه نفر از اساتید به عنوان کارشناس تلاوت پس از اجرای مسابقه هر نفر شرکت کننده توضیحات راهنمایی ها و نقاط قوت یا ضعف شرکت کننده را به وی ارائه می دهند و بلافاصله پس از اجرا کارنامه ریز نمرات شرکت کننده به وی ارائه می شود.
وی گفت: مرحله مقدماتی چهل و دومین مسابقات سراسری قرآن کریم در منطقه مشهداردهال و بخش نیاسر و همچنین منطقه شمال کاشان برای شهرهای مشکات، راوند، طاهرآباد، خزاق، سن سن و آب شیرین در اردیبهشت ماه برگزارشده بود که نفرات برتر مسابقات به مرحله شهرستانی راه یافتند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/100579/آغاز--مرحله-شهرستانی-چهل-و-دومین-دوره-مسابقات-قرآن-کریم-در-کاشان
بستن   چاپ