پیام سپاهان
آخرین خبرها از پاتوق فیلم کوتاه اصفهان
شنبه 25 خرداد 1398 - 10:11:09 AM
ایسنا
پیام سپاهان - سرپرست پاتوق فیلم کوتاه اصفهان درباره علت تأخیر در برگزاری این پاتوق و برنامه‌های آتی آن با ایسنا سخن گفت.
بهنام تاجمیر ریاحی  اظهار کرد: بعد از برگزاری نخستین جشن سالانه فیلم کوتاه اصفهان در زمستان سال 97، نیاز به انجام برنامه‌ریزی‌هایی از جمله پیگیری بحث تصویب اساسنامه پاتوق داشتیم و فرارسیدن ماه رمضان نیز مزید بر علت شد، به همین دلیل جلسات هفتگی پاتوق فیلم کوتاه تا کنون برگزار نشده است.
سرپرست پاتوق فیلم کوتاه اصفهان با اشاره به روند تنظیم اساسنامه پاتوق فیلم کوتاه اصفهان ادامه داد: از ابتدای شروع فعالیت پاتوق، درگیر تنظیم اساسنامه بودیم تا هیئت مؤسسی داشته باشیم و مانند کانون عکس انجمن سینمای جوان اصفهان که دارای اساسنامه است، بتوانیم انتخابات برگزار کنیم.
وی تصریح کرد: اساسنامه پاتوق فیلم کوتاه، تلفیقی از اساسنامه کانون عکس و انجمن فیلم کوتاه خانه سینماست، به‌اضافه موارد دیگری که در آن لحاظ کرده‌ایم تا یک اساسنامه کامل داشته باشیم. متن آن نیز در نخستین جشن سالانه فیلم کوتاه تحویل رئیس انجمن سینمای جوان اصفهان شد. خوشبختانه، با رایزنی‌های آقای طباطبایی و مسئولان، با این اساسنامه موافقت شده و به‌زودی به‌صورت رسمی عضوگیری خواهیم داشت تا در آینده‌ای نه‌چندان دور انتخاباتی برگزار کنیم و هیئت‌مدیره پاتوق بتواند کار خود را آغاز کند.
تاجمیر ریاحی، با اشاره به محاسن اساسنامه گفت: داشتن اساسنامه، پاتوق را به یک جمع تشکیلاتی تبدیل می‌کند، ورود افراد جدید در قالب هیئت‌مدیره، به آن پویایی و تحرک می‌دهد و از همه مهم‌تر اینکه دیگر، پاتوق، تکیه‌بر فرد ندارد و می‌تواند احیاگر خود باشد. به‌طور کل، هر تشکیلاتی برای بقای خود به یک اساسنامه نیازمند است.
وی برنامه‌های آتی این پاتوق را چنین شرح داد: در فصل جدید، اکران فیلم‌های کوتاه سینمای ایران و جهان و رونمایی از فیلم‌های کوتاه تازه تولیدشده در اصفهان را به همان شیوه قبل خواهیم داشت، ضمن اینکه اگر اسپانسر‌های جشن سالانه فیلم کوتاه با ما همراهی کنند، می‌توانیم اساتیدی را از تهران برای حضور در مستر کلاس‌ها دعوت کنیم.
سرپرست پاتوق فیلم کوتاه اصفهان از آماده شدن متن فراخوان دومین جشن سالانه فیلم کوتاه اصفهان نیز خبر داد و گفت: این فراخوان به‌زودی منتشر می‌شود تا فیلم‌سازان بتوانند فیلم‌های خود را برای ما ارسال کنند و در این جشن، حضور داشته باشند.
 


http://www.sepahannews.ir/fa/News/100677/آخرین-خبرها-از-پاتوق-فیلم-کوتاه-اصفهان
بستن   چاپ