پیام سپاهان
بدلیل افزایش ریزگردها:
مردم استان اصفهان توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند
شنبه 25 خرداد 1398 - 10:49:34
پیام سپاهان - اصفهان - مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان گفت: با توجه به افزایش آلایندگی هوا و ریزگردها، لازم است مردم بویژه افراد ساکن در مناطق شمال، مرکزی و شرق استان، آب، میوه و سبزی بیشتری مصرف کنندو توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.

از نیمه شب گذشته تا امروز شنبه، بخش‌های مرکزی، شمال و شرق استان اصفهان دچار کاهش کیفیت هوا شد و شاخص کیفی هوا به 300 (AQI) و وضعیت خطرناک رسید.
حسین صفاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین شاخص کیفی هوا در کلانشهر اصفهان و مناطق شمالی و شرقی استان در وضعیت خطرناک قرار دارد و لازم است مردم، توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.
وی ادامه داد: نوشیدن انواع مایعات به ویژه آب در آلودگی هوا باعث شستشوی دستگاه گوارش و از بین رفتن عطش و خشکی دهان و دفع شدن بخشی از آلودگی‌های وارد شده به بدن توسط ادرار می‌شود.
صفاری با تاکید بر افزایش مصرف میوه و سبزی تازه در روزهای آلوده، خاطرنشان کرد: آنتی اکسیدان و ترکیبات ضد سرطان موجود در میوه و سبزی نقش حیاتی در سلامت ریه‌ها و کاهش اثر آلاینده‌های هوا دارد.
وی از شهروندان بویژه زنان باردار، کودکان، افراد بزرگسال، بیماران قلبی و ریوی و مبتلایان به آسم، خواست تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی مورد در معابر شهری خودداری کنند.
مدیر گروه بهداشت محیط استان اصفهان با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته، گرد و غبار موجود در هوا از عصر امروز کاهش می‌یابد، تصریح کرد: با این حال از این پس ممکن است باز هم شاهد چنین رخدادها و افزایش میزان ریزگردها و گرد و غبار در آسمان اصفهان باشیم.
وی با تاکید بر اینکه این ریزگردها، اثر نامطلوبی بر روی دستگاه تنفسی، ریوی و قلبی بدن دارند، اضافه کرد: لازم است مردم پس از آمدن به خانه، به حمام بروند یا دست، صورت و دهان خود را به خوبی شست و شو کنند.
صفاری اظهار داشت: گرد و غبار می‌تواند آلودگی‌های موجود در هوا به ویژه از انواع میکروبی را جذب خود کند و ورود آنها به بدن انسان، عوارض زیادی بهمراه دارد.
وی با بیان اینکه امروز جلسه کارگروه هماهنگی شرایط اضطراری آلودگی هوای اصفهان در محل استانداری تشکیل می‌شود، افزود: مبدا این ریزگردها از سمنان است و باید به صورت کلان و کشوری برای رفع آن اقدام شود.
شاخص کیفی هوا از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه‌های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و 301 تا 500 خطرناک است.
6022/‏‬ 3011

http://www.sepahannews.ir/fa/News/100682/مردم-استان-اصفهان-توصیه-های-بهداشتی--را-جدی-بگیرند
بستن   چاپ