پیام سپاهان
کوتاهی هواشناسی در اطلاع رسانی به موقع
شنبه 25 خرداد 1398 - 11:10:11
پیام سپاهان - وضعیت آلودگی هوای اصفهان امروز -شنبه بیست و پنجم خردادماه- در شرایط بحرانی قراردارد، اما هواشناسی استان اصفهان متاسفانه در این زمینه اطلاع رسانی درستی نداشته و حتی دستگاه‌های متولی استان را متوجه این موضوع نکرده است.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، در حالی که امروز هوای اصفهان در وضعیت بحرانی قرار دارد و این موضوع از بامداد امروز در استان اصفهان رخ داده است، اما بسیاری از دستگاه‌های اصفهان در این زمینه غافل‌گیر شده‌اند.
در این شرایط مدیر بحران استان اصفهان از معدود مدیرانی است که خود در میدان حضور داشته و پاسخگو است، اما مسئولان اداره کل هواشناسی گوشی تلفن همراه خود را پاسخ نمی‌دهند، این در حالی است که هواشناسی استان باید به عنوان دستگاه متولی این موضوع را به سایر نهادها اعلام می‎‌کرد تا مرکز بهداشت استان اصفهان بتواند تصمیم درست بگیرد نه اینکه مرکز بهداشت استان خود صبح امروز از ماجرا اطلاع پیدا کند.
از سوی دیگر مدیران بهداشتی استان معتقدند که هواشناسی باید پاسخگوی این عدم اطلاع رسانی باشد و حداقل از دو روز قبل در این زمینه هشدارهای لازم را به ارگان های مربوطه برای اتخاذ تصمیم درست و به موقع اطلاع رسانی کرده باشد.این عدم اطلاع رسانی به موقع تبعاتی را برای عموم شهروندان به ویژه گروه های حساس، کودکان و سالمندان به همراه دارد و پیامد چنین بحران‌هایی متوجه مسئولانی است که اطلاع رسانی به موقعی نداشته‌اند.
بر اساس پرتال اطلاع رسانی اداره کل محیط زیست استان اصفهان، کیفیت هوای کلان شهر اصفهان از 24 ساعت گذشته تاساعت 7 صبح امروز شنبه 25 خرداد با میانگین 175 در وضعیت ناسالم برای عموم ثبت شده است و بر اساس اپلیکیشن این اداره کل در زمان نگارش این متن وضعیت کیفیت هوای اصفهان عدد 337 AQI را نشان می‌دهد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/100688/کوتاهی-هواشناسی-در-اطلاع-رسانی-به-موقع
بستن   چاپ